VARIABLE- MEDI AMBIENT DEPARTAMENT DE CIÈNCIES NATURALS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
PERQUÈ ELS RIUS HAN D’ARRIBAR AL MAR?
Advertisements

La qualitat, garantia de millora.
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Els ecosistemes i el medi ambient
UNITAT 7 EL RIU Biologia i Geologia 1r ESO 1.
Experimentem amb l’elasticitat escola arc iris roger soto, laura torcal, pere ros, lluc rodó, júlia aicart i jan sanfulgencio.
9. Els recursos del planeta
Maria Fajardo Jordi Casado Pol Ayats Arnau Brunat Joel Rodriguez
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Alimenta el teu cos.
BICENTENARI 12 de febrer de 2009
Noms: Franco i Julio Grup i nivell: 5è B Escola: CEIP Anselm Clavé
TREBALLEM PER UN IES SOSTENIBLE
LES COMARQUES DE COSTA Les Comarques de litoral són les situades a la costa mediterrània. S’estenen de nord a sud, des dels Pirineus fins al delta.
Comprensió del canvi climàtic
La Ràpita, platja i port.
EL NOSTRE AJUNTAMENT I L’ESTALVI D’AIGUA
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
El control dels simúlids a la part baixa de l’Ebre
DE LA GARROTXA A L’EMPORDÀ, VIU EL FLUVIÀ
CJE VISITA DE LA CJE AL CLAVEGUERAM DE BARCELONA 29/05/2010
EGIPTE I EL NIL Maria Turu Arnau Carbonell Juan Cambra Curs
EGIPTE I EL NIL HUGO M I SERGI H.
L'ILLA DELS 5 FARS (FERRAN RAMÓN CORTÉS)
Coneixement del Medi Social i Cultural
Éssers vius i éssers inerts
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
Fecundació de l’eriçó de mar IES Narcís Oller. Valls
Les costes i els rius de Catalunya
Barcelona, 15 de març Treball de grup en el taller d’avui.
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
Teatre a INFANTIL.
QUAN EL RIU ARRIBA AL MAR: EL GALATXO D’EN SORRAPA
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
LA TERRA Les capes de la Terra
Inventari Ecològic i Forestal de Catalunya
RIUS I RIEROLS 6è de primaria- juny 08 Carlos de Molina Carlota Delise
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
HOLA NENS i NENES DE S.J.O.! BENVINGUTS AL NOU CURS
L ´ AIGUA QUE ENS ENVOLTA
Cicle Superior (Curs 2015 / 2016) CIM D’ÀLIGUES.
El tapís de la creació Victor Navarro 2n ESO
DINÀMICA GENERAL DE LA POBLACIÓ
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
L’ASSUT DE L’EBRE.
I V GORA DE SALUT COMUNITÀRIA Lleida, 27 de maig de 2016 PRESENTACIÓ
PETITS TALENTS CIENTÍFICS
Mescla Eutèctica Estudi analític del comportament del punt de fusió d’una mescla homogènia d’aigua i sal.
PROTECCIÓ DEL MEDI AMBIENT
TEMA 5: VIVIM EN ECOSISTEMES
L’AIGUA A LA NATURA.
Objectiu Educatiu Trienni
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
La llegenda en el Poblat Ibèric
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
PROJECTE FORO JOVE RIUS PER VIURE’LS
Aigua Projecte 2n primària.
BIODIVERSITAT A L’HORT
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
4t B Actrius i Actors Escola Eulàlia Bota
Joan Pons Solé Departament de Geografia – UAB 11 de març de 2015
ESCOLA IGNASI MELÉ I FARRÉ
EUROFRAGANCE CAPTUREM SENSACIONS.
L’AIGUA UN RECURS POC VALORAT?
Campanya d’incendis 2015 Departament d’Interior
CASAL D’ESTIU IL·LUSIONS 2016
ECOSISTEMES FORESTALS A LES SALINES
un camí cap a la convivència i el diàleg
L’AIGUA ÉS VIDA.
Transcripción de la presentación:

VARIABLE- MEDI AMBIENT DEPARTAMENT DE CIÈNCIES NATURALS PROJECTE RIUS PROJECTE EBRE IES ROQUETES ALUMNES DE 2n ESO VARIABLE- MEDI AMBIENT DEPARTAMENT DE CIÈNCIES NATURALS

INSPECCIÓ DE RIUS PASOS QUE HEM SEGUIT: 1. TRIAR UN TRAM DE RIU 2. PREPARAR LES SORTIDES 3. DESCRIURE EL TRAM DE RIU 4. ESTUDIAR L’ ECOSISTEMA AQUÀTIC 5. ENREGISTRAR LES DADES 6. ENVIAR EL RESUM AL PROJECTE RIUS

1. TRIAR UN TRAM DE RIU RIU EBRE PLATJA FLUVIAL D’ALDOVER Coordenades: Inici tram: V 226.390 H 4530.75 Final tram: V 226.290 H 4531.30

2. PREPARAR LES SORTIDES ENS HAN AJUDAT DES DEL CAMP D’ APRENENTAGE DEL DELTA Hem programat 3 sortides estacionals 15-novembre-07 21-febrer-08 17-abril-08

3. DESCRIURE EL TRAM DE RIU Hem fet mapes i esquemes Hem situat les coordenades Hem estudiat els cabals a partir de dades del SAIH

Hem comparat el riu d’avui amb imatges antigues per veure la seva evolució...

Observació i Descripció...

4.ESTUDIAR L’ECOSISTEMA AQUÀTIC Hem pres mesures del punt de mostreig estimacions d’amplada, fondària i cabal...

Hem calculat la velocitat de l’aigua i hem comprovat que el riu baixa molt lentament...

Hem determinat les característiques fisicoquímiques de l’aigua- temperatura, Ph, duresa, transparència... Multilog, tiretes indicadores, disc de Secchi..

Hem estudiat la VIDA AL RIU... LA FAUNA

LA FLORA

ELS MACROINVERTEBRATS

5. ENREGISTRAR LES DADES

IDENTIFICAR ESPÈCIES

Hem entès que alguns éssers vius serveixen com a BIOINDICADORS DE LA QUALITAT DE L’AIGUA ...

La salut del riu... El nostre riu es veu nét, però està malalt El cor no li batega...

1ra SoRtIDA 15- novembre-2007 TARDOR

Professorat: Vicky Carles i Cinta Llatje ; IES Roquetes Emili Miralles / Camp d’ Aprenentatge del Delta Alumnat: Robert Caudet Caballé Efrem del Valle Puerto Angel Favà Buch Sergi Fernandez Valls Jordi Gavaldà Curto Francesc Julve Falcó Josep Martí Sabaté Laura Santamaría Costa Xavier Lucero Gisbert Guillem March Galiano Cristina Monforte Pizarro Daniela Ortiz Marulanda Sana Ouaissa Pau Vicient Calvo

El bosc de ribera ens sorprèn...

Hem retornat el BALLONPOST a l’Oskar i ens ho ha agraït... Hi Vicky! Thank you very much for information! Besten Dank für die mail! Best wishes to Spain Liebe Grüße nach Spanien! Oskar

24 DE MAIG 1853 RIUADA AL CARRER D’ALDOVER

21 . 2 . 08 HIVERN 2na SOrtiDA

Professorat: Vicky Carles, Cinta Llatje, Manel Reverté; IES Roquetes Emili Miralles / Camp d’ Aprenentatge del Delta Alumnat: Omar Aixendri Marín Nati Audí Poveda Ricard Canalda Predet Jordi Chavarria Blanch Noor Cabrera Bel Florín Ciuperca Marc Codorniu Vidal Eric Quevedo Carles Pol Monclús Povill Laia Prats Moragrega Joanna Roig Mayor Edison Saltos Macias Xavi Subirats Martinez R. Cinta Tena Ventura Anna Vizcarro Povill

LES RESTES D’UNA AVINGUDA AL BOSC DE RIBERA

17 . 4 . 08 PRIMAVERA 3ra SOrTidA

Professorat: Vicky Carles, Raül Curto; IES Roquetes Emili Miralles / Camp d’ Aprenentatge del Delta Alumnat: Marcel Balastegui Ciurana Nati Audí Poveda Efrem del Valle Puerto Jordi Chavarria Blanch Florín Ciuperca Jordi Gavaldà Curto Eric Quevedo Carles Merçé Lamarca Audí Edison Saltos Macias Anna Vizcarro Povill

Primera neteja de la platja d’Aldover

TREBALL A L’AULA Hem estudiat la relació dels nostres avantpassats amb el riu, el comerç, els oficis, la navegació fluvial... Hem descobert el patrimoni fluvial de la comarca del Baix Ebre Hem entès la importància que ha tingut l’EBRE en la història de Tortosa i la seua comarca ...

Hem entès que el Delta s’ha format per la voluntat d’un riu fort com l’ Ebre en trobar-se amb un mar feble com la Mediterrània Hem estudiat els valors naturals dels ecosistemes deltaics i la seva fragilitat.

Pensar globalment i actuar localment Hem estudiat les reserves d’aigua del Planeta La seva distribució desigual al món El cicle de l’aigua a la natura La necessitat de depuració de les aigües L’escassetat en moltes zones de la Terra La desigualtat en els consums Les mesures d’estalvi i reutilització

RESERVES D’ AIGUA A LA TERRA EL CICLE DE L’AIGUA A LA NATURA DEPURACIÓ I REUTILITZACIÓ CONSUM RESPONSABLE

Sabem la importància que ’aigua té per a tots els éssers vius L’aigua és un dret per a TOTS els éssers humans Però l’hem de compartir amb la resta d’éssers vius... PERCENTATGE D’AIGUA EN DIFERENTS ÉSSERS VIUS

Creixements insostenibles??? Hem observat amb fotos aèries el creixement accelerat de les grans ciutats i les urbanitzacions del litoral mediterrani... Entenem que cada territori ha de ser capaç de desenvolupar-se segons els seus recursos. Pensem que cal frenar el creixement insostenible. Diem NO a la interconnexió de xarxes hidrològiques.

IMPACTES ACTUALS I FUTURS Manca de sediments Cabal constant i insuficient Disminució de la biodiversitat Proliferació d’espècies invasores Avançament de la cunya salina Regressió del Delta...

AQUESTA AIGUA NO SOBRA !!!

L’ EBRE, EL DARRER GRAN RIU MEDITERRANI HA DE MORIR AL MAR AMB DIGNITAT Moltes coses hi depenen: La continuïtat del Delta La conservació de la seva avifauna La persistència del banc de peixos costaner La subsistència de molta gent ...

Els alumnes de 2n d’ ESO del Crèdit Variable de Medi Ambient de l’ IES de Roquetes Hem après a conèixer el riu Hem après a estimar-lo i Des d’ara participarem en la seva defensa Per què