COMPETÈNCIA COMUNICATIVA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Llegir amb lectura ràpida el text (30 segons)
Advertisements

ITINERARIS A 4t d’ESO. CURRÍCULUM ESO LOE PREVIST PER AL CURS Segona llengua estrangera: s’oferirà en franja de matèries optatives un mínim.
Activitats artístiques al CFA Miquel Martí i Pol De l’expressió oral i escrita a la cohesió social.
Sentir l’esperit Sentir el espíritu L’esperit no creix en els arbres, però es nodreix del nostre entorn, com el cos es nodreix del menjar. El espíritu.
Els surfistes van utilitzar la cooperació per fer públic el seu desacord amb el projecte d’espigons. En primer lloc van utilitzar les seves planxes per.
Un conte de Shel Silverstein Traducció, Xesco Boix
QUAN ARRIBA EL TEMPS DE COLLIR CASTANYES... TAMBÉ ARRIBA... LA TARDOR... NI FRED, NI CALOR.
Del llenguatge visual al missatge visual Su Richardson Burnt Breakfast Adaptació d’una presentació de M. Acaso.
La llengua amb les TAC…. UN NOU MODEL SOCIAL ELS DOCENTS NO ENS PODEM QUEDAR ATURATS DAVANT ELS CANVIS SOCIALS. LA TECNOLOGIA ÉS EN TOTS ELS ÀMBITS (administratiu,
Lèxic: El sentit propi i el sentit figurat
HABILITATS DE COMUNICACIÓ PER LA PREVENCIÓ DE RISCOS PSICOSOCIALS.
LA LECTURA DE LA IMATGE. 1.- ELEMENTS MORFOLÒGICS Punt Línia Color 2.- ELEMENTS TEMPORALS Ritme Tensió.
Un milió d’arbres?. En aquesta activitat intentarem fer una estimació aproximada dels quilometres que poden recórrer els ciclistes del Saunier Duval.
Activitat CALCULA: ESPORT MASCULÍ I ESPORT FEMENÍ Observatori Crític de l’Esport Autora: Susanna Soler i Prat INEFC Barcelona.
ELS BLOCS I LA SEVA APLICACIÓ A L’AULA Recull de propostes sobre els usos didàctics dels blocs Material del Curs de l’Escola d’Estiu Virtual d’Espiral.
Una experiència amb La Gallina Lina Rosalia Muñiz Sánchez CEIP MONTSENY DE BREDA CURS
INTRODUCCIÓ A L’ELECTRÒNICA PRÀCTIQUES D’ELECTRÒNICA BÀSICA. I.E.S. ENRIC VALOR PEGO.
Interpretació estadística dels indicadors de centre
PARLAR DE LA MORT A L’AULA
XERRADA PER A LES FAMÍLIES DE P5
SALUT I ESCOLA IES LLANÇÀ Josep Santos Infermer ABS Llançà.
La llegenda m’ajuda a llegir el mapa.... a interpretar el que diu
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
Una experiència amb PÈBILI PROJECTE FILOSOFIA 3/18
Generalitat de Catalunya Departament d’Educació IES El Castell Departament de tecnologia Coeducació: promoure una educació que potenciï la igualtat real.
CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
LA NOTÍCIA I LA PREMSA Realitzat per: Beatriz Gracia Lillo i
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
EL LLENGUATGE MUSICAL.
Cercar el sentit de la vida, de les coses i de la mort és com una necessitat primària. Fins quan, Senyor, seguireu oblidant-me? Fins quan m’amagareu la.
Ciències per al món contemporani
PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
APRENENTATGE MULTINIVELL
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
PETITS REPORTERS Títol.
En Pinotxo i els colors A partir d’ara has d’anar fent “clic” amb el botó esquerre del ratolí fins que arribis al final del conte.
H. EBBINGHAUS. ELS PRIMERS ESTUDIS SISTEMÀTICS SOBRE MEMÒRIA
2. L’idealisme absolut de Hegel
L’interrigatiu ON serveix per demanar un lloc i és invariable:
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
LA PREHISTÒRIA MARCELA USUAGA.
3. TOTS SOM DIFERENTS..
EN EL VENTRE DE LA TEVA MARE
Són realment paràboles? Nivell: 3r d’ESO
Potser la seva vestimenta deia el que la seva ànima volia reflectir
LA VIDA DE LES PERSONES.
AL NOSTRE INSTITUT #AQUÍPROUBULLYING!
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
ESCOLA OCTAVIO PAZ Educació infantil – Cicle inicial
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola
Introducció Al posicionament Web.
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
COMPETÈNCIA COMUNICATIVA Comprensió lectora
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
Una noia s’esperava en una sala d’un gran aeroport.
Llengua catalana i literatura
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
(Fes clic per entrar en el quadre i poder escriure) NOM DELS PERSONATGE (Per canviar la lletra i la mida ho pots fer des de FORMATO-FUENTE) Escriviu els.
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
AL NOSTRE INSTITUT #AQUÍPROUBULLYING!
ELEMENTAL, ÉS CLAR! FITXES DE SUPORT
COM FER UNA EXPOSICIÓ ORAL
Què fas a la universitat?
Sobre l’esforç Anònim 2014 .
Transcripción de la presentación:

COMPETÈNCIA COMUNICATIVA Immaculada Juncà Bassagañas Curs 2008/2009

índex Canals de la competència comunicativa. Habilitats de la competència comunicativa. Competència oral: procés d’adquisició. Activitats model Competència lectora: procés d’adquisició. Competència lectora: habilitats de comprensió. L’habilitat d’escoltar i parlar és necessària treballar-la simultàniament amb l’habilitat de llegir ja que comparteixen aspectes complementaris.

Canals de la competència comunicativa

Habilitats de la competència comunicativa

Competència oral : PROCÉS D’ADQUISICIÓ Competència oral – etapes d’adquisició Competència oral : PROCÉS D’ADQUISICIÓ

PRE-LLENGUATGE Inici de la funció comunicativa. Competència oral – procés d’adquisició Inici de la funció comunicativa. Ús intuïtiu del discurs. PERÍODE D’IMITACIÓ .Activitats contextualitzades a l’entorn i en continguts curriculars. .Utilització sistemàtica de suports: visuals i parasegmentals El discurs està lligat a l’acció.

Competència oral – procés d’adquisició: pre-llenguatge Etapa del silenci Observació Imitació

Competència oral – procés d’adquisició PRIMER LLENGUATGE Activitats descontextulitzades de l’acció amb continguts curriculars. Treball sistemàtic de l’estructura de la llengua: la frase. Percepció immediata de les situacions. La interpretació del llenguatge està lligada al context situacional. Inici de l’ús estructurat del discurs. PERÍODE INTERLLENGUA

Competència oral – procés d’adquisició: primer llenguatge Observació Imitació Assaig Inici del discurs simple

DESENVOLUPAMENT SINTÀCTIC POSTERIOR Competència oral – procés d’adquisició DESENVOLUPAMENT SINTÀCTIC POSTERIOR El llenguatge s’allunya de l’acció: Adquisició de significat propi. Ús estructurat del discurs. PERÍODE DE CONSOLIDACIÓ Activitats amb suport visual i literari contextualitzades en continguts curriculars.

Competència oral- procés d’adquisició: primer llenguatge Activitats model Treball sistemàtic de la frase

Activitat model-competència oral- primer llenguatge LA NOIA S’AIXECA DEL LLIT. És un noi o una noia? És una noia. Què fa, la noia? La noia s’aixeca. D’on s’aixeca, la noia? La noia s’aixeca del llit.

Activitat model- competència oral- primer llenguatge LA NOIA ES PENTINA AL LAVABO. Què fa, la noia? La noia es pentina. On es pentina, la noia? La noia es pentina al lavabo.

Activitat model- competència oral- primer llenguatge LA NOIA VA A L’INSTITUT. Què fa, la noia? La noia va a l’institut. Com hi va a l’institut, la noia? La noia va a l’ institut a peu.

Activitat model- competència oral- primer llenguatge LA NOIA ESTUDIA A L’INSTITUT. Què fa, la noia? La noia estudia. On estudia, la noia? La noia estudia a l’institut.

La noia es lleva, es renta i va a l’institut a estudiar. Activitat model- competència oral- primer llenguatge La noia es lleva, es renta i va a l’institut a estudiar.

Competència lectora : PROCÉS D’ADQUISICIÓ Competència lectora – etapes d’adquisició Competència lectora : PROCÉS D’ADQUISICIÓ

PROCÉS D’ADQUISICIÓ DEL CODI ESCRIT Competència lectora – procés d’adquisició PROCÉS D’ADQUISICIÓ DEL CODI ESCRIT

A, B, C, D, E, F, ... A E I O U PROCÉS D’ADQUISICIÓ DEL CODI ESCRIT Lectura no diferenciada Lectura descriptiva Interpretació depenent de la imatge Interpretació directa del text Lectura narrativa Lectura expositiva A E I O U A, B, C, D, E, F, ...

Competència lectora – etapes d’adquisició LECTURA NO DIFERENCIADA Fa hipòtesis a partir del context. No reconeix lletres. Si es treballa, pot reconèixer el seu nom i el dels altres. Considera el text i la imatge com una unitat indissoluble. Quan imita l’acte de llegir ens explica allò que veu.

Competència lectora – etapes d’adquisició LECTURA DESCRIPTIVA Fa hipòtesis a partir de la llargada de la paraula. Reconeix alguna lletra. Situa la lectura sobre el text però en fa una interpretació que depèn totalment de la imatge.

Competència lectora – etapes d’adquisició INTERPRETACIÓ DEPENENT DE LA IMATGE Fa hipòtesis a partir de les lletres que coneix. Combina algunes lletres. En aquesta etapa l’evoluciona des de fer una descripció de la imatge fins que es fa una lectura directa del text.

Competència lectora – etapes d’adquisició INTERPRETACIÓ DIRECTA DEL TEXT nivell a Llegeix lletrejant. Necessita vocalitzar. Desxifra però no interpreta: està pendent de descodificar i perd el sentit de la lectura. Lectura convergent: fan associacions entre les paraules i la imatge i fa una interpretació aproximada del text, però no exacta. nivell b Llegeix a cop d’ull. Desxifra mots no coneguts. Comprensió directe del text: compren el significat i poden explicar el que han llegit.

Competència lectora – etapes d’adquisició ETAPA NARRATIVA Adquisició de fluïdesa lectora. Auto regulació de la lectura És capaç d’entendre textos narratius sense dificultat ETAPA EXPOSITIVA Adquireix consciència que llegeix per aprendre.

Competència lectora:adquisició del codi activitats model: competència lectora Adquisició del codi

Competència lectora:adquisició del codi Explica la seqüència 1 2 3

Competència lectora:adquisició del codi El noi dorm.

Competència lectora:adquisició del codi El noi es vesteix.

Competència lectora:adquisició del codi El noi esmorza.

Competència lectora:adquisició del codi Al matí, el noi, que dorm ,es desperta. Tot mandrós es vesteix i va a la cuina a esmorzar. La seva germana li diu adéu.

PROCÉS DE COMPRENSIÓ DEL CODI ESCRIT Competència lectora – procés d’adquisició PROCÉS DE COMPRENSIÓ DEL CODI ESCRIT

Competència lectora:habilitats de comprensió Factors que incideixen en la comprensió Informació davant dels ulls Informació darrera dels ulls propòsit PROCÉS DE LA COMPRENSIÓ FORMULACIÓ HIPÒTESIS VERIFICACIÓ HIPÒTESIS INTEGRACIÓ INFORMACIÓ control

activitats model: competència lectora Habilitats de comprensió ( desenvolupament de l’activitat : annex 1 del material d’activitats de comprensió lectora.)

Competència lectora:habilitats de comprensió EL GAT I ...

Competència lectora:habilitats de comprensió EL RATOLÍ

Competència lectora:habilitats de comprensió EL GAT I EL RATOLÍ El ratolí anava tot sovint a la biblioteca. El ratolí volia aprendre coses noves. Al ratolí li agrava menjar-se els gats.

Faula : el gat i el ratolí. autor: Isop Competència lectora:habilitats de comprensió Faula : el gat i el ratolí. autor: Isop Em recordo d’un ratolí que vivía en una biblioteca i desitjava tant instruir-se, que es menjava dos llibres cada dia. Una vegada va trobar en un llibre la imatge del gat i ràpidament se la va cruspir. Mentre digeria tranquil·lament, convençut d’haver destruït el seu enemic, el gat de carn i ossos li va saltar al damunt i se’l va empassar en dues mossades. Entre mos i mos, però, es va aturar per dir: “ ratolinet meu, et calia estudiar també de la realitat “.