Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
Advertisements

XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Les competències i la coeducació
Una experiència amb PÈBILI PROJECTE FILOSOFIA 3/18
PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Programa de Transició Escola Treball
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
1 u n i t a t L’educador infantil.
I transforma un llibre en un nou lector
INTRODUCCIÓ Educar en valors. Eix transversal En tots els àmbits Epp
Les bones pràctiques per a la educació en família
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
PETITS REPORTERS Títol.
APRENENT JUNTS.
L’INFANT CAPAÇ 25 Aniversari CRP Vilafranca
Escola la Floresta Sant Cugat del Vallès.
Projecte de P-3 4a Part Curs
BENVINGUTS A P3! REUNIÓ DE PARES CURS ESCOLA CAN LLOBET.
Autor: Samuel Lozano Alcodori
L´entusiasMat ens entusiasma!!!.
II JORNADES USEE Maresme - Vallès Oriental Abril de 2010
Una visió des de la família. Delegació de Família i Vida
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
DIADA DE La pau i la no violència.
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
Animació Intervinents a la maternal
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Les competències i la coeducació
Edició 2017 Reunió amb famílies.
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
Grups interactius a L’Esquitx
INFLUÈNCIA DELS JOCS DE LLUITA I EL JUDO A SECUNDÀRIA
Objectiu Educatiu Trienni
ENS TROBEM DE NOU.
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.

PROGRAMA EDUCATIU DE MEDI AMBIENT VIC
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
Treball i aprenentatge en xarxa
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
Interacció escola - entorn.
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
Millorar el rendiment escolar dels nostres fills i filles
Continuació: el temps II
XESVic Avaluem projectes del pati de l’escola
Barcelona, 23 de novembre de 2.009
Vulneració dels drets socials
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
L’HANDBOL A L’ESCOLA.
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
LÍMITS: EDUCAR EN LLIBERTAT
CASAL D’ESTIU IL·LUSIONS 2016
Convivència i Mediació Escolar
No hi ha raó sense emoció
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Transcripción de la presentación:

Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure C.E.I.P. La Jota

D’on surt el projecte? L’educació és cosa de tots: Responsabilitat compartida Un pas més enllà: caminem plegats. C.E.I.P. La Jota

INQUIETUDS Dificultat per parlar i reflexionar. Discuteixen i no s’escolten. Es barallen. Dificultat per expressar allò que senten. C.E.I.P. La Jota

Objectius del programa Aprendre a relacionar-se. Aprendre a enraonar i a argumentar. Aprendre a posar-se en lloc de l’altre. Aprendre a escoltar… En definitiva: Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure C.E.I.P. La Jota

CAMÍ RECORREGUT C.E.I.P. La Jota

RELACIÓ AMB L’ENTORN C.E.I.P. La Jota A.V.A.C. C.E.I.P. La Jota

El programa de Competències Socials QUÈ FEM A L’ESCOLA? El programa de Competències Socials C.E.I.P. La Jota

Per a què serveix ? És un programa adreçat a la solució de problemes interpersonals. Desenvolupa les habilitats socials i cognitives. S’aprèn a pensar per evitar conductes irreflexives. C.E.I.P. La Jota

En què consisteix ? Es basa en el diàleg com a eina i actitud. S’aplica des de la tutoria. Jocs i activitats dirigides amb objectius predeterminats. C.E.I.P. La Jota

Com són les activitats i els jocs? Activitats i jocs de gran i de petit grup. Sovint les activitats no queden reflectides al paper. És important la participació i el diàleg. Es fan servir materials diversos (fotos, dibuixos, contes, pel·lícules...). C.E.I.P. La Jota

Quins aspectes es treballen? Alfabetització emocional. Autorregulació i atenció. Desenvolupament del pensament causal, alternatiu, conseqüencial, perspectiva i mitjans-finalitats. C.E.I.P. La Jota

Quins resultats es poden obtenir ? Millora el clima de l’aula. S’afavoreix l’aprenentatge en general. Es redueixen les conductes agressives. S’aprén a tenir en compte a l’altre. Augmenten les conductes respectuoses, solidàries i de companyonia. C.E.I.P. La Jota

PROJECTE COMÚ ESCOLA-FAMÍLIA Un espai i un temps de trobada escola -família. Per poder pensar, sentir i actuar conjuntament sobre l’educació dels nostres fills, dels nostres alumnes. Amb l’objectiu d’ajudar-los a ser persones autònomes i responsables. C.E.I.P. La Jota

PER QUÉ? La col·laboració família-escola és una necessitat del nostre temps pels canvis familiars i socials. Això implica canvis en els models educatius. C.E.I.P. La Jota

PER A QUÈ? Per actuar amb criteris educatius comuns i compartits. Perquè els infants tinguin referències clares. Perquè el treball en equip (família i escola) millora els resultats. C.E.I.P. La Jota

I ARA QUÈ? Un espai de comunicació: compartir experiències, cine-fòrum, debats, xerrades, ... Obrim un espai de participació. Us hi apunteu? C.E.I.P. La Jota

Nens i nenes que valorin el que tenen i puguin ser feliços. QUINA EDUCACIÓ VOLEM PER ALS NOSTRES NENS I NENES ? Pensem que la educació dels nostres alumnes ha d’aconseguir: Nens i nenes que valorin el que tenen i puguin ser feliços. Nens i nenes que sàpiguen afrontar i solucionar les dificultats reflexionant. Nens i nenes que sàpiguen dialogar, expressar els seus sentiments, i col·laborar a tot arreu. Nens i nenes responsables i que s’esforcin. C.E.I.P. La Jota