La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Clara Orriols Xavier Nus

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Clara Orriols Xavier Nus"— Transcripción de la presentación:

1 Clara Orriols Xavier Nus
Effective Motivation How to get extrordinary results from everyone John Adair Clara Orriols Xavier Nus

2 Què és la motivació? Motivació: necessitat, desig o emoció que et condueix a actuar d’una certa manera. Observació: Tenim motivacions a diferents nivells de consciència. Tendim a racionalitzar totes les nostres motivacions, però n'hi ha d'inconscients i a vegades és difícil veure quins motius ens porten a realitzar una certa acció. Teoria del bastó i la pastanaga: maneres de moure algú a fer una acció en concret. por i càstig recompenses i incentius

3 Què t'esperes? Teoria de l'espectativa: processos racionals i conscients en els quals calcules el que aconseguiràs en comparació amb el que hauràs de donar. Equació de l'espectativa (VROOM): F= Força de motivació individual E= Probabilitat subjectiva (l’esperança que un té a que el seu comportament el portarà a un resultat). V= València (preferència que un té per un resultat en particular). Observació: Només quan els dos termes de l'equació siguin positius la motivació podrà existir F =  ( E · V )

4 Jerarquia de les necessitats de Maslow
La persona està motivada per una sèrie de necessitats internes: PRÒPIA ACTUALITZACIÓ Creixement Desenvolupament personal Realització ESTIMA Respectar-se un mateix Èxit Estatus Reconeixement SOCIAL SEGURETAT Vida social Acceptació Amistat i amor FISIOLÒGIQUES Estabilitat Protecció davant del perill Gana Set Son

5 Teoria de l’actualització pròpia
(distincions) Particular: Qualsevol que tingui un talent especial o abilitat per usar i desenvolupar-la plenament. General: ansia universal en qualsevol persona de créixer i desenvolupar-se com a persona humana Cadascú té un potencial d’èxit en alguna cosa. Encara hi ha inmensos recursos sense aprofitar de voluntat, energia, creativitat i intel·ligència en la gent per al treball.

6 Seguretat professional Relacions interpersonals
Factors d’higiene Estudi de Herzberg: Satisfacció professional Les persones estan motivades per grans necessitats com l’éxit, el reconeixement I la propia actualització. Enriquiment professional crea més satisfacció professional per l’enfortiment del què va anomenar “els motivadors”. Factors d'higiene: Descriuen la situació del treball, són els factors que et poden fer sentir infeliç o insatisfet amb la feina Salari Política de l'empresa i administració Supervisió tècnica Vida personal Seguretat professional Relacions interpersonals Estatus Condicions de treball

7 Els motivadors Sentiments positius a curt termini que actuen com a reforç de les necessitats bàsiques. Èxit Reconeixament Possibilitats de creixement Millora Responsibilitat La feina en si mateixa

8 El model dels 3 cercles Hi ha 3 àrees de necessitats solapades presents en grups de treball o organitzacions: La necessitat de complir amb la mateixa TASCA La necessitat del grup o equip per a la UNITAT Les necessitats INDIVIDUALS personals que els individus tenen en virtud de ser humans. Observació: Els cercles són dinàmics en el sentit que cadascun d’ells té per si mateix forces de motivació en un camp magnètic. Aquests camps interactuen positivament o negativament.

9 Equilibrant els globus...
Relacions transaccionals i transformacionals: Si transposes el model de la “teoria de l’espectativa” al model de l’empresa, i ho transformes al model dels 3 cercles sortirà una cosa així... Propòsits Corporatius Objectius Observació: Segons política d’empresa, els globos es poden estar inflats amb diferents volums. Organització estructurada en equips Individus a tots els nivells

10 Lideratge i motivació Responsabilitzar-se de tres àrees:
- Portar a terme les tasques - Construir i mantenir l’equip - Desenvolupament individual Per garantir el funcionament has de definir unes funcions. Definir les tasques, planificar, controlar, donar suport, informar i avaluar. S’ha d’estar preparat per intervenir quan faci falta. Has de marcar la direcció en temps de canvis, construir l’equip, prendre decisions i fixar les funcions.

11 Inspirar als altres La inspiració no és tangible però existeix i passa. L’esperit és una energia activa que invaeix les persones. L’esperança és l’oxigen de l’esperit humà. Martin Luther va dir: “Tot el que es fa en aquest món és amb l'esperança”

12 El principi del fifty-fifty
Perquè les coses funcionin, el 50% de la motivació ha de venir de l’interior de la persona i l’altre 50% del seu propi entorn, especialment del líder. El principi del fifty-fifty es mostra com a antídot per a la frustració dels mals resultats. Critica’t la teva pròpia motivació abans de criticar la dels altres.

13 Estigues motivat tu mateix
Per inspirar als altres tu has d’estar motivat. Utilitzar el poder de l’exemple. Per motivar als altres el teu compromís és vital, has d’estar en la feina correcta. - Hauràs trobat la teva vocació si les teves energies flueixen fàcilment en el teu treball.

14 Selecciona persones que ja estiguin motivades
Normalment motivació i habilitat van lligades. És millor tenir una bona motivació i no tan talent que al revés. Tenir presents tres elements o dimensions de la persona. Punts bona motivació: Responsabilitat interna del treball fet Atenció als detalls Habilitat d’avaluar el propi treball Sentir-te orgullós de la feina feta Motivació: Et dona la satisfacció Habilitats: Experiència, qualitats, coneixement. Personalitat: Com t’adaptes a la gent i a les situacions

15 Fixa objectius desafiants però realistes
Si les tasques són desafiants i realistes tindran tendència activar les nostres celes de motivació. Líders han d’esculpir les parts de les tasques a fer, s’han de fixar les direccions a actuar per obtenir els objectius desitjats. Equip ha d’estar d’acord amb els objectius. Una manera és que ells prenguin part de les decisions per fixar-los. No tinguis por de fixar objectius realistes i desafiants, si no ho fas la gent estarà desepcionada. Si és fàcil no pot ser una tasca.

16 Recorda que el progrés motiva
Volem acabar les tasques que fem. Si la gent sap cap on és mou incrementen el seu esforç. Motivació i moral no sempre al mateix nivell. Has de ser capaç de detectar-los tan a nivell individual com en general. Si és general pot ser degut: Manca de confiança en l’últim èxit Manca de confiança en els plans presents Manca de confiança en el lideratge Per inspirar l’equip ho has de fer amb una bona noticia, per exemple per millorar rendiment. Els hi has de comunicar confiança amb les teves paraules i accions

17 Tracta a cada persona de forma individual
Per aconseguir el millor de cadascú se’ls ha de tractar de forma individual S’ha de trobar temps per parlar amb cada individu per saber que motiva individualment. Si ets capaç de convèncer algú que pot fer una cosa quan ell creia que no  llavors l’has inspirat

18 Proporciona les recompenses justes
Els diners són l’element clau per recompensa el treball avui en dia. Però el salari té més poder per tornat insatisfet que per motivat. Un bon salari és necessari per treure el millor de la persona, però no és suficient si està sol. La gent prefereix una part fixa i una de variable segons els resultats. Incentius juguen un paper important , però diners no són sempre la millor recompensa.

19 Donar el reconeixement
Gent valora positivament el reconeixement. Es busca quan saps que has fet alguna cosa excepcional. S’han de recompensa les contribucions reals a la millora comú. Si se’ls dona publicitat els reforces. Un regal manera concreta de rebre reconeixement. És simbòlic i simbolitza el valor del que ha fet. Frase: “Cap de nosaltres traurà més idees millors si el nostre esforça no s’aprecia” (Alexander F. Osborn)


Descargar ppt "Clara Orriols Xavier Nus"

Presentaciones similares


Anuncios Google