La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

P3 PROJECTE FILOSOFIA 3/18.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "P3 PROJECTE FILOSOFIA 3/18."— Transcripción de la presentación:

1 P3 PROJECTE FILOSOFIA 3/18

2 DESCRIPCIÓ DEL GRUP CLASSE
Grup de 25 alumnes de P3 dels que 17 alumnes són nenes i 8 són nens. Programa: Tot pensant… contes. Temporització: dues sessions de ½ hora. Primera hora del matí i de la tarda del dijous 3 de novembre. Conte escollit: En Patufet

3 DESCRIPCIÓ DE L’EXPERIÈNCIA
A P3 escoltem i expliquem molts contes, per aquest motiu m’he decidit fer l’experiència a partir d’un d’ells. Asseguts tots en cercle a l’estora de la classe els hi explico que escoltarem un conte (casset). Per mitjà d’una endevinalla, hauran d’endevinar quin conte és. Entre tots hem decidit seguir aquestes normes: No parlar Escoltar el conte Aixecarem el dit per intervenir Escoltar el que diuen els companys/es En alguns moments de la sessió pararé el casset per fer-els-hi unes preguntes. Habilitats treballades: Habilitats de recerca -Endevinar -Formular hipòtesis -Imaginar: idear, inventar, crear

4 SÓC MÉS PETIT QUE UN OU SÓC A LA PANXA DEL BOU
SÓC MÉS PETIT QUE UN OU SÓC A LA PANXA DEL BOU. SI NO SAPS QUI SÓC MIRA QUE ETS BADOC!

5 El Patufet Porta barret Surt un bou. Estava inflat perquè menjava molt i va fer un pet. És el Patufet

6 EN PATUFET

7 HEM D’ESCOLTAR PENSAR

8 HABILITATS DE RECERCA ENDEVINAR
Creus que la mare deixarà que en Patufet vagi sol a comprar safrà?

9 No, és massa petitó Jo no puc anar sol

10

11 Diries que en Patufet sap anar a comprar?
Sí, perquè sí Sí, perquè sí

12 La mare el deixarà anar a portar el dinar al pare?
El bou se’l menjaria El Patufet no pot caminar Perquè és molt petit i se’l menjaria el bou

13 Creus que hi arribarà? Sí Sí, perquè sí No, perquè no
És petit, no sap com anar

14 Per què s’amaga rere la col en Patufet?
Perquè plou, es mulla i no vol mullar-se Perquè és malo Per què? Perquè sí. Plou, no es vol mullar

15 En patufet sortirà de la panxa del bou?
Fa un pet i sortirà de la panxa, pel cul Sortirà pel cul Per la cua Va sortir perquè va menjar molta herba Molt menjar Faria un pet, jo estava dins de la panxa de la mare i el metge em va fer sortir Com tenia el bou la panxa? Inflada, gorda Molt gorda Plena de menjar

16 FORMULAR HIPÒTESIS El bou es menjarà tota l’herba?
(Amb l’ajuda d’un mural) El bou es menjarà tota l’herba? Molta La col i el Patufet Què passarà si se la menja tota? Es posarà gordo Molt gordo

17 Que podria fer en Patufet per sortir de la panxa del bou?
No ho sé No sé Que hagués passat si en Patufet s’hagués perdut tot anant a comprar el safrà? Plorar Buscar el pare La mare Tornar a casa

18 VALORACIÓ DE LA SESSIÓ (Matí)
Picar de mans si ens ha agradat Aixecar les mans si no ens ha agradat el que hem fet

19 IMAGINAR, IDEAR, INVENTAR, CREAR
Ens hem d’imaginar com es sentia en Patufet dins de la panxa del bou Estirats tots a terra Ulls tancats Tot és fosc, humit, tou, sentim els sorolls de l’exterior, de la pluja, els trons…, volem sortir, toquem unes parets toves, movem els braços, les cames…

20 Una vegada feta l’experiència els nens/es expliquen com s’han sentit:
Eric: Fatal, perquè el bou era molt gran Judit A.: Bé, era una panxa gran Miguel: Estava mullada, havia menjar Cristina: Jo em bellugava dins la panxa, picava les parets Joan: Bé, mirava la panxa. Havíen herbes Ariadna R.: Jo nedava dins la panxa. Havia herba Berta C.: M’ho passava molt bé. No tenia por Laura: Tot era molt fosc. Era de nit Paula: Estava bé. M’ha agradat. Berta A.: Em trobava bé, estava dins la panxa del bou Gerard: Bé, nedava amb uns manguitos

21 Ariadna F.: Bé, nedava Carla C.: Estava malament Núria: Malament, no m’agradava Àlex N.: Bé, jugava amb la col Marina S.: malament, vull estar fora la panxa Judit M.: Bé, estava nedant Laia: Jo també Alex C.: Bé, nedava Eileen: Bé, perquè sí Júlia: Bé, semblava una piscina Marina V.: Malament, estava fosc Albert: Bé perquè sí Carla M.: Bé estava calantoneta

22 VALORACIÓ DE LA SESSIÓ (Tarda)
Si m’ha agradat picaré de mans Si no m’ha agradat aixacaré les mans

23 VALORACIÓ DE L’EXPERIÈNCIA
Sincerament no creia que fos possible realitzar aquesta experiència a aquesta edat. M’he trobat amb la grata sorpresa de que els nens/es han fet que l’activitat anés més enllà del que esperava. Han entès molt bé les consignes, les instruccions... I han sigut capaços de seguir el fil conductor de l’activitat. Per altra banda crec que s’hagués tret molt més profit si l’activitat s’hagués fet al tercer trimestre en lloc del primer.

24 Novembre 05 LOURDES AGUSTÍ FONT ESCOLA MARINADA


Descargar ppt "P3 PROJECTE FILOSOFIA 3/18."

Presentaciones similares


Anuncios Google