Organització d’activitats en el temps d’esbarjo “Activem el pati”

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Activitat CALCULA: ESPORT MASCULÍ I ESPORT FEMENÍ Observatori Crític de l’Esport Autora: Susanna Soler i Prat INEFC Barcelona.
Advertisements

ESCOLA CASCAVELL ESCOLA CASCAVELL Actividad extraescolar
XERRADA Orientació acadèmica i professional
La qualitat, garantia de millora.
PRÀCTICA ESPORTIVA EN EDAT ESCOLAR A VILANOVA I LA GELTRÚ
IES Josep Maria Quadrado
CEIP MARIA FERNANDEZ LARA EDUCACIÓ INFANTIL I PRIMÀRIA Generalitat de Catalunya BARRI DE CASABLANCA Sant Boi de Llobregat.
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
ESCOLA GRAS I SOLER.
Programa de Transició Escola Treball
Jornada Cloenda Esports
i el que no es pot avaluar
Toca fusta FENT DECORATS
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
PROPOSTA D’AVALUACIÓ PER ESPORTS D’INVASIÓ
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
ESCOLA MARE DE DÉU DEL ROSER - AMÍLCAR
MOTIUS AMBIENTALS I SOCIALS
Escola la Floresta Sant Cugat del Vallès.
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
PER A ALUMNES ESPORTISTES D’ELIT
1 organització, 3 estudis, 1600 aprenentatges
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
EL PLA INDIVIDUALITZAT
IV Congreso de la Sociedad Científica Española de Enfermería Escolar
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
Jornada Cloenda Esports
PROJECTE D’INNOVACIÓ TOTS FEM SALUT PERIODE 2006/09
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Edició 2017 Reunió amb famílies.
Xarxa d’Escoles i Instituts per la Igualtat i la No Discriminació
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
2013.
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
ESTRATÈGIES D’ÈXIT EDUCATIU GRUPS INTERACTIUS CEIP DR. ALEMANY.
INFLUÈNCIA DELS JOCS DE LLUITA I EL JUDO A SECUNDÀRIA
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
Tesis Doctorals en Xarxa
Presentació de 1r d’ESO Curs
ASSAMBLEA GENERAL ASSOCIACIÓ DE FAMÍLIES D’ALUMNES CURS 17/18
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
Resultats de l’Estudi 1Q 1R ESCOLA TÈCNICA SUPERIOR D’ENGINYERIA Curs Grau d’Eng.Elèctrica Grau d’Eng.Electrònica Ind. i Automàtica Grau d’Eng.Informàtica.
Cap a una educació plurilingüe: conceptes clau, estratègies i eines
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
Formació per als equips directius d’educació secundària
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Continuació: el temps II
Departamento de Pedagogia Aplicada
INTEGRACIÓ DEL PROGRAMA D’ESCOLES VERDES DINS DE LA GESTIÓ DEL INSTITUT GIOLA Programa escoles verdes de la generalitat té com a objectius principals:
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
RODA DE PREMSA – Vic, 12 de setembre de 2011
SERVEIS CARTA DE SANTA COLOMA DE FARNERS
Sant Feliu de Llobregat
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Convivència i Mediació Escolar
un camí cap a la convivència i el diàleg
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
ELS TESTS DE CONDICIÓ FÍSICA
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Organització d’activitats en el temps d’esbarjo “Activem el pati” Autor : MARC ESCOLAR GARCIA Màster en Formació del Professorat de Secundària Tutor: CRISTÒFOL SALAS SANTANDREU Curs 2011-12. Universitat de Lleida MARC TEÒRIC Mínim 60’ A.F diaris (OMS) PROPOSTA D’ACCIÓ Fonamentació del projecte: Destinat a 530 alumnes dels cursos de primària i secundària de Escola Isabel de Villena Problemàtica: 3 grups diferenciats: (els que fan A.F, els que no volen i els que no poden) Objectiu principal: Incrementar la participació activa durant l’esbarjo per augmentar el temps d’activitat física en els alumnes del centre. Altres objectius específics (valors, coeducació, etc.) Metodologia: Avaluació: Qüestionari al professorat i als alumnes Resultats esperats: - Augment participació, però poca en gènere femení Noies en activitats del gimnàs nois en les del pati exterior PRÀCTICA ESPORTIVA Pràctica esportiva en edat escolar a BCN (2007) Evolució de la pràctica esportiva a Catalunya Motius de no pràctica Condicions participació: Lliure, oberta i voluntària per tots els alumnes de 1r de primària a 4t d’ESO. Respecte pel material i als companys Funcions dinamitzador(alumnes 1r Batx): Programar, supervisar, controlar i dirigir les activitats Horaris: Matí (10:30 – 11h) / Migdia (13h-15h) Recursos i materials: Gimnàs + 2 pistes. Material de l’institut ESBARJO “restabliment d’energia” “font de llibertat” (Velázquez, 2005) “moment de descans” (Cantó, 2000) Grans Beneficis (físics, emocionals i socials) Poc estudiat pels centres educatius Espai i temps clau d’interacció i SOCIALITZACIÓ Moral i alt (2008) Activitats: CONCLUSIONS BIBLIOGRAFIA Aquesta proposta incrementaria la participació activa en els esbarjos i es podria dur a terme en qualsevol centre docent adaptant-lo a les seves característiques Cada centre escolar hauria d’estudiar què passa en el seu esbarjo i integrar-lo en el seu PEC L’esbarjo és el gran oblidat per les institucions educatives Limitacions del propi projecte i aspectes de millora: No s’ha pogut aplicar (hauria pogut veure els punts forts i febles del projecte) Organització i gestió autònoma de totes les activitats per part dels alumnes ESCOLA ISABEL DE VILLENA. INTRANET (2012). Intranet[en línea]. [Esplugues de Llobregat: Escola Isabel de Villena][Consultat: 13 de febrer del 2012 ]. Disponible a Internet: http://www.isabeldevillena.com MORAL, J., SISCAR, F., LUQUE, B., GARCIA, P. (2008).Los hábitos deportivos de los escolares en el recreo y su influencia en el deporte extraescolar. Lecturas: Educación Física y Deportes. http://www.efdeportes.com/efd118/los-habitos-deportivos-de-los-escolares-en-el-recreo.htm [En línea]. Disponible: [consultat el 20 de març del 2012]. OMS (Organización Mundial de la Salud) Recomendaciones mundiales sobre la actividad física para la salud [Consultat el 13 d’agost del 2012] Disponible en línia en: http:// www.who.int/es/ SECRETARIA GENERAL DE L’ESPORT (1995,1999,2004,2009). Enquesta sobre la pràctica d’activitats físico-esportives a Catalunya. Barcelona: Generalitat de Catalunya. VELÁZQUEZ, I. (2005). Una aproximación al mapa disciplinar de la pedagogía. Universidad Nacional de Santiago del Estero, Argentina. Revista Iberoamericana de Educación (ISSN: 1681-5653)