ASSESSORAMENT TIC CURS 2004-2005 Departament d’Educació Subdirecció General de Tecnologies de la Informació Departament d’Educació
Què és un assessorament? Una modalitat de formació del professorat del Pla de Formació Permanent del Departament d’Educació. Destinada a donar als docents d’un centre un suport específic per a la millora de la tasca educativa del conjunt del centre.
Objectius de l’assessorament: Impulsar l’ús educatiu de la informàtica i de les tecnologies de la informació en el centre docent. Vertebrar la seva inserció en el projecte curricular i en la pràctica docent de les diverses àrees de coneixement.
ASSESSORAMENT = CANVI DE DINÀMICA D E S P R É S A B A N S Del centre escolar
Elements que canvien en el centre: Aspectes organitzatius: recursos humans i materials Planificar i organitzar els recursos informàtics Aspectes pedagògics: nova dinàmica de treball metodològic Inserció de l’eina dins del PCC del centre.
Qui participa en l’assessorament? Assessor (extern) Equip directiu Coordinador d’informàtica Comissió informàtica (?) Resta del claustre
Interacció Assessor-Centre
Sessions de l’assessorament
Sessions presencials amb l’assessor A pactar entre l’assessor i el centre. 30 hores de durada, repartides cada dos setmanes lectives. Dimecres. En horari de tarda (a partir de les 17 hores). OBJECTIU: Motivar, dinamitzar i orientar al centre. Mostrar i reflexionar sobre l’aplicació de l’eina dins de les àrees curriculars.
Sessions sense presència de l’assessor Treball entre professors/es i alumnes. 30 hores com a mínim, intercalades entre les sessions amb l’assessor. OBJECTIU: Realitzar tasques de formació, reflexió i actuació amb els alumnes.
ASSESSORAMENT TIC El/la xiquet/a que aprèn de l’ordinador El/la xiquet/a que aprèn amb l’ordinador 2004 - 2005
Pàgina Web i a/e de l’assesor: Àngel Ismael i Hierro http://www. xtec Pàgina Web i a/e de l’assesor: Àngel Ismael i Hierro http://www.xtec.es/~aismael aismael@pie.xtec.es