T4. MOTIVACIÓ i SATISFACCIÓ LABORAL

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
UD 3. La professió dinfermeria. El procès datenció dinfermeria (PAI) Coneixer les necessitats humanes ajuda a saber quina és lajuda que.
Advertisements

ESCOLA DE PARES I MARES “El «oficio» de ser padre no se aprende en ningún sitio y es al mismo tiempo una de las tareas más delicadas que emprendemos los.
TEMA 4: EL SISTEMA DE DIRECCIÓ DE L'EMPRESA
Barcelona, 20 de novembre de 2010 Dr. Xavier Clèries El pacient té la paraula.
LOS LÍMITES DE LA EDUCACIÓN Alba Sánchez Canal Capítol 4: La paternidad responsable.
LIDERATGE Objectius: 1.- Diferenciar DIRECCIÓ i LIDERATGE
Tema 3 CULTURA i CLIMA LABORAL. T3. CULTURA I CLIMA LABORAL Objectius : Diferenciar entre clima i cultura Conèixer causes o factors que impulsen el clima.
ING. PAUL TANCO FERNANDEZ
FILOSOFIA MODERNA IMMANUEL KANT. 2 IMMANUEL KANT- XVIII (1) PRINCIPIS GENERALS  De formació racionalista, la lectura de l’obra de Hume li fa plantejar.
FACTORES QUE INCIDEN SOBRE LA MEMORIA
TFG – Àrea Enginyeria del programari
MOTIVACION.
L'ELECTRICITAT I CIRCUIT ELÈCTRIC.
Relacions en l’equip de treball
Motivación. Determinantes del desempeño laboral. Figura 1 DISPOSICION PARA DESEMPEÑARSE DESEMPEÑO LABORAL CAPACIDAD PARA DESEMPEÑARSE OPORTUNIDAD PARA.
Això vol ser un homenatge a la sardana
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
Tema 10: Dinàmica.
PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
Salut mental i prevenció
FUNCIONS ELEMENTALS.
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
Tema 2. DIVISIBILITAT.
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
Clara Orriols Xavier Nus
Anàlisi econòmica i financera
DINÀMICA.
PETITS REPORTERS Títol.
CALES DE L’ESCALA.
@sebastiani64.
Potències de nombres racionals
Auto informació Servei d’assessorament Servei de reconeixement.
L’hora dels indecisos L’hora de decidir.
5. El problema de la moral: teoria de la virtut
2. L’idealisme absolut de Hegel
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
La filosofia del positivisme i l’utilitarisme
1 u n i t a t El Dret del Treball.
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
NUTRICIÓ I PREVENCIÓ DEL CÀNCER DE MAMA
VALORS/VIRTUTS per créixer com a persones
Activitat d’autoconeixement
Què existeix i què no existeix.
16 coses apreses el 2016 (III) Carles Capdevila 2017 
ELS LÍMITS EN ELS INFANTS, NECESSARIS?
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
LES FRACCIONS.
Tema 5: Nombres naturals i enters
1. Aristòtil 1.5 El problema de la moral: l’eudemonisme
CONNEXIONS SENSE CABLES I DISPOSITIUS MÒBILS
La filosofia del positivisme i l’utilitarisme
La pràctica reflexiva Conceptes i mirades del que implica aquest tipus de modalitat formativa.
Estils de comunicació i relacions interpersonals: l’Assertivitat
L’electricitat i el circuit elèctric
1. El problema de la realitat: teoria hilemòrfica
+ En plena confusió, a causa de la malaltia i la persecució, el pobre crida anguniosament Déu. + El seu alliberament per part de Déu causarà vergonya.
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Això vol ser un homenatge a la sardana
VIOLÈNCIA I VIH Margarita Sentís i Carmen Borreguero
Carta de Lincoln al mestre del seu fill (i II)
SISTEMA DUNAR.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
LA MOTIVACIÓN LABORAL Análisis y teorías Prof. Gómez Armario.
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
La vulneració dels drets socials
AMB DÉU TOT ÉS POSSIBLE Paula García Ruiz
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
Transcripción de la presentación:

T4. MOTIVACIÓ i SATISFACCIÓ LABORAL Objectius: Saber què vol dir MOTIVAR. Tenir referència de les principals teories. Conèixer formes per millorar la satisfacció en el treball. Competències: Comunicació oral Capacitat de recerca Capacitat analítica Capacitat de treball en equip Bibliografia: Recursos Humanos en Empresas de Turismo y Hostelería. Alberto Jorge Acosta, Nuria Fernández y Marta Mollón.Ed. Prentice Hall, 2002. Cap. 12. Lectures recomenades.

T4. MOTIVACIÓ i SATISFACCIÓ LABORAL PERSPECTIVA CONCEPTUAL Una persona actua d’ una determinada manera. Tot comportament o conducta respon a uns motius: exigències o necessitats. Tots actuem per determinades exigències o necessitats, però cada persona és diferent. Arnau: el que mou a la conducta. Vroom: nivell d’ esforç que estem disposats a fer.

T4. MOTIVACIÓ i SATISFACCIÓ LABORAL TEORIES CONCEPTUALS: El QUÈ i COM 1.- TEORIES DE CONTINGUT 2.- TEORIES DE PROCÉS 1.- Maslow, Herzberg, McClelland... 2.- Vroom, Locke, Adams,...

T4. MOTIVACIÓ i SATISFACCIÓ LABORAL TEORIES DE CONTINGUT Estudien: El què i perquè de la conducta motivada dels individus Els elements causants de la motivació

T4. MOTIVACIÓ i SATISFACCIÓ LABORAL TEORIES DE CONTINGUT: Teoria Jerarquia de Necessitats de Maslow Corrent humanista: la persona com a una realitat creativa. Característica: la persona està en constant avanç, en funció de satisfer les seves pròpies necessitats. Les necessitats les identifica en 5 nivells: Fisiològiques: són les més bàsiques. Necessitats d’ aliments, roba, habitatge... Seguretat: les persones requereixen un cert grau de seguretat física, laboral, reducció del risc... Socials: relacionades a l’ afecte i sentit de pertinença. Fa referència a les relacions interpersonals... Estima: reconeixement, assoliment, sentiment de confiança, autoestima... Autorealització: desenvolupament del propi potencial i de les capacitats

T4. MOTIVACIÓ i SATISFACCIÓ LABORAL Teoria Bifactorial de Herzberg Quan un treballador se sent be en el seu lloc de treball es degut a ell mateix. Factors intrínsecs: el tipus de treball, la responsabilitat, ser reconeguts,... Quan un treballador està insatisfet es deu a factors externs: condicions de treball, polítiques de personal,... Conclusió: els factors que poden motivar no són els mateixos que desmotiven Factors Higiènics: factors relacionats a l’ activitat laboral, però extrínsecs. L’ equilibri d’ aquest factor provoca una satisfacció però no assegura una motivació (salari,...) Factors Motivadors: factors relacionats amb el contingut del propi treball,intrínsecs. Generen que les persones se sentin motivades (responsabilitats, autorealització, ...) El grau de satisfacció de l’ individu en el seu treball està en funció del contingut i definició d’ aquest La insatisfacció de l’ individu en el seu treball depèn de factors del context, ambientals, salaris,...

T4. MOTIVACIÓ i SATISFACCIÓ LABORAL TEORIA MCCLELLAND Explica l’ èxit professional sobre la base de la motivació. Tres estats: Assoliment (logro): lluita per obtenir els millors resultats. Desig d’excel·lència Poder: control dels demés, influir i modificar situacions Afiliació:Desig d’ establir relacions interpersonals. Les persones prefereixen la cooperació a la competència. Totes les persones tenim més desenvolupat un estat motivacional

T4. MOTIVACIÓ i SATISFACCIÓ LABORAL TEORIES DE PROCÉS Estudien: El COM es dóna la conducta motivada La dinàmica del procés motivacional

T4. MOTIVACIÓ i SATISFACCIÓ LABORAL Teoria de l’ Expectativa de Vroom La motivació del treballador depèn de la intensitat amb el què es desitgi assolir un objectiu i la probabilitat d’ assoliment. L’ esforç realitzable per a una persona depèn de: La probabilitat d’ obtenir un determinat nivell d’execució o rendiment La recompensa que es pot assolir amb el nivell de execució

T4. MOTIVACIÓ i SATISFACCIÓ LABORAL Teoria de l’ Equitat d’ Adams Els individus estableixen comparacions entre les contribucions que realitzen i les retribucions que obtenen i al mateix temps es comparen amb els seus companys. Els individus se senten motivats cap al seu treball quan hi ha equilibri entre l’ esforç realitzat i la recompensa i, quan no hi ha diferència significativa amb altres companys del mateix lloc de treball.

T4. MOTIVACIÓ i SATISFACCIÓ LABORAL Aspectes que poden determinar la motivació laboral: El més important és que el/la treballador/a vulgui ... Adequació professional-lloc de treball Clima laboral Reforç positiu Implantació del empowerment Comunicació interna Accés a la informació Planificació del desenvolupament professional ...