Programa Operatiu Específic Centres Educatius

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
DEFINICIÓ I OBJECTIU DEL SERVEI COMUNITARI
Advertisements

ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Diapositiva de presentació
ESTUDI DE MOBILITAT URBANA SOSTENIBLE DE CALDES DE MONTBUI
Programa de Transició Escola Treball
i el que no es pot avaluar
Compartim el que feim: conviure en positiu a l’escola
JUNTA LOCAL DE SEGURETAT DE MATARÓ
LA PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS VIARIS
El pilars del govern obert a Catalunya: Transparència
1 u n i t a t L’educador infantil.
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
Estudi per a la identificació de
Departament de Justícia
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
GESTIÓ PER PROCESSOS.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
va aprovar la Llei de Millora de barris.
Programa BIBE: perspectives de futur
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
Projecte d’Itineraris Formatius
EL PLA INDIVIDUALITZAT
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
P E L C 0 a 3 anys Programa Per l’Estimulació Del Llenguatge
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
COM FER FRONT A LA MANCA D’HABITATGE SOCIAL
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
La gestió per processos
serveis d´AGENTS CÍVICS
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
Policia + Tecnologia Mataró, 1 de juliol de 2003.
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
Pla local per la inclusió social de Santa Coloma de Gramenet
Com preparar una unitat per a l’avaluació
Serveis de Formació.
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Taula sectorial de Salut Mental i Addiccions Avaluació i línies de treball Secretaria del CMSS Setembre 2014.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
Taula sectorial de Diversitat funcional Avaluació i línies de treball
Formació per als equips directius d’educació secundària
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
Coneixement del medi natural
Convivència i Mediació Escolar
Presentació assignatura
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Eixos i línies estratègiques
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Programa Operatiu Específic Centres Educatius 1

2 Introducció (1) Garantir la seguretat del conjunt de la Comunitat Educativa i millorar la percepció de seguretat ... ... per contribuir de forma positiva en el cicle vital de la formació dels infants i joves Objectiu del Programa 2

Motivació del Programa Introducció (2) Les problemàtiques que tracta aquest programa es coneixen gràcies a: Estudis i enquestes realitzats pel Dep. d’Ensenyament i el Dep. d’Interior Actuacions i explotació de dades de la PG-ME Motivació del Programa El programa es fonamenta en: 1 Objectiu general 6 Objectius específics 4 Línies estratègiques 19 Accions IDEES L’educació és un dret fonamental. // Els poders públics tenen l’obligació de vetllar pel respecte i dignitat de l’infant en l’entorn escolar. La societat catalana mostra la seva preocupació envers la protecció dels menors en general, i en concret per les diverses problemàtiques que actualment afecten a l’entorn dels centres educatius. La PG-ME, adaptant-se a aquestes noves necessitats d’una societat en constant evolució, vol donar una resposta eficaç a la comunitat a la qual serveix, garantint la seguretat en aquells aspectes relacionats amb l’entorn escolar, tant dins com fora de les aules i, en els desplaçaments particulars i col·lectius implícits a aquest entorn. Pel desenvolupament d’aquest Pla, s’ha tingut en compte les accions que les diferents policies de Catalunya han portat a terme en els darrers anys per millorar la seguretat en els centres educatius. 3

Problemàtiques a treballar Furts Robatoris amb violència i/o intimidació Xenofòbia Armes blanques Danys Absentisme Violència masclista Grups organitzats juvenils i violents Perills d’Internet Alumnes conflictius Joves conflictius aliens al centre Homofòbia Delictes contra la llibertat sexual Conductes que atempten contra la seguretat vial Amenaces i coaccions Assetjament escolar Agressions al professorat Baralles Exhibicionisme davant de menors DADES D’INTERÉS Aquestes problemàtiques són el resultat de l’ESTUDI realitzat pel Departaments d’Educació i d’Interior, Relacions Institucionals i Participació, mitjançant: --- Dades obtingudes d’un estudi realitzat al curs 2000-2001 // Departament d’Educació// Adreçada només a educació secundària (12 a 18 anys) --- Enquesta de convivència escolar i seguretat a Catalunya Curs 2005-2006 (ECESC) // Departament d’Educació // Adreçada tant a educació primària com secundària de ( 8 a 18 anys) // La mostra ECESC ha estat de 10.414 alumnes( 4.951 primària i 5.463 secundària) de 199 centres educatius, públics i privats, d’arreu de Catalunya. ---El cens de població escolar a Catalunya supera els 800.000 alumnes, distribuïts en quasi 3.000 centres educatius. *****A més, per a la detecció de problemàtiques s’ha valorat el següent: Casuística i actuacions de l’Oficina de Relacions amb la Comunitat Dades de la DSIP Tràfic i consum de drogues i/o substàncies estupefaents Incivisme 4

Principi de coordinació GOVERN COORDINACIÓ Entorn Centres educatius Policia de Catalunya Equip directiu Consell escolar Equip educatiu Entorn Entorn Transport COORDINACIÓ AMPA COL·LABORACIÓ Alumnes AQUESTA DIAPOSITIVA ESTÁ VINCULADA A LA SEGÜENT, LA NÚM. 6. Resta operadors Entorn 5

Amb la voluntat d’establir un contacte permanent i de futur 6 Principi de corresponsabilitat Departament d’Ensenyament Ajuntaments Treballadors/es d’Ensenyament Amb la voluntat d’establir un contacte permanent i de futur amb els/les operadors/es implicats/des. AMPA Altres Departaments del Govern Resta Operadors/es Comunitat Educativa 6

7 Objectiu general del programa Prevenir i reduir els fets delictius i aquelles conductes de risc dins l’àmbit escolar per millorar la seguretat objectiva i subjectiva dels usuaris i treballadors dels centres educatius Objectiu general 7

Millora en la seguretat de l’entorn Centres educatius Identificació problemàtiques Programa// Línies estratègiques Entorn En la versió PRESENTACIÓ,aquesta diapositiva està vinculada a les següents: (només cal “clicar” els icones corresponents): ---- Lupa = Vinculació diapositiva : Problemàtiques als centres educatius ---- Llibret = Vinculació diapositiva : Línies estratègiques ---- Quadre objectiu = Vinculació diapositiva: Objectiu Objectiu general Prevenir i reduir els fets delictius i aquelles conductes de risc dins de l’àmbit escolar per contribuir a la millora de la seguretat objectiva i subjectiva dels usuaris i treballadors dels centres educatius 8

6 Objectius específics Objectius específics 9 Objectius específics Prevenir i reduir els fets delictius relacionats amb l’àmbit de les relacions interpersonals. Prevenir i reduir els fets delictius contra el patrimoni. Prevenir i reduir els fets delictius contra la salut pública Prevenir i reduir els riscos associats a la seguretat viària Detectar i prevenir aquelles conductes de risc que puguin derivar en problemàtiques delictives o de convivència dins l’àmbit educatiu. Augmentar la percepció de seguretat de la comunitat educativa 6 Objectius específics 9

4 Línies estratègiques Línies estratègiques 10 Línies estratègiques Avaluar la seguretat dins l’àmbit dels centres educatius i determinar el nivell d’intervenció policial. Incrementar i fomentar la planificació policial a partir de les problemàtiques detectades fent especial incís en l’efectivitat i la qualitat de l’activitat policial per millorar la percepció subjectiva de seguretat i reduir la victimització. Cooperar, coordinar i col·laborar operativament entre els diferents serveis de la PG-ME i la resta d’operadors implicats per promoure el treball transversal Fer un seguiment del Programa per a la valoració d’aquest. 4 Línies estratègiques 10

Avaluar la situació de la seguretat Línia estratègica A ACCIONS Estudiar l’activitat en relació als punts, zones i franges horàries. Avaluar la situació i problemàtiques de cada centre educatiu Establir períodes crítics i d’estacionalitat en l’activitat de cada demarcació territorial Determinar el nivell d’intervenció policial Avaluar la situació de la seguretat 11

Fomentar la planificació i la qualitat dels serveis Línia estratègica B ACCIONS Planificar patrullatge preventiu uniformat i/o no uniformat. Elaborar dispositius en zones d’interès. Donar respostes policials ràpides i eficaces a requeriments urgents. Elaborar un Pla de Contactes Trimestral a través de campanyes de proximitat i d’informació. Facilitar la recepció de denúncies Investigar els fets punibles Fomentar la planificació i la qualitat dels serveis 12

Promoure el treball transversal Línia estratègica C ACCIONS Col·laborar i coordinar amb la Comunitat Educativa i la resta d’operadors Identificar els interlocutors per mantenir contactes periòdics Identificar problemes i necessitats Detectar situacions abusives Derivar casos a altres actors socials segons l’àmbit de competència Activar mecanismes de coordinació amb les Policies Locals Promoure el treball transversal 13

Efectuar un seguiment i valoració del programa Línia estratègica D ACCIONS Recollir, tractar i analitzar els seus indicadors. Valorar i revisar el programa, i si cal, modificar-ho. Actualitzar i establir els indicadors. Efectuar un seguiment i valoració del programa 14

Accions de Proximitat Temàtiques presentacions 15 Accions de Proximitat Temàtiques presentacions 15

Drogues i lleis Tràfic i consum de drogues il·legals El consum de drogues té un pes significatiu en el fracàs escolar. Les problemàtiques derivades i relacionades amb les drogues incideixen tant a l’interior dels centres educatius com a les seves zones d’influència. Per a la detecció i eradicació d’aquestes problemàtiques, és necessària la interacció dels operadors implicats. Prevenció mitjançant campanyes informatives, a través de presentacions/col·loquis, adreçades a diferents col·lectius: Alumnes AMPA Equip docent Tràfic i consum de drogues il·legals DADES D’INTERÉS Aquestes problemàtiques són el resultat de l’ESTUDI realitzat pel Departaments d’Educació i d’Interior, Relacions Institucionals i Participació, mitjançant: --- Dades obtingudes d’un estudi realitzat al curs 2000-2001 // Departament d’Educació// Adreçada només a educació secundària (12 a 18 anys) --- Enquesta de convivència escolar i seguretat a Catalunya Curs 2005-2006 (ECESC) // Departament d’Educació // Adreçada tant a educació primària com secundària de ( 8 a 18 anys) // La mostra ECESC ha estat de 10.414 alumnes( 4.951 primària i 5.463 secundària) de 199 centres educatius, públics i privats, d’arreu de Catalunya. ---El cens de població escolar a Catalunya supera els 800.000 alumnes, distribuïts en quasi 3.000 centres educatius. *****A més, per a la detecció de problemàtiques s’ha valorat el següent: Casuística i actuacions de l’Oficina de Relacions amb la Comunitat Dades de la DSIP 16

Violència masclista Violència en l’àmbit de la parella Les infraccions penals en l’àmbit de la parella són agressions físiques o psíquiques contra les persones, i atempten contra la convivència i la pau familiar. Per a la detecció i eradicació d’aquestes problemàtiques, és necessària la interacció dels operadors implicats. Prevenció mitjançant campanyes informatives, a través de presentacions/col·loquis, adreçades a diferents col·lectius: Alumnes AMPA Equip docent Violència en l’àmbit de la parella DADES D’INTERÉS Aquestes problemàtiques són el resultat de l’ESTUDI realitzat pel Departaments d’Educació i d’Interior, Relacions Institucionals i Participació, mitjançant: --- Dades obtingudes d’un estudi realitzat al curs 2000-2001 // Departament d’Educació// Adreçada només a educació secundària (12 a 18 anys) --- Enquesta de convivència escolar i seguretat a Catalunya Curs 2005-2006 (ECESC) // Departament d’Educació // Adreçada tant a educació primària com secundària de ( 8 a 18 anys) // La mostra ECESC ha estat de 10.414 alumnes( 4.951 primària i 5.463 secundària) de 199 centres educatius, públics i privats, d’arreu de Catalunya. ---El cens de població escolar a Catalunya supera els 800.000 alumnes, distribuïts en quasi 3.000 centres educatius. *****A més, per a la detecció de problemàtiques s’ha valorat el següent: Casuística i actuacions de l’Oficina de Relacions amb la Comunitat Dades de la DSIP 17

Internet Segura Perills d’Internet Difusió d’INTERNET SEGURA. Alumnes AMPA Equip docent Objectius: Que els menors facin un ús adient i segur de la xarxa. Informar dels perills potencials de la xarxa. Oferir un canal de contacte entre la policia i els pares, educadors i joves. Perills d’Internet DADES D’INTERÉS Aquestes problemàtiques són el resultat de l’ESTUDI realitzat pel Departaments d’Educació i d’Interior, Relacions Institucionals i Participació, mitjançant: --- Dades obtingudes d’un estudi realitzat al curs 2000-2001 // Departament d’Educació// Adreçada només a educació secundària (12 a 18 anys) --- Enquesta de convivència escolar i seguretat a Catalunya Curs 2005-2006 (ECESC) // Departament d’Educació // Adreçada tant a educació primària com secundària de ( 8 a 18 anys) // La mostra ECESC ha estat de 10.414 alumnes( 4.951 primària i 5.463 secundària) de 199 centres educatius, públics i privats, d’arreu de Catalunya. ---El cens de població escolar a Catalunya supera els 800.000 alumnes, distribuïts en quasi 3.000 centres educatius. *****A més, per a la detecció de problemàtiques s’ha valorat el següent: Casuística i actuacions de l’Oficina de Relacions amb la Comunitat Dades de la DSIP 18

Prevenció riscos joves Armes i objectes perillosos Informar i assessorar la comunitat docent sobre el marc legal de la tinença d’armes. Prevenció mitjançant campanyes informatives, a través de presentacions/col·loquis, adreçades a diferents col·lectius: Alumnes AMPA Equip docent DADES D’INTERÉS Aquestes problemàtiques són el resultat de l’ESTUDI realitzat pel Departaments d’Educació i d’Interior, Relacions Institucionals i Participació, mitjançant: --- Dades obtingudes d’un estudi realitzat al curs 2000-2001 // Departament d’Educació// Adreçada només a educació secundària (12 a 18 anys) --- Enquesta de convivència escolar i seguretat a Catalunya Curs 2005-2006 (ECESC) // Departament d’Educació // Adreçada tant a educació primària com secundària de ( 8 a 18 anys) // La mostra ECESC ha estat de 10.414 alumnes( 4.951 primària i 5.463 secundària) de 199 centres educatius, públics i privats, d’arreu de Catalunya. ---El cens de població escolar a Catalunya supera els 800.000 alumnes, distribuïts en quasi 3.000 centres educatius. *****A més, per a la detecció de problemàtiques s’ha valorat el següent: Casuística i actuacions de l’Oficina de Relacions amb la Comunitat Dades de la DSIP 19

Prevenció conductes discriminatòries Contribució a la promoció de la diversificació social a les aules. Prevenció mitjançant campanyes informatives, a través de presentacions/col·loquis, adreçades a diferents col·lectius: Alumnes Nouvinguts Equip docent Xenofòbia DADES D’INTERÉS Aquestes problemàtiques són el resultat de l’ESTUDI realitzat pel Departaments d’Educació i d’Interior, Relacions Institucionals i Participació, mitjançant: --- Dades obtingudes d’un estudi realitzat al curs 2000-2001 // Departament d’Educació// Adreçada només a educació secundària (12 a 18 anys) --- Enquesta de convivència escolar i seguretat a Catalunya Curs 2005-2006 (ECESC) // Departament d’Educació // Adreçada tant a educació primària com secundària de ( 8 a 18 anys) // La mostra ECESC ha estat de 10.414 alumnes( 4.951 primària i 5.463 secundària) de 199 centres educatius, públics i privats, d’arreu de Catalunya. ---El cens de població escolar a Catalunya supera els 800.000 alumnes, distribuïts en quasi 3.000 centres educatius. *****A més, per a la detecció de problemàtiques s’ha valorat el següent: Casuística i actuacions de l’Oficina de Relacions amb la Comunitat Dades de la DSIP 20

Grups juvenils violents Difusió sobre la problemàtica dels grup juvenils organitzats i violents: Equip docent Objectiu: Detectar joves en situacions de caure en aquests grups Activar recursos d’ajuda Oferir un canal de contacte entre la policia i els pares, educadors i joves. Prevenir la violència DADES D’INTERÉS Aquestes problemàtiques són el resultat de l’ESTUDI realitzat pel Departaments d’Educació i d’Interior, Relacions Institucionals i Participació, mitjançant: --- Dades obtingudes d’un estudi realitzat al curs 2000-2001 // Departament d’Educació// Adreçada només a educació secundària (12 a 18 anys) --- Enquesta de convivència escolar i seguretat a Catalunya Curs 2005-2006 (ECESC) // Departament d’Educació // Adreçada tant a educació primària com secundària de ( 8 a 18 anys) // La mostra ECESC ha estat de 10.414 alumnes( 4.951 primària i 5.463 secundària) de 199 centres educatius, públics i privats, d’arreu de Catalunya. ---El cens de població escolar a Catalunya supera els 800.000 alumnes, distribuïts en quasi 3.000 centres educatius. *****A més, per a la detecció de problemàtiques s’ha valorat el següent: Casuística i actuacions de l’Oficina de Relacions amb la Comunitat Dades de la DSIP 21

Mobilitat Segura Seguretat vial Prevenció mitjançant campanyes informatives, a través de presentacions/ col·loquis, adreçades a: Alumnes AMPA Per a la detecció i eradicació de factors de risc Normes i mesures de seguretat bàsiques Coneixement de les senyals de trànsit Seguretat vial DADES D’INTERÉS Aquestes problemàtiques són el resultat de l’ESTUDI realitzat pel Departaments d’Educació i d’Interior, Relacions Institucionals i Participació, mitjançant: --- Dades obtingudes d’un estudi realitzat al curs 2000-2001 // Departament d’Educació// Adreçada només a educació secundària (12 a 18 anys) --- Enquesta de convivència escolar i seguretat a Catalunya Curs 2005-2006 (ECESC) // Departament d’Educació // Adreçada tant a educació primària com secundària de ( 8 a 18 anys) // La mostra ECESC ha estat de 10.414 alumnes( 4.951 primària i 5.463 secundària) de 199 centres educatius, públics i privats, d’arreu de Catalunya. ---El cens de població escolar a Catalunya supera els 800.000 alumnes, distribuïts en quasi 3.000 centres educatius. *****A més, per a la detecció de problemàtiques s’ha valorat el següent: Casuística i actuacions de l’Oficina de Relacions amb la Comunitat Dades de la DSIP 22

Mutilació genital femenina Difusió de la problemàtica sobre la mutilació genital femenina: AMPA Equip docent Objectiu: Prevenir la mutilació Donar a conèixer el treball dels Mossos d’Esquadra Oferir un canal de contacte entre la policia i els pares, educadors i joves. Prevenir la mutilació DADES D’INTERÉS Aquestes problemàtiques són el resultat de l’ESTUDI realitzat pel Departaments d’Educació i d’Interior, Relacions Institucionals i Participació, mitjançant: --- Dades obtingudes d’un estudi realitzat al curs 2000-2001 // Departament d’Educació// Adreçada només a educació secundària (12 a 18 anys) --- Enquesta de convivència escolar i seguretat a Catalunya Curs 2005-2006 (ECESC) // Departament d’Educació // Adreçada tant a educació primària com secundària de ( 8 a 18 anys) // La mostra ECESC ha estat de 10.414 alumnes( 4.951 primària i 5.463 secundària) de 199 centres educatius, públics i privats, d’arreu de Catalunya. ---El cens de població escolar a Catalunya supera els 800.000 alumnes, distribuïts en quasi 3.000 centres educatius. *****A més, per a la detecció de problemàtiques s’ha valorat el següent: Casuística i actuacions de l’Oficina de Relacions amb la Comunitat Dades de la DSIP 23

Petita història dels Mossos Prevenció mitjançant campanyes informatives, a través de presentacions/col·loquis, adreçades a alumnes de primària: Tasques dels mossos d’esquadra Grups de treball Normes i mesures de seguretat bàsiques Què fer si tenim un problema Donar a conèixer les eines bàsiques dels Mossos d’Esquadra Telèfons d’emergència Mossos d’Esquadra per a infants DADES D’INTERÉS Aquestes problemàtiques són el resultat de l’ESTUDI realitzat pel Departaments d’Educació i d’Interior, Relacions Institucionals i Participació, mitjançant: --- Dades obtingudes d’un estudi realitzat al curs 2000-2001 // Departament d’Educació// Adreçada només a educació secundària (12 a 18 anys) --- Enquesta de convivència escolar i seguretat a Catalunya Curs 2005-2006 (ECESC) // Departament d’Educació // Adreçada tant a educació primària com secundària de ( 8 a 18 anys) // La mostra ECESC ha estat de 10.414 alumnes( 4.951 primària i 5.463 secundària) de 199 centres educatius, públics i privats, d’arreu de Catalunya. ---El cens de població escolar a Catalunya supera els 800.000 alumnes, distribuïts en quasi 3.000 centres educatius. *****A més, per a la detecció de problemàtiques s’ha valorat el següent: Casuística i actuacions de l’Oficina de Relacions amb la Comunitat Dades de la DSIP 24

Activitat de visita als Mossos Visita a dependències policials Donar a conèixer a joves, infants, mares i pares la seva comissaria. Donar a conèixer els grups de treball Donar a conèixer les eines bàsiques dels Mossos d’Esquadra Tasques dels Mossos d’Esquadra Conèixer els vehicles policials Què fer si tenim un problema Resoldre dubtes Telèfons d’emergència Activitat de visita als Mossos DADES D’INTERÉS Aquestes problemàtiques són el resultat de l’ESTUDI realitzat pel Departaments d’Educació i d’Interior, Relacions Institucionals i Participació, mitjançant: --- Dades obtingudes d’un estudi realitzat al curs 2000-2001 // Departament d’Educació// Adreçada només a educació secundària (12 a 18 anys) --- Enquesta de convivència escolar i seguretat a Catalunya Curs 2005-2006 (ECESC) // Departament d’Educació // Adreçada tant a educació primària com secundària de ( 8 a 18 anys) // La mostra ECESC ha estat de 10.414 alumnes( 4.951 primària i 5.463 secundària) de 199 centres educatius, públics i privats, d’arreu de Catalunya. ---El cens de població escolar a Catalunya supera els 800.000 alumnes, distribuïts en quasi 3.000 centres educatius. *****A més, per a la detecció de problemàtiques s’ha valorat el següent: Casuística i actuacions de l’Oficina de Relacions amb la Comunitat Dades de la DSIP 25

Gràcies per la vostra atenció 26