Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Més enllà de les arts escèniques
Advertisements

XARXA DE DEBAT EDUCATIU
ESCOLA GRAS I SOLER.
Ponència Una educació per a un nou país.
Programa de Transició Escola Treball
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
1 u n i t a t L’educador infantil.
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
Institut Lluís Domènech i Montaner
BENVINGUTS/DES Institut Lluís Domènech i Montaner
Recursos Informàtics en Història
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
El Club de Futbol Femení de St.Roc DISSENYA EL BLOG DEL SEU EQUIP
PETITS REPORTERS Títol.
PROPOSTA DE PROJECTE INTERDISCIPLINARI A TRAVÉS
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
Biblioteca Patrimonial Digital de la Universitat de Barcelona
QUI SOM? ASPAS, Associació de pares de persones amb discapacitat auditiva Missió: Defensar, reivindicar i garantitzar els drets e interessos de la persona.
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
SALUT MENTAL I EDUCACIÓ. Departament de Docència I Formació
Taula Rodona 3 Salut Mental i Educació: Esculls i reptes de futur, des de l’experiència dels programes actualment en funcionament. Marta Colomer Bolló.
Seminari d’Educació Especial
III. El servei públic educatiu
Projecte d’educació en comunicació audiovisual.
Tesis Doctorals en Xarxa
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
“El perfil de mestre i professor”
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
ESTAT DE LA COEDUCACIÓ EN ELS CURRÍCULUMS EDUCATIUS
La Presència Educadora
Treball i aprenentatge en xarxa
Cap a una educació plurilingüe: conceptes clau, estratègies i eines
Coneixements i idees previs
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Cap a una educació plurilingüe: conceptes clau, estratègies i eines
Formació per als equips directius d’educació secundària
Recurs educatiu Europa
CRAI: Unitat de Serveis a Usuaris
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
CRAI: definició i estructura
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
Organització i creixement
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
Grup de Treball en el Portafoli de l’Estudiant
Convivència i Mediació Escolar
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
70º JORNADA DIM DE TARDOR –
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Desenvolupament d'una aplicació web per a viatgers
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
QUÈ ÉS LA LOMCE? LOMCE, és una llei que ha estat elaborada per persones alienes al món de l’educació, sense el consens o aprovació dels experts en la matèria.
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
Knowing by sharing ( Ens coneixem compartint)
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
WEBQUEST Una tècnica per a l´aprenentage en la xarxa Internet.
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica. Tecnologies de la informació i la telecomunicació

Aquest projecte es basa en la recerca educativa en l’aproximació de l’art contemporani. A partir d’aquesta es derivarà cap a la creació d’un espai web dissenyat per a la informació, la pràctica experimentada i les seves possibilitats didàctiques en els àmbits de formació.

També vol compartir la investigació cap altres formes de continguts per a la docència de les arts plàstiques i posar-los al servei de la comunitat educativa, oferint un conjunt de materials a partir de les TIC i amb exemples i experiències artístiques i didàctiques que afavoreixin el desenvolupament de l’educació visual i plàstica en els centres educatius. El seu desenvolupament es basa en la comunicació , l’art i l’educació al servei de la societat actual, en tant que situa i analitza produccions que no sempre tenen definicions históriques estables ni precises i obra possibilitats d’anàlisi, de reflexió i de re-creació des de les manifestacions artístiques existents com d’altres possibilitats futures.

Podríem dir que els objectius fonamentals són: -Cercar estratègies d’aproximació a l’art amb el desenvolupament de les pràctiques contemporànies de les darreres dècades i experiències en els àmbits escolars. -Crear lligams telemàtics de comunicació a través de la xarxa, entre les institucions del museus i els centres educatius. -Experimentar amb l’art a partir de pràctiques suggerents amb la creació i el pensament contemporani.

Crear una web documentada, interactiva i molt explícita, oberta a les necessitats de cooperació vers la telemàtica educativa i l’art, adient als docents i als propis alumnes. Convidar a reflexionar sobre les maneres que l’art i les seves produccions es poden relacionar en la vida escolar.

Com conviuen l’escola i les produccions artístiques? Quins aprenentatges s’articulen i quines són les seves possibilitats didàctiques? Quin és el rol de l’escola en la producció de l’art?

Treballar entorn de l’art com a bé cultural i la riquesa de la diversitat en la seva capacitat de creació col·lectiva i personal. Experimentar. Compartir l’experiència. Documentar i arxivar En resum, aproximar als àmbits escolars la cultura artística contemporània.

Montserrat Pons Pallarès. Supervisió: Antoni Mercader i Capellà. Departament d’educació Visual i Plàstica i Comunicació Audiovisual de la Facultat de Formació del Professorat de la Universitat de Barcelona