70º JORNADA DIM DE TARDOR –

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
DEFINICIÓ I OBJECTIU DEL SERVEI COMUNITARI
Advertisements

PERSONES AMB DISCAPACITAT INTEL·LECTUAL QUALITAT DE VIDA
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Escola Montserrat Sant Just Desvern
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
ORIENTACIÓ ACADÈMICA INS JÚLIA MINGUELL.
Toca fusta FENT DECORATS
1 u n i t a t L’educador infantil.
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
Estudi per a la identificació de
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
1 era JORNADA D’EMPRENEDORIA I EMPRESA Sant Celoni 31 març 2011
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
MONESTIR DE PEDRALBES El Monestir de Pedralbes és un dels edificis més valuosos del gòtic català, que conserva el claustre gòtic considerat el més gran.
Escola la Floresta Sant Cugat del Vallès.
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
I ARA, QUÈ PUC FER?.
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
INTEL·LIGÈNCIES MÚLTIPLES I ESTRÀTEGIES DOCENTS
II JORNADES USEE Maresme - Vallès Oriental Abril de 2010
Programa BIBE: perspectives de futur
Una visió des de la família. Delegació de Família i Vida
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
A la descoberta de matemàtiques amb un dibuix
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
COM FER FRONT A LA MANCA D’HABITATGE SOCIAL
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Experiència amb el Google Sites
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
Polígons, rectes i punts notables del triangle
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Seminari d’Educació Especial
Tesis Doctorals en Xarxa
Docublog El blog del Programa de Documentació dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya Núria Ferran.
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
Treball i aprenentatge en xarxa
FEAC 2016.
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Mapes conceptuals Jordi Guim.
Formació per als equips directius d’educació secundària
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
Continuació: el temps II
BENVINGUDES I BENVINGUTS!!
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
Nova taxonomia de tasques Webquest de Berni Dodge
12a JORNADA D’ENSENYAMENT DE LES MATEMÀTIQUES 3 d’octubre de 2015
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
Xerrada ABEAM Breu descripció del curs “Internet i les matemàtiques a secundària” DSMA David Obrador Sala: 26 de novembre de 2005.
Índex Introducció Qui som? D’on venim? Cap a on anem? Què hem fet?
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
SERVEIS CARTA DE SANTA COLOMA DE FARNERS
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
Àrea d’Atenció a les Persones
Convivència i Mediació Escolar
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Què són les TIC ? ( Tecnologies de la informació i Comunicació)
Activitats en línia amb Moodle
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

70º JORNADA DIM DE TARDOR – 4a. TROBADA DE CENTRES INNOVADORS A CATALUNYA

L’associació MMACA Creada el 2006 com a Grup de Treball de l’ICE-UPC. A partir de les associacions de professorat de matemàtiques federades a la FEEMCAT. Recull l’experiència docent d'utilització de material manipulatiu i de les exposicions temporals (any 2000).

L’associació MMACA Entitat del 3r sector, sense ànim de lucre i declarada d’utilitat pública, basada en el voluntariat i en el compartiment lliure de materials . Reconegut com a entitat formadora del professorat.

L’associació MMACA Finalitats: Promoure i crear un Museu de Matemàtiques a Catalunya. Divulgar i estimular una imatge social positiva de les matemàtiques. Donar suport a la tasca dels centres educatius .

L’educació no formal Educació no-reglada: Tota activitat educativa organitzada fora del sistema reglat que vulgui ser útil per una comunitat educativa identificada i amb objectius didàctics declarats.

L’educació no formal EDUCACIÓ REGLADA EDUCACIÓ NO-REGLADA SELECTIVA OBERTA ALUNYADA DE LA VIDA EDUCACIÓ PER A LA VIDA APRENENTATGE TEMPORAL APRENENTATGE PERMANENT APRENENTATGE DEPENDENT APRENENTATGE AUTO-SUFICIENT, INDEPENDENT I CONTINU Rogers, Alan - Non-formal Education – Springer (2007)

DIFERÈNCIES ENTRE EDUCACIÓ REGLADA I NO-REGLADA L’educació no formal DIFERÈNCIES ENTRE EDUCACIÓ REGLADA I NO-REGLADA - CONTINGUTS (Fidelitat al currículum) - TEMPS (rigidesa) - DINÀMIQUES: individual / col·lectiva                            llibertat per escollir tasques                            homogeneitat del grup - COMUNICACIÓ (quantitat i tipus d’informació)

L’educació no formal HANDS-ON (i virtual hands-on) HEARTS-ON MINDS-ON EXPERIMENTAR HEARTS-ON EMOCIONAR MINDS-ON REFLEXIONAR

Virtual hands-on Àmbit virtual d’experimentació: - Full de càlcul Geogebra ...

Virtual hands-on Àmbit virtual d’experimentació: L’esfera de la Terra Maths of Planet Earth (2013) Cartografia Geometria de l’esfera

L’exposició permanent de Cornellà Des del 2014, exposició permanent al Palau Mercader de Cornellà de Llobregat. Més de 300 m2 de sales dedicades a la geometria, combinatòria, càlcul, estadística, miralls, cartografia i als primers cursos de Primària. Des de cicle inicial a universitaris oferim visites guiades, tallers i gimcanes. Pel públic general, obert dimecres tarda i diumenges matí.

Formació de professorat Visites organitzades especialment per mestres i professorat a l’exposició de Cornellà. Formació a centres de recursos. Formació a les mateixes escoles i AMPA’s, centrada en la utilització i creació de materials manipulatius.

Les maletes M4 Per tal de retornar l’experiència del museu als centres educatius hem preparat aquestes maletes. Les Maletes de Material Manipulatiu del MMACA són una selecció de reptes de Geometria, Càlcul, Probabilitat i Com­binatòria, fàcils de reproduir per a un seu ús a l’àula. Permeten instal·lar una exposició a cada centre. S’inclou una guia per donar continuïtat als reptes de la maleta amb activitats de taller complementàries, manipulatives i virtuals.

Les maletes M4 Exemple de mòduls de les maletes 9 - 16 anys

Les maletes M4 Exemple de mòduls de les maletes 5 - 9 anys

Les cúpules de Leonardo Una activitat immersiva i competencial dins la geometria, la història, l’art i l’arquitectura. Una activitat col·lectiva que potencia les relacions personals i la col·laboració. També amb format de sobretaula per construir i investigar a l’aula. Caixa LEONARDOME amb 250 peces per construir cúpoles gegants. Caixa amb 50 peces, LEONARDOME 50, per a racons de geometria i construcció de cúpules de 2-3 m de diàmetre.

GRÀCIES www.mmaca.cat