GESTIÓ D’EMOCIONS I SENTIMENTS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Llegir amb lectura ràpida el text (30 segons)
Advertisements

Un treball de: Conxa Llinàs Carmona Anna Masó Monclús Mª. José Sánchez Quindós.
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
RESOLUCIÓ POSITIVA DE CONFLICTES
Activitats artístiques al CFA Miquel Martí i Pol De l’expressió oral i escrita a la cohesió social.
“El temps és el recurs més important; Qui no el sap administrar, no sap administrar res” Peter Drucker.
Els surfistes van utilitzar la cooperació per fer públic el seu desacord amb el projecte d’espigons. En primer lloc van utilitzar les seves planxes per.
Un conte de Shel Silverstein Traducció, Xesco Boix
HABILITATS DE COMUNICACIÓ PER LA PREVENCIÓ DE RISCOS PSICOSOCIALS.
Activitat CALCULA: ESPORT MASCULÍ I ESPORT FEMENÍ Observatori Crític de l’Esport Autora: Susanna Soler i Prat INEFC Barcelona.
L’illa dels 5 Fars.
COMPETÈNCIA COMUNICATIVA
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
Deixar de fumar, tota una aventura!. Fumar és una complexa conducta en la què intervenen aspectes bioquímics, psicològics i socials.
Una experiència amb PÈBILI PROJECTE FILOSOFIA 3/18
Generalitat de Catalunya Departament d’Educació IES El Castell Departament de tecnologia Coeducació: promoure una educació que potenciï la igualtat real.
EDUCACIÓ EMOCIONAL SESSIÓ Nº 5 FORMACIÓ DE TUTORS/ES D’ESO JULIOL DE 2007.
COM CANALITZAR LA IRA Es preciso afrontar los problemas que están a la base de su uso, promoviendo una mayor justicia, educando a los jóvenes en los valores.
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
Salut mental i prevenció
La Condició Física i les Qualitats Físiques Bàsiques
CONSELL COMARCAL DEL TARRAGONÈS Dr. Joan Fuguet Busquets
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
APRENENTATGE MULTINIVELL
Les bones pràctiques per a la educació en família
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
PETITS REPORTERS Títol.
Coneixem el que estudien i ens hi impliquem
CONSULTA OBERTA LA CONSULTA OBERTA COM A REPTE PERSONAL I PROFESSIONAL. AJUDAT A VALORAR ELS ADOLESCENTS D’UNA ALTRA MANERA, FINS ARA, AL MENYS PER MI.
Una forma fàcil d'obtenir algunes fórmules
OMBRES I LLUMS Escola Antoni Gaudí Sta Coloma de Gramenet
PREGUEM: Pare, Perdó per les coses que he fet malament,
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
UTILITZACIÓ DE GINYS EN EDUCACIÓ INFANTIL 3 ANYS
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Criatures Virtuals Emocionals i Ensinistrables per un MMOG
9.3 Joc de Nim (Joc amb mistos)
Matemàtiques 3er E.S.O..
Activitat d’autoconeixement
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
L’AIGUA A LA NATURA.
Objectiu Educatiu Trienni
El petit príncep
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
El repte d’incloure Recursos i estratègies
PERQUÈ LA NOSTRA SABATA TÉ UN NÚMERO!!
Problemes que es poden resoldre amb equacions
ELS NENS I NENES DE P4 TREBALLEM EL PROJECTE DELS MONSTRES
QUAN FAS EQUIP, ETS FAN ÀSTIC!
I tu qui dius que sóc?.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
HABILITATS COMUNICATIVES
LA DIMENSIÓ RELACIONAL A L’ACP
d’una xerrada de l’Eduard Sala que trobareu a
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
A la classe de Medi ens vàrem preguntar quins dubtes voldríem aclarir envers el nostre cos… Després de molt pensar va sorgir la pregunta…
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU”
Carta de compromís Manifest 3r ESO B 1.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
FUNCIÓ DE PROPORCIONALITAT I FUNCIÓ AFÍ
RESOLUCIÓ POSITIVA DE CONFLICTES
Tallers 2n. Trimestre
Per primera vegada, el diumenge 20 de febrer
Transcripción de la presentación:

GESTIÓ D’EMOCIONS I SENTIMENTS Núria Alart, 2006-07

Són impulsos que comporten reaccions automàtiques. LES EMOCIONS Són impulsos que comporten reaccions automàtiques. Cinc emocions universals: 1. Alegria. 2. Ira. 3. Por 4. Tristesa. 5. Fàstic. Els estats d’ànim tenen una durada més llarga que les emocions, són més persistents, però menys permanents que els sentiments. Núria Alart, 2006-07

LES EMOCIONS Prendre consciència de les emocions és una habilitat emocional fonamental, la base damunt la qual s'identifiquen altres habilitats, per exemple: l’autocontrol (Goleman, 1996) Núria Alart, 2006-07

Intentem canviar el model de pensament-acció. Pensament Acció U C A I Ó L S M O N Intentem canviar el model de pensament-acció. Pensament Acció Per un model que contempli: l’emoció-pensament-acció Emoció Pensament Acció Núria Alart, 2006-07

Per què les emocions? Per millorar la relació educativa Per retrobar-se i acceptar-se a un mateix Per què les emocions? Per retrobar i acceptar l’altre Per millorar la relació educativa Núria Alart, 2006-07

Pautes biològiques i genètiques Experiències viscudes. Pautes apreses Repertori innat Pautes biològiques i genètiques Repertori adquirit Experiències viscudes. Pautes apreses Esquemes emocionals EMOCIÓ FISIOLÒGIC COGNITIU CONDUCTUAL Núria Alart, 2006-07

ELS SENTIMENTS Són blocs d’informació integrada que inclouen valoracions. Els sentiments ens diuen quins fets són veritablement importants per a les nostres vides. Com: feliç, content, enfadat, espantat, disgustat, preocupat, nerviós, relaxat,… Núria Alart, 2006-07

EMOCIONS I SENTIMENTS A TRACTAR Hem de ser capaços de reconèixer els sentiments i anomenar-los La verbalització dels sentiments crea vincles entre la part cognitiva i la part emocional del cervell Presentarem els sentiments de mica en mica. Un per sessió: content, trist, enfadat, empipat, espantat, cansat, agraït, tranquil, envejós, egoista, generós sorprès, avorrit, … Núria Alart, 2006-07

Esquema per tractar emocions i sentiments Presentar l’emoció que es tractarà mitjançant una definició senzilla. Ensenyar dibuixos i fotografies amb aquesta expressió emocional. Proporcionar exemples de situacions de les quals es puguin deduir fàcilment sentiments que ens interessa. Animar a explicar vivències de quan han experimentat aquesta emoció. És important mostrar-nos empàtics respecte a allò que ens expliquin. Núria Alart, 2006-07

Esquema per tractar emocions i sentiments Donar a l’emoció la categoria d’agradable o desagradable. Fer expressar físicament aquesta emoció. Fer entre tots/es una llista d’allò que provoca l’emoció. Fer llistes d’actituds i comportaments que té la gent davant d’aquesta emoció. Proporcionar una activitat a través de la qual l’emoció es pugui experimentar a un nivell més personal.(Role-playing) Núria Alart, 2006-07

Per augmentar la pròpia competència emocional seguirem aquest passos: Calmar-se. Entendre allò que passa i com ens sentim. Buscar solucions. Aplicar-les Revisar-ne l’aplicació i veure com ens afecta emocionalment. 6. Buscar noves solucions, si cal. Núria Alart, 2006-07

PRÀCTICA DIÀRIA Tant a la classe com al pati, el professorat hauria de tenir els següents hàbits: Quan veiem algú que té un problema, o que demostri tristes, o que està enfadat, li preguntem com se sent i li suggerirem que pensi i que intenti resoldre el problema. Quan algú li costi autocontrolar-se li recordarem els passos que cal fer per calmar-se. Quan els alumnes demostrin un bon autocontrol, els direm alguna cosa positiva per tal que se’n sentin orgullosos. Diverses vegades al dia demanarem als alumnes que s’aturin a pensar com se senten i que posin la imatge adient a la taula. Promoure l’interès i la interacció a partir dels sentiments expressats amb la tècnica de les cares. Núria Alart, 2006-07

Juguem al dominó de les emocions i sentiments. Juguem a la ruleta. ACTIVITATS Juguem al dominó de les emocions i sentiments. Juguem a la ruleta. Presentem les diferents cares. Juguem al quinto dels sentiments i emocions. Núria Alart, 2006-07