La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express."— Transcripción de la presentación:

1 LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express what we do in different places using correct verb conjugation use a wider variety of interrogatives to ask questions We’ll know we’re successful when we can… recognize each new term and say each new term with correct pronunciation connect places to our activities/verbs understand and use the new sentence structures: ir + a la/al + a place correctly, ir + a + an infinitive, etc. understand and participate in the target questions PP activity ¡Buenos días! Trabajo del timbre: Pongan la tarea en la cesta, y hagan la hoga de p. 125 y 126, por favor. ¿Qué haces en la biblioteca? ¿Adónde vas tú?

2 To express where you go to… Use the irregular verb: ir Use ‘a’ = to Use the full structure: ir + a + place Create the contraction ‘al’ when you’re going to a masculine place - ex. Yo voy al cine/gimnasio/parque. vs. Yo voy a la bibiloteca/casa/escuela. yo voy nosotros vamos tú vas ellos/ellas/Uds.van ella/él/Ud. va

3 ¿Con qué frecuencia vas a la/al ? How often do you go to the …? Voy a la/al. I go to the.

4 Voy a la/al. ¿Con qué frecuencia vas a la/al ?

5 Voy a la/al. ¿Con qué frecuencia vas a la/al ?

6

7 ¿Cuándo vas a la/al ? When do you go to the …? Voy a la/al a la(s). I go to the.

8 ¿Cuándo vas a la/al ? Voy a la/al a la(s). I go to the.

9 ¿Cuándo vas a la/al ? Voy a la/al a la(s). I go to the.

10

11 ¿Con quién vas a la/al ? With whom do you go to the ? Voy a la/al con. I go to the mall with.

12 ¿Con quién vas a la/al ? Voy a la/al con.

13 ¿Con quién vas a la/al ? Voy a la/al.

14

15 Voy a la/al para. I go to the in order to. ¿Por qué vas a la/al ? Why do you go to the ?

16 ¿Por qué vas a la/al ? Voy a la/al para.

17 ¿Por qué vas a la/al ? Voy a la/al para.

18

19 Voy a la/al los. I go to the on. ¿Adónde vas los ? Where do you go to on ?

20 Voy a la/al los. ¿Adónde vas los ?

21 Voy a la/al los. ¿Adónde vas los ?

22

23 Yo en. I in/at. ¿Qué haces en ? What do you do in/at ?

24 Yo en. ¿Qué haces en ?

25 Yo en. ¿Qué haces en ?

26

27 Yo voy a __________. I’m going to (infintive verb). ¿Qué vas a hacer? What are you going to do?

28 Yo quiero ir a(l) __________. I want to go to ______________. ¿Adónde quieres ir? Where do you want to go?

29 Yo quiero __________. I want to (infinitive verb). ¿Qué quieres hacer? What do you want to go?


Descargar ppt "LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express."

Presentaciones similares


Anuncios Google