Presentació de projecte: L’ús d’audioconferències virtuals per treballar les competències comunicatives orals en les assignatures de llengües estrangeres.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Comberton Village College Using PowerPoint interactively for language teaching and learning  Basic functions  effective language teaching and learning.
Advertisements

Los Beneficios de la Lectura de Poesía en la Clase de Inglés como Lengua Extranjera Alicia Capilla Delgado.
Escuela de Estudios Profesionales Programa AHORA Universidad del Turabo Incorporación de Multimedios en Cursos Híbridos y en Línea Johanny Alvarado Quiles.
AUTOGESTIÓ I INNOVACIÓ EN L’AULA OBERTA
Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
Escola Montserrat Sant Just Desvern
TNR. Metodologia del Focus Group Carles Roca
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
PER QUÈ LA FILOSOFIA VA AL CINEMA?
MOBILITAT INTERNACIONAL I PROGRAMES EUROPEUS
Una experiència a sisè de Primària
Què hem estat fent aquests anys?
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
APRENENTATGE MULTINIVELL
3 Ara proposeu el portafoli a la vostra assignatura (2,5 h) presencials (4 h de treball fora de l’aula (presentació de resultats a l’Atenea 6 de març.
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
PSICOMOTRICITAT.
Títols de la Generalitat de Catalunya sense efectes acadèmics
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
TFC - Antoni Romanos Arasa
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
SOCIOLINGÜÍSTICA COMUNICACIÓ Pàg
(Robert S. Baron & Norbert L.Kerr )
CEIP Son Ferrer: un model d’escola transparent
REUNIÓ INFORMATIVA P. A. U Curs
Les Restriccions d’accés
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
El projecte CLINED: context (I)
Les TIC en educació?.
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Introducció i objectius
DINÀMICA GENERAL DE LA POBLACIÓ
Imaginem que fa un segle haguéssim hibernat a un cirurgià i a un mestre...
Cada escola / col·legi / institut ha de fer el seu projecte plurilingüe
Madelen Holmlund, Umeå University
Student Portfolio and e-Portfolio development in Europe
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
Francesc J. Sànchez, Josep Jordana
Reconeixement de crèdits en els graus Formació en terceres llengües
Docublog El blog del Programa de Documentació dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya Núria Ferran.
“EL PALIC, un model per a les illes”
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
BATXIBAC El Batxibac es una doble titulació francoespanyola.
Projecte “TALK TO ME” febrer de 2018.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Treball i aprenentatge cooperatiu en entorns virtuals (TACEV)
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
En què consisteix? Aquest projecte consisteix en explicar contes catalans o contes inventats a nens i nenes. Els conta contes són grups d’alumnes de l’ESO.
TAULA D’ITINERARIS PROFESSIONALS ITINERARI
Cap a una educació plurilingüe: conceptes clau, estratègies i eines
Què passa amb ’examen final?
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Programem les activitats Presentació
Projecte: Videojocs.cat
El SEGUIMENT DE COMPLECIÓ
Imaginem que fa un segle haguéssim hivernat un cirurgià i un mestre...
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Knowing by sharing ( Ens coneixem compartint)
L’AVALUACIÓ DE LA CARPETA DE LABORATORI EN UNA ASSIGNATURA DE SEGON CURS D’ENGINYERIA TÈCNICA DE TELECOMUNICACIÓ Josep Jordana, Francesc J. Sànchez Departament.
LA PISSARRA DIGITAL A L’AULA DE CLASSE
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Transcripción de la presentación:

Presentació de projecte: L’ús d’audioconferències virtuals per treballar les competències comunicatives orals en les assignatures de llengües estrangeres a la UOC Joseph Hopkins Estudis de Llengües i Cultures Universitat Oberta de Catalunya

L’evolució tecnològica de l’ensenyament d’idiomes a distància Segons Wang & Sun (2001), la història de l’ensenyament d’idiomes a distància es pot dividir en quatre generacions. Cada nova generació es caracteritza per la incorporació de noves tecnologies, sense de deixar de banda les anteriors.

Alguns avantatges de les audioconferències per a l’aprenentatge d’idiomes a distància Permeten els estudiants participar en activitats espontànies de conversa, així superant una de les mancances principals de l’ensenyament de llengües estrangeres a distància tradicional (Ros i Solé & Hopkins, 2007; Wang & Sun, 2001, White, 2006). S’han demostrat adequades per a la realització d’activitats de treball col·laboratiu (Hampel & Baber, 2003; Hampel & Hauck, 2004). Promouen interacció oral (p. ex. la negociació del significat) que afavoreix l’adquisició lingüística (Jepson, 2005; Wang, 2006). Representen una font de motivació i ajuden a superar la sensació d’aïllament que pot patir l’estudiant d’idiomes a distància (Hampel & Hauck, 2004). Es poden enregistrar, la qual cosa permet que els estudiants les puguin repassar posteriorment per autoavaluar-se i reflexionar sobre el seu aprenentatge (Levy & Kennedy, 2004).

Exemple d’una plataforma d’audioconferències disponible gratuïtament en internet El professor o els estudiants poden convidar persones a participar en una sessió. Opció d’enregistrar la sessió. Comprovació de nivells d’àudio. Noms dels participants. Xat de text. Plataforma: Gong (http://gong.ust.hk/)

Actual projecte

Bibliografia Hampel, R., & Baber, E. (2003). Using Internet-based audio-graphic and video conferencing for language teaching and learning. En U. Felix (Ed.), Language learning online: Towards best practice (pp. 171-191). Lisse, Països Baixos: Swets & Zeitlinger. Hampel, R., & Hauck, M. (2004). Towards an effective use of audio conferencing in distance language courses. Language Learning & Technology, 8(1), 66-82. Disponible a http://llt.msu.edu/vol8num1/pdf/hampel.pdf. Jepson, K. (2005). Conversations—and negotiated interaction—in text and voice chat rooms. Language Learning & Technology, 9(3), 79-98. Disponible a http://llt.msu.edu/vol9num3/pdf/jepson.pdf. Levy, M., & Kennedy, C. (2004). A task-cycling pedagogy using stimulated reflection and audio-conferencing in foreign language learning. Language Learning & Technology, 8(2), 50-69. Disponible a http://llt.msu.edu/vol8num2/pdf/levy.pdf. Ros i Solé, C., & Hopkins, J. (2007). Contrasting two approaches to distance language learning. Distance Education, 28(3), 351-370. Wang, Y. (2006). Negotiation of meaning in desktop videoconferencing-supported distance language learning. ReCALL, 18(1), 122-145. Wang, Y., & Sun, C. (2001). Internet-based real time language education: Towards a fourth generation distance education. CALICO Journal, 18(3), 539-561. White, C. (2006). Distance learning of foreign languages. Language Teaching, 39(4), 247-264.