Debat d’infraestructures a Girona

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El desplegament de la Xarxa de Fibra Òptica de Catalunya
Advertisements

EL PROJECTE SANT ANDREU – LA SAGRERA: ESTACIÓ I CIUTAT
L9 VISITA D’OBRES A L’L9 DEL METRO DE BARCELONA Barcelona, 4 de juny de 2014.
Pla de Recursos Humans per al mandat
Comissió d’estudi sobre l’Economia Col·laborativa
La qualitat, garantia de millora.
PLA DIRECTOR D’EQUIPAMENTS JUDICIALS Projecte
Pla d’Infraestructures de transport de Catalunya
PROJECTE BANDA AMPLA RURAL - SATÈL·LIT
Els reptes de la indústria a Sant Boi de Llobregat
km o el drama del Corredor Mediterrani
Millores de transport públic a la Garrotxa
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
3.- LES EIXIDES A LA CRISI (I): LA DOCTRINA DE KEYNES.
Debat d’infraestructures a Andorra
ESTUDI DE MOBILITAT URBANA SOSTENIBLE DE CALDES DE MONTBUI
PLA D’ESPAIS VERDS DE TARRAGONA
i el que no es pot avaluar
EL DESPLAÇAMENT EN BICICLETA NO ÉS UN EXOTISME
EFECTES DELS PEATGES DE LA C-32 (AUTOPISTA PAU CASALS) A LES ECONOMIES TERRITORIALS Frederic Lloveras Oriol Biosca
Infraestructures ferroviàries a la comarca del Vallès Occidental
Diputació de Barcelona
Pla Director d’infraestructures ferroviàries
Pla de transports de viatgers de Catalunya
Dades de l’inici del curs Dossier de Premsa
POBLES I CIUTATS Ciències Socials.
LES COMARQUES DE COSTA Les Comarques de litoral són les situades a la costa mediterrània. S’estenen de nord a sud, des dels Pirineus fins al delta.
Debat d’infraestructuras a Eivissa i Formentera
Debat d’infraestructures a Mallorca
Europa aposta pel ferrocarril
Nou tram en servei Nou tram de línia de 3,7 km de via doble
Informe 2011 sobre la seguretat a Catalunya
Realitzat per l’Associació Progressista de Catalunya
Inauguració tram L9 Sud Aeroport T1- Zona Universitària
Estudi de millora del transport públic a la comarca del Bages
Transformació de la carretera de Sentmenat en un Passeig
Jornada Cloenda Esports
PROJECTE DE CONSTRUCCIÓ I EXPLOTACIÓ DEL TRAMVIA SALT-GIRONA
Cambra Oficial de Comerç i Indústria de Sabadell
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
El paper de les ciutats en el procés d’innovació empresarial
LA SOSTENIBILITAT DEL MODEL DE CREIXEMENT DE BALEARS: NOVES APORTACIONS PER AL DEBAT JORNADES DE REFLEXIÓ ESTRATÈGICA DINS EL MARC DE LA “RECERCA I INNOVACIÓ.
PERQUÈ NO ENS FOTIN EL TREN La Garriga, 14 de desembre de 2015
Infraestructures i Productivitat Universitat de Barcelona
Informe trimestral de conjuntura. Camp de Tarragona i Terres de l’Ebre. 1TRIMESTRE 2014.
Mobilitat 1996 S’ha elaborat una matriu de viatges 1996 entre municipis a partir de les dades de l’EMO 96, l’EMQ 96 i dels operadors. La mobilitat obligada.
PLATJA DE SANT SEBASTIÀ
Quines necessitats i oportunitats es deriven de la nostra realitat social i laboral? DONES CUIDADORES Solsona,
AGENDA CATALANA DEL CORREDOR MEDITERRANI
TURISME ESTRANGER 2006 Catalunya, primera destinació del turisme estranger Canàries 16,4% Catalunya 25,7% Illes Balears 17,3% Resta de CCAA 9,9% C. Valenciana.
NOVETATS NOVA DIRECTIVA DE CONTRACTACIÓ I TRANSPOSICIÓ CATALANA
Creixement Econòmic: Fets importants
BALANÇ DEL PRIMER ANY DE FUNCIONAMENT DE L’AEROPORT DE LLEIDA-ALGUAIRE
RETIRADA PLA DIRECTOR
Creixement econòmic de Liquats Vegetals: Presència als lineals de les grans distribuidores d’alimentació. Núria Arimany Anna Sabata Xavier Ferràs Petra.
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
Ni tan sols en l'arrangement previst de la part final del Besós, avui el DPTiOP preveu donar continuitat al Passeig marítim de la Barceloneta, que va inaugurar.
Condicionament de la Travessia de Jesús
OFICINES FACILITADORES DE LA MOBILITAT A LES COMARQUES DE GIRONA
Consum per substàncies per any (últim mes)
Ajuntament de Faura PRESSUPOST 2008 Novembre 2007.
Geografia.
Jornada per a una mobilitat de qualitat a les terres de Lleida
Actuacions ferroviàries: RENFE
Dr. Pere Mir Dr. Eduard Cristóbal Desembre de 2004
Els reptes de la indústria a Sant Boi de Llobregat
Les Oportunitats de nous tràfics ferroviaris al Corridor Mediterrani
Corredor mediterrani: Catalunya, porta logística d’Europa
Tall per obres: Reforma de la carretera de Sant Joan
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Transcripción de la presentación:

Debat d’infraestructures a Girona 9 d’octubre 2007

L’evolució de la població? Població a les comarques gironines L’any 2020, la població de les comarques gironines estarà per sobre del milió d’habitants, tenint en compte el pas de segones residències a primera, i l’àmbit metropolità de Girona superarà els 250mil?

L’evolució de l’economia? L’ocupació mitjana de les segones residències a Catalunya no supera els 30 dies / any. Per l’impacte de les millores dels transports, l’àmbit del mercat laboral accessible des de Girona s’ampliarà considerablement, i les segones residències gironines esdevindran primeres?

Economia? L’informe conjuntural de l’economia gironina del 2006, elaborat per la Cambra de Comerç, diu que el creixement econòmic a Girona és més quantitatiu que qualitatiu, que s’atribueix principalment a un augment del consum per raó de l’increment poblacional, i no tant a la millora de la capacitat productiva; d’altra banda, la dotació en infraestructures de transport a Girona augmentarà molt en els propers anys (aeroport, TAV, desdoblament carreteres...). L’economia gironina sabrà aprofitar les millores de transport per a donar un impuls a l’activitat productiva, atraient noves activitats i desenvolupant sectors de serveis avançats?

Economia? L’oferta hotelera a Girona està per sota d’una demanda que ha crescut ràpidament en els darrers anys. El parc hoteler de la Costa Brava no s’ha ampliat des de fa dues dècades. La renda generada per turista és de les més baixes d’Espanya, juntament amb el Maresme. L’oferta hotelera creixerà de forma substancial en els propers anys, sobretot en instal·lacions de 4 i 5 estrelles, i es potenciarà la demarcació internacionalment entre el sector de turisme de més alt poder adquisitiu?

L’evolució de l’economia? Aeroport? L’evolució de l’economia? L’aeroport de Girona ha tingut un creixement exponencial en els darrers anys a partir de l’arribada de Ryanair (620mil passatgers l’any 2001, 3’6 milions de passatgers l’any 2006). L’aeroport és un equipament clau per atraure activitats de negocis i de turisme avançat al seu entorn, i a la ciutat. L’aeroport serà gestionat a curt termini més eficientment per part d’institucions públiques i privades catalanes? Percentatge de passatgers aeroport de Girona (respecte total) mes a mes

Logística? Cimalsa està desenvolupant dues instal·lacions logístiques a la província de Girona, la CIM Selva a l’aeroport (22ha, 100mil) i el Logis Empordà a Figueres (73ha, 170mil m2 de sostre). Renfe té dues terminals de mercaderies a Portbou i Girona. Les instal·lacions de logística existents i en desenvolupament seran suficients per a satisfer les necessitats de les comarques gironines?

Vialitat? La nova autovia A-2 desdoblada es col·lapsarà a curt termini perquè la gran majoria dels actuals usuaris de l’Ap-7 canviaran de via per evitar el peatge. Així, l’Ap-7 veurà el seu trànsit sensiblement reduït a curt termini. Per utilitzar en forma més eficient l’excès de capacitat de l’A-2 i l’Ap-7 a curt termini, el model de peatge a l’Ap-7 es reformularà i els vehicles de llarg recorregut no podran circular per l’A-2? Ap-7 A-2

Vialitat? NS A/B NS C NS D NS E NS F Capacitat

Vialitat? NS A/B NS C NS D NS E NS F Capacitat Les obres de l’AVE Castelló-València-Madrid s’iniciaran a curt termini, abans del 2010? L’Euromed-AVE Castelló-Tarragona s’iniciaran abans del 2015. És prioritari que l’Euromed augmenti la velocitat sobre dels 300km/h?

Vialitat? La nova autovia A-2 desdoblada es col·lapsarà a curt termini perquè la gran majoria dels actuals usuaris de l’Ap-7 canviaran de via per evitar el peatge. Així, l’Ap-7 veurà el seu trànsit sensiblement reduït a curt termini. Per utilitzar en forma més eficient l’excès de capacitat de l’A-2 i l’Ap-7 a curt termini, el model de peatge a l’Ap-7 es reformularà i els vehicles de llarg recorregut no podran circular per l’A-2? Ap-7 A-2

o amb vies ciclistes en trams interurbans (“vies turístiques”)? Vialitat? La vialitat local i comarcal actualment canalitza un volum molt important de trànsit, i s’hi produeix un nombre significatiu d’accidents. El PITC preveu els desdoblaments dels accessos a la Costa Brava (anell de les Gavarres, N-260 entre Figueres i Llançà, C-68 entre Figueres i Roses). Es tendirà a transformar les carreteres intermèdies en vies dotades de major urbanitat en àmbits urbans, amb espais reservats per transport públic i voreres (“vies cíviques”), o amb vies ciclistes en trams interurbans (“vies turístiques”)? N-260 C-31 Anell de les Gavarres C-35 C-68

Vialitat? Estan previstes importants millores de la vialitat interior a les comarques gironines (desdoblament C-66 Olot – Banyoles, N-260 Olot – Figueres, condicionament C-63 Olot - Santa Coloma de Farners, túnel de Bracons...) Aquestes noves infraestructures tindran un fort impacte en el desenvolupament econòmic a Olot i la Garrotxa. L’eix Figueres-Olot-Vic acabarà sent l’alternativa de pas més eficient a través de Catalunya? Eix de bracons N-260 C-66 C-63

Ferrocarril? Banyoles Olot Quan els ferrocarrils de mitjana i llarga distància circulin pel corredor del TAV, la línia convencional es reconvertirà en una línia mixta amb serveis de metro regional i mercaderies. L’estudi “Girona 2010” de la Cambra de Comerç reclama una xarxa ferroviària de rodalies a Girona amb nous corredors i ample internacional. El PITC ha pres en consideració els corredors ferroviaris Girona-Costa Brava i Olot-Girona-Sant Feliu de Guíxols, Girona-Roses, però no l’anell de les Gabarres, que sí reclama la PTP. A mig i llarg termini s’acabaran construïnt totes aquestes noves infraestructures ferroviàries i tindran l’impacte esperat sobre la mobilitat a Girona? Font: laptp

Ferrocarril? La línia TAV tindrà estació a Lleida, Tarragona-Reus, Barcelona (El Prat, Sants, Sagrera), Sant Cugat-Cerdanyola, Girona i Figueres. Per tal d’utilitzar òptimament la capacitat de la nova línia, caldria preveure alguna estació més (Granollers, Martorell, Sant Sadurní, Montblanc) per configurar serveis regional directes i semi-directes d’altes prestacions entre les ciutats catalanes del corredor? ?

Ferrocarril? L’Eix Transversal Ferroviari actualment en estudi previ, a partir de la proposta del PITC, connectaria Lleida-Igualada-Barcelona, i Igualada-Manresa-Vic-Girona. El cost d’aquesta obra s’estima per sobre dels 6000mil milions d’euros, i discorre per un territori molt accidentat que obliga a realitzar més del 50% del recorregut entre Manresa i Girona en pont o viaducte. L’eix Transversal Ferroviari entre Girona, Vic i Manresa es construirà a molt llarg termini, després del 2026?

Transport públic per carretera? El Consorci de Transport de les Comarques de Girona es constituí el 2006, seguint el mateix model que es desenvolupa a la resta de demarcacions. A curt termini augmentaràn les subvencions públiques als operadors de transport i millorarà significactivament la freqüència i qualitat dels serveis d’autobús interurbans? Viatges mecanitzats per treball 2001 (sense Barcelona)

Transport públic urbà? Els tranvies, trens-tranvies, i altres sistemes de transport ferroviari es desenvolupen com tecnologíes de capacitat intermèdia entre línies d’autobús i serveis ferroviaris de rodalies. El tramvia entre Salt i Girona es construirà a curt termini, i a mig termini es podrà perllongar fins altres destinacions, com l’aeroport o Banyoles?

Ports? Les disposicions del pla de Ports de la Generalitat de Catalunya no preveuen augments importants de l’actual oferta d’amarratges, i en qualsevol cas, aquest augments s’aconsegueixen a través de millores en la gestió i organització dels ports ja existents. L’activitat de creuers al Port de Palamós continuarà a l’alça. El creixement del nombre d’amarratges esportius a la demarcació de Girona es limitarà en favor d’altres franges de la costa catalana?

Aigua? El projecte de transvasament d’aigua del Roina a Catalunya es recuperarà a mig termini per a solucionar els problemes d’abastament d’aigua en èpoques de sequera?

Telecomunicacions? El desplegament de la fibra òptica en tot el territori es durà a terme a curt termini, i tindrà una repercussió decisiva per desenvolupar serveis de telecomunicacions de qualitat i donar servei a activitats econòmiques avançades?

L’Estat central i el govern català adoptaran mètodes d’anàlisi i priorització d’inversions en infraestructures d’acord amb criteris transparents i rigorosos de rendibilitat social i econòmica, superant els actuals debats conjunturals?

Debat d’infraestructures a Girona 9 d’octubre 2007