Estudi per a la identificació de

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Competències ètiques en la formación universitària
Advertisements

La qualitat, garantia de millora.
Josep Montané Capdevila
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
LA LLEI D’EDUCACIÓ de CATALUNYA
DEFINICIÓ I OBJECTIU DEL SERVEI COMUNITARI
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
i el que no es pot avaluar
ORIENTACIÓ ACADÈMICA INS JÚLIA MINGUELL.
Toca fusta FENT DECORATS
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
1 u n i t a t L’educador infantil.
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Mònica Añón Roig
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Reflexions al fil de l’Euneos
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
OPCIÓNS FORMACIÓ PROFESSIONAL
EL SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES A L’AJUNTAMENT DE MANLLEU
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
PLANIFICACIÓ ESTRATÈGICA
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
Decret d’autonomia dels centres educatius
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
I ARA, QUÈ PUC FER?.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
EUROMANIA A L’ESTEVE Generalitat de Catalunya
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
Disseny i implementació d’una base de dades relacional
Arnau Gifreu Castells / 2011
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
EL PLA INDIVIDUALITZAT
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Decret d’autonomia dels centres educatius
La Direcció queda habilitada per:
Arnau Gifreu Castells / 2011
MARC PER L’AVALUACIÓ DE LA TASCA DOCENT
Xarxa d’Escoles i Instituts per la Igualtat i la No Discriminació
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
millora de la qualitat de l’ensenyament.
EL PLA DE LECTURA DE CENTRE (PLEC)
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
IV JORNADES DOCTORIALS
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Elaboració de Plans Individualitzats
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
Formació per als equips directius d’educació secundària
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
El currículum a l’educació primària
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Avaluació de la funció directiva: experiència del mètode portafolis
Convivència i Mediació Escolar
INDICADORS El Sistema d´Indicadors i els factors de qualitat de centre
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Miquel Navarro i Oriach.
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Transcripción de la presentación:

Estudi per a la identificació de COMPETÈNCIES BÀSIQUES EN TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I LA COMUNICACIÓ, EN EDUCACIÓ FÍSICA I EN EDUCACIÓ ARTÍSTICA (I) Competències bàsiques: allò que és essencial per ser après (capacitats que es consideren realment indispensables per facilitar la plena realització personal, social i professional). Es pretén que aquestes competències siguin assolides per tot l’alumnat al finalitzar l’ESO (equitat). L’estudi que es presenta s’orienta a àrees tradicionalment no avaluades en estudis nacionals (INECSE, IAQSE…) o internacionals (PISA i TIMSS…). COMPETÈNCIES BÀSIQUES EN TIC, EN EDUCACIÓ FÍSICA I EN EDUCACIÓ ARTÍSTICA

Estudi per a la identificació de COMPETÈNCIES BÀSIQUES EN TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I LA COMUNICACIÓ, EN EDUCACIÓ FÍSICA I EN EDUCACIÓ ARTÍSTICA (II) L’estudi es realitzà durant els anys 2002 a 2003. És continuació d’un estudi previ: Identificació de les Competències Bàsiques en l’Ensenyament Obligatori (2000) que va conduir a la identificació de les competències en els àmbits matemàtic, social, tecnocientífic, lingüístic i laboral. Hi han participat diferents comunitats autònomes. COMPETÈNCIES BÀSIQUES EN TIC, EN EDUCACIÓ FÍSICA I EN EDUCACIÓ ARTÍSTICA

COMPETÈNCIES BÀSIQUES EN TIC, EN EDUCACIÓ FÍSICA I EN EDUCACIÓ ARTÍSTICA

Objectius de l’estudi La identificació de les competències bàsiques en les TIC, educació física i educació artística que tots els estudiants haurien d’haver adquirit en acabar l’etapa de l’ensenyament obligatori. La seqüenciació d’aquestes competències entre les etapes educatives de primària i secundària. La definició d’indicadors per a cadascuna de les competències, amb la finalitat de facilitar l’elaboració de les corresponents pautes d’avaluació. COMPETÈNCIES BÀSIQUES EN TIC, EN EDUCACIÓ FÍSICA I EN EDUCACIÓ ARTÍSTICA

Metodologia d’investigació Combinació de mètodes i tècniques d'investigació quantitatius i qualitatius: revisió documental entrevistes a experts i grup de discussió consulta social a través d’un qüestionari valoratiu COMPETÈNCIES BÀSIQUES EN TIC, EN EDUCACIÓ FÍSICA I EN EDUCACIÓ ARTÍSTICA

Fases i actuacions realitzades Fase 1: Identificació d’una primera relació de competències bàsiques Revisió documental Entrevistes a persones significatives i identificació d’una primera relació de competències bàsiques Fase 2: Elaboració d’un qüestionari per a la valoració social de les competències identificades en la primera fase Fase 3: Aplicació del qüestionari a una mostra de 500 persones procedents de l’àmbit educatiu, alumnat, famílies i altres professionals (empresaris, associacions, sindicats…) Fase 4: Anàlisi de resultats i determinació de les competències bàsiques Fase 5: Seqüenciació de les competències bàsiques entre educació primària i educació secundària obligatòria (només per a les TIC) Fase 6: Definició d’indicadors per a cada competència (només per a les TIC) COMPETÈNCIES BÀSIQUES EN TIC, EN EDUCACIÓ FÍSICA I EN EDUCACIÓ ARTÍSTICA

Utilitat de l’estudi per a... Direcció general d’Ordenació, Innovació i Formació permanent del professorat Disseny del currículum Referent per a l’avaluació i promoció de l’alumnat Planificació de la formació del professorat Inspecció i IAQSE Disseny i aplicació de proves d’avaluació de competències bàsiques Elaboració d’indicadors del sistema educatiu Comparació dels resultats acadèmics amb els resultats de les proves d’avaluació de competències bàsiques Centres i professorat Prioritzar aprenentatges, i seleccionar experiències integradores i que preparin per a la vida Orientar els alumnes i prendre mesures de suport A partir dels resultats de les proves, dissenyar estratègies de millora amb el suport de la inspecció educativa COMPETÈNCIES BÀSIQUES EN TIC, EN EDUCACIÓ FÍSICA I EN EDUCACIÓ ARTÍSTICA

http://weib.caib.es/iaqse