L’EDAT MITJANA: UN TRESOR DE MIL ANYS.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La Biblioteca de Ciències Socials presenta:
Advertisements

Experimentem amb l’elasticitat escola arc iris roger soto, laura torcal, pere ros, lluc rodó, júlia aicart i jan sanfulgencio.
MONESTIR DE SANT PAU DEL CAMP
CEIP PRÀCTIQUES II CURS 2008/2009
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
Escola Montserrat Sant Just Desvern
LA GRAVETAT SOTA SOSPITA
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
CONTES MUSEU DELS.
BAUHAUS, una escola d’art
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2010 FASE PROVINCIAL PRIMÀRIA PROVA INDIVIDUAL
Podeu posar una foto del vostre centre
Toca fusta FENT DECORATS
Entrevistem a Joaquín Castel Mas
Scala era el nom que els romans donaven a una platja propera a Empúries.
Nom: … Curs: 6è-B Professora: Marta Llobet Assignatura: Matemàtiques
Educació per la sostenibilitat. Agenda 21
I transforma un llibre en un nou lector
El Pare Claret és un regal per a tots
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
ELS COLORS AMB JOAN MIRÓ
PETITS REPORTERS Títol.
MONESTIR DE PEDRALBES El Monestir de Pedralbes és un dels edificis més valuosos del gòtic català, que conserva el claustre gòtic considerat el més gran.
Escola la Floresta Sant Cugat del Vallès.
Projecte de P-3 4a Part Curs
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
Per realitzar la inscripció de forma gratuïta
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
Experimentam amb la ciència
L’EDAT MITJANA V VI VII VIII IX X XI XII XIII XIV XV
Els pallassos.
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
Aprenem a trasplantar Cicle Inicial.
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
Descobrint un tresor amagat
HOLA NENS i NENES DE S.J.O.! BENVINGUTS AL NOU CURS
Cicle Superior (Curs 2015 / 2016) CIM D’ÀLIGUES.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
RECOLLIM ELS DIBUIXOS Tothom ens va ajudar molt, i tots els alumnes de 1r a 4t van fer el seu dibuix. Amb aquests dibuixos vam decidir enquadernar-los.
USEE INSTITUT BAIX PENEDÈS NORD
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Hi havia una vegada un nen que es deia Tomàs que volia ser mag.
DIADA DE LA PAU A SJO.
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
Objectiu Educatiu Trienni
El Pare Claret és un regal per a tots
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
Treball de Recerca de Batxillerat
Treball compartit alumnes USEE i grup de cinquè de Primària
En què consisteix? Aquest projecte consisteix en explicar contes catalans o contes inventats a nens i nenes. Els conta contes són grups d’alumnes de l’ESO.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Interacció escola - entorn.
ESCOLA IGNASI MELÉ I FARRÉ
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
EMBOLCALLS SOSTENIBLES
Les nostres fonts documentals per treballar a la classe són molt diverses: 1. Treball de camp (sortides, visites, entrevistes, enquestes…). 2. Monografies,
EXPERIÈNCIES EN UNA ASSIGNATURA OPTATIVA NO CONVENCIONAL: INTRODUCCIÓ ALS NOUS MATERIALS A L’ARQUITECTURA I Congrés UPC Sostenible i 13 de Juliol.
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
A la classe de Medi ens vàrem preguntar quins dubtes voldríem aclarir envers el nostre cos… Després de molt pensar va sorgir la pregunta…
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
ESCOLES VERDES PAUTES D’ACTUACIÓ.
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Transcripción de la presentación:

L’EDAT MITJANA: UN TRESOR DE MIL ANYS. ESCOLA FLAMA IGNASI SOLER CABESTANY

INTRODUCCIÓ Tot seguit us oferim una mostra de les diferents activitats relacionades amb l’edat mitjana realitzada pels alumnes de cicle superior de l’escola pública Flama de Sant Fruitós de Bages. Aquestes diapositives són una mostra del treball interdisciplinari fet pels alumnes per tal d’aproximar-se a la descoberta del gran tresor, per tal d’esbrinar quin és aquest tresor hem necessitat la col·laboració de tota la comunitat educativa: pares i mares, nens i nenes i la implicació de tot el claustre; a tots ells moltes gràcies!. Per tal de facilitar la lectura hem referenciat els títols de les diferents diapositives amb les activitats que podeu observar en el treball escrit. Per aquest motiu potser una diapositiva és la 3.4 i la següent la 6.3 ja que fa referència al mateix punt del treball. Tots els mestres, nens i nenes... desitgem que us agradi!

5.3.2 Fris cronològic de les diferents etapes de la història –annex I- 5.3.1 Biografia personal 5.3.2 Fris cronològic de les diferents etapes de la història –annex I-

5.3.3 Gran LLIBRE DE L’EDAT MITJANA –Annex II vídeo I-

5.3.4 El racó del romànic “De Cluny a Barcelona” –Annex III-

5.3.5 Conferències –Annex IV-

5.4 Sortides pedagògiques: 5.4.1 Sortida 1: Pedret i Avià 5.4.2 Sortida 2: Recollida de pigments a Coll de Pal 5.4.3 Sortida 3: Observació de l’entorn: La Sèquia i Sant Iscle

5.4.3.1 Treball escrit sobre la Sèquia i punt original –Annex VI i VII-

5.4.3.2 Cartolina d’observació –Annex VIII-

5.4.3.3 Herbari –Annex IX- 5.4.3.4 Exposició oral de la tasca realitzada –Vídeo II-

5.5 Matemàtiques: regla de tres –Annex X i XI- 5.5 .1 Dibuixem l’església a mida real al pati de l’escola! –Vídeo III-

5.6 La maleta viatgera –Annex XII- 5.7 Conferència d’un pare especialista en l’extracció de minerals.

5.8 Música: Donna Nobis Pacem –Vídeo IV- 5.9 Taller de construcció d’una església romànica 5.10 Recursos en xarxa –Annex XIII- 5.11 Confecció d’un ungüent –Annex XIV-

5.12 Confecció d’una pintura romànica sobre taula. 5.12.3 Metodologia investigativa: l’aglutinant –Annex XV i Vídeo V-. El millor aglutinant és... l’ou!

5.12.5 Descripció de l’activitat Busquem una imatge a la xarxa i pintem la fullola –taula- amb guesso. Tot seguit moldrem el pigment agafat a Coll de Pal.

PIGMENT + AGLUTINANT = PINTURA Un cop fets els dibuixos, separen el rovell de la clara d’ou i el barregen amb diferents pigments i ja podem començar a pintar. PIGMENT + AGLUTINANT = PINTURA

ATZURITA + ROVELL = PIGMENT

Finalitzarem aquesta presentació agraint tot el treball fet als i les mestres de l’escola i també als pares i mares. Sense la seva implicació i col·laboració no hauria estat possible realitzar aquest projecte interdisciplinari. Desitgem que hagueu gaudit llegint, observant i ampliant els coneixement sobre l’edat mitjana. Ara ja sabreu quin és aquest fabulós tresor de més de mil anys! Per els nens i les nenes aquest tresor és tota la màgia i misteri que envolta l’edat mitjana. Per nosaltres el gran tresor ha estat fer canviar les percepcions que tenien els i les alumnes sobre l’edat mitjana. La visió que ofereix la televisió, el cinema i els videojocs sobre l’edat mitjana no gaire realista. El tresor pels que hem fet possible aquest seguit d’experiències és adonar-nos que els nens i les nenes veuen amb uns altres ulls el convuls període que va des del S. X al XV.