La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:

Presentaciones similares


Presentación del tema: "¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:"— Transcripción de la presentación:

1 ¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:
¿Adónde vas tú? Trabajo del timbre: Ponen la tarea en la cesta, y sacan la hoja de los sonidos, por favor. ¿Qué haces en la biblioteca? LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA We are learning (to)… talk about leisure activities and places express how often we got to different places express what we do in different places using correct verb conjugation use a wider variety of interrogatives to ask questions We’ll know we’re successful when we can… recognize each new term and say each new term with correct pronunciation connect places to our activities/verbs understand and use the new sentence structure: ir + a la/al + a place correctly, especially in the dice game activity understand and participate in the target questions PP activity

2 To express where you go to…
yo voy nosotros vamos tú vas ellos/ellas/Uds.van ella/él/Ud. va Use the irregular verb: ir Use ‘a’ = to Use the full structure: ir + a + place Create the contraction ‘al’ when you’re going to a masculine place - ex. Yo voy al cine/gimnasio/parque. vs. Yo voy a la bibiloteca/casa/escuela.

3 Voy a la/al . ¿Con qué frecuencia vas a la/al ? I go to the .
How often do you go to the …? Voy a la/al I go to the

4 ¿Con qué frecuencia vas a la/al ?
Voy a la/al

5 ¿Con qué frecuencia vas a la/al ?
Voy a la/al

6

7 Voy a la/al a la(s) . ¿Cuándo vas a la/al ? I go to the .
When do you go to the …? Voy a la/al a la(s) I go to the

8 ¿Cuándo vas a la/al ? Voy a la/al a la(s) I go to the

9 ¿Cuándo vas a la/al ? Voy a la/al a la(s) I go to the

10

11 With whom do you go to the ?
¿Con quién vas a la/al ? With whom do you go to the ? Voy a la/al con I go to the mall with

12 ¿Con quién vas a la/al ? Voy a la/al con

13 ¿Con quién vas a la/al ? Voy a la/al

14

15 ¿Por qué vas a la/al ? Voy a la/al para . Why do you go to the ?
I go to the in order to

16 ¿Por qué vas a la/al ? Voy a la/al para

17 ¿Por qué vas a la/al ? Voy a la/al para

18

19 ¿Adónde vas los ? Voy a la/al los . Where do you go to on ?
I go to the on

20 ¿Adónde vas los ? Voy a la/al los

21 ¿Adónde vas los ? Voy a la/al los

22

23 ¿Qué haces en ? What do you do in/at ? Yo en I in/at

24 ¿Qué haces en ? Yo en

25 ¿Qué haces en ? Yo en

26


Descargar ppt "¡Buenos días! LEARNING INTENTIONS SUCCESS CRITERIA Trabajo del timbre:"

Presentaciones similares


Anuncios Google