LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Actividad en clase 30 de septiembre- primero de octubre ¿Qué te gusta? Write at least three things to complete each of the following sentences. A mí me.
Advertisements

¡Hola! Hoy es el 9 de septiembre. Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta. 2. Practiquen los sonidos del alfabeto con sus compañeros. (Practice.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  produce new essential vocabulary in writing & speech  conjugate –er & -ir verbs, such as comer,
¡Buenos días! Hoy es el 12 de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Guardan la tarea (keep HW). 2. Hagan la actividad de la hora. Do the military time activity.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
World Language Survey 28 de abril de
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can…  correctly use essential vocabulary,  use.
İBuenos días! Antes de la clase… (Before class…) Make sure you have your flipped classroom notes out to be checked. Complete your “I can” statements for.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. No ponen la tarea vieja en la cesta. DON’T p ut your homework in the basket. 2. Sacan la hoja del c írculo de conversación.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Hoy es el 17 de octubre, Hoy es jueves. La pregunta: 1.) Write what a family member likes or dislikes. Example: A mi hermana no le gusta cocinar. 2.) Write.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use adjectives.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Guarden todas las cosas debajo de tus pupitres. Put all of your things below your desks. You will only need a pencil.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about foods and beverages we eat/drink for breakfast and lunch and express how often conjugate.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Hagan la actividad con los dados con sus compañeros. Do the dice activity with your classmates. Make sure to correct.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Hagan las actividades que están en tu tarjeta de salida, por favor. Do the activities on the back of your exit slip,
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Practiquen los adjetivos con Practice reviewing the adjectives with your classmates using your adjective.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tus pupitres. Set your HW out on your desk (i.e. Flip Class Notes). 2. Repasen los adjetivos con.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Aprendan adjetivos nuevos con Learn new adjectives with a partner. Use the 4 survival questions to learn.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Saquen tu hoja azul del poema y una hoja de papel. Get out your blue poem sheet and a lined sheet of paper. 2. Guarden.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta. Put your homework in the basket. 2. Repasen los adjetivos para la evidencia. Review the.
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Saquen la hoja de ‘Trabajo del timbre: Los adjetivos’. Get out your Warm-up: Adjectives sheet from last class. 2. Practiquen.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are earning (to)…  recognize new essential vocabulary, i.e. foods and beverages for breakfast and lunch  use different.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  use essential vocab to talk about foods and beverages we eat/drink and express how often 
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… utilize new and old essential vocabulary & concepts in different contexts use questioning strategies.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
İBuenos días! Trabajo del timbre: Saquen tus paquetes del examen final: Get out your final exam review packets.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
Saquen sus apuntes de la sala volteada.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Hola! Hoy es el 19 de agosto.
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
Listening quiz postponed until next class!
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Tenemos el examen de unidad 2 este jueves!
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¿Cuándo hace frío, ¿qué te gusta hacer en el invierno?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Ponen la tarea nueva en la cesta.
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué sí o no?
Can you do the third level now? If not, start with level 2!
¿Qué te gusta hacer en el otoño?
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
Transcripción de la presentación:

LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… use infinitive verbs correctly talk and write about activities we like and dislike using forms of the verb “gustar” use negative language correctly ask and answer specific & general questions about likes and dislikes make connections between new vocabulary (seasons & activities) and old vocabulary (characteristics) We’ll know we’re successful when we can… quickly identify, pronounce, & write “infinitive” verbs complete the graphic organizer and create complex sentences using new and old material complete the partner A/partner B activity, asking and answering questions in pure Spanish, use infinitives in context during the tiered activities, understand how to use “más…que…” in a sentence ¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Ponen la tarea en la cesta. Put your HW in the basket.. 3.Practican el vocabulario con sus compañeros. Practice quizzing your partner and being quizzed by your partner on the new vocabulary. ¿Qué te gusta hacer en el invierno?

¿Te gusta _____ en… Las estaciónes La primaveraEl veranoEl otoño El invierno ? Meta: To make connections between new vocabulary (seasons & activities) and old vocabulary (characteristics) Éxito: We can complete the graphic organizer and create complex sentences using new and old material.

D ía de los Muertos 1/11-2/11 El calendario ¿Qué día es hoy? Hoy es. ¿Cuál es la fecha? Es el de. octubre lunesmartesmiércolesjuevesviernessábadodomingo 1 *el primer d ía de… ‘La noche de Brujas’

General ¿Qué te gusta hacer?(A mí) me gusta… ¿Qué no te gusta hacer?(A mí) no me gusta… Specific ¿Te gusta…?Sí, (a mí) me gusta… No, (a mí) no me gusta… Preguntas y respuestas Meta: to ask and answer specific & general questions about likes and dislikes

¿Cómo se escribe los infinitivos? ¿Qué es un infinitivo? Meta: to use infinitive verbs correctly Éxito: We can recognize a variety of verbs and identify & write those words correctly

¿Qué te gusta más, dibujar o correr? Me gusta más dibujar que correr >

¿Qué te gusta más, o ? Me gusta más que >

Me gusta más que > ¿Qué te gusta más, o ?

>

>

¿Qué estación es? ¿Qué tiempo hace?

¿Cuándo hace ____ en ______, qué te gusta más? ¿Por qué? Me gusta más ___________ que _____________. Me gusta más ______, porque yo soy deportista.