Recursos Informàtics en Història

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
Advertisements

Marta Sancho i Planas. GIS: Capes raster i capes vectorials GIS: Eines.
LA NOTÍCIA I LA PREMSA Realitzat per: Beatriz Gracia Lillo i
Fem activitats amb vídeo!
Experiències en la tutorització d'habilitats transversals
Treball presentat per: Paula Rullán Sergio Torres Aina Iglesias
Eines digitals TIC © McGraw-Hill.
APRENENTATGE MULTINIVELL
2c. Les pàgines web i l’hipertext. Les bases de dades a la xarxa
Concurs literari i d’instagram 2018
Recursos informàtics i mètodes quantitatius en Història – curs
3 Ara proposeu el portafoli a la vostra assignatura (2,5 h) presencials (4 h de treball fora de l’aula (presentació de resultats a l’Atenea 6 de març.
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Antecedents (el context) Centre IATIC
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Biologia i Geologia. 4t d’ESO
Library and Information Science Abstract
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Recursos informàtics i mètodes quantitatius en Història – curs
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
Recursos informàtics i mètodes quantitatius en Història – curs
Aquí podreu buscar i escoltar música on-line
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Recursos informàtics per a la recerca històrica: dels programaris a la xarxa Tractament de textos, bases de dades, fulls de càlcul, gestors bibliogràfics.
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
RELACIONS EN L’EQUIP DE TREBALL
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Recursos Informàtics en Història
Pràctica 1. European Awareness Scenario Workshop
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
Grups interactius a L’Esquitx
PSICOLOGIA I SOCIOLOGIA
3c. Els cursos obert i les xarxes socials: Facebook i Twitter
Seminari d’Educació Especial
Treball DE SÍNTESI 1r ESO
“Modelització d’un treball interdisciplinari amb la utilització de les TIC tenint com un dels elements de referència competències transversals i amb una.
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
Tesis Doctorals en Xarxa
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
Docublog El blog del Programa de Documentació dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya Núria Ferran.
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
TREBALL D’INVESTIGACIÓ sobre la teoria de l’evolució actualment
Treball compartit alumnes USEE i grup de cinquè de Primària
Presentació de la matèria de Química Curs 1r de Batxillerat
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
EXPERIÈNCIES EN UNA ASSIGNATURA OPTATIVA NO CONVENCIONAL: INTRODUCCIÓ ALS NOUS MATERIALS A L’ARQUITECTURA I Congrés UPC Sostenible i 13 de Juliol.
CRAI: definició i estructura
CONEIXEM EL NOSTRE POBLE:
Sistema de descàrrega d’aplicacions per a mòbils intel·ligents
En desplegar un currículum competencial haurem de prendre decisions que afectaran al model didàctic de cada docent.
El Treball de Recerca.
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
Grup de Treball en el Portafoli de l’Estudiant
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
Presentació assignatura
que necessites saber de la Biblioteca
CAMP D’APRENENTATGE Els monestirs del Císter (Tarragona)
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
L’AVALUACIÓ DE LA CARPETA DE LABORATORI EN UNA ASSIGNATURA DE SEGON CURS D’ENGINYERIA TÈCNICA DE TELECOMUNICACIÓ Josep Jordana, Francesc J. Sànchez Departament.
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

Recursos Informàtics en Història El per què d’aquesta assignatura El professorat i les seves habilitats L’alumnat i les seves habilitats – (qüestionari) Dinàmica de l’aula Treball col·laboratiu Marta Sancho i Planas

Recursos Informàtics en Història Treball col·laboratiu http://tecnologiaedu.us.es/cursobscw4/apartados/CARACTERISTICAS.HTM Marta Sancho i Planas

Recursos Informàtics en Història Treball col·laboratiu http://grupowikis.wikispaces.com/Caracter%C3%ADsticas+del+trabajo+colaborativo http://blogfolioveronica.blogspot.com/2008/12/contribuciones-del-trabajo-colaborativo.html Marta Sancho i Planas

Recursos Informàtics en Història Objectius específics Exposar les possibilitats i l’interès de les aplicacions informàtiques en el tractament de les dades. Consultar, analitzar amb esperit crític i valorar la informació disponible a través de la xarxa [incidint en la seva anàlisi crítica ]. Saber dissenyar materials per a la transmissió del coneixement i de la recerca històrica. Mostrar el potencial de les TIC en la didàctica de la Història. Marta Sancho i Planas

Recursos Informàtics en Història Temari De la teoria a la pràctica: Introducció i aplicació de les TIC en les tasques dels historiadors Els orígens de la informàtica Primeres aplicacions en Història De la màquina d’escriure als primers ordinadors personals Email i la connectivitat Recursos informàtics per a la recerca històrica: dels programaris a la xarxa Tractament de textos, bases de dades, fulls de càlcul, gestors bibliogràfics Tractament d’imatges,dibuix digital, fotografia digital, GIS, presentacions Les pàgines web i l’hipertext. Les bases de dades Revistes electròniques i revistes digitalitzades, indexació i avaluació Les TIC en la transmissió de coneixements històrics: difusió i docència La Web social o Web 2.0: la personalitat digital els drets d’autors copyright i Creative Commons Wikipedia, Flickr, Youtube, Google docs, Google academia, Google books Facebook i Twitter Jocs i presentacions Marta Sancho i Planas

Recursos Informàtics en Història AVALUACIÓ (aportació individual, 25%) Participació activa a l’aula (expressió oral d’opinions) Reflexions escrites sobre temes tractats a l’aula (blog i fòrums) Valorada tenint en compte el vostre punt de partida, el vostre nivell de coneixements d’informàtica i les aportacions que feu en aquest entorn col·laboratiu Us demanaré que feu una proposta d’autoavaluació al final d’aquesta part del curs. Marta Sancho i Planas

Recursos Informàtics en Història AVALUACIÓ (treball per parelles, 75%) Consistirà en cercar a la xarxa tota aquella informació que pugueu sobre un tema històric determinat i que en feu un comentari crític de cada un dels recursos trobats. La presentació haurà de ser en format o formats electrònics. Presentació en format digital (carpeta amb arxius diversos) Haureu de demostrar capacitat de: anàlisi crítica, ordenar i classificar la informació, presentar digitalment els continguts, domini d’un mínim de dues aplicacions (sense comptar el tractament de textos) Explicar el procés de cerca seguit, els criteris aplicats en la selecció dels recursos, els problemes en la classificació del material i valorar si la informació us permet elaborar un bon estat de la qüestió sobre el període escollit. Consensuar el format per penjar la informació recollida a la xarxa Marta Sancho i Planas

Recursos Informàtics en Història AVALUACIÓ (treball per parelles, 75%) Marta Sancho i Planas