Mons paral·lels. Olga Bogdashina

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Activitat CALCULA: ESPORT MASCULÍ I ESPORT FEMENÍ Observatori Crític de l’Esport Autora: Susanna Soler i Prat INEFC Barcelona.
Advertisements

Deixar de fumar, tota una aventura!. Fumar és una complexa conducta en la què intervenen aspectes bioquímics, psicològics i socials.
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
ENERGIA Energia és allò capaç de transformar la matèria.
EL TREBALL DE CATALÀ.
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
Els instruments musicals
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
BAUHAUS, una escola d’art
Salut mental i prevenció
VIVIM AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
18 de l’any cB Regina Preguem escoltant la lloança a les mans de Jesús (“Ad manus” de Buxtehude) que beneint Déu, fan que es multipliquin els Pans.
Alimenta el teu cos.
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
3a PART Els nens i nenes de P- 4
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
PETITS REPORTERS Títol.
Resta prohibit.
Recordem què vol dir ser adolescent
LA VIDA DE JOAN MIRÓ.
EL JOC DELS PINS CAMP D’APRENENTATGE D’EMPÚRIES
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
Resolució de problemes algebraics
Potències de nombres racionals
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
Un bocí de pastís...?.
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
QUÈ LI FALTA A AQUEST COTXE? CEIP Marian Aguiló 4 anys A
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
Un test per pensar... Materials de
Matemàtiques 3er E.S.O..
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
Carta d’un infant als seus pares.
DIADA DE LA PAU A SJO.
QUARESMA UN TEMPS IMPORTANT, PER PREPARAR LA GRAN FESTA
-FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA DIMECRES 9 -FIGURA SEGONA SETMANA: JOSEP I MARIA SOMRIU, JA QUEDA POC PER CELEBRAR EL NAIXEMENT DE NEN JESÚS.
CONCURS.
Els corriols Piu i Piua.
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
PERQUÈ LA NOSTRA SABATA TÉ UN NÚMERO!!
QUAN FAS EQUIP, ETS FAN ÀSTIC!
Les taules de multiplicar
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ
SISTEMA DUNAR.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
ELS 5 SENTITS Com ho sap el nostre cos?.
La vulneració dels drets socials
Pureza de Maria Escola de pares - infantil
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
“La mare de Jesús” de T. Ll. de Victòria, evoca l’acollida
HONRADESA AMB ELS ALTRES
WebQuest “ L’esport, ha de ser violent? ”.
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Transició de diapositives manual
CABREM TOTS AL GIMNÀS?.
Transcripción de la presentación:

Mons paral·lels. Olga Bogdashina Reflexions de Càndido Querol

Set sentits Els cinc que reconeixem a tothom + Procepció (consciència del propi cos) Receptors interns (saber si tens gana, si vols anar al lavabo, etc)

Els conceptes porten ordre: Estímul Sensació Interpretació Comprensió Si us plau, quan passeu a la propera pantalla, dieu classes de gossos.

La nostra percepció es més limitada La percepció dels autistes és més aguda. Per això moltes vegades els fan mal segons quines percepcions, sobre tot les auditives. L’Olga ens va posar alguns exemples, per provar la nostra percepció.

De qui es tracta?

Ara és més fàcil?

Saps quina figura geomètrica és?

Diferents percepcions Un nen de dos anys que no té el concepte de triangle, mai diria que ho fos. A mida que creixem, la percepció es basa molt en records, conceptes, aspectes interns. La percepció autística és més exacta, per tant disfuncional.

Farem un altre joc Ara sortiran una sèrie de paraules de colors. Heu de dir fort i clar els colors d’aquestes paraules.

Groc Vermell Taronja Morat Verd

Si fos en un altre idioma… Hystron Frutolen Lifrusen Esdurque

Percepció Gestalt

Alguns autistes fan servir aquesta mena de percepció contínuament És com tenir un cervell sense filtre. (Donna Williams) Si dues persones parlen al mateix temps, no entenc res. (Temple Grandin)

Problemes … Dues imatges que semblen iguals, però no ho son, els inquieten. Falta de generalització: “si aprenc una cosa, al matí amb una dona, no vol dir que ho sàpiga fer a la tarda amb un home”. Canvis = confusió i pors.

Percepció fragmentada. Tot el cos es pot sentir fragmentat. Amb els balancejos i fregaments de pell, es poden relaxar. “Si algú es decanta o s'agenolla cap a mi, m’espanta, necessito més temps per ajuntar la nova imatge” Steve. Quan repetim una pregunta, amb un to més elevat, tornen a processar la informació, ja que ara és diferent.

Intensitat de la percepció Hipersensibilitat. Sembla que tenen la oïda i la pell molt sensible. Poden mirar llums fortes contínuament. Les ulleres de sol, també a la nit, són una bona solució. Hiposensibilitat. “Sabia que el cos em feia mal, però no trobava el lloc”. Creen sorolls contínuament, trenquen coses.

Previsibilitat. Poden atacar a un telèfon o a un nadó perquè no són previsibles, poden sonar o plorar contínuament o no. Si ataquen al nadó, segur que plora. Asseguren la seva suposició.

El contacte visual, a vegades és dolorós Un autista francès quan li presentaven algú, demanava: - “Prefereix contacte visual o conversa?”

Com funcionen els seus sentits? Si cada sentit fos representat pels colors de l’Arc de Sant Martí... I tots els cervells funcionessin igual... Tothom podria treballar igual.

Però amb cervells diferents És evident que el funcionament ha de ser ben diferent. Per tant, o el mestre coneix la diferència, o el seu treball serà poc profitós.

Anna Sans Neuròloga de Sant Joan de Deu. Ens feia les següents reflexions no fa massa dies.

Teories sobre Asperger El problema no està en l’estructura inicial. Tampoc en que el cervellet sigui més petit que en altres casos. El problema està en les connexions. Ara ens hem de centrar en les neurones mirall.

Els dos hemisferis Esquerrà Matemàtic Racional Lògic Exacte Dret Imaginatiu Anàrquic Creatiu Genial

Dibuix d’un cotxe

Un altre cotxe

Dibuix lliure:

La dificultat gràfica La doctora Sans va donar molta importància a la dificultat amb el grafisme com a estructura complexa. Va mostrar que la dificultat dels nens/es amb síndrome d’Asperger davant de la figura de Reig, per molt complicada que sigui, és més gran pel que fa a l’estructura, que pel que fa als detalls.

També va parlar de com el TANV (trastorn d’aprenentatge no verbal) en molts casos, és difícil diferenciar-lo de l’Asperger. En tots dos casos s’ha comprovat que hi ha una pèrdua de substància blanca a l’hemisferi dret que seria la responsable de la comunicació neuronal.

Ensenyem a cadascú allò que pot aprendre, intentant que en gaudeixi Ensenyem a cadascú allò que pot aprendre, intentant que en gaudeixi. Càndido Querol