Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
1
P3 PROJECTE FILOSOFIA 3/18
2
DESCRIPCIÓ DEL GRUP CLASSE
Grup de 25 alumnes de P3 dels que 17 alumnes són nenes i 8 són nens. Programa: Tot pensant… contes. Temporització: dues sessions de ½ hora. Primera hora del matí i de la tarda del dijous 3 de novembre. Conte escollit: En Patufet
3
DESCRIPCIÓ DE L’EXPERIÈNCIA
A P3 escoltem i expliquem molts contes, per aquest motiu m’he decidit fer l’experiència a partir d’un d’ells. Asseguts tots en cercle a l’estora de la classe els hi explico que escoltarem un conte (casset). Per mitjà d’una endevinalla, hauran d’endevinar quin conte és. Entre tots hem decidit seguir aquestes normes: No parlar Escoltar el conte Aixecarem el dit per intervenir Escoltar el que diuen els companys/es En alguns moments de la sessió pararé el casset per fer-els-hi unes preguntes. Habilitats treballades: Habilitats de recerca -Endevinar -Formular hipòtesis -Imaginar: idear, inventar, crear
4
SÓC MÉS PETIT QUE UN OU SÓC A LA PANXA DEL BOU
SÓC MÉS PETIT QUE UN OU SÓC A LA PANXA DEL BOU. SI NO SAPS QUI SÓC MIRA QUE ETS BADOC!
5
El Patufet Porta barret Surt un bou. Estava inflat perquè menjava molt i va fer un pet. És el Patufet
6
EN PATUFET
7
HEM D’ESCOLTAR PENSAR
8
HABILITATS DE RECERCA ENDEVINAR
Creus que la mare deixarà que en Patufet vagi sol a comprar safrà?
9
No, és massa petitó Jo no puc anar sol
10
Sí
11
Diries que en Patufet sap anar a comprar?
Sí, perquè sí Sí Sí, perquè sí sí
12
La mare el deixarà anar a portar el dinar al pare?
Sí El bou se’l menjaria El Patufet no pot caminar Perquè és molt petit i se’l menjaria el bou
13
Creus que hi arribarà? Sí Sí, perquè sí No, perquè no
És petit, no sap com anar
14
Per què s’amaga rere la col en Patufet?
Perquè plou, es mulla i no vol mullar-se Perquè és malo Per què? Perquè sí. Plou, no es vol mullar
15
En patufet sortirà de la panxa del bou?
Fa un pet i sortirà de la panxa, pel cul Sortirà pel cul Per la cua Va sortir perquè va menjar molta herba Molt menjar Faria un pet, jo estava dins de la panxa de la mare i el metge em va fer sortir Com tenia el bou la panxa? Inflada, gorda Molt gorda Plena de menjar
16
FORMULAR HIPÒTESIS El bou es menjarà tota l’herba?
(Amb l’ajuda d’un mural) El bou es menjarà tota l’herba? Sí Molta La col i el Patufet Què passarà si se la menja tota? Es posarà gordo Molt gordo
17
Que podria fer en Patufet per sortir de la panxa del bou?
No ho sé No sé Que hagués passat si en Patufet s’hagués perdut tot anant a comprar el safrà? Plorar Buscar el pare La mare Tornar a casa
18
VALORACIÓ DE LA SESSIÓ (Matí)
Picar de mans si ens ha agradat Aixecar les mans si no ens ha agradat el que hem fet
19
IMAGINAR, IDEAR, INVENTAR, CREAR
Ens hem d’imaginar com es sentia en Patufet dins de la panxa del bou Estirats tots a terra Ulls tancats Tot és fosc, humit, tou, sentim els sorolls de l’exterior, de la pluja, els trons…, volem sortir, toquem unes parets toves, movem els braços, les cames…
20
Una vegada feta l’experiència els nens/es expliquen com s’han sentit:
Eric: Fatal, perquè el bou era molt gran Judit A.: Bé, era una panxa gran Miguel: Estava mullada, havia menjar Cristina: Jo em bellugava dins la panxa, picava les parets Joan: Bé, mirava la panxa. Havíen herbes Ariadna R.: Jo nedava dins la panxa. Havia herba Berta C.: M’ho passava molt bé. No tenia por Laura: Tot era molt fosc. Era de nit Paula: Estava bé. M’ha agradat. Berta A.: Em trobava bé, estava dins la panxa del bou Gerard: Bé, nedava amb uns manguitos
21
Ariadna F.: Bé, nedava Carla C.: Estava malament Núria: Malament, no m’agradava Àlex N.: Bé, jugava amb la col Marina S.: malament, vull estar fora la panxa Judit M.: Bé, estava nedant Laia: Jo també Alex C.: Bé, nedava Eileen: Bé, perquè sí Júlia: Bé, semblava una piscina Marina V.: Malament, estava fosc Albert: Bé perquè sí Carla M.: Bé estava calantoneta
22
VALORACIÓ DE LA SESSIÓ (Tarda)
Si m’ha agradat picaré de mans Si no m’ha agradat aixacaré les mans
23
VALORACIÓ DE L’EXPERIÈNCIA
Sincerament no creia que fos possible realitzar aquesta experiència a aquesta edat. M’he trobat amb la grata sorpresa de que els nens/es han fet que l’activitat anés més enllà del que esperava. Han entès molt bé les consignes, les instruccions... I han sigut capaços de seguir el fil conductor de l’activitat. Per altra banda crec que s’hagués tret molt més profit si l’activitat s’hagués fet al tercer trimestre en lloc del primer.
24
Novembre 05 LOURDES AGUSTÍ FONT ESCOLA MARINADA
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.