Cap d’Assessoria d’Urbanisme i Transports

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
L9 VISITA D’OBRES A L’L9 DEL METRO DE BARCELONA Barcelona, 4 de juny de 2014.
Advertisements

Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
PROJECTE BANDA AMPLA RURAL - SATÈL·LIT
Millores de transport públic a la Garrotxa
Actualització del mapa de soroll de trànsit de la ciutat de Girona.
ESTRUCTURA D’UNA CIUTAT ROMANA
PLA D’ESPAIS VERDS DE TARRAGONA
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Xarxa Productes de la terra
Informació i sensibilització
EL DESPLAÇAMENT EN BICICLETA NO ÉS UN EXOTISME
Infraestructures ferroviàries a la comarca del Vallès Occidental
Disseny de la interfície d’un smartwatch i l’aplicació mòbil
Pla Director d’infraestructures ferroviàries
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
Prova pilot sensor de control volumètric a 4 municipis de la província de Barcelona Conchita Vicaria
Michael Maltzan Architecture Rainbow Apartments |Skid Row Housing | 2006 Los Angeles, California Elisabet Méndez Melillas.
Mapa de capacitat acústica de
CONSULTA POPULAR OLESANA
Quin futur volem per al Baridà?
uoc-domo CONTROL DOMÒTIC AMB ARDUINO UOC-DOMO
Consultoria Cultura 2017 Març 2017 Wifi:.
Ajuntament de Sallent 25 d’octubre de 2011 Equip redactor geovial, slp
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
COMISSIÓ DE MEDI AMBIENT IES FELANITX
El Pla d’autropotecció
Projecte de reforma de la plaça d’Espanya
CJE VISITA DE LA CJE AL CLAVEGUERAM DE BARCELONA 29/05/2010
Transformació de la carretera de Sentmenat en un Passeig
Duplicació de la línia R3 entre Barcelona i Vic:
PROJECTE DE CONSTRUCCIÓ I EXPLOTACIÓ DEL TRAMVIA SALT-GIRONA
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
NOVETATS ESPAI MARGALEF
DRAMES RURALS DALTABAIX
Infraestructures i Productivitat Universitat de Barcelona
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
Els sous de les dones a CATALUNYA
Llei 5/2003, de 22 d’abril, de mesures de prevenció dels incendis forestals en les urbanitzacions, els nuclis de població, les edificacions i les instal·lacions.
SALUT MENTAL.
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
Pàgina El problema de l’origen del coneixement i la veritat 1.3 La recerca d’un criteri de veritat La crítica al dubte metòdic cartesià i el seu.
LA NOVA PLAÇA MAJOR PLA DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA
Informació i sensibilització
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
DINÀMICA DELS FACTORS BIOLÒGICS: Grans grups d’edat
Presentació Pública dels Pressupostos del 2015
MODEL DE CREIXEMENT DE LA CIUTAT ESPANYOLA
Reptes i oportunitats per al Litoral Català
Reptes i oportunitats per al Litoral Català
Comunicació tall de trànsit i itineraris alternatius
Resum Informe d’Enquesta d’Opinió de l’Empleat
PRESENTACIÓ DEL PROJECTE GESMOPOLI
Millora integral de la mobilitat a la ronda d’Europa
PLA COMARCAL de GESTIÓ ENERGÈTICA SOCIAL del VALLÈS OCCIDENTAL
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
Ajuntament de Faura PRESSUPOST 2008 Novembre 2007.
Pla d’acció per la millora dels polígons d’activitat econòmica (PAE) de Mollet del Vallès Sessió de retorn de resultats Auditori de l’Hospital de.
Marcos Escolano, Carles Casamiquela i Adrià Doménech
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
Propostes de millora en el GIR
Qui som? El Dr. Jordi Julvez, investigador principal del projecte, treballa al Centre de Recerca en Epidemiologia Ambiental (CREAL, ubicat.
Sants-Montjuïc Abril de 2017 BIM/SA
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
FUNCIÓ DE PROPORCIONALITAT I FUNCIÓ AFÍ
Evolució del comerç als barris de Barcelona
Tall per obres: Reforma de la carretera de Sant Joan
PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS
UN ENTORN PRIVILEGIAT AL PEU DEL MONTNEGRE…
Transcripción de la presentación:

Cap d’Assessoria d’Urbanisme i Transports Informe tècnic dels projectes que actualment es troben en període d’informació pública:   “Via Cornissa. Connexió C-58 amb la C-17, entre Cerdanyola del Vallès i Mollet del Vallès,” Soterrament C-17 a l’alçada de Montcada i Reixac. Enllaç entre les carreteres C-17 i BV-1411 de Barcelona a Ripoll Repercussions en l’activitat industrial i comercial de les empreses de Montcada i Reixach Octubre 2003 Ester Gatell i Poch Cap d’Assessoria d’Urbanisme i Transports

“Via Cornissa. Connexió C-58 amb la C-17, entre Cerdanyola del Vallès i Mollet del Vallès,” DOGC 29/09/2003 Anunci d’informació pública de l’estudi informatiu i de l’estudi d’impacte ambiental “Millora General. Nova Carretera. Connexió C-58 amb la C-17, entre Cerdanyola del Vallès i Mollet del Vallès, PK 0+000 al 6+982. Tram: Cerdanyola del Vallès-Mollet del Vallès (Clau EI.NB-01003) El període d’informació pública i presentació d’al·legacions al projecte finalitza el dia 4 de novembre de 2003

Objecte de la via i antecedents: “Via Cornissa. Connexió C-58 amb la C-17, entre Cerdanyola del Vallès i Mollet del Vallès,” Objecte de la via i antecedents: Via prevista en el Planejament de carreteres vigent, i amb les reserves de sòl necessàries incloses en el Planejament General dels diferents municipis afectats. L’objectiu d’aquesta via és la connexió entre l’autopista C-58 a l’alçada de l’actual sortida de Cerdanyola del Vallès-Ripollet i la C-17 a Mollet del Vallès Localment té vocació de ronda de circumval·lació de la C-17 a la ciutat de Montcada

“Via Cornissa. Connexió C-58 amb la C-17, entre Cerdanyola del Vallès i Mollet del Vallès,”

“Via Cornissa. Connexió C-58 amb la C-17, entre Cerdanyola del Vallès i Mollet del Vallès,”

“Via Cornissa. Connexió C-58 amb la C-17, entre Cerdanyola del Vallès i Mollet del Vallès,”

“Via Cornissa. Connexió C-58 amb la C-17, entre Cerdanyola del Vallès i Mollet del Vallès,” Característiques generals del projecte: Connecta C-58 actual accés Cerdanyola-Ripollet, ampliant la calçada de l’accés fins a l’alçada de la Carretera de Ripollet Es preveu enllaç amb Carretera de Ripollet en les dues direccions amb enllaç pesa (dues rotondes a banda i banda de la via), permetent tots els moviments i en especial l’accessibilitat a les noves pormocions de sòl industrial previstes en la zona en Terme Municipal de Ripollet i Montcada O.K. S’augmenta la capacitat de l’actual sortida, el què beneficia la situació actual L’enllaç permet tots els moviments i en especial assegura l’accessibilitat a les noves promocions de sòl industrial previstes en la zona tant per la banda del terme municipal de Ripollet (PI Martinet, PI Foinvasa sector la Granja) com a Montcada i Reixach Fomenta la generació de molt trànsit induït en la via d’accés que significa el C/ del Bisbe, amb forta activitat industrial, que pot condicionar la necessària activitat industrial per la pressió induïda per aquest augment de trànsit

“Via Cornissa. Connexió C-58 amb la C-17, entre Cerdanyola del Vallès i Mollet del Vallès,” Característiques generals del projecte: El projecte contempla dues alternatives per salvar la zona de Can Pomada i assegurar la permeabilitat d’aquesta zona de la ciutat amb la resta del cas urbà construït Es preveu enllaç amb casc urbà de Montcada i Reixach per la zona de la Rasa Part del projecte que condiciona la seva acceptació per part de l’Ajuntament de Montcada i Reixac, per la nova barrera infraestructural que genera i el seu impacte ambiental. EN PRINCIPI L’AJUNTAMENT S’OPOSA A LA SEVA CONSTRUCCIÓ L’enllaç contempla tots els moviments llevat la sortida de Montcada direcció la C-58, de manera que si els trànsits de sortida de Montcada volen aprofitar aquesta nova via han de travessar la ciutat i dirigir-se connexió Ripollet.

“Via Cornissa. Connexió C-58 amb la C-17, entre Cerdanyola del Vallès i Mollet del Vallès,” Característiques generals del projecte: El projecte travessa C-17 i connecta actual variant C-17 aprofitant part de la infraestructura existent El projecte no contempla enllaços entre aquesta nova via i l’antiga C-17 NO CONTEMPLA: C-17 Mollet- Via Cornissa C-17 des de Barcelona-Via Cornissa Via Cornissa – C-17 La inexistència d’aquests moviments condiciona el seu ús per part de tota l’activitat industrial que es concentra en el PI Pla de’n Coll (146 empreses), Can Milans (30 empreses) i Can Tapioles (4 empreses)

“Via Cornissa. Connexió C-58 amb la C-17, entre Cerdanyola del Vallès i Mollet del Vallès,” Característiques generals del projecte: La resta del tram del projecte, coincideix amb l’actual C-17, paral·lela a l’autopista, on s’amplia la seva capacitat a 3 carrils per direcció i sentit No contempla sortides a potencials usos industrials o ferroviaris que en un futur es poguéssin realitzar en la zona, però el traçat recta del tram no en dificultaria la seva execució posterior .

Soterrament C-17 a l’alçada de Montcada i Reixac Soterrament C-17 a l’alçada de Montcada i Reixac. Enllaç entre les carreteres C-17 i BV-1411 de Barcelona a Ripoll Projecte de traçat i de l’estudi d’impacte ambiental “Millora local. Millora de nus. Enllaç entre les carreteres C-17 de Barcelona a Ripoll, PK 4+330 al PK 5+740. Tram: Montcada i Reixac El període d’informació pública i presentació d’al·legacions al projecte finalitza el dia 5 de novembre de 2003

Soterrament C-17 a l’alçada de Montcada i Reixac Soterrament C-17 a l’alçada de Montcada i Reixac. Enllaç entre les carreteres C-17 i BV-1411 de Barcelona a Ripoll Objecte de la via i antecedents: Pacificar el trànsit en el centre de la ciutat de Montcada, evitant els col·lapses de trànsit que existeixen actualment en aquesta via en aquest punt. Soterrar la part central de la via, guanyar una Rambla Urbana per la ciutat que uniexi les dues parts actualment separades per aquesta via Establir una millor connexió entre la C-17 i la Carretera BV-1411 de Ripollet

Soterrament C-17 a l’alçada de Montcada i Reixac Soterrament C-17 a l’alçada de Montcada i Reixac. Enllaç entre les carreteres C-17 i BV-1411 de Barcelona a Ripoll

Soterrament C-17 a l’alçada de Montcada i Reixac Soterrament C-17 a l’alçada de Montcada i Reixac. Enllaç entre les carreteres C-17 i BV-1411 de Barcelona a Ripoll

Soterrament C-17 a l’alçada de Montcada i Reixac Soterrament C-17 a l’alçada de Montcada i Reixac. Enllaç entre les carreteres C-17 i BV-1411 de Barcelona a Ripoll

Soterrament C-17 a l’alçada de Montcada i Reixac Soterrament C-17 a l’alçada de Montcada i Reixac. Enllaç entre les carreteres C-17 i BV-1411 de Barcelona a Ripoll Característiques generals del projecte: El nus realitzat de connexió entre les dues carreteres respòn a un nus fora de terreny urbà i permet els quatre moviments El nus permet els quatre moviments però amb un disseny molt groller i poc integrat en la trama urbana del municipi: -L’accés al centre ciutat es realitza tensionant molt el barri urbà de Montcada la Nova -L’accés a la Carretera de Ripollet es realitza pel Carrer del Bisbe i pot condicionar l’activita industrial que s’hi desenvolupa. No es preveu cap més accés a la zona industrial que aquest carrer i seria necessari un estudi de trànsit que assegurés la compatibilitat dels dos tipus de trànsit en aquest àmbit. No s’aprofiten els carrers laterals paral·lels al riu construïts en aquest trams, que tenen unes bones dimensions per absorbir part del trànsit

Soterrament C-17 a l’alçada de Montcada i Reixac Soterrament C-17 a l’alçada de Montcada i Reixac. Enllaç entre les carreteres C-17 i BV-1411 de Barcelona a Ripoll Característiques generals del projecte: El tram central en l’alternativa dos del projecte es preveu soterrat majoritàriament guanyant una zona de passeig i per urbanitzar central per la ciutat. A nivell es manté el trànsit dels laterals que asseguren les connexions necessàries amb la ciutat Proposta molt atractiva per la població ja que guanyen un espai a urbanitzar per la ciutat. Queda però la reflexió conceptual del què significa en sí el soterrament com a mitjà de perpetuació d’una via de trànsit de pas d’alta capacitat pel centre de la ciutat Estudiar correctament els trànsits pesats en els laterals d’aquestes vies donades les actuals entrades i sortides previstes pels vehicles pesats dels polígons industrials del Pla de’n Coll (134 indústries)

Soterrament C-17 a l’alçada de Montcada i Reixac Soterrament C-17 a l’alçada de Montcada i Reixac. Enllaç entre les carreteres C-17 i BV-1411 de Barcelona a Ripoll Característiques generals del projecte: Les entrades i sortides a la via des dels Polígons industrials del Pla de Can Coll i Can Milans basculen entorn de la rotonda construïda a l’alçada de l’antiga C-17 a Can Milans La llunyania d’aquesta rotonda respecte l’activitat industrial de les primeres empreses del polígon del Pla de’n Coll pot generar un trànsit induït pels laterals de la trama urbana nova que vagin a buscar: -l’entrada a la C-17 en el nus de l’entrada del Municipi -la Carretera BV-1411 cap a Ripollet i cap a la Nova Via Orbital, a la que tampoc tenen un accés directe

Diagnosi final i suggerència d’al·legació Comentaris Generals: Els dos projectes estudiats són complementaris ja que persegueixen objectius comuns i discórren en un territori comú. Caldria fer la reflexió de si el soterrament de la C-17 pel seu pas per Montcada i la Via Cornissa no significa donar doble resposta a un mateix problema. En tot cas, l’anàlisi conjunt de les dues propostes NO RESOLEN ÒPTIMAMENT l’accés a aquesta via per part de l’activitat industrial que s’ubica en aquest municipi, responent a una estratègia de via de pas, però no havent fet un anàlisi dels trànsits interns i de la necessària connexió dels trànsit derivats de l’activitat industrial i ciutadana del Municipi de Montcada Especialment, les solucions plantejades plantegen tres grans dubtes: Compatibilitat dels trànsits que generaran els projectes en el C/ del Bisbe i l’activitat industrial que es du a terme en aquest carrer i en la resta del Polígon Industrial (el Pla de’n Bisbe)

Diagnosi final i suggerència d’al·legació Comentaris Generals: Especialment, les solucions plantejades plantegen tres grans dubtes: 1 Compatibilitat dels trànsits que generaran els projectes en el C/ del Bisbe i l’activitat industrial que es du a terme en aquest carrer i en la resta del Polígon Industrial (el Pla de’n Bisbe) 2 Compatibilitat dels trànsits pesats en els laterals de l’espai urbà que es genera gràcies al soterrament, amb l’espai urbà que es genera fruit d’aquest soterrament 3 Dificultat i impossibilitat d’accés a la nova via per part de tots els trànsits pesats que provenen del PI Pla de’n Coll i Can Milans (134 i 30 empreses)

Diagnosi final i suggerència d’al·legació Es considera oportú plantejar a la Generalitat aquests comentaris per tal d’assegurar que el projecte definitiu contemplarà les mesures necessàries per millorar la connexió de l’activitat industrial de la zona amb les noves oportunitats que generen les dues noves vies, així com amb les vies existents.