Una experiència amb PÈBILI PROJECTE FILOSOFIA 3/18 CEIP MERCÈ RODOREDA MARTORELL Una experiència amb PÈBILI PROJECTE FILOSOFIA 3/18
PERSENSAR CICLE INICIAL FILOSOFIA 3/18
Projecte Persensar: Cicle Inicial
1r de Cicle Inicial 1ª sessió Projecte Persensar: 1r de Cicle Inicial 1ª sessió
1r de Cicle Inicial 1ª sessió: regles del diàleg Projecte Persensar: 1r de Cicle Inicial 1ª sessió: regles del diàleg CONDICIONS FÍSIQUES ROTLLANA I CREACIÓ D'AMBIENT
1r de Cicle Inicial 1ª sessió: regles del diàleg Projecte Persensar: 1r de Cicle Inicial 1ª sessió: regles del diàleg ESTABLIM LES NORMES: Aixecar la mà per parlar Saber esperar Fer silenci No parlar tots alhora Parlar d'un en un No jugar
1r de Cicle Inicial 1ª sessió: regles del diàleg Projecte Persensar: 1r de Cicle Inicial 1ª sessió: regles del diàleg DIBUIXEM LES NORMES
1r de Cicle Inicial 1ª sessió: regles del diàleg Projecte Persensar: 1r de Cicle Inicial 1ª sessió: regles del diàleg HABILITATS TREBALLADES: Capacitat d'anàlisi Capacitat d'abstracció Capacitat de precisió lingüística Capacitat de traducció: (com ho dibuixaries...?)
Projecte Persensar: 1r de Cicle Inicial 2ª sessió: observació de la coberta del Pèbili Sessió de ¾ d'hora amb un grup reduït d'alumnes en un espai diferent a l'aula Fer un diàleg filosòfic Previ: recordar les regles del diàleg Presentem la portada del llibre en tres fraccions i fem preguntes per esbrinar de què es tracta. Regles: dibuixos fets pels alumnes Material audiovisual: canó, portàtil,filmadora i màquina fotogràfica
1r de Cicle Inicial 2ª sessió: observació portada del Pèbili Projecte Persensar: 1r de Cicle Inicial 2ª sessió: observació portada del Pèbili Observació de la primera fracció - Què us sembla que deu ser això? - Creieu que forma part d'alguna cosa? - Què hi veieu? - Quins colors hi ha?
1r de Cicle Inicial 2ª sessió: observació portada del Pèbili Projecte Persensar: 1r de Cicle Inicial 2ª sessió: observació portada del Pèbili Observació de la primera fracció -Podria ser una mà -Podria ser una postal -Podria ser un barret -Podria ser una S -Veiem el color grana -el color groc -el color taronja
1r de Cicle Inicial 2ª sessió: observació portada del Pèbili Projecte Persensar: 1r de Cicle Inicial 2ª sessió: observació portada del Pèbili Observació de la segona fracció - Qui et sembla que pot ser aquest personatge? - Quina expressió de cara fa? - Per què ho fa?
1r de Cicle Inicial 2ª sessió: observació portada del Pèbili Projecte Persensar: 1r de Cicle Inicial 2ª sessió: observació portada del Pèbili Observació de la segona fracció -Sembla que estigui escoltant -Tanca un ull per mirar -Un pallasso -Un caga tió -El Pare Noel -Està picant un ull per mirar pel forat de la porta -La llum entra pel forat de la clau -És l'altre tros del dibuix
1r de Cicle Inicial 2ª sessió: observació portada del Pèbili Projecte Persensar: 1r de Cicle Inicial 2ª sessió: observació portada del Pèbili Observació de la tercera fracció - Què més hi veiem? - Què diuen les lletres? - Què deu voler dir Pèbili? - Potser el nom d'un lloc?
1r de Cicle Inicial 2ª sessió: observació portada del Pèbili Projecte Persensar: 1r de Cicle Inicial 2ª sessió: observació portada del Pèbili Observació de la tercera fracció -Sembla un conte perquè té la forma d'un conte -És el conte d'un Pare Noel -Diu Pèbili -La portada 'un llibre que el títol es diu Pébili -El nom del nino -El títol del conte -Un lloc per jugar
1r de Cicle Inicial 2ª sessió: observació portada del Pèbili Projecte Persensar: 1r de Cicle Inicial 2ª sessió: observació portada del Pèbili Observació del llibre
1r de Cicle Inicial 2ª sessió: observació portada del Pèbili Projecte Persensar: 1r de Cicle Inicial 2ª sessió: observació portada del Pèbili Avaluació: figuroanalògica He triat aquesta cara perquè m'ha sorprès molt l'activitat M'ha agradat molt
1r de Cicle Inicial 2ª sessió: obserbació portada del Pèbili Projecte Persensar: 1r de Cicle Inicial 2ª sessió: obserbació portada del Pèbili HABILITATS TREBALLADES: Habilitats de recerca: endevinar, formular hipòtesis i observar Habilitats de raonament: buscar i donar raons Habilitats de comunicació: interpretar