1r d'ESO a 2n de batxillerat

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El pare delegat d’aula. AMPA Enric Valor Castalla
Advertisements

ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
Diapositiva de presentació
TNR. Metodologia del Focus Group Carles Roca
Projecte de Convivència (data límit: 24/3/2020)
Compartim el que feim: conviure en positiu a l’escola
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
CONSELL COMARCAL DEL TARRAGONÈS Dr. Joan Fuguet Busquets
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
1 u n i t a t L’educador infantil.
Què és un pla Individualitzat ?
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
Reflexions al fil de l’Euneos
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
Antecedents (el context) Centre IATIC
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
CURS RENOVACIÓ CONSELL ESCOLAR.
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
PROPOSTA DE PROJECTE INTERDISCIPLINARI A TRAVÉS
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
1 organització, 3 estudis, 1600 aprenentatges
EL PLA INDIVIDUALITZAT
PROJECTE D’INNOVACIÓ TOTS FEM SALUT PERIODE 2006/09
PASSOS PER MEDIAR UN CONFLICTE
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
Mediació IES s'Agulla (Blanes) Què és la mediació? Conflictes que
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Grups interactius a L’Esquitx
EL PROCÉS DE DIRECCIÓ DE L’EMPRESA
RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.
ESTRATÈGIES D’ÈXIT EDUCATIU GRUPS INTERACTIUS CEIP DR. ALEMANY.
Seminari d’Educació Especial
DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT
Presentació de 1r d’ESO Curs
“EL PALIC, un model per a les illes”
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Coneixements i idees previs
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Formació per als equips directius d’educació secundària
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
Departamento de Pedagogia Aplicada
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
INTEGRACIÓ DEL PROGRAMA D’ESCOLES VERDES DINS DE LA GESTIÓ DEL INSTITUT GIOLA Programa escoles verdes de la generalitat té com a objectius principals:
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
Les Franqueses, setembre 2007
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
REUNIÓ FAMÍLIES 1r ESO maig 2019
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
Presentació de resultats
ALUMNAT ALTES CAPACITATS Pla Individualitzat
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Convivència i Mediació Escolar
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
Transcripción de la presentación:

1r d'ESO a 2n de batxillerat CONVIVÈNCIA AL CENTRE Al curs 2004-05: 1r d'ESO a 2n de batxillerat Sol·licitud projecte de Formació en centres “Educació per a la Pau i la Convivència: prevenció de la violència” Avaluació general Actituds front a la diversitat i la violència i sobre la violència entre iguals en l’escola i l’oci

CONVIVÈNCIA AL CENTRE Al Curs 2005-06: Projecte de Formació en Centres “Educació per a la Pau i la Convivència: prevenció de la violència” Qüestionari per detectar l’acaçament entre iguals i utilització del mètode Pikas per afrontar els casos detectats. Esborrany del protocol d’actuació del centre

CONVIVÈNCIA AL CENTRE Al Curs 2006-07: Prevenció Mediació FORMACIÓ DEL PROFESSORAT PLANIFICACIÓ I ELABORACIÓ DEL PLA AVALUACIÓ PREVIA Prevenció Habilitats de relació i comunicació en l’aula Curs de mediació Mediació Qüestionaris avaluar clima de convivència Elaboració democràtica de les normes Anàlisi parts d’incidències 2005/2006 i 2006/2007 Coordinacions externes Sol·licitud dels programes de compensació educativa Elaboració de les propostes per actuar davant els conflictes

MODEL DE CONVIVÈNCIA (1/4) Objectius del pla de convivència Provocar un canvi sostenible en el sistema escolar envers un model constructiu i pacífic de convivència Transmetre des de la institució un missatge d’autoritat educativa democràtica que supose un estímul pel desenvolupament de la moral autònoma en les persones. Dotar d’habilitats i estratègies pacífiques de resolució de conflictes a l’alumnat, al personal docent i no docent i als pares i a les mares, desenvolupant programes de mediació escolar i altres processos col·laboratius per abordar les situacions conflictives del centre.

MODEL DE CONVIVÈNCIA (3/4) Objectius del pla de convivència Afavorir la implicació de tots els estaments de la comunitat educativa en la millora de la convivència establint una relació de col·laboració i treball conjunt amb recursos i institucions externs i amb les famílies de l’alumnat. Potenciar la participació democràtica de l’alumnat a través d’estructures de centre: junta de delgats, comissió de convivència, equip de mediació, associacions d’alumnes, consell escolar etc. Augmentar la competència acadèmica i emocional de l’alumnat del centre i preparar-los per a viure i conviure de manera productiva en una societat plural.

MODEL DE CONVIVÈNCIA (4/4) Principis d’actuació Economia Distribució equitativa de les carregues en els processos Eficàcia Simplicitat millor que perfecció Propiciar oportunitats favorables Planificar Prestar atenció preferent als moments i espais estratègics Preveure la implementació i l’avaluació dels processos Unificar criteris Rapidesa, immediatesa, persistència Centrar-se en les causes i no en els símptomes Despersonalitzar els problemes

ESTRUCTURA DEL PLA DE CONVIVÈNCIA Propostes del curs de Formació en centres “ Educació per a la Pau i la Convivència: prevenció de la violència” CURRIULUM ATENCIÓ DIVERSITAT ORGANITZACIÓ PARTICIPACIÓ RELACIONS AMB L’ENTORN Marc protector:Canvis curriculars i organitzatius que tinguen en compte els interessos i necessitats dels distints membres de la Comunitat Educativa ACTUACIONS ORIENTADES A LA PREVENCIÓ PER ACONSEGUIR UN ADEQUAT CLIMA AL CENTRE ELABORACIÓ DEMOCRÀTICA DE LES NORMES ESCOLA DE MEDIADORS I MEDIADORES COMISSIÓ DE CONVIVENCIA SÍNDIC DE GREUGES SUBCOMISSIÓ DE DISCIPLINA ACTUACIONS DAVANT INCIDÈNCIES LLEUS ACTUACIONS DAVANT INCIDÈNCIES GREUS ACTUACIONS DAVANT DE CASOS D’ACAÇAMENT INTERVENCIÓ EN CAS DE CONFLICTE EQUIP DE MEDIACIÓ

PROCÉS DE FORMACIÓ Grup de treball Plantejament Concurs logo Informació del nostre curs a l’alumnat, pares/mares i professorat. Avaluació del curs de formació i propostes per al curs següent Continguts de les sessions del curs de formació de mediadors/es

Sessió I: Presentació del curs El conflicte i els seus elements Joc de presentació: “El cabdell de llana” Lliurament del quadern de mediació, calendari del curs i programació general. El conflicte i els seus elements Joc d´inici: Passadissos imaginaris. Pluja d´idees sobre el conflicte. Defició de conflicte. Elements del conflicte Orientació respecte dels conflictes. Guia per a l´anàlisi del conflicte + un exemple d´utilització de la guia. Estils d´enfrontament al conflicte. Com afrontar els conflictes constructivament. Joc de tancament: “Nus”

Sessió II: Aproximació a la mediació Joc d’inici: “Baròmetre de valors “ Idees prèvies sobre la mediació Tècniques alternatives de resolució de conflictes. La mediació. Implicacions en la intervenció dels mediadors. Mediació formal i informal, estils diferents d’un mateix procediment bàsic. Fases del procés de mediació formal, objectius o aspectes a tenir en compte en desenvolupament de cada una d’elles Simulació d’un procés de mediació formal Narració: La lluita dels turons. Joc de tancament: Túnel de rentat.

Sessió III: Habilitats de comunicació I: Empatia i comunicació no verbal Es pot aprendre a ser mediador? Pluja d´idees sobre les qualitats dels mediadors/es. Empatia: Reconèixer els sentiments i pensaments dels altres Projecció del curt “El primer pas” Joc: canvi de rol Crear i establir bones relacions Escolta activa no verbal Sintonia física i emocional Congruència Joc de tancament: “Les ulleres meravelloses”. Valorar la sessió amb una paraula o frase.

Sessió IV: Habilitats de comunicació II: Assertivitat i Escolta Activa Joc d´inici: Enfocament de valors. L´assertivitat: Els missatges en primera persona joc: Jo-jo Tècniques de l’escolta activa: parafraseig i reflexes. Reconèixer el teu estil personal. Respostes que utilitzem quan volem ajudar: les dotze típiques Recordem el procés de mediació Tècniques d’escolta activa Mostrar interès Aclarir Parafrasejar Reflectir Resumir El trasplantament de cor. Reconèixer l’estil personal que cadascú té. Respostes que utilitzem quan volem ajudar: les dotze típiques Joc de cloenda: La màquina humana.

Sessió V: Experimentar la mediació Joc d’inici: Joc del puny i Història d´ases. Premediació. Guió per a la premediació. Fitxa d’anàlisi i desenvolupament del conflicte Mediació Fases de la mediació Guió per a la mediació. Dramatització del conflicte: exemples de situació. Història 1: alumne/alumne Història 2: professora/alumna Documents útils: Fitxa dels observadors de la mediació. Avaluació de les parts en el joc de dramatització. Informe del mediador Com abordar situacions difícils. Errades comunes dels mediadors: allò que no s’ha de fer. Joc de cloenda: Disbarats

Sessió VI: Posada en marxa de la mediació Condicions prèvies per a posar en pràctica un programa de mediació en un centre educatiu. Dinàmica de subgrups heterogenis cooperatius: Com s´ha de presentar el programa de mediació: Al consell escolar. Al claustre de professors. A la C.C.P. A les famílies. Com provocar l´entusiasme entre l´alumnat. Comunicació de com es farà el servei de mediació al centre: lloc, horari, coordinador/a del projecte, procediments i documentació Avaluació del curs. Document: Avaluació del curs de mediació. Festa de cloenda.

POSADA EN MARXA DE LA MEDIACIÓ Pràctiques Reunions Horaris Sala de mediació Documents POSADA EN MARXA DE LA MEDIACIÓ