Polítiques culturals valencianes:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
PRESSUPOST 2017.
Advertisements

L’ÈPOCA DE L’IMPERIALISME
XXII UNIVERSITAT D’ESTIU DE GANDIA
El pilars del govern obert a Catalunya: Transparència
Què és un pla Individualitzat ?
TEMA 3. MARC PER A L’ESTUDI DE L’0RGANITZACIÓ DEL CENTRE EDUCATIU
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
Estudi per a la identificació de
EL MODEL SANITARI: MODEL I SISTEMA
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
EL SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES A L’AJUNTAMENT DE MANLLEU
El Comerç Just com a model econòmic solidari
Quin futur volem per al Baridà?
La programació en arquitectura: una eina per a la gestió de la inversió pública municipal El cicle inversor 23 de setembre de 2011.
Decret d’autonomia dels centres educatius
3. Karl Marx: el materialisme històric 3. 5
ELS DRETS I DEURES DE LES FAMILIES DE PERSONES AMB DID
Panoràmica sociolingüística dels segles XVI, XVII i XVIII
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
DGCEC - ICEC SERVEI DE DESENVOLUPAMENT EMPRESARIAL (SDE)
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
2. El naixement de la filosofia occidental
AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR DE LA DIPLOMATURA DE TURISME
Pla de Gestió de la Diversitat de Manlleu (PGDM)
PLA ECONÒMIC I FINANCER EINA CLAU GESTIÓ PÚBLICA
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
Decret d’autonomia dels centres educatius
Catalunya, nou estat d’Europa?
La Direcció queda habilitada per:
Biblioteca Patrimonial Digital de la Universitat de Barcelona
TEMA 10: ALTRES ENTITATS LOCALS
Economia i Cultura. Una anàlisi en perspectiva
DINÀMICA GENERAL DE LA POBLACIÓ
Reptes i oportunitats per a l'estalvi i l’eficiència energètica en els equipaments de Granollers Barcelona, 10 de març de 2015.
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
Policia + Tecnologia Mataró, 1 de juliol de 2003.
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
INTRODUCCIÓ: LES REFORMES EN MARXA
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
2. El materialisme històric de Marx
Sectors culturals a la Comunitat Valenciana
BALANÇ DE LA LLEI DE BARRIS
Estatut d'autonomia de Catalunya
Formació per als equips directius d’educació secundària
Àrea de Docència / SGA IMPLANTACIÓ MILLORES CAMPANYA MÀSTER
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
EXPERIÈNCIES EN UNA ASSIGNATURA OPTATIVA NO CONVENCIONAL: INTRODUCCIÓ ALS NOUS MATERIALS A L’ARQUITECTURA I Congrés UPC Sostenible i 13 de Juliol.
El currículum a l’educació primària
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Unitat 4: L’època de l' imperialisme
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
Índex Introducció Qui som? D’on venim? Cap a on anem? Què hem fet?
En aquest tema veurem els apartats següents:
PRESENTACIÓ RIS VICEPRESIDENCIA I CONSELLERIA INNOVACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
CRAI: Unitat de Gestió de la Col·lecció
Avaluació de la funció directiva: experiència del mètode portafolis
Valors i actituds polítiques en perspectiva comparada
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
El model SA-DA El model d’oferta agregada (aggregate suppy) i de demanda agregada (aggregate demand) és un model adreçat a explicar les fluctuacions del.
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Funcions de demanda agregada
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Procés participatiu per l’elaboració del Reglament de Participació Ciutadana de la Roca del Vallès _Gener de 2011_.
3.- LA GLOBALITZACIÓ És una acceleració de la interdependència de les economies nacionals, provocada pels canvis tecnològics i la reducció de les barreres.
Informe per a l’ASSEMBLEA GENERAL DE SOCIETATS MUSICALS
Interpretació estadística dels indicadors de centre
Transcripción de la presentación:

Polítiques culturals valencianes: patrimoni, recursos i participació ciutadana II Congrés de Patrimoni Cultural Valencià Pau Rausell Köster Director de la Unidad de Investigación en Economía Aplicada a la Cultura. Departamento de Economía Aplicada Camp de Morvedre 18 al 20 de febrer de 2005 Pau.Rausell@uv.es 9638288645 http://www.uv.es/econcult

Polítiques culturals valencianes: patrimoni, recursos i participació ciutadana INTRODUCCIÓ. EL CONSENS AL VOLTANT DE LA POLÍTCA DE PROTECCIÓ DEL PATRIMONI En el marc de les polítques culturals la preservació del patrimoni ha esdevingut una de les àrees de major consens La preservació del patrimoni aporta arguments per a distintes percepcions ideològiques. Aquest consens permet la reducció de determinades ineficiències polítiques..... Però també limita els esforços per l’avaluació dels impactes de les polítiques i reudex el debat a qüestions de temps i quantitats, provocan certes febleses en la dimensió democrática de les intervencions Cal mirar amb més detall l’articulació de les polítiques, les seues cause i les seues conseqüències

Polítiques culturals valencianes: patrimoni, recursos i participació ciutadana ELS OBJECTIUS DE LA PROTECCIÓ DEL PATRIMONI Protecció front a la destrucció Impacte econòmic sobre el territori Transformació del territori. Generació i/o reforçament dels valors simbòlics Si som capaços de racionalitzar amb la major claredat possible quins són els objectius a assolir, també estarem més capacitats per a articular mecanismes d’avaluació de les intervencions

Polítiques culturals valencianes: patrimoni, recursos i participació ciutadana LA PROTECCIÓ DEL PATRIMONI EN L’ESPANYA DESCENTRALITZADA La Llei de protecció del Patrimoni Històric inicia un procés de descentralització que permet el desenvolupament de les Lleis autonòmiques, reservant-se competències en matèries d’exportació, expoli i coordinació. Legislació Autonómica Castella la Manxa, Pais Basc 1990, CV 1998 Murcia, Navarra i la Rioja,

Polítiques culturals valencianes: patrimoni, recursos i participació ciutadana LA POLÍTICA DE PROTECCIÓ DEL PATRIMONI EN EL MARC DE LA MADURACIÓ DE LES POLÍTIQUES CULTURALS DE LES CC.AA

Polítiques culturals valencianes: patrimoni, recursos i participació ciutadana LA POLÍTICA DE PROTECCIÓ DEL PATRIMONI EN LA COMUNITAT VALENCIANA Marc Jurídic. Parla de patrimoni cultural fron a patrimoni històric o històric artístic. Incorpora el patrimoni informàtic Bens de Relevància Local Legislació Autonómica Llei 4/1998. Llei 7/2004 Profunditza en la definició de patrimoni immaterial (informàtica i tecnologia) Fundacions públiques (Luz de las Imágenes i Jaume II el Just, fundació Renaixença. Incorpora certa flexibilitat de modificar la protecció BIC quan es tracte de actuacions d’interés general o projectes singulars rellevants.

Polítiques culturals valencianes: patrimoni, recursos i participació ciutadana LA POLÍTICA DE PROTECCIÓ DEL PATRIMONI EN LA COMUNITAT VALENCIANA La protecció del patrimoni en el marc de la política cultural Secretaria Autonómica de Cultura y Política Lingüística Dirección General del Libro y Bibliotecas Dirección General de Patrimonio Cultural Valenciano Patrimonio Cultural Museos y Bellas Artes Promoción Cultural Artes Escénicas Política Lingüística

Polítiques culturals valencianes: patrimoni, recursos i participació ciutadana LA POLÍTICA DE PROTECCIÓ DEL PATRIMONI EN LA COMUNITAT VALENCIANA La protecció del patrimoni en el marc de la política cultural

Polítiques culturals valencianes: patrimoni, recursos i participació ciutadana LA POLÍTICA DE PROTECCIÓ DEL PATRIMONI EN LA COMUNITAT VALENCIANA La protecció del patrimoni en el marc de la política cultural

Polítiques culturals valencianes: patrimoni, recursos i participació ciutadana LA POLÍTICA DE PROTECCIÓ DEL PATRIMONI EN LA COMUNITAT VALENCIANA La protecció del patrimoni en el marc de la política cultural

Polítiques culturals valencianes: patrimoni, recursos i participació ciutadana LA POLÍTICA DE PROTECCIÓ DEL PATRIMONI EN LA COMUNITAT VALENCIANA La protecció del patrimoni en el marc de la política cultural

Polítiques culturals valencianes: patrimoni, recursos i participació ciutadana LA POLÍTICA DE PROTECCIÓ DEL PATRIMONI EN LA COMUNITAT VALENCIANA La protecció del patrimoni en el marc de la política cultural

Polítiques culturals valencianes: patrimoni, recursos i participació ciutadana LA POLÍTICA DE PROTECCIÓ DEL PATRIMONI EN LA COMUNITAT VALENCIANA La protecció del patrimoni en el marc de la política cultural

Polítiques culturals valencianes: patrimoni, recursos i participació ciutadana LA POLÍTICA DE PROTECCIÓ DEL PATRIMONI EN LA COMUNITAT VALENCIANA La protecció del patrimoni en el marc de la política cultural

Polítiques culturals valencianes: patrimoni, recursos i participació ciutadana LA POLÍTICA DE PROTECCIÓ DEL PATRIMONI EN LA COMUNITAT VALENCIANA El perill de la fundacionalització de la política de preservació del patrimoni Aspectes positius: Incorporació de fons privats. Coordinació dels nivells de govern. Aspectes negatiu: Major opacitat. Major discrecionalitat i menor control social.

Polítiques culturals valencianes: patrimoni, recursos i participació ciutadana ELS MODELS DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA EN LA VALORACIÓ DEL PATRIMONI

Polítiques culturals valencianes: patrimoni, recursos i participació ciutadana ELS MODELS DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA EN LA VALORACIÓ DEL PATRIMONI. L’APORTACIÓ DE L’ECONOMIA L'Economia aporta ferramentes amb capacitats per a mesurar la valoració que el conjunt del ciutadans fan sobre els bens patrimonials L'aproximació econòmica ha de ser entesa com a mecanisme de revelació de preferències sobre valors com el desenvolupament artístic, educatiu o social en contextos on açò és un procediment difícil. I esta circumstància ja és un modest avanç en un marc que tradicionalment s'ha mostrat refractari a qualsevol reflexió sobre l'origen i la naturalesa dels valors dels béns patrimonials i que per tant ha forçat mecanismes de decisió que baix suposats criteris tècnics s'ha mogut en marges arbitraris i opacs.