REUNIÓ DE FAMÍLIES Cicle Superior EP CEIP ROBINES DC020105 1 1.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CEIP NOSTRA SRA DE ROBINES
Advertisements

6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
REUNIÓ DE FAMÍLIES CICLE INICIAL CEIP ROBINES DC
Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
Escola Montserrat Sant Just Desvern
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Elaboració d’un projecte telemàtic de primària
BENVINGUTS 6é de Primària
Toca fusta FENT DECORATS
1 u n i t a t L’educador infantil.
Què és un pla Individualitzat ?
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
AVALUACIÓ DE L’ASSIGNATURA DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, 1
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
L’Expressió escrita.
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
BENVINGUTS A P3! REUNIÓ DE PARES CURS ESCOLA CAN LLOBET.
I ARA, QUÈ PUC FER?.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Experimentam amb la ciència
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
EL PLA INDIVIDUALITZAT
S.xx Els trotatemps CURS
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
Presentació 9: De la Introducció a la Generalització
CIÈNCIES NATURALS CURS
BIENVINGUTS 5é B de Primària
ORGANITZACIÓ I PLANIFICACIÓ “Posem fil a l’agulla”
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
Seminari d’Educació Especial
Ignasi Melé i Farré Curs è.
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Informàtica Batxillerat HCS
TECNOLOGIA.
EDUCACIÓ INFANTIL CURS
Treball i aprenentatge en xarxa
COM AJUDAR ELS NOSTRES FILLS EN LA TASCA EDUCATIVA
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Acollida ESO Curs 201 _-201 _ BENVINGUTS curs ESO Grup
IES CAN PUIG CURS
Treball cooperatiu “Els animals”
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
BENVINGUDES I BENVINGUTS!!
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
2n de primària Curs Escola La Serreta.
La consciència fonològica a P-5 i 1er
CEIP “MESTRE AGUSTÍ BARBERÀ” - AMPOSTA
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
REUNIÓ DE PARES I MARES CICLE MITJÀ.
CASAL D’ESTIU IL·LUSIONS 2016
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Convivència i Mediació Escolar
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
Presentació assignatura
CURS r.
BENVINGUTS !!!!.
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

REUNIÓ DE FAMÍLIES Cicle Superior EP CEIP ROBINES DC020105 1 1

PRESENTACIÓ MESTRES Especialistes: Tutores i tutor: EF: Joan Campins Música: Toni Ramis Anglès: Maria Hernández, Marina Lua Ferrer. Religió: Sergi Leiva PT: Sílvia Amer, Yolanda Vega AL: Cristina Velasco. Suport: Antònia Isern Tutores i tutor: 4t: Cati Salom 5è A:Bàrbara Gelabert 5è B: Catalina Abrines 6è A: Margalida Payeras 6èB: Antoni Amengual DC020105 2 2

AGENDA És el vincle de comunicació escola - família Extracte de documents: - PEC - Projecte lingüístic - Pla de convivència - Programa de fons de llibres. Altres: - Tasca. - Autoritzacions. - Espai per comunicacions. DC020105 3 3

AVALUACIÓ Avaluació contínua. Tasca individual: resultats d’exàmens, controls o proves pràctiques; deures de casa; quaderns; treballs o tasques complementàries. Tasca en grup cooperatiu: adquisició de coneixements, col·laboració i participació activa, desenvolupament del rol. Actitud: comportament, esforç, participació i col·la- boració, neteja, ordre i presentació de tasques. (*) Recordau que els controls s’han de retornar signats DC020105 4 4

PERCENTATGES D’AVALUACIÓ 04/09/12 PERCENTATGES D’AVALUACIÓ Trimestre i àrea sense treball cooperatiu Trimestre i àrea amb treball cooperatiu en activitats puntuals Trimestre i àrea amb treball cooperatiu a més d’un tema o unitat (estructures complexes) Tasca individual 80% 65% 50% Tasca grup cooperatiu 0% 20% 35% Actitud 15%

ORIENTACIONS DE METODOLOGIA DC020105 6 6

LECTURA I ESCRIPTURA -FLUÏDESA LECTORA LECTURA -HÀBIT LECTOR -COMPRENSIÓ LECTORA -PRÀCTICA DE MICROHABILITATS * INFERÈNCIES * PERCEPCIÓ *COP D’ULL *MEMÒRIA *ANTICIPACIÓ * LECTURA ATENTA DC020105 7 7

* ENUMERATIU: horaris, quadres organitzatius ESCRIPTURA - ORTOGRAFIA (PNL) - GRAMÀTICA - ESCRIPTURA DE TEXT: * ENUMERATIU: horaris, quadres organitzatius * NARRATIU: conte, descripcions i biografies * POESIA: rodolins, dites, refranys, gloses, cançons * EXPOSITIU: carta, postal, esquema, resum. * DIÀLEG: entrevista, enquesta, còmic, storyboard. * INSTRUCTIU: recepta, instruccions de joc, normes. * ARGUMENTATIU: carta al director i article d'opinió. DC020105 8 8

AVALUACIÓ ESCRIPTURA D’UN TEXT PRESENTACIÓ ADEQUACIÓ COHERÈNCIA COHESIÓ ORTOGRAFIA DC020105 9 9

PRESENTACIÓ - Bona cal·ligrafia Text llegible : - Netedat DC020105 10

ADEQUACIÓ Registre adequat pel tema -Vocabulari adequat al tema. -S’ajusta al tema que li demanam. -Segueix les instruccions que s’han donat (tipologia textual). -No repeteix paraules. DC020105 11 11

COHERÈNCIA Informació pertinent i ordenada -El text té sentit. -Idees clares i rellevants. -Exposició ordenada. -No hi ha contradiccions, incongruències. DC020105 12 12

COHESIÓ Mecanismes que donen unitat al text - Concordança gramatical (gènere, nombre, temps, forma verbal). - Fa bon us dels connectors (no els repeteix amb massa freqüència). - Utilitza signes de puntuació ! ? : ; , DC020105 13 13

ORTOGRAFIA Comet les errades pròpies del nivell educatiu, però aquestes no dificulten la lectura del text. No s’admeten errades de separació de paraules, omissions de síl·labes, addicions de lletres. -Es fixa en les normes ortogràfiques estudiades. DC020105 14 14

DICTATS Preparats: Llegir-lo vàries vegades fixant-se en les paraules més difícils ( PNL). Copiar-lo sencer. Fer el dictat amb ajuda dels pares. Revisar les faltes realitzades Altres tipus de dictats DC020105 15 15

EXPRESSIÓ ORAL - Mira els interlocutors quan parla. QUÈ AVALUAM EXPOSICIONS. CONTACONTES. INTERVENCIONS DINS L’AULA. COMUNICACIÓ QUOTIDIANA. QUÈ AVALUAM - Mira els interlocutors quan parla. - Acompanya les paraules amb gestos. - Parla prou fort perquè s’entengui. - Exposa les idees ordenadament. - Dóna molta informació. - Fa una exposició seguida, sense pauses. DC020105 16 16

MATEMÀTIQUES RESOLUCIÓ DE PROBLEMES: problemes diversificats. MECÀNICA DE LES OPERACIONS. TAULES DE MULTIPLICAR. CONTROLS DELS CONTINGUTS. CÀLCUL MENTAL DC020105 17 17

CIÈNCIES NATURALS I SOCIALS COMPRENSIÓ LECTORA. TREBALL PER PROJECTES. TREBALL DE TÈCNIQUES D’ESTUDI: esquemes,mapes conceptuals, mapes mentals, resums... ACTIVITATS COMPLEMENTÀRIES. TREBALL COOPERATIU. DC020105 18 18

EDUCACIÓ ARTÍSTICA Inclou: Música Dramatització Plàstica La nota de l’àrea d’Educació Artística surt de la mitja de Plàstica i Música. A les sessions de Dramatització/Plàstica es faran desdoblaments quinzenals. La Dramatització es farà en llengua anglesa i s’inclourà a la qualificació de l’àrea d’anglès.

Projectes de centre. Projecte lingüístic Pla d’Innovació Pedagògica Cooperativa a 6è de Primària “Confiau, cada llavor sap com ha d’arribar a ser flor” Projecte lingüístic Pla d’Innovació Pedagògica

04/09/12

04/09/12

PROJECTE BIBLIOTECA-ESCOLA 04/09/12 PROJECTE BIBLIOTECA-ESCOLA http://prezi.com/pcjw_ojcc- fd/?utm_campaign=share&utm_medium=copy&r c=ex0share

TUTORIA Entrada tranquil·la: E. Infantil: de 8:50 a 9:10h 04/09/12 Entrada tranquil·la: E. Infantil: de 8:50 a 9:10h E. Primària: de 8:50 a 9:05h Pràctiques restauratives Assemblees d’aula

CEIP ROBINES (Binissalem) Treball per projectes CEIP ROBINES (Binissalem)

MÉS ENLLÀ D’UNA METODOLOGIA GESTIÓ INFORMACIÓ TREBALL PER PROJECTES PUNT DE PARTIDA CONVERSA EXPERIÈNCIES ELABORACIÓ DE CONCLUSIONS AVALUACIÓ

TREBALLAM DIFERENTS DIMENSIONS CIENTÍFICA ARTÍSTICA EMOCIONAL PERSONAL ACTUAL EQUIP COMUNI-CATIVA

AVALUACIÓ PROJECTES Producció (tasca feta) Cooperació en si mateixa Autoavaluació Coavaluació Avaluació del mestre/a Producció (tasca feta) Cooperació en si mateixa Observació

TREBALL COOPERATIU 10/09/12 29

Àmbits aprenentatge cooperatiu: A dinàmiques B estructures C Quadern d’equip

A. Abans de crear grups... dinàmiques Abans d’iniciar la creació dels grups cooperatius feim algunes dinàmiques de grup, petits jocs cooperatius... per tal d’afavorir un bon clima d’aula, l’adaptació al nou grup, a la nou mestre… Coneixe- ment La pilota La maleta L’entrevista Qui és qui? El cor romput Participació i cohesió Grup nominal La teranyina El món de colors L’arbre creatiu de l’aula Motivació treball en equip L’equip de Manel Mapa mental amb expectatives del curs DINÀMIQUES

B. Estructures cooperatives. Models organitzatius de la feina del grup que ens permeten la col·laboració de cada un dels membres de l’equip, així com aprofitar les potencialitats individuals en benefici del grup. Es poden emprar per fer activitats puntuals, per iniciar projectes, per avaluar, per activitats rutinàries.. Joc de les paraules Estructures 1-2-4 Parada de 3 minuts Llapis enmig Foli giratori Lectura compartida

Estructures complexes EQUIPS D’INVESTIGACIÓ TRENCACLOSQUES

C. Quadern d’equip. En aquest àmbit el que es controla és el propi treball en equip.

04/09/12

TASCA A CASA RECOMANAM: - Fer la tasca a un lloc adequat. Sempre el mateix. Lloc sense renou ni distraccions. - Revisar l’agenda cada dia. - Ajudar-li a organitzar la tasca si és necessari i promoure el valor de la responsabilitat. - Cada dia s'ha de dedicar un temps a la lectura. Els pares han de fomentar i controlar aquest hàbit. - Revisar la tasca feta - Revisar la motxilla i l’estoig Consultar la pàgina web de l’escola i en concret, el power point ubicat a documents sobre els deures a casa. 39 39

TASCA A CASA ACORDS DE CLAUSTRE S’anotarà a l’agenda el dia d’entrega. 04/09/12 ACORDS DE CLAUSTRE S’anotarà a l’agenda el dia d’entrega. Els deures setmanals estaran anotats a la pissarra. Aquests deures han de servir per reforçar la feina que es fa dins l’aula. En el cas que l’alumne/a dediqui un temps excessiu a la realització de la tasca, els pares s’han de posar en contacte amb la tutoria.

PREPARAR CONTROLS A CASA - Llegir el tema - Explicar amb les seves paraules què vol dir allò que estem estudiant - Provar de fer exercicis o qüestions (pot ser de forma oral) Mirar el quadern: esquemes que hem pogut fer informacions complementàries fotocòpies que hem treballat DC020105 41 41

PÀGINA WEB DE L’ESCOLA. BLOC D’AULA. CORREUS robinespromocio2007@gmail.com robinespromocio2006a@gmail.com robinespromocio2006b@gmail.com robinespromocio2005a@gmail.com robinespromocio2005b@gmail.com DC020105 43 43

DOCUMENTACIÓ Autorització sortida local (la trobareu dins l’agenda). Dos fulls del fons de llibres. Entrevista inicial (alumnes de 4t EP i nouvinguts). Resguard de l’ingrés de 30 € : Indicau el nom i el curs de l’alumne/a. Aportació de 5€ per la biblioteca municipal. Informar dels canvis d'adreça, telèfons contacte i e-mails per escrit , junt amb els documents a entregar. DC020105 44 44

3 €/dia usuaris eventuals amb blocs de 10 tiquets ESCOLETA MATINERA 35 €/mes usuaris fixes 30 euros mes de setembre 3 €/dia usuaris eventuals amb blocs de 10 tiquets Tots els possibles usuaris han d'emplenar full d'inscripció. *********** MENJADOR (pendent de confirmar) 6’05 € dia per usuaris fixes 6’65 €dia per usuaris eventual ACTIVITATS EXTRAESCOLARS: Mirar full adjunt. ************ DIES NO LECTIUS : 31 d’octubre i 27 de febrer DC020105 45 45

Precs i preguntes.