L’ESCOLA PUIG-AGUT (Manlleu) Expressió oral: Escoltar les llegendes

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
Advertisements

L’EDAT MITJANA: UN TRESOR DE MIL ANYS.
Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
Escola Montserrat Sant Just Desvern
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Elaboració d’un mapa temàtic
Podeu posar una foto del vostre centre
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
1 u n i t a t L’educador infantil.
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
Avinguda Sant Bernat Calbó, 8 – Vic – Tel
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
3a PART Els nens i nenes de P- 4
L’Expressió escrita.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
PROJECTE: AUTOR/A I L.LUSTRADOR/A A L’AULA
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
Escola la Floresta Sant Cugat del Vallès.
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
Autor: Samuel Lozano Alcodori
CEIP PERE VILA BARCELONA 2006/07
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Experimentam amb la ciència
QUE FER QUAN ARRIBA UN SUSPENS A CASA?
Tècniques teatrals APLICADES A L’AULA – What ROLE do YOU play?
Projecte d’Itineraris Formatius
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
UTILITZACIÓ DE GINYS EN EDUCACIÓ INFANTIL 3 ANYS
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
Cicle Superior (Curs 2015 / 2016) CIM D’ÀLIGUES.
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
KARAOKE a CLASSE Activitat desenvolupada a: Educació Infantil
2013.
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
DIADA DE LA PAU A SJO.
INFLUÈNCIA DELS JOCS DE LLUITA I EL JUDO A SECUNDÀRIA
Projecte d’educació en comunicació audiovisual.
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
LES ONG: CAMINANT PEL MÓN
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
ELS CONFLICTES ACTUALS Jordi Indiano
Thinkató Dinàmica.
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
Treball compartit alumnes USEE i grup de cinquè de Primària
Thinkató Instruccions
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
En què consisteix? Aquest projecte consisteix en explicar contes catalans o contes inventats a nens i nenes. Els conta contes són grups d’alumnes de l’ESO.
BENVINGUDES I BENVINGUTS!!
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
Assessorament de la Formació en Competències
CASAL D’ESTIU IL·LUSIONS 2016
Presentació assignatura
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

L’ESCOLA PUIG-AGUT (Manlleu) Expressió oral: Escoltar les llegendes

L’escola " A una escola que, amb un entorn format majoritàriament per persones nouvingudes, gràcies a una metodologia sòlida i moderna, un bon equip de treball, una actitud positiva i una gran dedicació, ha aconseguit esdevenir acollidora, d’una alta qualitat humana i professional i amb uns excel·lents resultats pel que fa a l’adquisició i l’ús de la llengua catalana." (Premi Baldiri Reixac a l’escola 2011)

PROJECTES DE LA PROGRAMACIÓ ANUAL DEL CENTRE Pla lector. Projecte “Juguem i cantem amb les mares i els pares”. Projecte hort escolar. Projecte d’habilitats socials. Projecte ràdio a l’escola. Projecte teatre i poesia. Projecte Taller de contes amb mares. Projecte d’expressió oral: Escoltar les llegendes.

Programació Objectius Competències pròpies de l’àrea Comunicativa Llegir i comprendre Llegir de manera expressiva i comprensiva un text narratiu: la llegenda. Pronunciar correctament, fer l’entonació i les pauses adequades, aplicar el ritme i la velocitat idonis en cada moment de la lectura en veu alta de la llegenda. Comprendre noves paraules, frases fetes, expressions, refranys i dites populars. Parlar, escoltar i conversar Saber formular i respondre preguntes sobre les llegendes. Reflexionar sobre el paper de les llegendes en la cultura popular i parlar-ne en grup. Saber respectar el torn de la paraula per fer comentaris d’acord amb el tema. Gravar la llegenda a la ràdio. Fer una exposició oral per mitjà d’un “power point” d’una llegenda. Ampliar i utilitzar de manera apropiada el repertori lèxic. Representar alguna llegenda al teatre. Realitzar un informatiu i gravar amb vídeo. Escriure Escriure respostes a la wiki. Escriure el text al bloc.

Programació Objectius Competències pròpies de l’àrea Comunicativa Coneixement de La llengua Reconèixer la relació de l’ordre dels elements de la frase amb la coherència i la comprensió del discurs oral i escrit. Diferenciar la frase del paràgraf. Literària Reflexionar sobre el paper de les llegendes en la cultura popular. Identificar l’estructura narrativa de la llegenda. Plurilingüe i intercultural Reflexionar sobre el paper de les llegendes a les diferents cultures o països.

EL BLOC: http://blocs.xtec.cat/escoltarlesllegendes/ El bloc permet observar el què fem a la classe i fer el comentari conjunt. A més, poden ensenyar i parlar de l’activitat a casa. A part de donar a conèixer l’activitat a persones. La gestió del bloc la fa el mestre. Es va afegint el treball fet a la classe i ampliant aspectes com recursos, bibliografia… Una altra part la realitza l’alumne amb l’ajuda del mestre : copiar text llegenda, introducció al “power point”...

Exemple: treball al bloc. 1.- Procés: Treball previ. Introducció al bloc. 2.- Procés: Activitat. Navegar pel bloc. Observar i comentar les activitats. Observar i comentar la informació. 3.- Procés: Valoració del resultat. Valorar conjuntament les activitats realitzades. Temporalització: 2 sessions mensual. 30 minuts .

Els articles. Ens informen l’inici d’una nova llegenda. Lloc per altres activitats.

La llegenda: El Pescallunes. Exemple de treball. La llegenda: El Pescallunes. Personatges i narradors. Podeu escoltar la llegenda. Podeu consultar el text de la llegenda. Activitat: Representació teatre. Recursos.

Aplicar les noves tecnologies: Treball informàtic. Treball de vídeo. Treball a la ràdio.

Treball informàtic: Navegar pel bloc. Cercar informació al bloc i Internet. Observar i comentar les activitats. Escriure i llegir comentaris. Introducció al “power point”. Copiar el text de la llegenda. La Wiki.

Exemple: treball informàtic. Descripció de l’activitat: Realització d’un “power point” de la llegenda El pont del diable i explicació grup classe. L’activitat s’ha portat a terme a la classe de 4t. 1.- Procés: Treball previ. Distribuir els fragments a cada alumne/a. Fer el dibuix. Elaboració “power point” amb l’ajut del mestre. Escanejar imatge. Inserir imatge. Escriure el text. Temporalització: 2 sessió. 1h.

Exemple: treball informàtic. 2.- Procés: Activitat. Explicar la llegenda a un altre curs per mitjà d’un “power point”. Temporalització: 1 sessió. 20 minuts.

Exemple: treball informàtic. 3.- Procés: Valoració del resultat. Comentar conjuntament: entonació, modulació, pauses, l’ expressió de l’emissor... Temporalització: 1 sessió. 15 minuts.

La llegenda de Sant Jordi. La llegenda del Pescallunes. Treball que podem veure en vídeo: Les infollegendes La publicitat. La llegenda de Sant Jordi. La llegenda del Pescallunes.

Exemple: treball infollegendes. Descripció de l’activitat: Produir un vídeo de notícies inventades relacionades amb les llegendes. Infonotícies. Les notícies de les llegendes. 1.- Procés: Treball previ. Inventar notícies. Comentar les notícies i adaptar-les a les llegendes. Escriure les notícies a l’ordinador. Assignar el rol de presentadors, entrevistat... Temporalització: 4 sessions. 15 minuts diaris.

Exemple: treball infollegendes. 2.- Procés: Activitat. Gravar el vídeo. Temporalització: 1 sessió. 1 hora.

Exemple: treball infollegendes. 3.- Procés: Valoració del resultat. Observar i escoltar el vídeo. Valorar conjuntament: entonació, modulació, pauses, expressió ... Temporalització: 1 sessió. 30 minuts.

Treball a la ràdio de l’escola: Gravació de la llegenda.

Exemple: treball a la ràdio Descripció de l’activitat: Gravar les llegendes a la ràdio de l’escola. 1.- Procés: Lectura a la classe. Comentar les paraules i expressions difícils. Explicar conjuntament la narració. Analitzar de les part d’un text: introducció, nus i desenllaç. Assignar el rol dels personatges. Temporalització: 8 sessions. 15 minuts diaris.

Exemple : treball a la ràdio 2.- Procés: Activitat: Gravar a la ràdio de l’escola. Temporalització: 1 sessió. 1 hora.

Exemple: treball a la ràdio 3.- Procés: Valoració del resultat. Escoltar la gravació. Valorar conjuntament: entonació, modulació, pauses, expressió ... Temporalització: 1 sessió. 30 minuts.

El treball surt de l’aula: Exposició del power point a les classes, representació de teatre.

Justificació i valoració Els alumnes responen amb una gran motivació i interès per fer les activitats. Destacar favorablement les visites al bloc. Interès per aplicar a les activitats les noves tecnologies. (treball de ràdio, informàtica ...) Reforça el treball en equip, ja que l’èxit de l’activitat està en funció de l’èxit de tots i cadascun dels participants i això afavoreix la cooperació entre iguals. Promou la comunicació, facilita la lectura i la comprensió dels textos. Ensenya a utilitzar la veu, amplia el vocabulari, ensenya, en definitiva, a saber expressar-se. Ajuda a la superació de dificultats expressives i de timidesa. Incita el respecte per l’interlocutor i el respecte dels torns d’intervenció. Fomenta l’autonomia i la responsabilitat dels alumnes. Responsabilitza als nens i nenes en una tasca que va més enllà de l’activitat escolar. Ja que l’escolten altres nens i adults, des de casa o des d’altres llocs, i poden avaluar el seu treball. Facilita a les famílies nouvingudes un apropament, des de casa, al coneixement de la nostra llengua i la nostra cultura.

Moltes gràcies