La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Corredor mediterrani: Catalunya, porta logística d’Europa

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Corredor mediterrani: Catalunya, porta logística d’Europa"— Transcripción de la presentación:

1 Corredor mediterrani: Catalunya, porta logística d’Europa
Barcelona: port ampliat, aeroport, nova estació de tren i parc logístic RAMON TREMOSA, Eurodiputat ( Barcelona,

2 2

3 Ports holandesos a la Mediterrània?

4 Multi-port Gateway Regions, 2008 (U. Anvers, 2009)

5 Theo Notteboom, Univ. Anvers (ITMMA) i ESPO: PE, 03.02.2010
REGIONS PORTUÀRIES EUROPEES milions de contenidors, TEUS (valor afegit) Theo Notteboom, Univ. Anvers (ITMMA) i ESPO: PE, 1985 1995 2005 2008 1. H+B = 4,3 1. H+B = 7,8 1. H+B = 17,5 1. H+B = 22,3 2. ELBA = 2,1 2. ELBA = 4,4 2. ELBA = 11,8 2. ELBA = 15,2 3. LON = 1,6 3. LON = 3,5 3. LON = 5,8 3. LON = 6,5 4. LIG = 0,9 4. LIG = 2,0 4. B+V = 4,4 4. B+V = 6,2 5. PAR = 0,7 5. B+V = 1,3 5. LIG = 3,5 5. LIG = 4,0 6. B+V = 0,6 6. PAR = 1,0 6. PAR = 2,3 6. PAR = 2,6 7. DAN = 0,5 7. DAN = 0,9 7. DAN = 1,6 7. DAN = 1,8 H+B = Holanda + Bèlgica. ELBA = Hamburg + Bremen. LON = Delta del Tàmesi. LIG = Ligúria (Gènova). PAR = París i Estuari del Sena. B+V = Barcelona i València. DAN = Delta del Danubi. 5

6 TEN-T and intermodal accessibility of seaports Prof. Dr
TEN-T and intermodal accessibility of seaports Prof. Dr. Theo Notteboom President, TMMA - University of Antwerp Business conference ‘Rail infrastructure for freight services: from corridor to network’ Rotterdam, 14 June 2010

7 Multiport Gateway Reg. % European traffic, 2009 1. Delta Rin: 25% 2. Helgoland Bay: 15% 3. UK SE Coast: 8% 4. Spanish Med: 7,5% 5. Ligurian Range: 4,5% 6. Seine Estuary: 3%

8

9 Tren de mercaderies d´Algesires a Estocolm
9

10 A FAVOR del corredor mediterrani
* Prioritat política de la CE: reduir CO2, penalitzant el tràfic de camions de radi llarg. * Necessitat de descongestionar ports del Mar del Nord: Baviera i Àustria, abastiment des de la Mediterrània. * Sensibilitat nova CE (8 c. liberals, Kallas, Verhofstad) i complicitat dels grans grups ferroviaris europeus (Deutsche Bahn, ; compra de Transfesa). * Realitat industrial i portuària ja existents, arran de mar, aprofitant línies desaprofitades (pas de Portbou). * Debat racional sense apriorismes (debat → mapes). 10

11 EN CONTRA del corredor mediterrani
* Encara són els Estats que construeixen els trens. EU a mig fer (“per què ampliar els corredors de 2003 si no se n’ha construït cap?” Kramer, die Grüne). SNCF i ADIF, milers de funcionaris contra la liberalització (barreres regulatòries i barreres físiques). * Darrera revisió al 2003 (L. de Palacios), l’Estat espanyol va marcar el camí (Aragó, molta feina feta). CM = tren de la definitiva europeïtzació ec. catalana. * Ministre Blanco, fins fa poc: “Capital públic a la TCP, capital privat per al CM”. Cap document escrit a favor! * Vot , esmena 115 de l’informe Marinescu. 11

12 12


Descargar ppt "Corredor mediterrani: Catalunya, porta logística d’Europa"

Presentaciones similares


Anuncios Google