GANDHI, un exemple a seguir

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Rafael Masó i Valentí Arquitecte Rosa Maria Gil Tort
Advertisements

Sabeu qui és Josep de Calassanç?
MAHATMA GANDHI, DIA DE LA PAU
TESEU Y EL MINOTAURE Pablo José Blasco Mendoza 4ºB.
Gemma Sorni Mari 4rt ESO Professora: Lourdes Estrada
i les seves observacions fa 400 anys
Napoleó Bonaparte.
BAUHAUS, una escola d’art
ELS DEUS DE L’ANTIC EGIPTE
Entrevistem a Joaquín Castel Mas
L’ÓS POLAR EDUARD ARGENTE TALENS.
Alimenta el teu cos.
Temps era temps, hi havia un pagès molt i molt alt i gros que semblava un gegant.
JESÚS DE NATZARET.
BICENTENARI 12 de febrer de 2009
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
15 de l’any B Regina “El viatge” d’Eleni Karaindrou ens evoca la vida missionera, sempre en camí.
La funció de relació SANTIAGO RAMÓN Y CAJAL 1.
CLAUDE MONET.
MAHATMA GANDHI.
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
LA VIDA DE JOAN MIRÓ.
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
SETMANA DE LA PAU I LA SOLIDARITAT CLARET BARCELONA-2018
La cançó de les persones
Aquí tens alguns consells que Bill Gates recentment va fer durant una conferència en un IES sobre les 11 coses que els estudiants no aprenen a l’escola.
Tothom pot aconseguir el que es proposa !!!
L' ANTIC EGIPTE.
Quin dinosaure!.
EL FUTBOL.
Mohs i l’escala de duresa dels minerals
Projecte interdisciplinari:
GO PRO Martí Macià 5è A.
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Les Ha que necessiteu per viure, els habitants del planeta terra, les Ha de terra en la terra i els planetes que necessitaríem si tothom visqués com tu.
EL GAT NEGRE “Història del gat negre” a El lenguaje oral en la escuela. Joan TOUGH, (1987). Madrid:Visor.
És dissabte, 29 / desembre / :25 h
RECOLLIM ELS DIBUIXOS Tothom ens va ajudar molt, i tots els alumnes de 1r a 4t van fer el seu dibuix. Amb aquests dibuixos vam decidir enquadernar-los.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
EL CAVALLET DE MAR I ELS SEUS FILLS
La vida és un do de Déu i un servei als altres
Hi havia una vegada un nen que es deia Tomàs que volia ser mag.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
EL PARE CLARET.
EL PARE CLARET.
EL TIMBALER DEL BRUC.
BIG BANG I VIA LÀCTIA.
valors humans i socials
Potser la seva vestimenta deia el que la seva ànima volia reflectir
-FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA DIMECRES 9 -FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA SOMRIU, JA QUEDA POC PER CELEBRAR EL NAIXEMENT DE NEN JESÚS.
Els nyama i el camperol Conte de Mali.
XIII a Setmana de la solidaritat
Salvador DALÍ.
EL PRIMER MANAMENT MT, 22,
SETMANA DE LA PAU I LA SOLIDARITAT CLARET BARCELONA-2019
Saber Viure és no estar sol.   .
LA PANDILLA.
Llegenda.
Per la PAU, en record de RACHEL CORRIE.
Power Point de la meva vida!!!
BARRI SAGRADA FAMÍLIA.
HANSEL I GRETEL Hansel i Gretel vivien amb el seu pare un pobre llenyataire i la cruel madrastra. Eren tan pobres que gairebé ja no tenien ni menjar per.
Beatriz Guzmán Jun Hui Chen David de la Ossa Sergi Gontaler
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
La vulneració dels drets socials
Paràbola del Llapis Al principi, quan el Creador del Llapis
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Vincent Van Gogh.
LES PEDRES DE LA VIDA.
Transcripción de la presentación:

GANDHI, un exemple a seguir 30 de gener DIA DE LA PAU

Una mica sobre la vida de Gandhi Mohandas Gandhi, conegut com a Mahatma (gran ànima), va néixer a Porbandar, un poble costaner de l' Índia el 2 d'octubre de 1869. Es va casar als 13 anys en un matrimoni arranjat pels seus pares. Va estudiar Dret a Anglaterra i es va llicenciar com a advocat. Gandhi i la seva esposa

Va començar a treballar a Sud-Àfrica on va poder veure de prop les humiliacions i l'opressió que patien els hindús allà, així com el racisme que patien els negres al seu propi país, ocupat llavors pels anglesos. Un cop torna a l'Índia, amb 45 anys, es troba amb un país oprimit pels anglesos que s'havien apropiat de les seves riqueses. A més els hindús no tenien drets i els feien pagar molts impostos. Marxa de la sal

Quin era l'objectiu de Gandhi? Gandhi volia la llibertat per al seu país. No volia formar part de l'imperi britànic. Volia que tots els territoris hindús estiguéssin units i en pau i que tots els seus habitants tinguéssin els mateixos drets.

Com ho va fer ? Va induir a tots els seus seguidors a practicar la NO VIOLÈNCIA amb mesures com la no colaboració, l'abstenció, vagues de fam, protestes pacifistes, incompliment de lleis injustes,...

Què va aconseguir ? - L'any 1947 els britànics es retiren de l'Índia després de molts anys d'oposició no violenta, de múltiples empresonaments i deixant molts morts enrere, entre ells la dona de Gandhi que va morir a la presó. - Gandhi va morir assassinat el 30 de gener de 1948. La seva persona és venerada arreu per la seva recerca de la pau i la llibertat.

Bibliografia i enllaços Biografia: wikipedia Frases cèlebres:proverbia Video:Tres minuts amb Gandhi Bibliografia i enllaços

Activitats 1. Sitúa a Google maps els llocs més importants a la vida de Gandhi (hi tens un enllaç a la pàgina 2 - Índia). 2. Tria una de les seves frases cèlebres i fes-ne una reflexió, també en pots fer un dibuix. 3. Busca algun dibuix per acolorir relacionat amb la Pau. A www.dibujalia.com en pots trobar. 4. Pensa com pots contribuir a què hi hagi Pau al teu voltant. 5. Escriu la teva frase per la Pau al mural de l'escola.