GESTIÓ ECONÒMICA i SAGA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Advertisements

PROJECTE BANDA AMPLA RURAL - SATÈL·LIT
Tema 4: L’inici del cicle comptable
Introducció i guia ràpida de l’aprovació de la despesa
MANUAL NOMINAPLUS.
Societats Capitalistes:
EL DINER, ELS BANCS I LA POLÍTICA MONETÀRIA
SIFARE - Sistema d’Informació Farmacèutica de Recepta Electrònica
PREZI Primers passos Davinia Alfonsin 4rt C Info. Tecnològica
MITJANS DE PAGAMENT INTERNACIONAL
Taula de continguts
ESecretaria CB Montpedrós
PRESSUPOST MUNICIPAL AJUNTAMENT SANT HILARI SACALM REGIDORIA D’HISENDA
L’activitat econòmica i el patrimoni empresarial
GUIA DE NORMATIVA BÀSICA DE TRIBUTACIÓ DE L’ADVOCAT
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
Plataforma de l’alumne
El Pla d’autropotecció
Creació d’un mapa personalitzat
GESTIÓ PER PROCESSOS.
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
Resolució de problemes algebraics
PAS 1 Omplir el model 303 com sempre però cal tenir 2 coses en compte:
Àrea d’Afers Acadèmics
Liquidació del Pressupost Exercici 2016
Jornada de portes obertes
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
ANÀLISI DELS ESTATS FINANCERS DE L´EMPRESA
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
Circuit de gestió dels expedients de CAIXA DE CRÈDIT 2018
INCORPORACIONS ROMANENTS GENÈRICS
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
D'AUTONOMIA DE CENTRES (DOGC 5/08)
La gestió per processos
RYT a matrícula (MAT) reunió de centres 21/05/2015.
Servei d’Assistència en RRHH Aspectes pràctics de la implementació en nòmina del R.D. Llei 8/2010 DOCUMENT INTERN DE TREBALL 3 juny 2010.
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
PROTOCOL MARC PER UNA INTERVENCIÓ COORDINADA CONTRA LA VIOLÈNCIA MASCLISTA Capítol 8: Sobre la protecció de dades personals ens els circuits territorials.
Objectiu Educatiu Trienni
L´aprovisionament L´aprovisionament consisteix a comprar els materials necessaris per l´activitat de l´empresa (la majoria matèries primeres), emmagatzemar-los.
Banca ètica CeDRe Girona, gener de 2018
Programa Centres Ecoambientals
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
ERIC Manual d’ús.
El que cal saber sobre l’estafa del FLA
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
Problemes que es poden resoldre amb equacions
Automodificació de matrícula
Xerrada sobre morositat a les Escoles Concertades
Les fraccions Sisè B curs
EL MARC CONCEPTUAL DE LA COMPTABILITAT
Obligacions fiscals de l'empresa: declaració censal, IAE i IVA
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
NOTES  EXPEDIENTS=> Reconeixement i transferència =>Anul·lació de reconeixement i transferència Bellaterra (Cerdanyola del Vallès), 3 de maig de 2017.
Els “trapicheos” d’uns quants socialistes al nostre poble Palau-solità i Plegamans $
TEMA 7. COMPRES, VENDES I EXISTÈNCIES
Catàleg de llocs de treball del CPNL
EL RESULTAT DE L’EMPRESA: EL COMPTE DE P i G
Reunió amb centres adscrits
DA46: PROCÉS D’ADAPTACIÓ FINAL 01/01/2013 Subdirecció Màrqueting MUTUALISTES EN OPCIÓ ALTERNATIVA AL RETA.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
S’UTILITZEN EN LES OPERACIONS DE FINANÇAMENT DE L’EMPRESA A LL/T.
Estils i Plantilles Ms Word.
Transcripción de la presentación:

GESTIÓ ECONÒMICA i SAGA suportcentrespublics.pbworks.com

ÍNDEX Conveni amb la Caixa Normativa Pressupost Principis – Saga - Estat Factures Pressupostària – Abonaments – Professionals – IRPF - Extrapressupostària Aportacions Departament d’Ensenyament – Ajuntament – Famílies – Material – Sortides – Beques - Extrapressupostàres Informes Diari – Caixa / Comptes Tancament d’un exercici Conveni amb la Caixa

NORMATIVA INSTRUCCIÓ 1/2014 Ordre 16 de gener de 1990 Resolució de 19 d’abril de 2006 Llei 12/2009 d’educació Decret 102/2010 d’autonomia Decret 155/2010 de direcció

La funció del secretari en la gestió econòmica del centre Segons el l’article 33 del Decret 102/2010 d’autonomia dels centres educatius, el director del centre ha de fer delegació expressa al secretari de les funcions en matèria de gestió econòmica.. Elaborar el projecte de pressupost Obrir i mantenir comptes bancaris juntament amb el director Controlar la caixa de diners en efectiu Controlar i preparar la documentació relativa als contractes de serveis i subministraments Dur a terme la comptabilitat del centre i custodiar la documentació relativa al suport informàtic i llibres de comptabilitat Article 33 “.... correspon al secretari/ària del centre l’exercici de les funcions que li delegui la direcció d’ entre les previstes a l’article 147.4 de la Llei 12/2009 i totes les altres que li encarregui la direcció, preferentment en l’àmbit de la gestió econòmica, documental, dels recursos materials i de la conservació i manteniment de les instal·lacions, d’acord amb el que prevegi el projecte de direcció i s’incorpori a les normes d’organització i funcionament del centre” Funcions del secretari d’acord amb la normativa derogada (reglaments orgànics) Decret 102/2010, de 2 d’agost, d’autonomia dels centres educatius

PRESSUPOST ELABORACIÓ D’UN PRESSUPOST AMB SAGA ESTATS DEL PRESSUPOST

FACTURES

FACTURES Com imputar extrapressupostàriament les remeses de sortides, l’IVA i comissions que impliquen ? IVA: NO!!!!!!!! Les comissions dins de la mateixa partida. Una partida extrapressupostària permet ingressos i despeses

FACTURES Què fer quan el CIF del proveïdor és estranger i SAGA diu que no és correcte ? No hi posem el CIF Com fer esporga de proveïdors ? Si té documents associats no es pot esborrar. Si canviem el nom aleshores es canviarà de tots els anys que hem fet servir SAGA. Cal esperar a veure com importa el nou programa ESFERA

FACTURES Malgrat no es poden acceptar tiquets, si excepcionalment ho fem, a quin proveïdor s’imputa si no hi ha dades ? Hem de crear un proveïdor genèric, tipus Tiquets vàris o senzillament Vàris Es pot fer un únic pagament de vàries factures del mateix proveïdor i introduir-les a SAGA per separat ? SI!! Però cal anar en compte amb la conciliació bancària. A SAGA tindrem diferents pagaments i al banc només un.

No es pot pagar el quilometratge. El pàrquing sí. Foto: Lluís Valcàrcel Es pot pagar el quilometratge del desplaçament en cotxe? A quin preu? I el pàrquing ? No es pot pagar el quilometratge. El pàrquing sí. D’acord amb l’article 17 de la Llei 35/2006, de l’impost sobre la renda de les persones físiques es consideren rendiments del treball, entre d’altres, les quantitats percebudes com a dietes sempre que es derivin d’una relació laboral o estatutària. En el cas de tramitar el pagament d’una minuta que inclou el concepte de desplaçament , atès que aquesta persona no té una relació laboral directa amb el centre, aquest import s’haurà d’integrar dintre de la base imposable de la minuta i se li haurà de fer la retenció d’IRPF sobre el total de la contraprestació pactada. Així, en el cas d’una minuta a un professional (per exemple que ha realitzat una conferència), si es vol detallar la quantitat que correspon a la despesa per desplaçament, s’ha d’especificar com un concepte més (un seria la descripció del servei realitzat pel professional i un altre seria el desplaçament que es pot concretar en quilometratge o en les hores emprades o en qualsevol unitat de mesura). En qualsevol cas, cal aplicar globalment el percentatge d’IRPF vigent. Per a l’exercici 2015 la llei 26/2014 de modificació de l’IRPF estableix un percentatge de retenció del 15% amb caràcter general per al rendiment d’activitats professionals i per a la impartició de cursos, conferències, col·loquis, seminaris o similars.

Per DOCUMENTAR el pagament d’un conferenciant cal clicar a SAGA l’opció Minuta de professional, Seleccionar l’opció manual per l’IRPF i introduir el valor 15.

Exemple de factura i rebut

En el model 347 cal declarar subvencions de l’ajuntament ? Només si són superiors a 3.005,06 €

APORTACIONS

APORTACIONS QUOTA MATERIAL PRESSUPOSTÀRIA PRESSUPOSTÀRIA (Gestionem l’ import) BEQUES EXTRAPRESSUPOSTÀRIA (La passem a la família) SORTIDES EXTRAPRESSUPOSTÀRIA

REBUTS A la nostra escola girem rebuts per fer el pagament de la quota de material i sortides. Necessitem que les famílies omplin un paper autoritzant-nos a fer aquest gir o n¡hi ha prou si ens faciliten el número de compte ? Hi ha alguna normativa de la banca en el gir dels rebuts ?  Llei 16/2009, de 13 de novembre, de Serveis de Pagament

REBUTS Fins a 8 setmanes en aquells casos en què es va donar l’autorització sense especificar l’import exacte i si, a més a més, l’import del rebut supera el que raonablement es podria esperar tenint en compte les seves pautes anteriors de despesa.  Aquest termini s’amplia fins als 13 mesos quan la domiciliació no està autoritzada. L’adaptació d’aquests aspectes a la compensació interbancària implica per a l’emissor de rebuts la necessitat de tenir sempre en poder seu l’autorització firmada pel deutor a qui es gira el rebut.  Quan es tracti del cobrament de factures per transaccions comercials en què hi poden haver diferències significatives en l’import d’uns rebuts i d’altres, convé que l’autorització sigui individual, amb indicació de l’import que s’ha de carregar i el detall del compte de càrrec. 

INFORMES

TANCAMENT D’UN EXERCICI

CONVENI AMB LA CAIXA