Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 52-47Objectives / Daily Dictionary 47-42Translation.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Y tú, ¿cómo eres? OBJETIVOS: To talk about personality traits
Advertisements

PREGUNTA ESENCIAL: When do I use “ser” vs “estar”.
Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
ALC 12 Jueves el 4 de febrero objetivo Puedo usar el verbo estar con adjectivos. Puedo usar el verbo estar para indicar locación. Reconocer lugares en.
Ms. Martinez September 3, 2014 Spanish 1 Instructions:  You need to write the notes in your Spanish journals.  Write the translation next to the Spanish.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
Objective: I can recognize and accurately use gender agreement. Do Now: Match the following Spanish and English words: 1. Pelirroja a. Good-looking 2.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
MORE CONVERSATION TOOLS
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
Capítulo uno Gramática 1.2 Subject pronouns (Los pronombres)
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Quasimodo: (son las doce)
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Los Adjetivos Sra. Waters español 1. Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present.
¡Hola clase! Hoy es 27 de Noviembre del Unidad 3_Family and Friends Talking about what you and others like to do.  WARM UP: Go to page 90 and.
Hoy es lunes, el 26 de enero 26/1/15. Para comenzar: Reflect on these questions and answer them in your journal. Was the workday on Friday valuable for.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
MONDAY – INTRO PRESENTATIONS TUESDAY – INTRO PRESENTATIONS + NUMBERS + ALPHABET WEDNESDAY - NAMES?
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Celebrity interview with personality.
Week 2 Spanish I Grade Week 2Do Now 1 Sunday, September 14th, 2014  Translate to Spanish (write English and Spanish)  1. The pleasure is mine.
Definition
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
THIS IS With Host... Your GreetingsIntros. and Goodbyes How are you? Where are you from? S.V.O. Subject Pronouns.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use adjectives.
Do Now.
The verb estar To Be. Estar ☆ estar is used to express: 1)location 2)feelings/emotions.
LISTENING COMPREHENSION TEST
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
Preparación Hoy es viernes, el 2 de octubre de 2015 Today is Friday, Octubre 2, 2015 DUE NOW: Take out your flags, your paragraphs and let’s practice with.
Capítulo Uno: Primer paso Today (and tomorrow) you will learn… Saying hello and goodbye Saying hello and goodbye Introducing others and responding to an.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Review- Conjugation SER Yo soy Tú eres Él/ ella/ usted es Ustedes son ESTAR Yo estoy Tú estás Él/ ella/ usted está
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
Preparación/ Review Hoy es miercoles el 21 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 21, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Vámonos Escribe la frase y completa con “estar”. Luego, traduce las frases. Write the sentence and complete with “estar”. Then, transate the sentences.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: Objectives/Daily Dictionary
► ► Recycle tener, ojos, pelo, se llama (last names in Spanish), pelo canoso ► ► una nariz, orejas, una boca, una cabeza, dientes, una cara ► ► brazos,
Mon: Journal Peer Editing, Discussion Post, Lesson (shortened for writing assignment) Tues: Lesson, Exit Quiz Weds: Lesson, Exit Quiz Thurs: Lesson, Weekly.
Repaso del capítulo What will be on our quiz? Vocab and conjugation tables form verbs on front page of the packet Comparisons of equality Tan Tanto(s),
Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: Objectives / Daily Dictionary 47-35Recycle.
4th period Town Hall Meeting: How can we (the students and the teacher) make this class a more positive environment for learning? What behaviors can we.
Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: Objectives/Daily Dictionary
Weekly quiz questions 6 th period… 7,000 islands in the caribbean. Timber industry is important. There were 3 main indigenous tribes in the caribbean.
► ► Caminar, correr, vivir (present tense), casa,.
Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 52-47Objectives / Daily Dictionary 47-0Learning.
Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: Write objectives/daily dictionary.
Mon: Journal Peer Editing, Discussion Post, Lesson (shortened for writing assignment) Tues: Lesson, Exit Quiz Weds: Lesson, Exit Quiz Thurs: Lesson, Weekly.
Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 52-50Write Objectives 50-20Practice Activities.
Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: Objectives/Daily Dictionary
¡BUENOS DIAS! Please fill out the student survey. Then, practice the vocabulario for the quiz!! J Noort.
BIENVENIDOS 9.1 GREETINGS AND SHORT CONVERSATIONS.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Martes, el 9 de octubre Toma la hoja de “estar” en la mesa.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Transcripción de la presentación:

Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 52-47Objectives / Daily Dictionary 47-42Translation 42-35Write descriptions 35-30está 30-25Compete 25-20Partner work 20-15Drawing 15-10Partner drawing 10-5Spelling Bee 5-0Exit Quiz Objectives: 1. Know the difference between es and está. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Homework: Daily Dictionary: ¿Cómo es...? (What is...like?), muy (very), pero (but), tu/tus (your), él es (he is), él está (he is), ella es (she is), ella está (she is), bien (well), mal (unwell)

Mi padre es alto y serio. Él tiene el pelo canoso, ojos azules, y una cabeza grande. No es muy cómico. Es un poco gordo, pero fuerte. Se llama Eduardo. ¿Cómo es tu padre? Write the translation:

Write this down, filling in the parentheses: Mi (family member) es (physical trait) y (personality trait). (Él or Ella) tiene el pelo (hair color), ojos (eye color), y (a distinctive facial feature). No es muy (adjective that does not describe this person). Es un poco (physical trait), pero (physical trait). Se llama (name).

Mi padre no está bien. Él está mal.

El hombre está mal.

El hombre está bien.

When to use él/ella es… Ella es….Él es…  Physical traits (alto, guapa, grande, etc.)  Personality traits (interesante, serio, etc.)  (Where someone is from)

When to use él/ella está… Ella está…Él está…  Temporary feelings or states (bien, mal, etc.)  (Where something or someone is located)  (Tell that someone is doing something)

El hombre está mal.

El hombre está bien.

El hombre no está (bien / mal).

Compete: Find and correct the errors in each statement.

El chica es bien. El chico está bien.

La muher está serio. La mujer es seria.

El ombre es bien. El hombre está mal.

Ela está forta. Ella es fuerte.

El chica es bien. El chico está bien.

La muher está serio. La mujer es seria.

El ombre es bien. El hombre está mal.

Ela está forta. Ella es fuerte.

Write in your notebooks: Make up 3 sentences that have mistakes that you could recognize and correct. Do your best to use some of today’s learning. Trade notebooks with someone and correct each other´s sentences.

Draw a picture of the person the teacher describes: Mi padre es alto y serio. Él tiene el pelo canoso, ojos azules, y una cabeza grande. No es muy cómico. Es un poco gordo, pero fuerte. Se llama Eduardo.

Talk and draw: Ask someone, ¿Cómo es tu amigo? As the person describes his or her friend in Spanish, draw a picture in your notebook that matches the description.

Spelling Bee:

Exit Quiz: Use your notes to correct these sentences: 1. Mi amiga no es bien. Mi amiga no está bien. 2. Ella está cómica. Ella es cómica. 3. Mi padre está gordo. Mi padre es gordo.

Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 55-50Objectives / Daily Dictionary 50-5Learning Activities 5-0Exit Quiz Objectives: 1. Write and talk about how you feel and how others feel. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Homework: Homework: None. Daily Dictionary: yo estoy (I am), yo no estoy (I am not), ¿Cómo está usted? (How are you?), ¿Cómo estás? (How are you?), triste (sad), feliz (happy), así así (so so), contento/contenta (content), nervioso/nerviosa (nervous), emocionado/emocionada (excited), enojado/enojada (angry)

Projects Reminder: ► Know the date and project you igned up for! ► Posted on the door to the classroom. ► Worth 10% of your grade in this class. ► How it is graded:  Student presents project on scheduled date.  Student speaks audibly and without reading directly from notes.  Student seems interested in the topic and makes the topic interesting to the class.  A typed Bibliography of sources is ed or turned in to the teacher.  Student completes a reflection after presenting their project. ► Note to Audience: the Friday quiz will contain questions from the previous week’s project presentations, so listen carefully to your classmates!

El hombre (es / está) (mal / bien).

El hombre (es / está) (bien / mal).

El hombre está feliz.

¡Feliz cumpleaños! Cumpleaños feliz, Muchas felicidades, Cumpleaños feliz.

Feliz

Triste

Triste Feliz

BienMal

Yo estoy… así así Bien Mal

¿Cómo está usted? Yo estoy bien.

¿Cómo está usted? Yo estoy mal.

Yo estoy así así. ¿Cómo está usted?

Yo estoy triste. ¿Cómo está usted?

Yo estoy feliz. ¿Cómo está usted?

¿Cómo estás? / ¿Cómo está usted? Yo estoy......(muy) triste....(muy) feliz....(muy) bien....así así....(muy) mal.

Correct the following sentences:

Yo está filez. Yo estoy feliz.

Mi amigo esta tresto. Mi amigo está triste.

La mujer es asi asi. La mujer está así así.

contento contenta

emocionadoemocionada

nervioso nerviosa

enojado enojada

El chico está (enojado / emocionado).

La chica está (nerviosa / contenta).

La chica está (enojada / emocionada).

Correct the sentences:

El hombre estoy enohada. El hombre está enojado.

Yo soy emotionato. Yo estoy emocionado. Or Yo estoy emocionada.

Write a sentence about each

Skit: Use the following... Yo estoy......triste....feliz....así así....contento / contenta....emocionado / emocionada....enojado / enojada....nervioso / nerviosa.

Exit Quiz: 1. Nervioso __a. content 2. Feliz __b. excited 3. Emocionado __c. very well 4. Triste __d. so so 5. Enojado __e. nervous 6. Contento __f. happy 7. Así así __g. sad 8. Muy bien ___h. angry

X = incorrectScore 1. E. 2. F. 3. B. 4. G. 5. H. 6. A. 7. D. 8. C.

Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 55-52Objectives / Daily Dictionary 52-25Learning Activities 25-0Weekly Journal no.6 Objectives: 1. Talk about and write how people are feeling. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Homework: Homework: Write 2 discussion posts on our class web page (due Friday). Daily Dictionary: yo tengo frío (I am cold), yo tengo calor (I am hot), cómodo/cómoda (comfortable), ellos están (they are)

Triste Feliz

BienMal

El chico está (enojado / emocionado).

La chica está (nerviosa / contenta).

La chica está (enojada / emocionada).

Yo tengo frío.

Él (tengo / tiene) frío.

Yo tengo calor.

Él tiene (frío / calor).

Yo estoy cómoda.

Yo estoy cómodo.

Ellos están cómodos.

Ellos están (nerviosos / enojados).

Presentation: With the people at your table, present the following: Yo tengo frío. Yo tengo calor. …cómodo.…cómoda. Ellos están…

yo estoy, yo no estoy, ¿Cómo está usted?, ¿Cómo estás?, triste, feliz, así así, contento/contenta, nervioso/nerviosa, emocionado/emocionada, enojado/enojada, ¿Cómo es...?, muy, pero, tu/tus, él es, él está, ella es, ella está, bien, mal yo tengo frío, yo tengo calor, cómodo/cómoda, ellos están

Weekly Journal #6, Write a sentences about each, telling how these people feel

Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 55-53Objectives 53-48Weekly Quiz 48-0Weekly Film Objectives: 1. Take Weekly Quiz #6. 2. Finish Friday Film #6. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Homework: NA Daily Dictionary: NA

Weekly Quiz #6, Frío __a. cold 2. Triste __b. unwell 3. Enojada __c. happy 4. Emocionado __d. he is 5. Feliz __e. angry 6. Mal __f. excited 7. Él está __g. I am 8. Yo estoy __h. sad

Score out of 8 points. 1. A. 2. H. 3. E. 4. F. 5. C. 6. B. 7. D. 8. G.

Weekly Film #6 ► All students speak audibly (if a student is not on camera, he or she must say his or her name). ► All words are correctly pronounced. ► Each student speaks an equal amount by him or herself. ► All daily dictionary words from this week are included in a way that makes sense. ► Say or show your Group name and period at the start of the film.

yo estoy, yo no estoy, ¿Cómo está usted?, ¿Cómo estás?, triste, feliz, así así, contento/contenta, nervioso/nerviosa, emocionado/emocionada, enojado/enojada, muy, pero, tu/tus, él es, él está, ella es, ella está, bien, mal yo tengo frío, yo tengo calor, cómodo/cómoda, ellos están

Finished early?