Sistema de certificació de qualitat d’escoles esportives

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ESCOLA CASCAVELL ESCOLA CASCAVELL Actividad extraescolar
Advertisements

PRÀCTICA ESPORTIVA EN EDAT ESCOLAR A VILANOVA I LA GELTRÚ
SERVEI D’ORIENTACIÓ I ACOMPANYAMENT A LATRANSICIÓ. ESCOLA-TREBALL
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
ESPORT I CONVIVÈNCIA Fundació per l’Esport i l’Educació de Barcelona Programa Convivim Esportivament Barcelona, 27 d’octubre de 2017.
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
Programa de Transició Escola Treball
Xarxa Productes de la terra
Jornada Cloenda Esports
i el que no es pot avaluar
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
1 u n i t a t L’educador infantil.
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
EL SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES A L’AJUNTAMENT DE MANLLEU
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
PRÀCTICA ESPORTIVA FORA D’HORARI ESCOLAR
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi:.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
GESTIÓ PER PROCESSOS.
I ARA, QUÈ PUC FER?.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
CAMPANYA PER A L’ESTALVI D’ENERGIA
va aprovar la Llei de Millora de barris.
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
Projecte d’Itineraris Formatius
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Jornada Cloenda Esports
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
Taula sectorial de Voluntariat social Avaluació i línies de treball
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
TROBADA D’ESPORTS d’octubre de 2016.
Dispositiu Local d’Inserció
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Consell Municipal de l’Esport
Casal i estades de Nadal Torrefarrera 2016
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
Nou model d’esport escolar
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
BALANÇ DE LA LLEI DE BARRIS
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Projecte d’Itineraris Formatius
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
Continuació: el temps II
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Àrea d’Atenció a les Persones
Màster d’Aplicacions Multimèdia
Convivència i Mediació Escolar
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
No hi ha raó sense emoció
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Jornada Cloenda Esports
Transport Porta a Porta
Informe per a l’ASSEMBLEA GENERAL DE SOCIETATS MUSICALS
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Sistema de certificació de qualitat d’escoles esportives Jornada Clubs i ajuntaments: nous models esportius de col·laboració coberta 11 de març de 2015 Sistema de certificació de qualitat d’escoles esportives Antonio Hernández

Sistema de certificació de qualitat d’escoles esportives 1 MODEL ESPORTIU PER INFANTS I JOVES 2 SISTEMA DE QUALITAT D’ESCOLA ESPORTIVA 3 PROCÉS D’IMPLANTACIÓ 4 SUPORT CONTINUAT A LES ENTITATS ESPORTIVES

MODEL ESPORTIU PER INFANTS I JOVES 1 MODEL ESPORTIU PER INFANTS I JOVES

Missió del nou model esportiu 1 MODEL ESPORTIU PER INFANTS I JOVES Missió del nou model esportiu Implantar des de l'Ajuntament, un nou model esportiu de qualitat i saludable, adreçat als infants i joves del Prat de Llobregat, que inclogui els vessants educatiu, recreatiu, i competitiu, que faciliti la màxima participació i garanteixi l'accés a la pràctica esportiva amb igualtat d'oportunitats

1 MODEL ESPORTIU PER INFANTS I JOVES Objectiu estratègics Augmentar l'índex de pràctica esportiva entre els infants i joves del Prat. Disposar d'una oferta esportiva de qualitat ordenada i diversificada. Incorporar als agents que actuen a l'esport local al nou model facilitant la capacitació dels tècnics i la seva professionalització. Introduir l'ús eficient d'eines tecnològiques per millorar la gestió i garantir la sostenibilitat econòmica del model. Reforçar la transmissió de valors educatius a través de l'esport i els mecanismes d'inclusió social. 6. Fomentar la pràctica esportiva com a estil de vida saludable

1 2 3 4 5 6 Conclusions de l'anàlisi del sistema esportiu local (I) 1 MODEL ESPORTIU PER INFANTS I JOVES Conclusions de l'anàlisi del sistema esportiu local (I) 1 43% de practicants entre 3 i 17 anys 2 Baixa inscripció activitats als centres educatius 3 Baixa activitat d’alumnes d’ESO i Batxillerat 4 Baixa activitat esportiva femenina 5 Esports principals: Futbol, Basquet, Natació i Patinatge 6 Concentració d’alumnes en 4 entitats: AE Prat, CB Prat, Escola Futbol P.B. i Pratenc AA.

7 8 9 10 11 Conclusions de l'anàlisi del sistema esportiu local (II) 1 MODEL ESPORTIU PER INFANTS I JOVES Conclusions de l'anàlisi del sistema esportiu local (II) 7 Oferta concentrada en model federat 8 Manca d’oferta alternativa per adolescents i joves Èxit dels Jocs Escolars de Futbol 5 als centres educatius 9 10 Bona qualitat de les instal·lacions esportives 11 Manca de professionalització dels agents

1 2 3 4 5 6 Principis del model proposat 1 MODEL ESPORTIU PER INFANTS I JOVES Principis del model proposat 1 Integrar l’esport com a estil de vida saludable 2 Crear una oferta esportiva diversa i equilibrada 3 Implantar un model d’aprenentatge de qualitat 4 Introduir eines tecnològiques 5 Capacitació i formació dels tècnics 6 Incorporar l’educació en valors

Esport Extraescolar Escoles Esportives Esport Jove 1 MODEL ESPORTIU PER INFANTS I JOVES Esport Extraescolar Escoles Esportives Esport Jove Centres Educatius i AMPAS Entitats Esportives Ajuntament Organitza Iniciació Esportiva Iniciació i Competició Club Esport Jove Activitat Jocs Esportius Escolars JEE i Competició Federada Competició de lleure Competició

Proposta d’activitats esportives 1 MODEL ESPORTIU PER INFANTS I JOVES Proposta d’activitats esportives ESCOLA ESPORTIVA PRAT de 3 a 17 anys Als centres educatius de primària de 3 a 11 anys 1) Paquet bàsic: Futbol, Bàsquet, Natació, Modalitat de Ball, Multiesport i Esport de Lluita. 2) Paquet complementari: Altres esports (gimnàstica rítmica, vòlei...) Un dels factors claus del desenvolupament del model és el desenvolupament de les Escoles Esportives als centres educatius on es posarà un èmfasi notable. Als complexos esportius municipals de 6 a 17 anys 1) Activitat de gestió municipal: Natació 2) Escoles Esportives gestionades per entitats: Futbol, Bàsquet, Atletisme, Natació de competició, Patinatge.... A instal•lacions esportives privades de 6 a 17 anys 1)Entitats i empreses amb instal•lacions pròpies que es sumin al model: taekwondo, Karate, tennis...

Proposta d’activitats esportives 1 MODEL ESPORTIU PER INFANTS I JOVES Proposta d’activitats esportives CLUB ESPORT JOVE 12 – 17 anys Nou programa específic d'activitat esportiva de lleure adreçada a alumnes d'ESO, Batxillerat i Cicles formatius, que desenvoluparà la seva activitat principal al CEM Estruch.   Consisteix en la creació d'un sistema d'abonament anual molt econòmic (20 euros any), que permet l'accés als següents serveis: Accés per a ús lliure del CEM ESTRUCH de dilluns a divendres de 15 a 18 hores. Tant als espais d'abonats con les sales de fitness i la piscina, com al camp de futbol, pavelló i frontons, amb activitats semidirigides per un dinamitzador. Programa específic Prat Activitats per als abonats al Club Jove: modalitats de ball, ciclo-indoor, escalada, running, skate... Accés a altres activitats puntuals amb cost afegit: activitats nàutiques, BTT, esports de neu, submarinisme, hípica, golf...

Abonament al CEM Estruch CLUB ESPORT JOVE Abonament al CEM Estruch Edifici piscina Abonament de l’1 d’octubre al 29 de maig, de dilluns a divendres de 15:00-18:00h Piscina: Accés de 15:00-17:00h, amb un programa específic i diferents nivells, de durada 30’ i 3 sessions diferents. Sala de fitness: Accés de 15:00-18:00h, programa específic i diferents nivells a partir de 16 anys, de durada 30’ i 3 sessions diferents. Sala d’activitats: Accés únicament els dies i horaris en què hi hagi activitat. Graella d’activitats dirigides per un monitor

Proposta d’activitats esportives 1 MODEL ESPORTIU PER INFANTS I JOVES Proposta d’activitats esportives COMPETICIONS LOCALS   Jocs Extraescolars Locals als centres educatius de primària de 6 a 11 anys Foment i ampliació de la competició actual Jocs Extraescolars Comarcals de 6 a 16 anys Foment i ampliació de la competició actual, especialment entre les entitats de la ciutat, front a les competicions federades. Competició Jove de 12 a 17 anys Nova competició de lleure adreçada als alumnes de ESO i Batxillerat que es desenvoluparà al CEM Estruch, als horaris del Club Prat Esport Jove. Inicialment modalitats de Futbol 7, Bàsquet i Frontennis.

Proposta d’activitats esportives 1 MODEL ESPORTIU PER INFANTS I JOVES Proposta d’activitats esportives REFORÇ D'ACTIVITATS ESPORTIVES EN HORARI LECTIU   Programa de natació de primer de primària. Programa de dinamització esportiva a Sant Cosme. Activitats a la Guia de Serveis Educatius. Complementació de l'oferta d'activitats esportives actualment existent a la guia educativa amb programes que garanteixin la iniciació a les diferents tipologies esportives

Com? Incorporació d’eines tecnològiques 1 MODEL ESPORTIU PER INFANTS I JOVES Incorporació d’eines tecnològiques Des de l'Ajuntament, a través d'eines tecnològiques es pretén facilitar: La gestió de la promoció, de les inscripcions, pagaments, informació, comunicació, satisfacció dels usuaris, del coneixement…. Com? Guia digital d’activitats esportives municipals 2. Implantació de plataforma de gestió d’inscripcions municipal 3. Desenvolupament de plataformes de comunicació tècnica (web, blog...) 

Igualtat d’oportunitats – Inclusió Social 1 MODEL ESPORTIU PER INFANTS I JOVES Igualtat d’oportunitats – Inclusió Social Establir un preu homogeni i assequible per accedir a les Escoles Esportives dels centres educatius Garantir la viabilitat econòmica de les Entitats esportives adherides al model, a través del programa de subvencions del departament d'Esports focalitzant aquestes subvencions en funció a la implicació amb el model esportiu. Establir un preu molt assequible per al Club Esport Prat Jove i les competicions joves Crear programes d'ajut econòmic individualitzat per a casos de vulnerabilitat social: - Programes de suport de Serveis Socials - Programa de Beques esportives individuals

SISTEMA DE QUALITAT ESCOLA ESPORTIVA PRAT 2 SISTEMA DE QUALITAT ESCOLA ESPORTIVA PRAT

Sistema de qualitat - Lideratge municipal 2 PROGRAMA DE QUALITAT ESCOLA ESPORTIVA PRAT Sistema de qualitat - Lideratge municipal L'Ajuntament desenvoluparà programes de formació per a tècnics i directius amb l'objectiu de professionalitzar la gestió de les activitats esportives. També serà l'encarregat d'avaluar i atorgar els certificats de qualitat i per tant el segell de marca, que serà un requisit indispensable per formar part de la guia d'activitats esportives i per poder beneficiar-se dels recursos tecnològics. En quan a les Escoles Esportives als centres educatius de primària, l'Ajuntament fomentarà la derivació de la gestió des de les AMPAS a entitats esportives o empreses de serveis esportius especialitzades, per garantir la continuïtat i qualitat de les activitats.

1 2 3 4 Procés de millora del sistema esportiu en edat escolar 2 PROGRAMA DE QUALITAT ESCOLA ESPORTIVA PRAT Procés de millora del sistema esportiu en edat escolar 1 Definir els requeriments: Document normatiu 2 Metodolgia d’implantació: Tallers de treball individuals i grupals 3 Metodologia d’avaluació 4 Acreditar i donar valor al segell de qualitat.

Definició dels requeriments: Document normatiu 2 PROGRAMA DE QUALITAT ESCOLA ESPORTIVA PRAT Definició dels requeriments: Document normatiu Principi: Estil de vida saludable PROMOCIÓ DE LA SALUT Estat Físic Esportistes. L’entitat – associació vetllarà pel bon estat físic dels seus esportistes i tècnics implantant accions que permetin el seu control. Hàbit de Vida Saludable. L’entitat – associació formarà, de forma directa o mitjançant d’altres experts, als seus esportistes i tècnics sobre els beneficis dels hàbits de vida saludable: esport, alimentació, conductes i comportaments saludables.

Definició dels requeriments: Document normatiu 2 PROGRAMA DE QUALITAT ESCOLA ESPORTIVA PRAT Definició dels requeriments: Document normatiu Principi: Itinerari esportiu OFERTA ESPORTIVA Formació Itinerari Esportiu. L’entitat – associació ha d’entendre la formació dels seus esportistes com un itinerari esportiu formant de forma variada en diferents tipologies de pràctiques o esports diversos. Avaluació Satisfacció. L’entitat-associació haurà d’avaluar amb processos formalitzats el nivell de satisfacció dels seus clients. Satisfacció-oferta. L’entitat-associació haurà de millorar la seva oferta en base a la satisfacció avaluada dels seus clients.

1 Definició dels requeriments: Document normatiu 2 PROGRAMA DE QUALITAT ESCOLA ESPORTIVA PRAT Definició dels requeriments: Document normatiu 1 Principi: Model d’aprenentatge de qualitat APRENENTATGE ESPORTIU Planificació Aprenentatge. L’entitat-associació haurà de tenir una planificació de l'aprenentatge del seu esport. Pla de Formació. El pla de formació com a mínim tindrà les següents etapes:

Definició dels requeriments: Document normatiu 2 PROGRAMA DE QUALITAT ESCOLA ESPORTIVA PRAT Definició dels requeriments: Document normatiu Principi: Model d’aprenentatge de qualitat PROCESSOS DE GESTIÓ I Pressupost. L’entitat - associació gestionarà la seva entitat en base a un pressupost aprovat per l’assemblea. Segmentació pressupost. El pressupost de l’entitat haurà de diferenciar el propi de l’escola esportiva amb el de la resta d’equips o activitats de l’entitat. Dependència subvencions. L’entitat-associació haurà de reduir la seva dependència de les subvencions públiques de forma progressiva fins arribar a un 30-35% de dependència.

Definició dels Requeriments: Document Normatiu 2 PROGRAMA DE QUALITAT ESCOLA ESPORTIVA PRAT Definició dels Requeriments: Document Normatiu Principi: Model d’aprenentatge de qualitat PROCESSOS DE GESTIÓ II Factures. L’entitat-associació haurà de realitzar les seves transaccions comercials amb factures legals. Estructura organitzativa. L’entitat - associació ha de tenir definida de forma clara la seva estructura organitzativa. Llocs de treball. L’entitat - associació ha de definir els diferents llocs de treball, diferenciant aquells dedicats a la gestió esportiva de la gestió administrativa – econòmica de l’entitat. Tasques i funcions. L’entitat - associació ha de tenir clar les tasques i funcions de cada lloc de treball.

Definició dels requeriments: Document normatiu 2 PROGRAMA DE QUALITAT ESCOLA ESPORTIVA PRAT Definició dels requeriments: Document normatiu Principi: Capacitació - formació Formació dels seus tècnics. L’entitat – associació haurà de vetllar per la formació dels seus tècnics, garantint que tinguin la formació i titulació suficient per realitzar la seva pràctica. Mecanismes de comunicació-formació. L’entitat – associació haurà de tenir mecanisme de comunicació (reunions, blogs, web, email,..) que permeti l’intercanvi de continguts formatius entre els seus tècnics. Avaluació tècnica. L’entitat – associació haurà d’avaluar el nivell de competència tècnica dels seus responsables tècnics

Definició dels requeriments: Document normatiu 2 PROGRAMA DE QUALITAT ESCOLA ESPORTIVA PRAT Definició dels requeriments: Document normatiu Principi: Educació en valors Valors. L’entitat – associació haurà d’identificar quins són els valors de l’entitat. Promoció valors. L’entitat – associació haurà d’implantar accions per la promoció dels seus valors. Valors útils. Els valors hauran d’estar presents en l’activitat esportiva de l’entitat. Fairplay. Els valors de l’entitat hauran de respectar el fairplay i l’esperit del joc. No violència en l’esport. L’entitat – associació no podrà tenir sancions per comportaments violents. Respecte reglament. L’entitat – associació haurà de respectar les normes i reglaments de l’esport o esports en el que participa.

3 PROCÉS D’IMPLANTACIÓ

Implantació Pilot 3 entitats (2013-2014) 3 PROCÉS D’IMPLANATACIÓ Implantació Pilot 3 entitats (2013-2014) CLUB BASQUET PRAT CLUB NATACIO PRAT PRATENC ASSOCIACIO ATLETISME Per què implicar-se en la prova pilot? Quina utilitat tindrà el procés per l’entitat? Creació del Pla de Formació de l’Entitat Creació de nous productes esportius. Definició de l’estructura organitzativa. Definició del Pressupost. Definició dels llocs de treball.

Requeriments informació 3 PROCÉS D’IMPLANATACIÓ Requeriments informació DOCUMENTACIÓ INICIAL REQUERIDA (Auditoria inicial): Pressupost Estructura organitzativa Memoria activitats Número d’esportistes … TASQUES INICIALS Pensar i definir quines són les prioritats que vol desenvolupar amb el projecte de millora Preparar la documentació inicial Nomenar un interlocutor Pactar un calendari de treball

Desenvolupament del procés 3 PROCÉS D’IMPLANATACIÓ Desenvolupament del procés Taller Inicial de treball per l’anàlisi de l’entitat Atlas quality methodology Objectiu: 1. Analysis session 2. Improve session 3. Act session Mapa de Processos. Vinculació del Mapa de Processos i organigrama Tallers específicis implantació requeriments

3 PROCÉS D’IMPLANATACIÓ

Planificació del procés 3 PROCÉS D’IMPLANATACIÓ Planificació del procés Reunió de llançament i presentació del model i els seus requeriments. Taller inicial d'anàlisi per saber el punt de partida de l’entitat. Realització d’un taller de treball per cada principi del qual es forma el model: estil de vida saludable. itinerari esportiu. model d’aprenentatge de qualitat. capacitació – formació. valors. Suport en la preparació de l’auditoria.

Protocol Auditoria Objectiu Àmbit d’aplicació Comissió Avaluadora 3 PROCÉS D’IMPLANATACIÓ Protocol Auditoria Objectiu Àmbit d’aplicació Comissió Avaluadora Desenvolupament del procés Sol·licitud de la Certificació Concertació de l’auditoria inicial Auditoria Inicial Correccions de les no conformitats Auditoria final Auditoria contínua Criteris d’avaluació Format de la informació Tractament de les no conformitats Atorgament del certificat Vigència i renovació del certificat

Avaluació – Procés Auditoria 3 PROCÉS D’IMPLANATACIÓ Avaluació – Procés Auditoria CRITERIS D’AVALUACIÓ Anàlisi de la documentació Presentació pública del model d’esport en edat escolar

Avaluació – Procés Auditoria 3 PROCÉS D’IMPLANATACIÓ Avaluació – Procés Auditoria

Implantació segona fase 12 Entitats (2014-2015) 3 PROCÉS D’IMPLANATACIÓ Implantació segona fase 12 Entitats (2014-2015)

Implantació segona fase 12 Entitats (2014-2015) 3 PROCÉS D’IMPLANATACIÓ Implantació segona fase 12 Entitats (2014-2015) Club Basquet Pratenc Associació Esportiva Prat (Futbol) Club Futbol Atlètic Prat Associació Esportiva Delta Prat (Futbol) Club Escola Rítmica Prat Associació Gimnàstica Rítmica Ribera Baixa Associació Esportiva Rítmica Pratenc Club Patín Cobra Club Patí Delta Associació Esportiva Karate Prat Club Taekwondo Fran Martín Prat Actiu (gestió activitats extraescolar)

3 PROCÉS D’IMPLANATACIÓ Acreditació Nit de l’Esport 2014

SUPORT CONTINUAT A LES ENTITATS ESPORTIVES 4 SUPORT CONTINUAT A LES ENTITATS ESPORTIVES

Tercera fase implantació 4 CONTINUITAT: OFICINA TÈCNICA Tercera fase implantació Oficina tècnica de suport a les Escoles Esportives Implantació tercera fase de sistema de qualitat: entitats que no han superat procés més noves Incorporacions Actualització i ampliació dels requeriments amb les tres entitats inicials Organització de Tallers monogràfics de suport a les entitats amb certificació: Campanya de captació de socis. Suport individualitzat a les entitats en el desenvolupament de processos de millora

Servei Municipal de Suport a Entitats 4 CONTINUITAT: OFICINA TÈCNICA Servei Municipal de Suport a Entitats Servei d’Assessorament a Entitats: fiscal, laboral, comptable i jurídic Programa de Formació per a entitats

Formació per a Entitats 4 CONTINUITAT: OFICINA TÈCNICA Formació per a Entitats

Formació per a Entitats 4 CONTINUITAT: OFICINA TÈCNICA Formació per a Entitats