1 de març de 2010 Proposta del Pla de llengües

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Pla de llengües Docència: grau i postgrau Recerca i transmissió Gestió i administració Comunicació i informació institucional Acompanyament en l’aprenentatge.
Advertisements

MINORS Estudis de grau Àrea d’Afers Acadèmics
La qualitat, garantia de millora.
DEFINICIÓ I OBJECTIU DEL SERVEI COMUNITARI
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Mobilitat Internacional Dobles diploma França
CRITERIS PER AL DISSENY DELS TÍTOLS DE MÀSTER
Què és un pla Individualitzat ?
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
Convocatòria Erasmus Pràctiques
Estudi per a la identificació de
SELECTIVITAT 2013.
EL SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES A L’AJUNTAMENT DE MANLLEU
TNR. Presentació de Tesis Doctorals
Els sons del català i les Guies de pronunciació del català: de la descripció fonètica a l’aplicació d’eines per a l’aprenentatge del català Josefina Carrera.
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi:.
Decret d’autonomia dels centres educatius
IX JORNADES D’ORIENTACIÓ UPV
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
I ARA, QUÈ PUC FER?.
PER A ALUMNES ESPORTISTES D’ELIT
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
Comissió de Política Lingüística
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Convocatòria SetOeOmObre del 2012 Ocubre 2017.
PREMATRÍCULA PROVES ACCÉS UNIVERSITAT
(per al curs 2017/2018, preinscripció de 2017)
Projecte d’Itineraris Formatius
EL PLA INDIVIDUALITZAT
REUNIÓ INFORMATIVA P. A. U Curs
Itineraris curriculars simultanis Bellaterra, 20 de novembre 2015
2. Presentació de la Guia UB per l’elaboració de la memòria per la sol·licitud de verificació dels Títols de Grau.
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
UVic i Rosa Sensat Maig de 2013
Decret d’autonomia dels centres educatius
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
La Direcció queda habilitada per:
Autor(s): Núria Castillo Mas, Miquel Puertas Molina, Marta Roca Lefler
Com introduir les Guies Docents
MANTENIMENTS DE MATRÍCULA de Plans d’estudis de Doctorat
MARC PER L’AVALUACIÓ DE LA TASCA DOCENT
RYT a matrícula (MAT) reunió de centres 21/05/2015.
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
Seminari d’Educació Especial
Reconeixement de crèdits en els graus Formació en terceres llengües
(Q-.LE) Facultat de Magisteri
Projecte “TALK TO ME” febrer de 2018.
Jornada de Portes Obertes 2018
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
Catàleg de llocs de treball del CPNL
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
Formació per als equips directius d’educació secundària
ENFOCAMENT PLURILINGÜE ANGLÈS I FRANCÈS. ENFOCAMENT PLURILINGÜE ANGLÈS I FRANCÈS.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
SELECTIVITAT 2011.
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
MARC LEGAL Reial decret 412/2014 de 6 de juny pel qual s’estableix la normativa bàsica dels procediments d’admissió als ensenyaments oficials de grau.
El currículum a l’educació primària
PROGRAMES DE MOBILITAT TRÀMITS ACADÈMICS i DOCUMENTACIÓ
Reunió centres 25 juny 2019.
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
curs Secretaria d’Estudiants i Docència (SED) Facultat de Biologia i
Eixos i línies estratègiques
Estàs pensant en marxar d’intercanvi?
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

1 de març de 2010 Proposta del Pla de llengües Resposta al requeriment de la Generalitat, FVO Compromís d’aprovació abans del 31 de març Document volgudament curt Format: Pla estratègic Durada: 2010-2012

Punt de partida

Conferència de CACG degans Altres persones XDL Consell de Direcció Agents CACG Altres persones Consell de Direcció XDL Conferència de degans

Àmbits

PERFIL LINGÜÍSTIC ÒPTIM PROGRAMA D’ACOMPANYAMENT LINGÜÍSTIC, PAL PLA DE LLENGÜES Professorat PERFIL LINGÜÍSTIC ÒPTIM Personal d’administració i serveis PROGRAMA D’ACOMPANYAMENT LINGÜÍSTIC, PAL Estudiants COMISSIÓ DE SEGUIMENT

Programa d’acompanyament lingüístic adreçat al professorat (PAL-P) Màxim 2 professors/grau Màxim 2 professors/màster Voluntaris Competència lingüística (inicialment en anglès) segons, almenys, un dels criteris següents: Realització de la tesi en un país de parla anglesa Estada postdoctoral en un país de parla anglesa superior a un curs acadèmic Impartició de docència en un país de parla anglesa durant més d’un curs acadèmic Tenir una certificació de nivell d’anglès B2 o superior C1 o superior Compromís d’impartir almenys una assignatura obligatòria en l’ensenyament pel qual es proposa.

Programa d’acompanyament lingüístic adreçat al professorat (PAL-P) Desenvolupament Cursos gratuïts (ICE en col·laboració amb el Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i l’Escola d’Idiomes Moderns) Curs bàsic general Curs d’especialització per àmbits A més podrà gaudir de: Les eines de suport en línia Guia dels errors més freqüents Fòrums de suport i consulta (en línia i /o presencials) Al professorat que imparteixi assignatures en anglès li seran reconeguts en el PDP 1,5 ECTS per 1 ECTS del pla docent de l’assignatura. Aquest reconeixement és mantindrà durant els dos primers cursos d’impartició de l’assignatura. A més per al professorat que es presenti a qualsevol tipus de concurs de places de la Universitat és considerarà un mèrit l’acreditació de competència en anglès.

Pressupost del programa. Primera fase (primer any) Realització de cursos 1500 € (per cada curs de 20 persones)  21000 € els dos cursos de la primera fase adreçats a 140 professors. Desenvolupament d’eines de suport en línia Guia d’errors freqüents Fòrums de consulta Cost temptatiu: 6000 € (A més s’espera poder comptar amb ajuts d’entitats públiques)

PROGRAMA D’ACOMPANYAMENT LINGÜÍSTIC del PAS, PAL-PAS Competència lingüística en llengua anglesa S’ha de fixar com a mèrit Establir-se en les funcions de la plaça en la relació de llocs de treball (RLT) Ja disposen de mecanismes i programes propis per a la seva formació a través de la Unitat de Formació Corporativa. Entre d’altres accions el PAS gaudeix de: Ajuts de l’import de la matrícula d’idiomes de la UE de cursos fets a l’EIM o a l’OEI, un cop aprovat el curs. Ajuts per a estades en països de parla anglesa per a la millora lingüística. Ajuts de l’AGAUR per a la mobilitat del PAS. proves de nivell. A més la Unitat de Formació Corporativa facilita l’acreditació de coneixements de català mitjançant

Programa d’acompanyament lingüístic de l’alumnat (PAL-A) D’acord amb les directrius del CIC sobre el requeriment que l’alumnat ha d’assolir la competència lingüística en finalitzar els seus estudis. En el termini de vigència del Pla de llengües, els centres hauran d’anar incorporant als seus ensenyaments, de manera gradual i progressiva, les competències en anglès/una tercera llengua que garanteixin la possibilitat de: Ser capaç de consultar bibliografia en anglès i altres terceres llengües i utilitzar adequadament recursos didàctics en aquestes llengües segons les especialitats, a partir del nivell de sortida de batxillerat i de secundària. Ser capaç de seguir una classe en anglès o tercera llengua, és a dir, haver assolit un determinat nivell de comprensió oral i escrita, com preveu el nivell B1 del Marc europeu comú de referència. Ser capaç de poder expressar-se correctament oralment i per escrit en anglès o tercera llengua; és a dir, amb fluïdesa i adequació, cosa que preveu el nivell B2.

Criteris per elaborar la programació universitària de Catalunya Aprovats per la Junta del CIC el 12 de novembre de 2007 5. Coneixement d’una tercera llengua Han de preveure, en el context de les competències generals de la titulació, l’exigència del coneixement d’una tercera llengua, que serà preferentment l’anglès, amb un nivell adequat i en consonància amb les necessitats que tindran els titulats en cada ensenyament. Han d’especificar els mecanismes que facilitaran aquest aprenentatge i les formes d’acreditació que s’han previst.

Cada ensenyament de la Universitat de Barcelona definirà els mecanismes adients per assolir progressivament la competència en una tercera llengua, preferentment l’anglès. Per materialitzar-ho, els centres decidiran, com a mínim, un dels mecanismes que permetran articular-ho mitjançant diverses accions, entre les quals se suggereixen les següents: Impartir la docència d’un mínim d’assignatures obligatòries en una tercera llengua, preferentment l’anglès. Elaborar i defensar el treball final de grau en una tercera llengua, preferentment l’anglès. Presentar els enunciats de les proves escrites de l’avaluació i incloure la bibliografia o documentació de lectura obligatòria en una tercera llengua, preferentment l’anglès. Fer una estada en una universitat estrangera en el marc d’un conveni de mobilitat en un país de parla no hispànica (francès, anglès, alemany o italià). Fer les pràctiques externes en una entitat on la llengua de treball habitual sigui una de les següents: francès, anglès, alemany o italià. En qualsevol cas, els mecanismes triats han de quedar reflectits en els plans docents corresponents. Alternativament l’estudiant pot presentar un certificat expedit per centres acreditadors reconeguts que indiquin la competència lingüística assolida (mínim B2). Aquesta menció s’inclourà en el Suplement europeu del títol.