La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Listening quiz postponed until next class!

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Listening quiz postponed until next class!"— Transcripción de la presentación:

1 Listening quiz postponed until next class!
¡Buenos días! Trabajo del timbre: Pongan la tarea en tu pupitre. Put your HW on your desk (i.e. flipped classroom notes.) Hagan las actividades de “tiered” con Do the tiered activities with a partner at your desk. Start before the bell rings, please! 10 Listening quiz postponed until next class!

2 Listening quiz postponed until next class!
¡Buenas tardes! Trabajo del timbre: Pongan la tarea en tu pupitre. Put your HW on your desk (i.e. flipped classroom notes.) Hagan las actividades de “tiered” con Do the tiered activities with a partner at your desk. Start before the bell rings, please! 10 Listening quiz postponed until next class!

3 Las metas de hoy… Para tener éxito…
We are learning (to)… understand & use new essential vocabulary: i.e. infinitive verbs, seasons, and weather talk and write about activities we like and dislike using the correct and varied forms of the verbs “gustar” and “ser” make connections between SER & GUSTAR, expressing complex thoughts in speech & writing use questioning strategies to ask and answer specific & general questions about likes and dislikes We will know we are successful when we can … do the tiered activities with ease recognize each new term & spell them correctly in and out of context in Spanish in the “Running Man” game create sentences using structures like “Me gusta bailar porque yo soy deportista” and “A mi hermano le gusta ver la tele porque él es flojo” comprehend a reading passage & complete the missing parts correctly participate in the survey activity, asking & answering questions in pure Spanish & writing about the results

4 Juego de correr Arrange into five teams of six (equal groups) and retrieve a set of pictures. Each group needs to sit with their desks in a circle. Take turns being the running man or woman. I will call out a vocabulary word in English. Each team looks for the picture that corresponds. The runner gets handed the picture, runs back to the board and writes the term on the whiteboard, and claps. The first person to go through the process (& is correct!) wins a point for their team.

5 Las formas diferentes de gustar
15 Las formas diferentes de gustar Repaso A mí me gusta = I like… A ti te gusta = You like…(informal) A él/ella/Ud. le gusta = He/she likes…/You like… (formal) A nosotros nos gusta = We like… A ellos/ellas/Uds. les gusta = They/You all like…

6 PRONOMBRE PERSONAL (Optional) PRONOMBRE + FORMA DEL VERBO ‘GUSTAR’
‘Gustar’ y las actividades 2 ¿Qué … gusta hacer? What do … like to do? (A mí) me gusta correr. I like to … (A tí) te gusta … You (informal) like to … (A él/ella/Ud.) le gusta … He/she likes to … You (formal) like to … (A nosotros) nos gusta … We like to … (A ellos/ellas/Uds.) les gusta … They/you all like to … PRONOMBRE PERSONAL (Optional) PRONOMBRE + FORMA DEL VERBO ‘GUSTAR’ INFINITIVO

7 ADJETIVO(S) – Remember gender and #
‘Ser’ y las características 2 ¿Cómo …? What am/is/are … like? (Yo) soy artística. I am artistic. (Tú) eres … You (informal) are … (Él/Ella/Ud.) es … He/she is … You (formal) are… (Nosotros) somos … We are … (Ellos/Ellas/Uds.) son … They/you all are … PRONOMBRE (Optional) FORMA DEL VERBO ‘SER’ ADJETIVO(S) – Remember gender and #

8 Práctica de lectura 10

9 Una encuesta de gustos y características
20 Una encuesta de gustos y características Soy… No soy… Me gusta… No me gusta… ¿Cómo eres (tú)? ¿Cómo no eres (tú)? ¿Eres (tú) __________? ¿Y tú? ¿Qué te gusta hacer? ¿Qué no te gusta hacer? ¿Te gusta ___________?¿Y a ti? Ejemplo:

10 PRONOMBRE PERSONAL (Optional) PRONOMBRE + FORMA DEL VERBO ‘GUSTAR’
INFINITIVO Here is the structure to talk about other people’s likes: ¿Qué _____ gusta hacer a _____? ______ __________________ ______ ____________ ________________. My mom (she) likes to…. ______ __________________ ______ ____________ ___________ ______. My friends (they) like to… ______ __________ ___ ______ _____ ______ __________ __________. My friends and I (we) like to...

11 Parte 3: Un escrito con las formas de “ser” and “gustar”:
Use the information shared about yourself and learned about your classmates to write as many grammatically correct sentences as possible using a variety of forms of the verbs ser and gustar. Ejemplo: Me llamo Profesora Moore. Yo soy sociable, trabajadora y deportista. A mí me gusta ir a la escuela y correr. También, me gusta dibujar porque soy creativa y artística. A Stacy le gusta montar en bici. Nosotras somos deportistas. Marcos y Paul son perezosos. A ellos no les gusta ni practicar deportes ni correr. Yo no soy floja. Mi amiga Jane no es floja tampoco. Ella es sociable y a ella le gusta mucho pasar tiempo con amigos. A Jane y a mí nos gusta hablar por teléfono.

12 іBuen habilidad! La prueba de criterio A
Listening Quiz postponed until next class! La prueba de criterio A Escuchan a 4 personas diferentes. Escriben respuestas en inglés y una frase en español por cada. іBuen habilidad! 20


Descargar ppt "Listening quiz postponed until next class!"

Presentaciones similares


Anuncios Google