La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Practiquen los adjetivos con Practice reviewing the adjectives with your classmates using your adjective.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Practiquen los adjetivos con Practice reviewing the adjectives with your classmates using your adjective."— Transcripción de la presentación:

1 ¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Practiquen los adjetivos con un@ compañer@. Practice reviewing the adjectives with your classmates using your adjective list(s). LISTENING QUIZ NEXT CLASS! Must be able to identify each adjective on the green list Must be able to identify the gender & quantity of the adjective heard

2 Las metas de hoy… Para tener éxito… We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can…  use essential vocabulary in context,  describe our personalities, utilizing multiple traits,  use questioning strategies to ask and answer a variety of questions  use subject pronouns and different forms of the verb ser to talk about different people in writing  predict and decode the meaning of new words use the construct coherent sentences using subject pronouns, forms of the verb ser, and adjectives. communicate in pure Spanish to ask and answer: “What day is it?”, “What’s the date today?”, “What are you like?”, and “Are you…? write a description of several people, including ourselves, in a paragraph format using soy, eres, es, somos, & son. draw conclusions and make predictions of the meaning of new useful words by using our context clues, background knowledge, and cognates to help us.

3 To be or not to be…that is the NOT the question… Which ‘to be’ should I use? IS the question. estarv.ser

4

5

6

7 When have you seen ‘ser’? ¿Cómo te llamas?Yo soy Julia. ¿Qué hora es?Es la una. Son las dos. ¿De dónde eres?Yo soy de Milwaukee. ¿Qué día es hoy?Hoy es el lunes. ¿Cómo eres tú?Yo soy simpática. ¿Cómo es Max?Él es deportista. Note: These all describe (semi) permanent situations. They do not change in an instant.

8 PRONOUN CONJUGATION OF ‘SER’ ENGLISH TRANSLATION yo soy I am... tú eres You (informal) are … él/ella Usted (Ud.) es He/she is … You (formal) are … nosotros/nosotras somos We are … ellos/ellas Ustedes (Uds.) son They are … You all are … ser = to be (is, am, are) (permanent)

9 ¡Vamos a jugar con los dados! Goal: To review constructing sentences correctly using ‘ser’ verb forms Materials: one pronoun cube and two dice Directions: Work in a group of three or four. Each person will take a turn, rotating clockwise. Throw all three dice to determine what kind of sentence to make. 1.The subject pronoun dice (yo, tú, él/ella, Ud., nosotros, ellos/ellas) determines about whom you’ll be speaking. 2.The number dice determines what you’ll be speaking about – refer to the sheet of characteristics. Examples: Dice = ‘ellas’, 2 + 6 = 8 “Ellas son desordenadas*.”

10 Max y tú yo Max mi mamá tú Uds. Ud. nosotros Ana y María Ana y yo soy eres es somos son paciente trabajador sociable artístico reservado simpatico ordenado atrevido desordenado

11

12 Palabras útiles españolinglésespañolinglés yun poco ni…ni…siempre peroa veces más…que..nunca tambiénen general tampocosegún muypues


Descargar ppt "¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Practiquen los adjetivos con Practice reviewing the adjectives with your classmates using your adjective."

Presentaciones similares


Anuncios Google