"Eros i Psique” Antonio Canova ( ) Cronologia:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Quan anàvem a l’estraperlo
Advertisements

Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
MARC AHICART TORT i ORIOL GONZÀLEZ SERRA
GASPARD MONGE GIRARD DESARGUES.
TESEU Y EL MINOTAURE Pablo José Blasco Mendoza 4ºB.
LA PIETÀ Miquel Àngel.
Escultura segles XVIII i XIX
EL LLIBRE DE CAVALLERIES LA NOVEL·LA CAVALLERESCA
LA PRIMERA GUERRA MUNDIAL
 El fetge és l'òrgan que forma la sang.
Amor i Psique Antonio Canova.
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
Giacomo Leopardi, l’Infinito.
CONTES MUSEU DELS.
BAUHAUS, una escola d’art
Sara Ramírez Karola Salat
"Eros i Psique” Antonio Canova ( ) Cronologia:
Entrevistem a Joaquín Castel Mas
Portada de Santa Maria de Ripoll
Santa Victòria.
Oda a Guynemer ADRIÀ VELASCO SAURA.
CLAUDE MONET.
LA MENTIDA DESCOBERTA.
IN MEMORIAM - 65 YEARS LATER Irena Sendler
JO HE SOMNIAT Petit homenatge a Martin Luther King en el 80è. aniversari del seu naixement.
L’ART A L’EDAT MODERNA.
ERMITA DE SAN ISIDORO La “ermita de San Isidoro” és una ermita en runes d’estil romànic que va ser construïda a Ávila però més tard va ser traslladada.
Religió i els déus romans
MONESTIR DE PEDRALBES El Monestir de Pedralbes és un dels edificis més valuosos del gòtic català, que conserva el claustre gòtic considerat el més gran.
LA VIDA DE JOAN MIRÓ.
Projecte de P-3 4a Part Curs
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
ART GREC.
Literatura catalana medieval. Prosa
Figura ajaguda. H. Moore 1938.
Laia Martín Calderón Gerard Redondo Huelín Quique Talabán Martínez
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
La família de les tortugues
TEMA 5 : FUNCIÓ DE NUTRICIÓ
Escultura segles XVIII i XIX
Què hi ha a l'Univers?.
SORTIM A EXPLICAR MITES
NOVETATS ESPAI MARGALEF
Guerra del Marroc
Inma Torres Bisquert 4t ESO B.
MUTACIÓ Eduardo Chillida Escultura segle XX.
AMOR.
PARC DEL LABERINT D’HORTA
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
Què existeix i què no existeix.
Entrevista a Enric Larreula
DRAMES RURALS EN MET DE LES CONQUES.
JO, AMB LES OBRES,ET MOSTRARÉ LA MEVA FE
ALUMNES DE 4T ESCOLA L’ESTEL
Gèneres Musicals.
Els nyama i el camperol Conte de Mali.
LA TRIBÚ A les llunyanes i màgiques terres del Perú , habita la tribu dels Chamas . Igual que altres pobles primitius , els Chamas tenen antigues i meravelloses.
SURREALISME PARANOIC-CRÍTIC
Treball efectuat per GUILLEM BIRBA i MARIA JORDANA
EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE EL REGNE ÉS ENMIG NOSTRE
Automàtic o al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Un animal en perill d’extinció
Música: Pasqua, del Petit llibre d’orgue de Bach
SORTIDA PER BARCELONA CAIXAFORUM.
Ser u amb totes les coses, aquesta és la vida de la divinitat, aquest és el cel dels homes. El castell dels Pirineus (1959)
Per la PAU, en record de RACHEL CORRIE.
La Ratlla Verda Dídac Prat Galí 3r ESO C.
El Modernisme Tradició I Modernitat a L’arquitectura Del Canvi De Segle Projecte Escolar Comènius 1
Mercè Rodoreda ( ).
COM NEIX UN PARADIGMA?.
Transcripción de la presentación:

"Eros i Psique” Antonio Canova (1757-1822) Cronologia: 1787-1793 Estil: neoclassicisme Tècnica: talla Materials: marbre Formes: exempta Tipologia: grup Cromatisme: monocroma Dimensions: 1,55 m x 1,68 m Localització: Museu del Louvre (París) " Psyché ranimée par le baiser de l'Amour"

Anàlisi formal Descripció: ideal de bellesa masculí i femení de l’època Textura: Marbre blanc. Molt polit, l’afinava amb pedra volcànica i un bany de calç i àcid. Gran perfecció formal en el tractament dels cossos. Les pells tenen un acabat delicat.

Material perfectament polit i acabat, sense cap imperfecció formal. Cànova triava el marbre més blanc, acabada l’obra el polia amb pedra volcànica i calç, fent-lo lluir com pell real. La llum, clara i forta, il·lumina tota l’escultura, fent-la brillar, donant la sensació d’un difuminat suau.

Composició Perfectament estudiada, no hi ha cap moviment espontani. Centre de la composició Perfectament estudiada, no hi ha cap moviment espontani. Les dues figures s’entrellacen i formen una X La X és definida per les ales d’Eros i les extremitats inferiors de tots dos. El bell mig coincideixen els llavis. Moment molt passional: el bes. Eros li agafa el pit – Psique li passa les mans darrera el cap.

Apropament dels cossos, en l’instant previ al bes. Reflectir el moviment, malgrat ser matèria inerta. Les postures de mans i braços remarquen la passió i l’erotisme de l’escena. Interpretació És una imatge universal de l’amor. Una al·legoria de les relacions entre l’amor i l’ànima. Simbolitza la passió carnal, la tendresa i el triomf de l’amor sobre la mort. Mostra el gran interès de Canova pels sentiments humans.

Estil: El neoclassicisme Canova (1757-1822) va ser l’escultor de més èxit del Neoclassicisme. Treballà a Roma i prop de Venècia, on va tenir el seu taller; era el rival d’un altre escultor neoclàssic de fama, Thorvaldsen. El seu estil estava clarament influenciat per l’escultura clàssica antiga. Amb una tècnica extraordinària, totes les seves escultures són fruit d’una llarga elaboració. Va rebre mots encàrrecs de la cort pontifícia, Napoleó, el duc de Wellington, Caterina de Rússia i altres personalitats de l’època.

Estil L’ideal de bellesa, perfectament reflectit en les dues figures, així com la puresa de línia, la claredat compositiva i l’ús de materials nobles són trets d’aquesta obra que la lliguen a les obres clàssiques. Se li ha retret que no acabes de desenvolupar un estil plenament personal, ja que té obres molt diverses, que van de la influència barroca de Bernini a la romàntica posterior. Esboços per Eros i Psique

Orfeu i Eurídice. 1774 Dédal i Ícar, 1779

Perseus amb el cap de Medusa 1804-1806 Metropolitan Museum of Art. New York Paolina Borghese 1801 Galleria Borghese. Roma Perseo con la testa di Medusa 1804-1806, marmo, Metropolitan Museum of Art, New York Tres Gràcies, 1814-17. Victoria and Albert Museum. Londres

Napoleó com a Mart, 1803 Napoleó, 1805

Cupido i Psique, 1808 Venus i Mart, 1816

Interpretació L'ase d'or de l’escriptor llatí Apuleu (segle II) És l’única novel·la llatina que s'ha conservat sencera. És la història d'un home interessat per la màgia i la bruixeria, que tot d'una es troba accidentalment convertit en ase. Sota aquesta aspecte, cau en mans d'una colla de lladres amb els quals viu tota mena de penalitats i aventures, fins que recupera el seu aspecte humà per obra i gràcia de la deessa Isis. Entre els diversos episodis d'aquesta trama. L'ase d'or conté alguns dels millors relats de por, còmics o eròtics de tota la literatura antiga, a més del cèlebre conte meravellós d’Eros i Psique.

Funció Encarregada l’any 1787 per el col·leccionista angles John Campbell (lord Cawdor) i adquirida en l’any 1801 per Joachim Murat. En veure-la Napoleó en quedà molt admirat i decidí tutelar a Cànova. Joachim Murat

Antonio Canova (Possagno, Itàlia, 1757-Venècia,1822) Mort el seu pare quan tenia 3 anys, la mare el deixà a càrrec del seu avi, el qual arruïnat, el posà a treballar en una cantera, on comença a esculpir petites estàtues. Més tard comença a estudiar escultura amb J. Torretti, a Venècia, protegit per un senador venecià. Aquest li encarregà, sent encara molt jove, dues grans escultures de tamany natural: Orfeu i Eurídice.

Fins l’any 1779 esculpí nombroses estàtues, les quals exposà, aquest mateix any. El 1781 decidí instal·lar-se a Roma, on li encarregaren el monument funerari del Papa Climent XIII, per la basílica del Vaticà. Aquest monument ens mostra un treball minuciós i perfecte, atenent fins el mínim detall. Fou inaugurat el 1792, i la fama de Canova arribà al seu zenit. Llavors les comandes no varen parar d’arribar-li. Tesseu i el minotaure

Al cim de la seva fama, fou cridat per Napoleó a París, per fer-li un bust, i després va rebre comandes de diferents sobirans, per la qual cosa viatjà a Nàpols, Roma, París i Viena. Va organitzar grans tallers, que no donaven l’abast per fer les seves obres.

Desterrat Napoleó a Santa Helena, el papa l’envià a París per demanar la devolució dels monuments presos a Itàlia. Tornant esculpí altres obres, com Les Tres Gràcies, monument a La Guerra i la Pau, i l'estàtua de Washington. La seva salut delicada empitjorà, va tornar a Pessagno, la seva ciutat natal per refer-se. Un any després tornà a Venècia on va morir el 1822.