XXII UNIVERSITAT D’ESTIU DE GANDIA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Els mercats culturals i el desenvolupament de la nova economia Pau Rausell Köster Palau de la Virreina, Barcelona 17 dabril de 2002.
Advertisements

¿QUÉ ES UN PROYECTO SOCIOCULTURAL? Conjunto organizado de actividades y acciones concretas que se desprenden de un plan general, en torno a una temática.
TEMAS: 1.3 HUMANIDADES, CIENCIAS FORMALES Y CIENCIAS FÁCTICAS. 1.4: FILOSOFÍA, CIENCIAS SOCIALES Y CIENCIAS EXPERIMENTALES. PRIMER SEMESTRE. PROFESOR:
"No pot escollir príncep qui vessa sang“ (La pell del Brau 1960)
Malnutrició Infantil a Catalunya Malnutrició Infantil a Catalunya.
EL ROL DE LES EMPRESES INSTAL·LADORES EN L’EFICIÈNCIA ENERGÈTICA
“MESURES PENALS ALTERNATIVES EN LA COMUNITAT” Pilar Casaus
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
i el que no es pot avaluar
ORIENTACIÓ ACADÈMICA INS JÚLIA MINGUELL.
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
ELS INDICADORS ECONÒMICS: OCUPACIÓ I PREUS
FINANÇAMENT EUROPEU PER LA CREATIVITAT, LA INNOVACIÓ I LES NOVES TECNOLOGIES Fons Estructurals.
Proposta EC: definició, objectius i pressupost
Anàlisi del Cicle de Vida
L’Expressió escrita.
MONESTIR DE PEDRALBES El Monestir de Pedralbes és un dels edificis més valuosos del gòtic català, que conserva el claustre gòtic considerat el més gran.
Les marques de territori i la comunicació de proximitat
Organització i creixement
Red Interinstitucional para el Desarrollo Territorial
I ARA, QUÈ PUC FER?.
“…acompanyem al ciutadà en el decurs de la seva vida…”
Pla Integral de la Part Alta
Els sofistes i Sòcrates
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
LA NOVEL.LA HISTÒRICA Departament llengua i valencià Pilar Román 1 1
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
Tècniques teatrals APLICADES A L’AULA – What ROLE do YOU play?
DGCEC - ICEC SERVEI DE DESENVOLUPAMENT EMPRESARIAL (SDE)
Projecte d’Itineraris Formatius
Orientació acadèmica als alumnes de 4t d’ESO-El Batxillerat LOMCE
AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR DE LA DIPLOMATURA DE TURISME
Internet HISTORIA INTERNET I SOCIETAT. INTERNET I LA SEVA EVOLUCIÓ.
DIADA DE La pau i la no violència.
La Cigarreta Electrònica: Què en sabem?
Biblioteca Patrimonial Digital de la Universitat de Barcelona
Economia i Cultura. Una anàlisi en perspectiva
Reptes i oportunitats per a l'estalvi i l’eficiència energètica en els equipaments de Granollers Barcelona, 10 de març de 2015.
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
CAMP APRENENTATGE VALLS D’ÀNEU
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
EL LLENGUATGE LITERARI
Preinscripció a la UPF Curs 2017/18
TALLER DE TRANSFERÈNCIA DE CONEIXEMENT
Sectors culturals a la Comunitat Valenciana
Resum Executiu El Mapa Global d’Oportunitats d’ACCIÓ 2016, adreçat a les empreses catalanes que vulguin internacionalitzar-se, identifica les oportunitats.
Projecte “TALK TO ME” febrer de 2018.
Treball i aprenentatge en xarxa
Per establir la cultura, a més a més, d’una visió compartida, els seus membres han d'aprovar, adoptar i compartir certes premisses: Supòsits.
Xarxa de Custòdia del Territori
Consum per substàncies per any (últim mes)
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
Els “trapicheos” d’uns quants socialistes al nostre poble Palau-solità i Plegamans $
Organització i creixement
Unitat 4: L’època de l' imperialisme
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
Índex Introducció Qui som? D’on venim? Cap a on anem? Què hem fet?
PRESENTACIÓ RIS VICEPRESIDENCIA I CONSELLERIA INNOVACIÓ
Dona Kolors, Innovació social en costura
Polítiques culturals valencianes:
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
Evolució del comerç als barris de Barcelona
J. C. Aguado, E. Carrera, J. Cendra, A. Sabater Pruna i J. Segalàs làs                                                                                        
El model SA-DA El model d’oferta agregada (aggregate suppy) i de demanda agregada (aggregate demand) és un model adreçat a explicar les fluctuacions del.
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
3.- LA GLOBALITZACIÓ És una acceleració de la interdependència de les economies nacionals, provocada pels canvis tecnològics i la reducció de les barreres.
Informe per a l’ASSEMBLEA GENERAL DE SOCIETATS MUSICALS
Transcripción de la presentación:

XXII UNIVERSITAT D’ESTIU DE GANDIA Els clàssics en valor. Una perspectiva des de l'economia” XXII UNIVERSITAT D’ESTIU DE GANDIA Pau Rausell Köster Director de la Unitat d’Investigació en Economia Aplicada a la Cultura. Departament d’Economía Aplicada Gandia 22 de Juliol de 2005 Pau.Rausell@uv.es 9638288645 http://www.uv.es/econcult

ELS CLASSICS EN VALOR UNA PERSPECTIVA DE L’ECONOMIA Qué és un clàssic? Un clàssic es un bé d’experiència complex que habitualment combina un bé tangible i un discurs que el contextualitza i que incorpora valors molt consensuats historiogràficament, que és difícilment reproduible sense perduda de autentictat i a més a més fàcilment decodificable. A més sol estar identificat amb una marca que correspon al nom de l’autor o de l’obra Bé tangible Discursos MARCA

El quijote és un bona novel·la ELS CLASSICS EN VALOR UNA PERSPECTIVA DE L’ECONOMIA Quíns són els trets d’un clàssic des de la perspectiva econòmica?. CONSENSUAT:És un personatge, obra o estil vinculat a un determinat període històric i sobre el que els “certificadors” han elaborat un discurs molt consensuat al voltant del seu valor artístic, històric o estilístic. El quijote és un bona novel·la IRREPRODUÏBLE. Al tractar-se d’un element vinculat el seu passat històric és irreproduïble sense perdudes notables d’autenticitat. DECODIFICABLE. Un conjunt important de la població (demanda) compta amb els codis adequats per a entendre l’element, ja que els clàssics estàn incorporats en els curriculums formatius estandaritzats. Important per als bens d’experiència

Quínes són les fonts de valor d’un clàssic?. ELS CLASSICS EN VALOR UNA PERSPECTIVA DE L’ECONOMIA Quínes són les fonts de valor d’un clàssic?. INTRÍNSECS (1) Cl = Pr+ Di (2) Vcl = Vh-a (Pr).C(Di)+ Si (Pr.Di)+ An(Pr).Do(Di)+Vsa(Pr.Di)+Pu(Pr.Di)

Visibilitat/accessibilitat ELS CLASSICS EN VALOR UNA PERSPECTIVA DE L’ECONOMIA Quínes són les fonts de valor d’un clàssic?. B) EXTERNS Visibilitat/accessibilitat Transferibilitat generacional, cultural, lingüística (que ens dona la dimensió dels mercats potencials) Oportunitat Històrica (deliberada o atzarosa)

Cl. La ubicació dels clàssics en el entramat cultural ELS CLASSICS EN VALOR UNA PERSPECTIVA DE L’ECONOMIA La ubicació dels clàssics en el entramat cultural Industries culturals Cl. Sectors creatius Recursos culturals Consum de Cultura Ocio Polítiques Culturals Práctiques culturals

La generació del processos de valorització. ELS CLASSICS EN VALOR UNA PERSPECTIVA DE L’ECONOMIA La generació del processos de valorització. INSTITUCIONAL. (Any del Quixot) SOCIAL/CULTURAL. DE MERCAT. Valorització del producte Valorització del discurs (marca)

La generació del processos de valorització. ELS CLASSICS EN VALOR UNA PERSPECTIVA DE L’ECONOMIA La generació del processos de valorització.

L’apropiació dels processos de valoració. ELS CLASSICS EN VALOR UNA PERSPECTIVA DE L’ECONOMIA L’apropiació dels processos de valoració. INSTITUCIONAL. SOCIAL/CULTURAL. DE MERCAT.

L’impacte més directe: Clàssics i turisme. ELS CLASSICS EN VALOR UNA PERSPECTIVA DE L’ECONOMIA L’impacte més directe: Clàssics i turisme. Turisme acadèmic. Turisme cultural. Turisme experiencial. Turisme temàtic.

Internet com a eïna per a valorar els clàssics. ELS CLASSICS EN VALOR UNA PERSPECTIVA DE L’ECONOMIA Internet com a eïna per a valorar els clàssics.

ELS CLASSICS EN VALOR UNA PERSPECTIVA DE L’ECONOMIA

Internet com a eïna per a valorar els clàssics. ELS CLASSICS EN VALOR UNA PERSPECTIVA DE L’ECONOMIA Internet com a eïna per a valorar els clàssics.

Multiplicitat de personatges Multi. Discursos (Versatilidad) ELS CLASSICS EN VALOR UNA PERSPECTIVA DE L’ECONOMIA Els borja i Gandia Avantatges dels Borja Multiplicitat de personatges Multi. Discursos (Versatilidad) Universalitat (producte global) Capacitat de connexió (amb Roma, Barcelona, València, Xàtiva...) Espectacularitzáció Inconvenients Dificultat de lligar-los a la ciutat. Falta empaquetar “productes”

Reconversió de la proposta museográfica. ELS CLASSICS EN VALOR UNA PERSPECTIVA DE L’ECONOMIA La valorització del Palau Ducal. Reconversió de la proposta museográfica. Associació amb oferta cultural complementaria Tematització i dramatització de l’Història. Errors en la utilització de les noves tecnologies Gandía y los Borja. Toda una historia que contar... pero, ¿como contarla? Después de muchos libros leídos, de muchas leyendas escuchadas, sentimos que la familia Borja nos había hechizado. debíamos dar vida a sus personajes y alas a su historia. Viviendo del Cuento Teatro y Viatjes Stem Gandía, decidimos unir esfuerzos para crear un recorrido diferente y novedoso que estuviese a la altura de tan magna familia. Gracias a la colaboración del Centre Históric, del Palau Ducal y del Ayuntamiento de Gandía, el proyecto se ha hecho realidad y, al fin, los a veces olvidados Duques de Gandía, volverán a pasear por las calles de la ciudad.                                        

Reforçar els discursos. Crear productes. Millorar la difusió. ELS CLASSICS EN VALOR UNA PERSPECTIVA DE L’ECONOMIA Estratègies per a incrementar el valor dels Borja a Gandia. Reforçar els discursos. Crear productes. Millorar la difusió. Aprofitar la marca per a segments específics