La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Mon: Journal Peer Editing, Discussion Post, Lesson (shortened for writing assignment) Tues: Lesson, Exit Quiz Weds: Lesson, Exit Quiz Thurs: Lesson, Weekly.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Mon: Journal Peer Editing, Discussion Post, Lesson (shortened for writing assignment) Tues: Lesson, Exit Quiz Weds: Lesson, Exit Quiz Thurs: Lesson, Weekly."— Transcripción de la presentación:

1 Mon: Journal Peer Editing, Discussion Post, Lesson (shortened for writing assignment) Tues: Lesson, Exit Quiz Weds: Lesson, Exit Quiz Thurs: Lesson, Weekly Journal (shorter prompt, peer editing) Fri: Weekly Quiz, Friday Film

2 Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 37-30 Write objectives/daily dictionary Grade Tracking Check-in Materials Reward 30-25 Weekly Quiz Review (WG) 25-5Stations (Journal Correct) 5-0m Discussion Posting Overview and Friday Film FYI. Objectives: 1. Write last week’s Weekly Quiz grade on your grade tracking sheet. 2. Rewrite your Weekly Journal. 3. Know 4 new family words. 4. Know your homework objective for the week. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Homework: Homework: Write 2 discussion posts on our class web page (due Friday). Daily Dictionary: primo (male cousin) prima (female cousin) tío (uncle) tía (aunt)

3 _____. #1 Adiós Hola

4 #2 ¿Cómo __ _____ usted? Me llamo Anita Gómez. se llamate llamas

5 #3 ¿Cómo ___ _______? Me llamo Carlos. se llama te llamas se llama te llamas

6 #4 Lisa es ____ _________ de Bart. el hermanola hermana Maggie Bart Lisa Homer Marge

7 #5 Marge es ____ _________ de Bart. la madre la hermana Maggie Bart Lisa Homer Marge

8 #6 una chicaun hombre una mujer un chico

9 #7 Raúl Sofía Raúl es ___ ________ de Rosa. el hombre el abuelo el hombre el abuelo el chico el hermano el chico el hermano Rosa

10 #8 me te mimis Alfredo y Pilar son ______ padres.

11 Miguel es el primo de Paco. Angélica es la prima de Paco. Pepe es el tío de Paco. Anita es la tía de Paco. Paco Pepe Anita Raúl Marta Eduardo Rosa Miguel Angélica

12 Stations 10 min. apiece 20-10Tejón and Serpiente correct journals, peer editing. León and Águila play Piccionario. 10-0Switch stations

13 Homework Tutorial

14 Piccionario Rules: ► ► Split the group into 2 teams, plus one neutral timekeeper (gets a timer) and one neutral scorekeeper. ► ► 1 person gets the white board and a clue, without using any words (spoken or written), must illustrate that clue so that his team guesses it out loud within 1 minute. If his team correctly guesses the clue within 1 minute, his team scores a point. ► ► Each team takes a turn. ► ► When the teacher calls “Time,” the game is over and the team with the most points is the winning team.

15 Piccionario Clues: ► ► El tío ► ► La tía ► ► El primo ► ► La prima ► ► Los abuelos ► ► El abuelo ► ► La abuela ► ► El padre ► ► La madre ► ► El hermano ► ► La hermana More challenging clues (hand out separately if students are ready): Mi tío se llama Pepe. Mis primos se llaman Miguel y Angélica.

16 Standards: 1. Communicate in Spanish. Agenda: 55-50 Objectives/daily dictionary 48-7 Notes and Activities 7-0m Exit Quiz and Post Activities Objectives: 1. Write and talk about pets, friends, what you do and do not have. 2. Write and talk about your own hair color. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Homework: Homework: Write 2 discussion posts on our class web page (due Friday). : Daily Dictionary: él (he), ella (she), amigo (friend male), amiga (friend female), perro (dog), gato (cat), grande (big), pequeño (small), yo tengo (I have), yo no tengo (I do not have), ¿Tienes...? (Do you have…?), o (or), ni (or negative), el pelo (hair), rubio (blonde), marrón (brown), negro (black), rojo (red)

17 Paco es … (una chica / un chico / una mujer / un hombre). Él es un chico. Paco Pepe Anita Raúl Marta Eduardo Rosa Miguel Angélica

18 ÉlElla

19 EllaÉl

20 Él Ella

21 Ella es mi amiga.

22 Él es mi amigo.

23 Amigos

24 Amigas

25 Mi amigo se llama John.

26 John es mi amigo.

27 ( Ella / Èl ) es mi amigo.

28 Él es mi amigo.

29 Mi amigo es grande.

30 GRANDE pequeño

31 El hombre es (grande / pequeño).

32 El hombre es pequeño.

33 Él es pequeño.

34 GRANDE pequeña

35 La chica es (grande / pequeña).

36 La chica es pequeña.

37 Ella es pequeña.

38 Ella es ( pequeño / pequeña ). Él es ( pequeño / pequeña ). Él es ( pequeño / pequeña ).

39 Ella es pequeña. Ella es pequeña. Él es pequeño. Él es pequeño.

40 Mi perro se llama Samson. Él es pequeño.

41 perro

42 Mi perro se llama Spike. Él es grande.

43 Mi gato se llama Slim. Él es _____________.

44 gato

45 Mi perra se llama Lady.

46 Mi gata se llama Annie.

47 perro perra

48 gatogata

49 Yo no tengo un perro ni un gato.

50 ¿Tienes un perro o un gato? ► ► “Yo tengo una perra.” ► ► “Yo tengo un perro.” ► ► “Yo tengo un gato.” ► ► “Yo tengo una gata.” ► ► “Yo no tengo un perro ni un gato.”

51 Toss & Talk ► ► Ask and Tell each other whether or not you have a cat or a dog. ► ► When all have spoken, toss the ball around again, this time adding your dog or cat’s name: Él se llama / Ella se llama ► ► When you finish telling their names, go again, adding:   Él es pequeño. / Ella es pequeña. (or)   Él es grande. / Ella es grande.

52 Whole Group Ball Toss

53 Writing Practice: Fill in the spaces in this description. Yo tengo ___ _______. ______ se llama Lady. _____ es mi ________.

54 Writing Practice: Write what she is saying about her pet.

55 Yo tengo un gato.

56 Yo tengo el pelo rubio.

57 el pelo

58 el pelo rubio

59 el pelo marrón

60 marrón Yo tengo el pelo marrón.

61

62 Yo tengo el pelo negro.

63

64 Yo tengo el pelo rojo.

65

66 Yo tengo el pelo rubio.

67

68 Yo tengo el pelo......rubio.... marrón.... rojo.... negro.

69 Toss-a-Ball

70 Exit Quiz: 1. Write about your pet. In complete sentences, mention its size, its name, and that it is your friend. example: Yo tengo una perra. Ella se llama Bibi. Ella es pequeña. Ella es mi amiga. 2. Write, in a complete sentence, about your hair color.

71 Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 55-50 Objectives / Daily Dictionary 50-45 Review tengo, hair 45-35 Subject Pronouns Skit 35-5Peoples’ eye color 5-0m Exit Quiz Objectives: 1. Talk and write about different peoples’ hair and eye color. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Daily Dictionary: yo (I, sometimes me), nosotros (we), nosotras (we, all female), usted (you, formal), tú (you, informal), ustedes (you all), ella (she), él (he), ellos (they), ellas (they, all female), nosotros/nosotras tenemos (we have), usted tiene (you have), tú tienes (you have), ustedes tienen (you all have), ojos (eyes), azules (blue), marrones (brown), negros (black), verdes (green), grises (grey), avellanos (hazel)

72 Yo tengo el pelo rubio.

73 Yo tengo el pelo negro.

74 marrón Yo tengo el pelo marrón.

75 Yo tengo el pelo rojo.

76 Yo tengo el pelo......rubio.... marrón.... rojo.... negro.

77 Yo.

78 Usted.

79 Tú.

80 Nosotros.

81 Nosotras.

82 Él.

83 Ella.

84 Ustedes.

85

86 Ellos.

87 Ellas.

88 Yo tengo el pelo rojo.

89 Él tiene el pelo rojo.

90 Ella tiene el pelo negro.

91 Ellos tienen el pelo rojo.

92 Ellas tienen el pelo rojo.

93 Usted tiene el pelo….

94 Tú tienes el pelo….

95 Nosotros tenemos el pelo rojo.

96 Nosotras tenemos el pelo rojo.

97 Ustedes tienen el pelo....

98 ojos

99 ojos verdes

100 ojos azules

101 ojos marrones

102 ojos grises

103 ojos avellanos

104 ojos negros

105 Yo tengo ojos… …verdes. …azules. …marrones. …grises. …avellanos. …negros.

106 Exit Quiz: Write peoples’ eye color. Ex: Yo (¿?) Yo tengo ojos marrones. 1. Ella _____________________ 2. Ellos _____________________ 3. Nosotros (¿?) _____________________

107 Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 55-52 Write objectives. 52-50 Discussion Posting Overview 50-40 Student-led Review 40-30Review 30-0m Weekly Journal #2, Begin Friday Film Objectives: 1. Review for tomorrow’s Weekly Quiz. 2. Complete Weekly Journal #2. 3. Begin creating Friday Film #1. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Daily Dictionary: N/A Homework: Homework: Write 2 discussion posts on our class web page (due Thursday night).

108 _____. #1 Adiós Hola

109 #2 ¿Cómo __ _____ usted? Me llamo Anita Gómez. se llamate llamas

110 #3 ¿Cómo ___ _______? Me llamo Carlos. se llama te llamas se llama te llamas

111 #4 Lisa es ____ _________ de Bart. el hermanola hermana Maggie Bart Lisa Homer Marge

112 #5 Marge es ____ _________ de Bart. la madre la hermana Maggie Bart Lisa Homer Marge

113 #6 una chicaun hombre una mujer un chico

114 #7 Raúl Sofía Raúl es ___ ________ de Rosa. el hombre el abuelo el hombre el abuelo el chico el hermano el chico el hermano Rosa

115 #8 me te mimis Alfredo y Pilar son ______ padres.

116 Open Your Journals

117 5 minute Activities: ► ► 3/3: Create a way to help us remember the present tense conjugations of tener (yo tengo, tú tienes, etc.). In 3 minutes, teach it to the class. ► ► 2/3 or 1/3: Fill in the blanks on the next slide.

118 ¿Usted _____________ el pelo marrón? Sí, yo _____________ el pelo marrón. ¿Tú _____________ el pelo negro? Sí, yo ___________ el pelo negro. ¿Ustedes _____________ el pelo rojo? Sí, nosotros _____________ el pelo rojo. ¿Ella _____________ el pelo rubio. Sí, ella _____________ el pelo rubio.

119 EL PRIMOLA PRIMAEL TÍOLA TÍA Paco Pepe Anita Raúl Marta Eduardo Rosa Miguel Angélica

120 Mi (perro / gato) es (grande / pequeño).

121 Ella ( tiene / tienes ) el pelo ( rojo / negro ).

122 Yo ( tiene / tengo) el pelo ( rubio / marrón).

123 Ella tiene ( ojos / el pelo) azules.

124 Usted (tiene / tienes) ojos (avellanos / azules).

125 Ustedes (tenemos / tienen) ojos (verdes / azules).

126 Ellos (tenemos / tienen) ojos azules.

127 Weekly Journal #2 Write: ► 1 sentence about your cousin, aunt, or uncle. ► 2 sentences about your dog or cat that include its size and the Spanish word for friend. ► 1 sentence about your own hair and eye color. (Use Yo) ► 1 sentence about someone else’s hair and eye color. (Use él or ella) ► 1 sentence about two people’s hair color. (Use ellos or ellas)

128 Standards: 1. Communicate in Spanish. 3. Connect with other subjects. Agenda: 55-52 Write objectives. 52-50 Weekly Quiz. 50-0 Finish Weekly Journal, then Finish Friday Film. Objectives: 1. Take Weekly Quiz in Journal. 2. Finish Weekly Journal. 3. Finish Friday Film. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Daily Dictionary: N/A Homework (due next Thursday) Discussion Posts Homework (due next Thursday) Discussion Posts http://www.eagleridgeacademy.net

129 Weekly Quiz8/26/11 Number #1-8 on the next left hand page in your journal. Write the letter to the correct response next to each number.

130 Weekly Quiz 8/26/11 1. Yo tengo ____A. She has 2. Perro ____B. Eyes 3. Nosotros tenemos ____C. Cat 4. Gato ____D. Dog 5. Pelo ____E. They have 6. Ella tiene ____F. We have 7. Ellos tienen ____G. I have 8. Ojos ____H. Hair

131 Score out of 8 points: 1. G. 2. D. 3. F. 4. C. 5. H. 6. A. 7. E. 8. B.

132 Weekly Journal #2 Write: ► 1 sentence about your cousin, aunt, or uncle. ► 2 sentences about your dog or cat that include its size and the Spanish word for friend. ► 1 sentence about your own hair and eye color. (Use Yo) ► 1 sentence about someone else’s hair and eye color. (Use él or ella) ► 1 sentence about two people’s hair color. (Use ellos or ellas)


Descargar ppt "Mon: Journal Peer Editing, Discussion Post, Lesson (shortened for writing assignment) Tues: Lesson, Exit Quiz Weds: Lesson, Exit Quiz Thurs: Lesson, Weekly."

Presentaciones similares


Anuncios Google