Les competències i la coeducació

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Competències ètiques en la formación universitària
Advertisements

Competències bàsiques i l’educació en Comunicació
Diapositiva de presentació
“Programar per gestionar la progressió dels aprenentatges”
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
ORIENTACIÓ ACADÈMICA INS JÚLIA MINGUELL.
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
1 u n i t a t L’educador infantil.
El disseny curricular d’educació primària
Característiques i classificació.
Estudi per a la identificació de
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
La presa de decisions per al desenvolupament de les Cb en l’alumnat de Primària CERDANYOLA, Curs
Les bones pràctiques per a la educació en família
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
L’Expressió escrita.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
3a PART Interpretació de les experiències a partir del treball per al desenvolupament de les competències bàsiques Anàlisi de les experiències en clau.
Autor: Samuel Lozano Alcodori
Desplegament del currículum competencial i model didàctic
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
El disseny curricular a partir de les COMPETÈNCIES
T'acompanyam perquè treballis en IGUALTAT.
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
Pla de Gestió de la Diversitat de Manlleu (PGDM)
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
Animació Intervinents a la maternal
Glòria Durban, Anna Blasco Olivares (2010)
Les competències i la coeducació
FORMACIÓ DEL PROFESSORAT INTERÍ
El disseny curricular a partir de les COMPETÈNCIES
Xarxa d’Escoles i Instituts per la Igualtat i la No Discriminació
LES FUNCIONS DE SUPORT A L’ESCOLA.
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
d'ensenyança-aprenentatge
INFLUÈNCIA DELS JOCS DE LLUITA I EL JUDO A SECUNDÀRIA
Objectiu Educatiu Trienni
millora de la qualitat de l’ensenyament.
Treball i aprenentatge en xarxa
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Anàlisi crítica de la transversalitat
Gestió participativa dels projectes de centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
Nova taxonomia de tasques Webquest de Berni Dodge
El currículum a l’educació primària
Índex Introducció Qui som? D’on venim? Cap a on anem? Què hem fet?
D’INNOVACIÓ EDUCATIVA
al nostre centre educatiu?
Teoria de les intel·ligències múltiples: Punts clau
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
Coneixement del medi natural
Convivència i Mediació Escolar
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Normativa i documentació
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Eixos bàsics del currículum de l’educació obligatòria
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

Les competències i la coeducació Adaptació: Núria de Gil Formadora del Programa de Coeducació a Girona Octubre de 2009

LA LOE TÉ COM OBJECTIU: DESENVOLUPAR LES COMPETÈNCIES QUÈ VOL DIR COMPETÈNCIA? QUÈ S’HA DE TENIR EN COMPTE? INTEL·LIGÈNCIES MULTIPLES S’entén la capacitat de posar en pràctica de manera integrada aquells coneixements adquirits, aptituds i trets de la personalitat que permeten resoldre situacions diverses.

QUINES SÓN LES COMPETÈNCIES? Competències comunicatives: -Ús de llenguatges verbals i gràfics inclusius. -Visualització i consideració femenina en l’escriptura, literatura i arts. -Anàlisi llenguatge publicitari, llibres ,contes, audiovisuals i d’altres materials.

Competències personal: Reconeixement d’identitats personals Considerar la diferència sexual Eliminació dels estereotips Els valors de l'auto coneixement, l'acceptació de la pròpia identitat i regulació de les emocions. Reconeixement per assumir tasques de convivència i cura personal Valoració de la corresponsabilitat en els espais compartits amb altres persones. Educació afectivo-sexual.

Competècies de conviure i habitar el món: 1 Inclusió dels referents femenins en els diferents àmbits dels sabers. Inclusió en el currículum els sabers i les experiències de les dones. Valoració no jerarquitzada dels sabers. Potenciació d’actituds responsables i solidàries enfront a les necessitats de la vida en comú. Consideració de la mediació com a mitjà alternatiu a la violència en la resolució de conflictes.

CONVIURE I HABITAR EL MÓN : Respecte principis universals continguts en la Declaració Universal dels Drets Humans elaborats des de la perspectiva de gènere. L'idèntic reconeixement dels drets de les dones i dels homes. Valoració del paper de les dones i dels homes com a subjectes de la història i del present. La consciència dels valors de l’entorn, recuperant els associats a les dones des de una mirada afectiva i racional que superi la visió androcèntrica. Reconeixements de les diferències com element enriquidor de les relacions interpersonals de gènere. Identificació i rebuig de les micró (violències) Responsabilitats compartides per ambdós sexes dins de l’àmbit privat. La presa de decisions personals i professionals sense condicionants sexistes. 2

Competències metodològiques: *Perspectiva de gènere en l'anàlisi crític de la realitat. *Processos cognitius diferencials homes/dones. *Desenvolupament d’estratègies i itineraris mentals diferencials. *Desenvolupament diferencial de la motivació, del gust per aprendre i l’autoconfiança. *La presencia femenina en el lideratge del treball cooperatiu i en l’ús de les habilitats socials necessàries per desenvolupar-ho.

· ASSIMILAR-LES NOMÉS ALS COMPONENTS “TRANSVERSALS” DE L’APRENENTATGE NO TE MASSA SENTIT! · PENSAR EN UN LLISTAT LLARG DE COMPETÈNCIES (PER DEFINICIÓ, UNA COMPETÈNCIA ÉS HOL·LÍSTICA) · ASSIMILAR-LES NOMÉS ALS COMPONENTS “TRANSVERSALS” DE L’APRENENTATGE CAL DISTINGIR ENTRE APRENDRE INFORMACIONS I APRENDRE “CONEIXEMENTS” QUE PROMOUEN “SER COMPETENT”

REFLEXIÓ DIDÀCTICA BÀSICA CONTEXTUALITZACIÓ DE L’APRENENTATGE PARTIR D’UN PROBLEMA EDUCATIU, DE L’ANÀLISI D’UNA SITUACIÓ REAL, FER-SE PREGUNTES RELLEVANTS SOCIALMENT AMB MIRADA COEDUCATIVA ABSTREURE ESQUEMES GLOBALS COEDUCATIUS QUE FAVOREIXIN LA TRANSFERÈNCIA I … SABER-LOS APLICAR A NOVES SITUACIONS EDUCATIVES PERQUÈ ESDEVINGUIN COEDUCATIVES

EXEMPLES PER REFLEXIONAR CONTES, RACONS, FESTES INFANTILS,… QUIN LLENGUATGE I QUINS MODELS FEMENINS I MASCULINS INCLOUEN? UNITATS DIDÀCTIQUES LITERATURA, HISTÒRIA, QUÍMICA, … INCLOUEN SABERS DE LES DONES? EDUCACIÓ FÍSICA: TREBALLA LES HABILITATS PSICOMOTRIUS MÉS DESENVOLUPADES EN LES NOIES I NENES? TREBALL AMB TEXTOS: QUINES PREGUNTES PLANTEJA? Te en compte la coeducació?…