Alumnes de Petites Investigacions de 2n d’ESO

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Un milió d’arbres?. En aquesta activitat intentarem fer una estimació aproximada dels quilometres que poden recórrer els ciclistes del Saunier Duval.
Advertisements

Deixar de fumar, tota una aventura!. Fumar és una complexa conducta en la què intervenen aspectes bioquímics, psicològics i socials.
CLASSE:ELS ÀNECS PARVULARI 5 ANYS CEIP BARÓ DE VIVER
AIGUA I ACTIVITAT FÍSICA
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
La Condició Física i les Qualitats Físiques Bàsiques
L’ÓS POLAR EDUARD ARGENTE TALENS.
Alimenta el teu cos.
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
La Salamandra.
3a PART Els nens i nenes de P- 4
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
PETITS REPORTERS Títol.
Plantes aromàtiques i curatives
Recordem què vol dir ser adolescent
Ens visita el dentista a P3, P4 i P5!!!
Un animal en perill d’extinció
SIGUEM SOSTENIBLES.
Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
Fem de cuiners! Els nens i nenes de 2n. estem treballant els aliments per això hem anat al Nútrim a fer un taller de cuina per aprofundir en el tema.
Taller SOBRE l’aigua: L'inventor gota.
Per Robert Casal.
EXTINTORS TIPUS D’EXTINTORS ÚS D’EXTINTORS
Varicel·la Naomi Muñoz Luque.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
HORT I JARDí Mar Galofré Cardo 2nb.
Aprenem a trasplantar Cicle Inicial.
Un bocí de pastís...?.
DIADA DE La pau i la no violència.
Son mamífers, vertebrats i herbívors.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
FORA POLLS ! Estudi dels polls..
QUÈ FA EL NOSTRE COS AMB L’AIRE QUE AGAFA QUAN INSPIREM?
SANT JOSEP ORIOL, ESCOLA PARTICIPATIVA I SOSTENIBLE
A 4t COMBATIM LES PLAGUES DE L’HORT
“LA VIDA ÉS UN DO DE DÉU I UN SERVEI ALS ALTRES”
NUTRICIÓ I PREVENCIÓ DEL CÀNCER DE MAMA
AMOR.
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
Què existeix i què no existeix.
Carta d’un infant als seus pares.
L’AIGUA A LA NATURA.
valors humans i socials
Nom : Elena Ipingea Data :
CONCURS.
Els corriols Piu i Piua.
PRIMAVERA GRUP III 01a.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
COM NEIX UN PARADIGMA?.
BIODIVERSITAT A L’HORT
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
LA ZEBRA ÍNDEX -Característiques - On viu - Alimentació - Comportament - Reproducció - Altres especies - Perills - Perquè he triat aquest tema.
Carta de Lincoln al mestre del seu fill (i II)
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ
COLÒNIES A CA LA MARIA LA CASA DE COLÒNIES. LA FAGEDA. LA GRANJA.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
d’una xerrada de l’Eduard Sala que trobareu a
Tema 4: Clima i Vegetació d’europa
PRIMAVERA GRUP IV 01a.
L’HANDBOL A L’ESCOLA.
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
La vulneració dels drets socials
PROJECTE HORT CEIP BUFALÀ CURS
AMB DÉU TOT ÉS POSSIBLE Paula García Ruiz
ANEM A L’HORT AQUEST CURS ELS NENS I NENES DE P-3 S’HAN INCORPORAT A LA TASCA DE CUIDAR L´HORT. PREPARAR LA TERRA, PLANTAR ,REGAR, RECOLLIR FULLES.
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
DESCRIPCIÓ DELS HORITZONS.
LES MÀQUINES.
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Transcripción de la presentación:

Alumnes de Petites Investigacions de 2n d’ESO PROJECTE HORT Alumnes de Petites Investigacions de 2n d’ESO

ÍNDEX 1. Hort ecològic, per què? 2. Tasques abans i després de la plantació. 3. Eines que fan falta. 4. Clima i orientació de Tremp. 5. Tipus de terra que tenim a l’hort. 6. Mapa de l’hort 7. Disseny de l’hort 8. Calendari de plantació

Hort ecològic, per què? Fem un hort ecològic perquè així els nens més petits aprenen com tenir un hort sense productes que contaminin. Que sàpiguen que els aliments que collim no han estat contaminats per aquests productes, i que siguin completament naturals i saludables.

TASQUES ABANS DE LA PLANTACIÓ Treure les pedres que queden Organitzar què i on ho plantarem Passar el motocultor Comprar el planter o les llavors Comprar les eines i guardar-les totes juntes

TASQUES DESPRÉS DE LA PLANTACIÓ Distribuir els dies de reg entre els cursos. Ocupar-se de que les plantes es reguin sempre que faci falta. Ser responsables amb l’hort i fer les tasques. Esperar a que tot el que hem plantat, creixi i puguem collir-ho

EINES BÀSIQUES PER A L’HORT AIXADA PLANTADOR RASCLET PALA REGADORA/MÀNEGA

CLIMA I ORIENTACIÓ DE TREMP Clima de Tremp: La seva estratègica situació li permet gaudir d'un clima mediterrani, amb temperatures mitjanes. Les temperatures màximes i mínimes són mes extremes. Orientació: L’hort està orientat cap al SUD.

TIPUS DE TERRA TÉ UN COLOR MARRÓ FOSC TÉ MOLTES PEDRES

MAPA DE L’HORT (Vist des de dalt): Perímetre: 103,6 m Àrea:

DISSENY DE L’HORT Hem decidit que plantarem l’hort amb solcs perquè hem vist que és el sistema més utilitzat en aquesta zona i és molt fàcil plantar i regar. La separació dependrà de la que la planta necessiti.

CALENDARI DE LA PLANTACIÓ HORT TARDOR/HIVERN: Plantar o sembrar al setembre/octubre: Cebes tendres (plantar) Escaroles (plantar) Bledes (plantar) Col (plantar) Api (plantar) Espinacs(sembrar) Pastanagues ( sembrar) Porros (plantar)

CALENDARI DE LA PLANTACIÓ HORT PRIMAVERA/ESTIU: per sembrar o plantar al febrer/març Pastanagues (sembrar) Cebes tendres (plantar) Escaroles (plantar) Bledes (plantar) Col (plantar) Api (plantar) Espinacs(sembrar)

CEBES TENDRES A l’octubre o al març Al voltant de 4 mesos com màxim. QUAN ES POT PLANTAR? A l’octubre o al març Al voltant de 4 mesos com màxim. QUAN ES POT RECOL·LECTAR? CEBES TENDRES És resistent al fred però necessita unes temperatures una mica elevades. TASQUES DE CULTIU No necessita ni molta aigua ni poca, una quantitat mitjana. REG Plagues i malalties possibles i com combatre-les. Fongs degut a l’excés d’humitat, també la mosca de la ceba.

ENCIAM A l’octubre o al març. Al voltant de 40 a 60 dies. REG QUAN ES POT PLANTAR? A l’octubre o al març. QUAN ES POT RECOL·LECTAR? Al voltant de 40 a 60 dies. Hem de controlar el desenvolupament de males herbes. ENCIAM TASQUES DE CULTIU REG Necessita humitat constant, és millor no regar les fulles. Plagues i malalties possibles i com combatre-les. Podridures degut a l’excés d’humitat, els pugons, els cargols i els llimacs.

ESCAROLA A l’octubre o al març Al voltant de 80-150 dies. REG QUAN ES POT PLANTAR? A l’octubre o al març QUAN ES POT RECOL·LECTAR? Al voltant de 80-150 dies. Hem de controlar el clima, ja que si fa més calor, menys problemes té. És compatible amb l’all. ESCAROLA TASQUES DE CULTIU REG Necessita que la reguin molt i necessita molt sòl. PLAGUES I MALALTIES POSSIBLES I COM COMBATRE-LES. Pugons o baboses que es mengen les fulles.

BLEDES Al setembre o al març. Al voltant de 60-90 dies. REG QUAN ES POT PLANTAR? Al setembre o al març. QUAN ES POT RECOL·LECTAR? Al voltant de 60-90 dies. BLEDES Hem de controlar que el cultiu s’expandeixi per la terra. TASQUES DE CULTIU Necessita que el reguin molt i necessita molt nitrogen. REG Plagues i malalties possibles i com combatre-les. Els pugons (sobretot a primavera). A demés un virus que es diu oïdi pot infectar les fulles.

Necessita molt Sol, nitrogen i sobretot molt potassi. QUAN ES POT PLANTAR? Març, abril i maig. QUAN ES POT RECOL·LECTAR? 80-120 dies. Hem de vigilar molt les plagues, ja que en té moltes i molt perilloses. COL TASQUES DE CULTIU Necessita molt Sol, nitrogen i sobretot molt potassi. REG Plagues de pulgó i de larves de papallona que es mengen les cols, la mosca de la cor, que es menja el tall de la col i cargols i baboses. Plagues i malalties possibles i com combatre-les.

API Al març i a l’octubre 80-120 dies. Necessita que el reguin molt. QUAN ES POT PLANTAR? Al març i a l’octubre QUAN ES POT RECOL·LECTAR? 80-120 dies. S’ha de vigilar que tingui tot el que necessita per créixer bé, ja que són moltes coses i complicades. API TASQUES DE CULTIU REG Necessita que el reguin molt. Plagues i malalties possibles i com combatre-les. Plagues de pugons i fongs que fan malbé les fulles.

Als primers estadis cal eliminar les males herbes. QUAN ES POT PLANTAR QUAN ES POT SEMBRAR A l’octubre o al març ESPINACS QUAN ES POT RECOLECTAR Al cap de 4 o 5 mesos TASQUES DE CULTIU Als primers estadis cal eliminar les males herbes. REG Regular Poden atacar-los els llimacs. PLAGUES

PASTANAGUES QUAN ES POT SEMBRAR Al setembre o al Febrer De 75 a 90 dies QUAN ES POT RECOLECTAR TASQUES DE CULTIU Cal controlor les males herbes i fer un aclareig. Han de tenir humitat constant sobretot per germinar les llavors REG PLAGUES La plaga més important és la mosca de la pastanaga

PORROS A l’octubre QUAN ES POT PLANTAR QUAN ES POT RECOLECTAR Al cap d’uns 4 a 5 mesos TASQUES DE CULTIU Hem de controlar el desnevolupament de males herbes REG No necessiten reg addicional si no és que hi ha molta sequera PLAGUES Poden tenir malalties per fongs i també hi ha el cuc del porro.

BLANC: ESPAI PER PASSAR LILA: ESPÍGOL VERD: ROMANÍ TARONJA: FARIGOLA BLAU: MENTA BLANC: ESPAI PER PASSAR PLANTES AROMÀTIQUES Hem escollit l’espígol, el romaní, la farigola i la menta. Que les podem plantar aquí:

ESPÍGOL NOM CIENTÍFIC: Lavandula angustifolia FLORACIÓ: Durant els mesos juliol i agost. USOS: Com a perfum, ús medicinal, mel monofloral i repel·lent dels mosquits ESPÍGOL TASQUES DE CULTIU: Necessita molt sol i no necessita res especial. REG: No necessita molta aigua.

ROMANÍ NOM CIENTÍFIC: Rosmarinus officinalis. FLORACIÓ: Durant tot l’any. USOS: Com a perfum i per evitar els àcars als armaris i calaixos. ROMANÍ TASQUES DE CULTIU: Per conservar-la cal tallar-la durant la floració o just després. REG: Regar-lo moderadament.

FARIGOLA NOM CIENTÍFIC: Thymus vulgaris. FLORACIÓ: Durant els mesos de març i abril. FARIGOLA USOS: Com a condiment a la cuina i usos medicinals. TASQUES DE CULTIU: Necessita molt sol i zones càlides REG: Necessita poca aigua.

MENTA NOM CIENTÍFIC: Mentha FLORACIÓ: Durant els últims mesos de la primavera. USOS: Culinaris, medicinals i cosmètics. MENTA TASQUES DE CULTIU: Pot créixer en qualsevol zona i li va bé les altes temperatures. REG: Al regar no s’han de mullar les fulles i no necessita ni molta ni poca aigua.

CONCLUSIÓ Programar l’hort escolar ens ha ajudat a entendre millor com funciona un hort, la feinada que comporta tirar-lo endavant, lo important que és planificar-ho bé i sobretot lo imprescindible que és que sigui ecològic, respectuós amb el medi ambient. Estem molt orgullosos/es de col·laborar amb aquesta activitat en el PLA D’ACCIÓ del nostre projecte d’ESCOLA VERDA!!

BIBLIOGRAFIA ELICRISO UNCOMO HORTURBÀ HORTICULTOR VIQUIPÈDIA BOTANICAL CAIXA HORT ECOLÒGIC

I ARA US TOCA A VOSALTRES CONTINUAR AMB EL PROJECTE: ÀNIMS I ENDAVANT I ARA US TOCA A VOSALTRES CONTINUAR AMB EL PROJECTE: ÀNIMS I ENDAVANT!! TENIU TOT EL NOSTRE SUPORT I US PODEM AJUDAR SEMBPRE QUE HO NECESSITEU!!