La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Debat d’infraestructures a Andorra

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Debat d’infraestructures a Andorra"— Transcripción de la presentación:

1 Debat d’infraestructures a Andorra
26 de juny 2007

2

3

4 Revisió del Llibre Blanc dels Transports (20 Juny 2006)
LB2001 RLB2006 Revisió del Llibre Blanc dels Transports (20 Juny 2006)

5 Environmental decoupling
LB2001 RLB2006 Economic decoupling modal shift Intermodality Liberalisation Infrastructure Innovation Safety Environmental decoupling modal optimisation Co-modality Liberalisation Infrastructure Innovation Safety

6 La mobilitat no pot restringir-se, tot i que així es desitgi.
Hem de trencar el dogma del desacoblament entre el creixement de la mobilitat i el creixement econòmic. L’extensió de l’UE generarà major mobilitat. En els nous Estats Membre el transport per carretera augmenta ràpidament. La carretera s’estabilizarà sobre el 77% passatgers i 55% mercaderies. El trànsit aeri de passatgers es doblarà. El trànsit marítim augmenta sobre el 4% annual (fins 15% contenidors). El ferrocarril conservarà com a màxim el 8% del trànsit de mercaderies i el 5% de passatgers No és viable el canvi modal més enllà d’alguns segments de mercat i corredores específics

7 La mobilitat és essencial per a la competitivitat.
Europa té un creixement econòmic dèbil en un context econòmic globalizat: El transport és essencial per a arribar als objetius de l’Agenda de Lisboa. Liberalització progressiva del mercat (ferrocarril, trànsit contenidors, Open Sky-USA...) Co-modalitat i optimització dels avantatges comparatius de cada mode de transport (Eurovignette...) Més innovació tecnològica (vehícules no contaminants, GALILEO, ERMTS, SESAR, cadenes logístiques intel·ligents...) És necessari invertir en major mesura en infraestructures (30 projectes pritoritaris €250bn ).

8 Els efectes negatius s’han d’evitar:
La inseguretat de las carreteres europees és molt alta (44,000 morts annuals). Creixen els riscs en el trànsit aeri. El cost de la congestió equival a l’1% del PIB de la UE Pot augmentar el preu del petroli ràpidament ($100/barril?) El 26% de les emissions de CO2 són causades pel transport i dificulten el compliment del Protocol de Kyoto.

9 Evolució del trànsit de mercaderies als països de la UE
50 1.050 2.050 3.050 4.050 5.050 6.050 7.050 1970 1972 1974 1976 1978 1980 1982 1984 1986 1988 1990 1992 1994 1996 1998 2000 2002 2004 2006 2008 2010 2012 2014 2016 3,4% bilion tkm Total Mercancías 2,7% Carretera 6,0% Ferrocarril 2018 2020 16,4% rail share 28,8% rail share any

10

11

12

13 E U R A M Volum de mercaderies (2001)
<15.000 60.000 Procedència de les mercaderies (2001) Europa Àsia Àfrica Amèrica Oceania Font: elaboració pròpia a partir de les dades del Ministerio de Fomento Any: 2004

14 Debat d’infraestructures a Andorra
? 26 de juny 2007

15 Debat d’infraestructures a Andorra
26 de juny 2007

16 L’evolució de la població?
Font: Annuari socioeconòmic 2004 (BPA)

17 L’evolució de l’economia?
Font: Annuari socioeconòmic 2004 (BPA)

18 Vialitat d’accés al Principat?
Eix Barcelona – Puigcerdà – Toulouse (E9) Via d’altes prestacions entre Barcelona i Berga, programada fins la frontera francesa. Per part de frança, via d’altes prestacions entre Toulouse i Tarascon s-Ariège Eix Lleida / Tarragona / Barcelona – Pons – Andorra Carretera convencional. Programada via d’altes prestacions entre Tarragona i Tàrrega (PITC) Frontera a Pal-Arinsal Possibilitat d’un tercer pas fronterer a Andorra cap al Pallars Sobirà i la Vall d’Aran?

19 L’accés per ferrocarril?
Línia de la Pobla de Segur Duració del trajecte Lleida - la Pobla = 1h50 (90km) Línia de la Puigcerdà Duració del trajecte Barcelona - Puigcerdà = 3h05 (150km) Línia de l’Ariège Duració del trajecte Toulouse - Puigcerdà = 3h00 (170km)

20 L’aeroport de la Seu? La Comissió d’Urbanisme de Lleida aprova el Pla especial de l’aeroport de la Seu d’Urgell (10/10/2006) La Generalitat compra els terrenys de l’aeroport de la Seu d’Urgell per 8 millons d’euros. (9/5/2007) D’acord amb allò previst al Pla d’aeroports de Catalunya, l’aeroport de la Seu d’Urgell ha de ser un aeroport d’aviació regional, que ha de facilitar l’accés al transport aeri des d’aquesta infraestructura a qualsevol altre aeroport d’abast regional Gestió andorrana / catalana ? Vols xàrter turisme / negocis ? Transport entre l’aeroport i la vall Andorra. Autobus, tren ?

21 Finançament i models de gestió?
Models de finaçament de l’obra pública Iniciativa pública i/o privada Fórmules de concessió amb peatge: peatge a l’ombra, mètode Alemany Models de gestió d’infraestructures Liberalització de les companyies de ferrocarril (2010) Cooperacions transfrontereres (aeroport de la Seu) Gestió pública i/o privada

22 Situació del trànsit? 925 és el nombre aproximat de vehicles que hi ha a Andorra per cada mil habitants. Es tracta d’un dels percentatges més elevats del món i continua en augment. 3% és el percentatge en què creix anualment la circulació del país. El flux de vehicles de l’exterior s’incrementa en un 4,5% cada any. El 80% dels desplaçaments passa pels nuclis d’Andorra la Vella i Escaldes-Engordany.

23 Situació del trànsit? Passos fronterers
Seu d’Urgell  vehicles diaris 50% cap a Puigerdà i 50% cap a Pons Pas de la Casa  vehicles diaris La Jonquera  vehicles diaris Saturació als accessos del Principat des de la Seu per confluència de fluxes turístics i laborals cap a Andorra la Vella, i trànsit de pas cap a les parròquies altes o França. Agència de Mobilitat d’Andorra

24 Situació del trànsit? Elevada demanda en els trams que comuniquen la connurbació central amb la resta de parròquies. Cada dia vehicles circul·len a través de la conurbació central (Andorra la Vella - Les Escaldes d’Engordany) vehicles ho fan de pas. Dificultat d’ampliar la xarxa de carreteres, degut a un grau d’urbanització elevat i una topografia complicada. Agència de Mobilitat d’Andorra

25 Vialitat interna? Dificultat d’ampliar la xarxa de carreteres, degut a un grau d’urbanització elevat i una topografia complicada. Principals actuacions sobre viari El pla viari preveu 30km de nous túnels: Túnel d’Envalira, Túnel dels Dos Valires, Túnel del Pont Pla… Eixamplaments de vies CG2 (Aldosa de Canillo, Incles) CG3 (Sispony-Massana). Desviacions d’Andorra la Vella, Escaldes, la Margineda, Sant Julià de Lòria, Encamp, la Massana… Noves infraestructures / millora de la gestió del trànsit?

26 El transport públic? Els enquestats valoren el cotxe com el mitjà de transport més còmode i segur i la moto com el més ràpid. El transport més lent és l’autobús. Observatori del Centre de Recerca Sociològica La quota del transport públic és del 5%.

27 Distància del recorregut: 15 km.
Transport públic: carril bus interurbà En la primera fase uneix l’eix central, que va de Sant Julià de Lòria a Andorra la Vella / Escaldes-Engordany. En posteriors fases s’uniran la resta de les parròquies. “L’objectiu de dotar Andorra d’un servei de transport públic veritablement útil, té en aquesta nova línia un primer assaig, que sembla bastant més assequible que projectes faraònics anteriors com el metro aeri per sobre del riu” PR CATALUNYA 07/09/2006 Distància del recorregut: 15 km. Freqüència dels busos: 7 minuts dies feiners i 9 minuts dies festius. Velocitat comercial: 20 km/hora. Nombre parades: 22.

28 Debat d’infraestructures a Andorra
26 de juny 2007


Descargar ppt "Debat d’infraestructures a Andorra"

Presentaciones similares


Anuncios Google