L’acompanyament personal. “Veniu i ho veureu” (Jn 1,39)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Presentació de la IoT Catalan Alliance
Advertisements

Connecta Joven Imatges: NECESSITAT SOCIAL APRENENTATGE SERVEI
VI. L’Esperit Sant i l’Església
Diapositiva de presentació
CURS DE MONITORS 2010 ANNA TORT
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
ACOLLIDA PRESENTACIÓ A LES FAMÍLIES.
Famílies Solidàries Trobada de Llars Don Bosco
INTRODUCCIÓ Educar en valors. Eix transversal En tots els àmbits Epp
En aquesta lamentació, apareixen reflectits els diversos moments d'una acció litúrgica, celebrada amb motiu d'una greu derrota nacional. En la primera.
Ens alimentam amb el cos i la sang del Senyor
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
DE RENOVACIÓ CRISTIANA
EduCaixa Des de l’Obra Social ”la Caixa”, a través d’eduCaixa donem suport a la formació dels més joves i apostem per una educació de qualitat que els.
Una visió des de la família. Delegació de Família i Vida
Amb expressions breus i vigoroses, aquest himne responsorial presenta un resum de la Història de la Salvació. + L'evocació de l'obra de Déu en la.
D’ara endavant, ja no podem ser més esclaus del pecat, sinó
El catecisme Testimonis del Senyor
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
Els sintagmes Un sintagma és una paraula o un grup de paraules relacionades entre si, que tenen sentit i compleixen una mateixa funció sintàctica. Segons.
UVic i Rosa Sensat Maig de 2013
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
ELS SAGRAMENTS.
Possa’t els auriculars i pressiona la tecla enter per llegir
L’handbol a l’escola - Jornada de formació -
Grups interactius a L’Esquitx
LES CIMERES MEDIAMBIENTALS
DEÚ ET PARLA. DESCOBREIX LA SEVA PARAULA.
Imaginem que fa un segle haguéssim hibernat a un cirurgià i a un mestre...
ESTRATÈGIES D’ÈXIT EDUCATIU GRUPS INTERACTIUS CEIP DR. ALEMANY.
Celebració FINAL DE CURS.
L’UNIVERS TROBADA INTERCENTRES MUS-E ZONA NORD 2009 DIVENDRES
Objectiu Educatiu Trienni
Concurs Bíblic de catalunya
2.2 El mètode socràtic: la inducció maièutica
3. Karl Marx: el materialisme històric 3. 3
Descobreix la seva paraula.
Aquest Salm és com l’esclat d’una indignació llargament reprimida (vv El diàleg del salmista amb el Senyor té un to d’amarga protesta, motivada per.
“El perfil de mestre i professor”
La Presència Educadora
La família constructora de pau
Els DONS l'ESPERIT de.
Coneixements i idees previs
ESCOLA ANTONI TÀPIES- 5èB
Creativitat: Font de millora personal i empresarial
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Interacció escola - entorn.
EMBOLCALLS SOSTENIBLES
Cant espiritual Joan Maragall.
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
CLUBS SOCIALS TAULA RODONA: SALUT MENTAL I ACCIÓ SOCIAL
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
Jornada de formació de catequistes
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
TOTS ELS RECURSOS AL SERVEI D’UNA ACTUACIÓ D’EXIT
+ En aquest breu i bonic salm s’estableixen les condicions necessàries per a esdevenir “hoste” del Senyor, és a dir, per a entrar en el Santuari i.
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
Què puc conèixer (2na part)
Convivència i Mediació Escolar
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
Imaginem que fa un segle haguéssim hivernat un cirurgià i un mestre...
Els sagraments.
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Transcripción de la presentación:

L’acompanyament personal. “Veniu i ho veureu” (Jn 1,39) De l’Estrena del Rector Major per al 2011 Trobada de Formació, Barcelona, 27 de març de 2011

Veniu i ho veureu! (Jn 1,39) De l’Estrena del Rector Major per al 2011 1. Tornar a D. Bosco, que promou vocacions. 2. Una urgència prèvia: crear i fomentar una cultura vocacional. 3. Aspectes que tenen una importància especial en l’animació i en la proposta vocacional. 4.Conclusió. Bellesa i actualitat de la vocació salesiana.

Veniu i ho veureu! (Jn 1, 39) 3. Aspectes que tenen una importància especial en l’animació i en la proposta vocacional. Promoure una cultura vocacional: tasca essencial de la Pastoral Juvenil. L’educació en l’amor, la castedat. L’educació en l’oració. L’acompanyament personal. Centralitat i tasca de la consagració religiosa en la missió de la Família Salesiana. El Moviment Juvenil Salesià (MJS), lloc vocacional privilegiat.

L’acompanyament Personal Regular, respectuós, que ajudi a interioritzar i a personalitzar les experiències viscudes, que estimuli i guiï en la iniciació de la pregària personal i en la celebració dels sagraments, que orienti envers un projecte personal de vida. Mestre Espiritual Relació personal Presència Confiança

L’acompanyament Personal *No és només diàleg individual sinó... Conjunt de relacions personals. Amb experiències i nivells diversos. Capaces d’afavorir la personalització i el creixement vocacional. Per exemple...

L’acompanyament Personal Quines serien aquestes relacions personals amb experiències i nivells diversos amb l’objectiu de potenciar un ambient capaç d’afavorir la personalització i el creixement vocacional? *Presència, grups, contactes breus i ocasionals Moments de diàleg personal breus, freqüents, sistemàtics, segons un pla concret; Contacte amb la comunitat salesiana i oferta sovintejada del sagrament de la Reconciliació.

L’acompanyament Personal Educar en el coneixement de si mateix (valors i capacitats, dons de Déu,… també limitacions); Madurar la confessió de Jesús, com el Senyor Ressuscitat i com a sentit suprem de la pròpia existència (conèixer-lo amb la raó i el cor); Educar a llegir la pròpia vida i els esdeveniments de la història com a do de Déu i com a crida; Aprofundir l’assimilació personal dels valors evangèlics perquè orientin les opcions de la vida quotidiana (per exemple en l’àmbit de l’amor i de l’afectivitat). Atenció a punts fonamentals per al creixement: Humà… Cristià… …del Jove

L’Acompanyament Personal Salesians Salesianes Cooperadors Voluntaries ADMAs Antics Alumnes Altres membres de la FASA... Moviment Juvenil Salesià