La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Can you do the third level now? If not, start with level 2!

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Can you do the third level now? If not, start with level 2!"— Transcripción de la presentación:

1 Can you do the third level now? If not, start with level 2!
¡Bienvenidos! Trabajo del timbre: 1 Pongan la tarea en el pupitre. 2. Hagan las actividades de “tiered” con Do the tiered activities with a partner. Can you do the third level now? If not, start with level 2!

2 Las metas… Para tener éxito…
We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… use essential vocabulary in a variety of contexts: calendar, months, days, personality traits, family members, useful words utilize questioning strategies to discuss our personalities and those of our family members read in Spanish, comprehending a more advanced passage hold mini-conversations, forming coherent and logical questions and answer structures identify & match key vocabulary while playing Quizlet.Live and contribute positively to our group’s success understand the passage we read and specifically, we are able to: -decode new vocabulary - identify the main ideas - identify supporting details - evaluate the type of language being used

3 octubre ¿Qué día es hoy? Hoy es . ¿Cuál es la fecha? Es el de .
El calendario ¿Cuál es la fecha? Es el de octubre lunes martes miércoles jueves viernes sábado domingo 1*el primer día de… 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31‘La noche de Brujas’ Día de los Muertos 1/11-2/11 4

4 Preguntas importantes
¿Cómo eres (tú)? (Yo) soy … ¿ Cómo no eres (tú)? (Yo) no soy … ¿Eres (tú)…? Sí, (yo) soy … No, (yo) no soy … *pero = but 3

5 Preguntas importantes
¿Cómo es tu [madre]? (Mi madre) es … (Ella) es… Es… ¿ Cómo no es tu [padre]? (Mi padre) no es … (Él) no es… No es… ¿Es tu [hermano] …? Sí, (él) es … No, (él) no es … ¿Tienes hermanos? Sí, yo tengo… No, no tengo… 5

6 Preguntas importantes
¿Cómo son tus [amigos]? (Mis amigos) son … (Ellos) son… Son… ¿ Cómo no son tus [padres]? (Mis padres) no son … (Ellos) no son… No son… ¿Son tus [hermanos] …? Sí, (ellos) son … No, (ellos) no son … ¿Tienes hermanos? Sí, yo tengo… No, no tengo… 5

7 Un Chequeo de comprensión
Vamos a jugar y hacer una prueba – Go to “Quizlet.live” & enter code & your real name. Vamos a formar grupos de 4 personas. Vamos a trabajar juntos para tener éxito. Work together to be successful! Social ATL & Communicator/Caring LP

8 La Lectura: Los miembros de mi familia
Read alone & try to understand. - Annotate as you read. - Circle unknown words. - Summarize main ideas & make connections/ observations. 2) Read with a partner. - Take turns reading each sentence in Spanish. - Try to understand the passage, discussing unfamiliar words/phrases. 3) Read as a class. 4) Work with a partner to evaluate the language. - Color code the piece using the key.

9 ¿Cómo se dice en inglés? amorosa (1) alentadores (7) antipáticos (7) ¿Qué son las ideas principales? What are the main ideas?

10 ¿Qué quiere decir en inglés?
menor (8) aunque (9) cuñada (10) además (14) valiente (16) ¿Qué son las ideas principals? What are the main ideas?

11 ¿Cómo se dice en inglés? fiel (19) por fin (20) únicos (21) ¿Qué son las ideas principales? What are the main ideas?

12 La Lectura: Los miembros de mi familia
Read alone & try to understand. - Annotate as you read. - Circle unknown words. - Summarize main ideas & make connections/ observations. 2) Read with a partner. - Take turns reading each sentence in Spanish. - Try to understand the passage, discussing unfamiliar words/phrases. 3) Read as a class. 4) Work with a partner to evaluate the language. - Color code the piece using the key.


Descargar ppt "Can you do the third level now? If not, start with level 2!"

Presentaciones similares


Anuncios Google