TREBALL D’EXPERIMENTACIÓ SENSORIAL

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LECTURA DE FRASES 4.
Advertisements

Activitats artístiques al CFA Miquel Martí i Pol De l’expressió oral i escrita a la cohesió social.
Els colors de l’ Advent.
Un conte de Shel Silverstein Traducció, Xesco Boix
QUAN ARRIBA EL TEMPS DE COLLIR CASTANYES... TAMBÉ ARRIBA... LA TARDOR... NI FRED, NI CALOR.
Al vostre gust amb el  Amb so  CONTE PER A UNA NIT D’ESTELS.
Preparats per marxar?. Doncs anem a facturar!! No sabem si ho portem tot!
LA CASTANYERA.
Un milió d’arbres?. En aquesta activitat intentarem fer una estimació aproximada dels quilometres que poden recórrer els ciclistes del Saunier Duval.
Index -XBOX 360 -PlayStation3 -¿Qué problemes te Xbox 360? -Qué problemes te PlayStation3? -Jocs de Xbox360 y Play3.
“EL MAR A L’AULA” 3r de Primària Curs Escola Eduard Marquina.
La llegenda m’ajuda a llegir el mapa.... a interpretar el que diu
EL CIM D’ÀLIGUES AUS RAPINYAIRES.
Una experiència amb PÈBILI PROJECTE FILOSOFIA 3/18
ELS FONGS La vida d’en “Finki-fungi” Autors: Minerva Barroso Maria Mercè Güell Andreu Puertas Facultat de Farmàcia Estades en Pràctiques Tutelades.
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
BAUHAUS, una escola d’art
La Terra.
DECÀLEG D’HÀBITS SALUDABLES A L’ESCOLA
QUÈ ÉS LA QUÍMICA PER A VOSALTRES?
QUINS MATERIALS SÓN MILLORS CONDUCTORS ELÈCTRICS?
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
3a PART Els nens i nenes de P- 4
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
CLASSE DELS POPS CURS
PETITS REPORTERS Títol.
Recordem què vol dir ser adolescent
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
Fem de cuiners! Els nens i nenes de 2n. estem treballant els aliments per això hem anat al Nútrim a fer un taller de cuina per aprofundir en el tema.
LA LLUM És una forma d’energia que percebem amb el sentit de la vista
COM VIATJA EL SO? Nenes i nens de 4t de primària IEA Oriol Martorell
OMBRES I LLUMS Escola Antoni Gaudí Sta Coloma de Gramenet
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
En Pinotxo i els colors A partir d’ara has d’anar fent “clic” amb el botó esquerre del ratolí fins que arribis al final del conte.
ESCOLA CERVANTES CURS r: CLASSE URPESDEFOC.
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
Un bocí de pastís...?.
DIADA DE La pau i la no violència.
QUÈ FA EL NOSTRE COS AMB L’AIRE QUE AGAFA QUAN INSPIREM?
Cançó de Sant Nicolau 4 de Desembre del 2009.
Projecte interdisciplinari:
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
ESCOLA CERVANTES (BARCELONA) CLASSE DE P-3 MARIA JOSÉ MATA
Carta d’un infant als seus pares.
Celebració FINAL DE CURS.
DIADA DE LA PAU A SJO.
L’AIGUA A LA NATURA.
CONCURS.
LA FRUITA I ELS SENTITS DE LA VISTA, TACTE I GUST
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Aigua Projecte 2n primària.
ELS NENS I NENES DE P4 TREBALLEM EL PROJECTE DELS MONSTRES
Les taules de multiplicar
Somnis d‘infant.
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
Cant espiritual Joan Maragall.
QUIN EFECTE TENEN ELS ÀCIDS SOBRE ELS ALIMENTS?
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU!"
ELS 5 SENTITS Com ho sap el nostre cos?.
ANEM A L’HORT AQUEST CURS ELS NENS I NENES DE P-3 S’HAN INCORPORAT A LA TASCA DE CUIDAR L´HORT. PREPARAR LA TERRA, PLANTAR ,REGAR, RECOLLIR FULLES.
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
ESCOLES VERDES PAUTES D’ACTUACIÓ.
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Juguem a endevinar? 4t.
EXPERIMENTEM AMB L'AIGUA
Transcripción de la presentación:

TREBALL D’EXPERIMENTACIÓ SENSORIAL CEIP PAU CASALS DE RUBÍ FEM PASTERES A P-3 TREBALL D’EXPERIMENTACIÓ SENSORIAL

CONSIDERACIONS AQUEST ANY HEM DUT A TERME , DE NOU ,EL PROJECTE DE CIÈNCIA 3/6 A LES AULES DE P-3. EL TREBALL AMB EL MATERIAL PROPI HA ESTAT TANT ENRIQUIDOR QUE ELS NOSTRES NENS I NENES HAN GAUDIT APRENENT DE LES SEVES PRÒPIES DESCOBERTES. VALORANT EL PRIMER QUADRIMESTRE HEM ARRIBAT A LA CONCLUSIÓ QUE POTSER ENS CALIA TAMBÉ UN TREBALL SENSORIAL ESPECÍFIC AMB MATERIALS D’ALTRE CAIRE. ELS NOSTRES ALUMNES MAJORITÀRIAMENT NO HAN ANAT A LA GUARDERIA I NECESSITEN GAUDIR AMB UN TREBALL D’EXPERIMENTACIÓ SENSORIAL. JUGAR AMB FARINA, GELATINA, PAPER, MEL, DENTRIFICI, XOCOLATA… SENSE DEIXAR DE BANDA TOTS ELS OBJECTIUS QUE ENS HAVIEM MARCAT DES DEL NOSTRE PROJECTE DE CIÈNCIA HA ESTAT UN NOU REPTE. ELS NOSTRES NENS I NENES NO ES PODEN PERDRE EL GUST DE CONFEGIR ELS SEUS APRENENTATGES TREBALLANT DE FORMA VARIADA FENT, TOCANT, CREANT I OBSERVANT.

OBJECTIUS *EXPLORAR A PARTIR DE L’EXPERIMENTACIÓ AMB MATERIALS INESPECÍFICS I DE LA NATURA, POC USUALS DE DENSITATS DIFERENTS FENT SERVIR ESTRIS QUE POSAREM AL SEU ABAST. *COMPARAR I ANALITZAR LES OBSERVACIONS REALITZADES EN LES EXPERIMENTACIONS. *PROCURAR QUE ELS ESTRIS UTILITZATS A LES DIFERENTS PASTERES SIGUIN SIMILARS. *EXAMINAR L’ACTIVITAT DELS NENS I NENES EN LES DIFERENTS PASTERES. *TREBALLAR EL TRAÇ LLIURE I LA PLASMACIÓ GRÀFICA. *TREBALLAR ELS HÀBITS DE NETEJA I AUTONOMIA PERSONAL. *TREBALLAR LA CONCENTRACIÓ I LA IMAGINACIÓ. *FOMENTAR LA PRODUCCIÓ DE HIPÒTESI I DE PREGUNTES. *FOMENTAR LA LÒGICA-MATEMÀTICA FENT DIFERENTS COMBINACIONS: OBSERVACIONS,SERIACIONS, AGRUPACIONS, IDENTIFICACIONS…. *DESENVOLPAR L’EXPRESSIÓ VERBAL I AUGMENTAR EL VOCABULARI. *RESPECTAR ELS COMPANYS I ELS MATERIALS.

METODOLOGIA LES EDUCADORES PREPAREN EL MATERIAL I EL PRESENTEN ALS INFANTS TOT DEIXANT QUE EXPERIMENTIN. POSARAN AL SEU ABAST LES EINES: POTS,CULLERES, CANYES, EMBUTS, TUBS, GERROS, SEDASOS…. PER SI ELS VOLEN FER SERVIR. QUAN JA FA UNA ESTONA QUE EXPERIMENTEN FOMENTEN L’EXPRESSIÓ VERBAL DE LES DESCOBERTES PRÒPIES I COMENTA LES DELS COMPANYS PER SI LES VOLEN IMITAR. ANEM JUGANT AMB TOT EL QUE VA SORGINT I ANEM RECOLLINT LES DESCOBERTES. L’OBJECTIU PRINCIPAL ÉS CREAR UNA SESSIÓ ACTIVA, EXPERIMENTAL, VIVENCIAL I BASADA EN LA MANIPULACIÓ LLIURE.

ELS MATERIALS MATERIAL DEL PROJECTE DE CIÈNCIA 3/6: GERROS POTS DIVERSES MIDES TUBS DIVERSES MIDES SEDASOS EMBUTS CULLERES CANYETES GOTS COMPTE-GOTES BOSSES…. BOSSES ESCOMBRERIES PER FER DAVANTALS MATERIALS NATURALS I INESPECÍFICS: PAPERS: CONFETTI,SERPENTINES, PAPER SEDA DE COLORS I FORMES DIVERSOS, PLÀSTIC (PER DIFERENCIAR) I AIGUA. GELATINA XOCOLATA: DESFETA, EN POLS I EN PASTILLA MEL FARINA PASTA DE DENTS: DIFERENTS COLORS AIGUA SABÓ: SÒLID, LÍQUID

SESSIÓ AMB GELATINA

RECULL DE DADES: GELATINA LA GELATINA ESTÀ FREDA. ÉS BONA. TÉ GUST DE MADUIXA NO ES POT AGAFAR…S’ESCAPA NO PICA NO SEMBLA AIGUA S’AGAFA AMB LA MA NO ES POT XUCLAR.COSTA MOLT. PINTA EL PAPER PODEM FER DIBUIXOS S’ENGANXA AL PAPER I NO CAU M’AGRADA.ES SUAU BALLA SI LA MOUS LES MANS ESTAN ENGANXOSES SEMBLA COLA…S’ENGANXA SI APRETO LA MA S’ESCAPA FA BONA OLOR

SESSIÓ AMB PAPERS

RECULL DE DADES: PAPERS EL PAPER VOLA. SI EL BUFO VOLA. AL GOT SI EL BUFO FORT SURT. LA SERPETINA VOLA POC. ES POT TRENCAR…COSTA UNA MICA. MIRA POSO MOLT CONFETTI AL GOT…BUFO AMB LA CANYA I FA VOLTES. LES RODONES GRANS NO VOLEN….PESEN MÉS. LA SERPENTINA TALLADA VOLA MÉS…NO PESA. MIRA JUGO A POSAR LA LLET….ARA LA CANVIO DE GOT…ALGUNS TROSSES S’ENGANXEN. AL COLADOR…NO PASEN….SÓN GRANS. EL CONFETTI TAMPOC…NI LES SERPENTINES. AIXÒ ÉS PER L’AIGUA. LA MARE HO TÉ. A LA TAULA SI BUFO EL CONFETTI CORRE MOLT….I AL TERRE POSEM AIGUA….OH!!! SÓN D’UN ALTRE COLOR….EL PAPER ES MULLA…NO VOLA…S’ENGANXA MOVEM AMB LA CANYA L’AIGUA I EL PAPER…..L’AIGUA S’HA PINTAT….NO TINC PINTURA…ÉS MÀGIC…..NO ÉS DEL PAPER….ES TRENCA AMB L’AIGUA. MIRA A MI EM SURT AIGUA DE COLOR ROSA…CLAR EL PAPER ÉS UNA MICA ROSA. ARA NO PUC CANVIAR EL PAPER DE GOT…NO CAU. ESTÀ MULLAT. MULLAT NO CAMINA….NI VOLA….PERÒ EL PUC APRETAR I POSAR MÉS…MIRA ENTRA MÉS. SI EL POSO A LA TAULA SEMBLA UNA PASTA….SI L’APRETO SURT AIGUA DE COLOR BLAU..ÉS DEL PAPER. EL PAPER NO ESTÀ FRED. ÉS SUAU. NO RASCA. S’HA PINTAT LA TAULA…EL PAPER PINTA…. I ELS DITS TAMBÉ.

SESSIÓ AMB XOCOLATA

RECULL DE DADES:XOCOLATA AIXÒ ÉS XOCOLATA. PERQUÈ ÉS MARRÓ FA BONA OLOR LA XOCOLATA DEL GOT SEMBLA AIGUA. ES POT FICAR EL DIT…ES MULLA. LA PODEM REMENAR AMB EL DIT. ES BONA.NO PICA. SEMBLA UN CARAMEL. SI LA BUFO ES MOU. LA XOCOLATA DESFETA PINTA. ÉS SUAU. NO ES POT AGAFAR…S’ESCAPA. VA BÉ PER PINTAR.ES PODEN FER RATLLES…I RODONES…I UNA CARA. SI PICO AMB LA MA PINTA UNA MA. LES MANS S’ENGANXEN I S’EMBRUTEN MOLT. LA XOCOLATA EN POLS NO ESTÀ MULLADA. SI LA BUFO…VOLA. TÉ GUST DE COLA-CAO.SI MULLO EL DIT SI QUE S’ENGANXA. ÉS SUAU. NO SEMBLA AIGUA. TÉ BONA OLOR. TAMBÉ PUC FER DIBUIXOS SI PINTO AMB EL DIT. S’ENGANXA EN LA XOCOLATA DESFETA. LA XOCOLATA EN PASTILLA ESTÀ DURA. FA POCA OLOR. M’AGRADA. PINTA POC. SI LA MULLO PINTA MÉS. ARA BARREJEM TOTES. AMB LES UNGLES FA DIBUIXOS. AMB EL GOT FA RODONES. SI BUFO AMB LA CANYA NO ES MOU…PERÒ PUC FER DIBUIXOS. SI XUCLO NO PUJA LA XOCOLATA. S’ENGANXA. SI XUCLO EN EL GOT SI QUE PUJA I SI BUFO FA BOMBOLLES. M’AGRADA PINTAR AMB LA XOCOLATA. LES MANS ESTAN SUAUS…I LA CARA. LES MANS FAN SOROLL QUAN PICO. TAMBÉ S’ENGANXA EN EL PLÀSTIC DEL DAVANTAL… I AL PAPER SI PICO FA SOROLL PERQUÈ S’ENGANXA.

SESSIÓ AMB MEL

RECULL DE DADES: MEL AIXÒ VA BÉ PER LA TOS. EL MEU GERMÀ S’HO MENJA PER LA TOS. HO FAN LES ABELLES. ÉS DE COLOR GROC…I TARONJA…I UNA MICA MARRÓ. NO M’AGRADA LA OLOR….A MI SÍ FIQUEM EL DIT. COSTA DE REMENAR….S’ENGANXA…VA A POC A POC…SEMBLA COLA. QUAN TREC EL DIT NO CAU RÀPID. CAUEN GOTES. TASTEM. NO M’AGRADA….A MI SI. SEMBLA CARAMEL….A MI EM PICA. ESTÀ CALENTA…NO, NO CREMA. PERÒ NO ESTÀ FREDA. SI LA TIREM A LA TAULA NO CAU RÀPID. TAMBÉ PINTA. FA RATLLES. PINTA DIBUIXOS. AMB LA CANYA NO ES MOU. SÍ, FA UNA RODONA…PERÒ NO PUJA….S’ENGANXA. LA CANYA S’ENGANXA A LES MANS I NO PUC BUFAR….MIRA NO EM CAU DE LA MA. AMB LA CANYA PUC DIBUIXAR….COSTA UNA MICA. FAIG LA MA….MIREU S’ENGANXA I FA MOLT SOROLL. OH! EN EL PAPER QUASI NO ES VEU LA MA….PINTA POC LA MEL. MIREU LES MEVES MANS TENEN LLUM….COM EL SOL. BRILLEN. I S’ENGANXEN….XOCA!!!! TAMBÉ S’ENGANXA AL DAVANTAL….LA MEVA CARA ESTÀ BRUTA…S’ENGANXA. MIREU ELS DAVANTALS S’ENGANXEN SENSE MANS….LES MANS TAMBÉ S’ENGANXEN. LA MEL ENGANXA TOT. COSTA DIBUIXAR I NO ES VEU. SI POSO UNA MUNTANYA DE MEL DIBUIXO MÉS. LES UNGLES PINTEN MÉS QUE ELS DITS. LES CANYES TAMBÉ.

SESSIÓ AMB FARINA

RECULL DE DADES: FARINA AIXÒ ÉS SUCRE. AVUI JUGAREM AMB SUCRE. FAREM CIÈNCIA. NO. NO ÉS SUCRE. ÉS SAL. NO ÉS SAL. NO PICA. AH!!! ÉS FARINA I FA FUM. LA MEVA MARE FA COQUES. NO ES FUM. VOLA. BUENO VOLA SI LA BUFES. LA FARINA ESTÀ FREDA.M’AGRADA TOCAR-LA. ÉS SUAU. NO RASCA. MIRA CAU DE L’EMBUT ÉS BLANCA. SI LA POSO A SEDÀS CAU FINETA. SEMBLA NEU. LA PUC AGAFAR AMB LA MA..I AMB LA CULLERA…I AMB UN GOT… PUC FER UN FLAM. SI BUFO AMB LA BOCA TAMBÉ VOLA. MIRA HE DIBUIXAT LA MEVA MA APRETANT….JO FAIG RATLLES…I RODONES.. MIREU M’HE PINTAT LA CARA.SEMBLO UN PALLASSO. ARA NEVA…CAU A TERRA. MIRA LA MEVA SABATA DIBUIXADA AL TERRE. SI XUCLES NO PUJA…CLAR ESTÀ SECA. NO MULLA. PINTA LES MANS DE BLANC I ELS CABELLS. SI PICO LA BATA SURT VENT…NO ÉS FUM…VOLA. PIQUEN ELS ULLS. NO M’AGRADA. LA XOCOLATA ÉS MÉS BONA NO LA MEL ÉS MÉS BONA.

SESSIÓ AMB PASTA DE DENTS

RECULL DE DADES: LA PASTA DE DENTS ÉS PASTA. ÉS PER RENTAR-SE LES DENTS FA OLOR DE XICLET FA OLOR DE MENTA TÉ RATLLES BLAVES FA BONA OLOR PICA MOLT NO M’AGRADA A CASA LA MEVA MAMÀ TÉ VULL AIGUA!!!! ESTÀ FREDA. S’ENGANXA ESTÀ MULLADA SI GIRO LA MA NO CAU.S’ENGANXA PINTA!!!!!! NO LA PUC AGAFAR AMB LA CULLERA SI LA POSO DINS EL GOT SÍ QUE L’AGAFO BÉ. MIRA!!! SI REMENO CANVIA DE COLOR. ARA ÉS BLAU FLUIX I NO TÉ RATLLES. PUC FER RATLLES AMB LA CANYA I AMB LES UNGLES I AMB LA FORQUILLA FA MOLTES RATLLES PUC FER RATLLES AMB LA CANYA I AMB LES UNGLES I AMB LA FORQUILLA FA MOLTES RATLLES SI GIRO EL GOT…NO CAU SI LA BUFO NO CAMINA…S’ENGANXA NO ES POT XUCLAR…NO PUJA MIRA!!! S’ENGANXEN LES MANS…XOCA-LES!!!! PODEM JUGAR AQUERTA PASTA NO ÉS BLAU…ÉS VERMELLA. NO PICA ESTÀ FREDA TAMBÉ AQUESTA M’AGRADA.JO TINC A CASA PERÒ NO PINTA…DESAPAREIX LES PASTES NO ES BUFEN…NO PODEN CAMINAR QUAN POSEM AIGUA SURT SABÓ!!!!! NO ES POT MENJAR, ES PER RENTAR LES DENTS QUAN S’ASSECA ES POSA BLANCA MIRA SI LA TOCO SECA….RASCA.EL DIBUIX RASCA. ARA NO ÉS SUAU…. EL SABÓ QUE SURT DE LES MANS ÉS BLANC FAN BONA OLOR.

ORGANITZACIÓ LES SESSIONS D’EXPERIMENTACIÓ ES FARAN SEMPRE QUE SIGUI POSSIBLE AMB TOT EL GRUP. ES FARÀ UNA SESSIÓ SETMANAL. A CADA SESSIÓ ES FARÀ L’EXPERIMENTACIÓ D’UN ELEMENT. L’ESPAI FÍSIC SERÀ L’AULA PER LA COMODITAT DE L’AIGÜERA I PER TREBALLAR MILLOR ELS HÀBITS DE NETEJA. QUAN AQUEST ESPAI NO ESTIGUI DISPONIBLE ES FARÀ AMB MIG GRUP , AL PASSADÍS I NOMÉS AMB UNA EDUCADORA. ABANS D’INICIAR LA SESSIÓ ENS POSAREM ELS DAVANTALS. UN COP ACABADA LA TASCA RECOLLIREM I ENS NETEJAREM.

COMPETÈNCIES BÀSIQUES C.TRANSVERSALS COMUNICATIVES. LINGÜÍSTICA, AUDIOVISUAL/ ARTÍSTICA I CULTURAL METODOLÒGIQUES: TRACTAMENT DE LA INFORMACIÓ I COMPETÈNCIA DIGITAL/ COMPET.MATEMÀTICA/ APRENDRE A APRENDRE PERSONALS: AUTONOMIA I INICIATIVA PERSONAL CONVIURE I HABITAR EL MÓN: CONEIXEMENT I INTERACCIÓ AMB EL MÓN FÍSIC: CARÁCTERÍSTIQUES DELS ELEMENTS, PROCEDÈNCIA I FUNCIÓ SOCIAL I CIUTADANA: CONVIVÈNCIA, SOLIDARITAT./ RECICLATGE *VOCABULARI NOU *EXPRESSIÓ ORAL *RECURSOS TIC: VIDEO ABELLES *EXPERIMENTACIÓ DEL TRAÇ: PLASMACIÓ *IDENTIFICAR *COMPARAR *CLASSIFICAR *RELACIONAR *EXPLORAR *DEDUIR *PREVEURE *RECOLLIR DADES I INTERPRETAR-LES: TIC *ADQUIRIR COMPETÈNCIA MATEMÀTICA *HÀBITS DE NETEJA: RENTAR-SE I FER SERVIR EL DAVANTAL *HÀBITS DE TREBALL. ATENCIÓ,ROMANDRE AL LLOC, TREBALLAR TRANQUIL, USAR BÉ ELS ESTRIS. *HÀBITS D’AUTONOMIA PERSONAL *HÀBITS D’ORDRE.ENDREÇAR *LA INFORMACIÓ DELS SENTITS: -TACTE: TEXTURES -VISTA: COLORS,FORMES,MIDES, GRUIXOS… -OLFACTE: AROMES -OÏDA: SONS I SOROLLS. *D’ON PROVENEN ELS MATERIALS *FUNCIÓ QUE PODEN FER. *HÀBITS DE CONVIVÈNCIA: ACCEPTAR NORMES,COMPARTIR, NO MOLESTAR,RESPECTAR EL PROPI TREBALL I ELS DELS ALTRES, MOSTRAR,AGRAÏR,DEMA-NAR SI US PLAU…. *HÀBITS DE DESPLAÇAMENT. RESPECTAR EL TORN. *RECICLATGE: CADA MATERIAL AL SEU CONTENIDOR