LÍMITS: EDUCAR EN LLIBERTAT

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Plan de Comunicación UPC Sostenible 2015
Advertisements

RECURSOS EDUCATIUS SÓN ELS MITJANS QUE UTILITZEM A L’ESCOLA PER A TREBALLAR L’AULA. ESPAI: On? TEMPS:Quan? MATERIALS: Amb què ? RECURSOS HUMANS: Qui ?
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
Valorem el que mengem! Disseny de projectes de comunicació, i educació ambiental.
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Les competències i la coeducació
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Ponència Una educació per a un nou país.
MEMÒRIA DELS SERVEIS SOCIALS DE L’AJUNTAMENT DE TORELLÓ. ANY 2010
Podeu posar una foto del vostre centre
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
1 u n i t a t L’educador infantil.
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
JOC EXPERIMENTAL Parteix de TEORIES DE GOLDSCHMIED
Les bones pràctiques per a la educació en família
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
MOTIUS AMBIENTALS I SOCIALS
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
L’INFANT CAPAÇ 25 Aniversari CRP Vilafranca
BENVINGUTS A P3! REUNIÓ DE PARES CURS ESCOLA CAN LLOBET.
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
Qui som? Escola concertada formada per una Cooperativa de mestres i una Associació Cultural Catalana Laica Ambient familiar, una sola línia Nivells educatius:
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Estratègies educatives en la família
ESTRATÈGIES EDUCATIVES A LA FAMÍLIA
II JORNADES USEE Maresme - Vallès Oriental Abril de 2010
Una visió des de la família. Delegació de Família i Vida
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS INQUIETUDS NECESSITATS DEMANDES ROL DEL COL·LEGI ESPAI DE REFLEXIÓ I DEBAT AMB JOVES UNIVERSITARIS.
P E L C 0 a 3 anys Programa Per l’Estimulació Del Llenguatge
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Les competències i la coeducació
Edició 2017 Reunió amb famílies.
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
Dispositiu Local d’Inserció
Grups interactius a L’Esquitx
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
LA PREGÀRIA AMB INFANTS (en 4 estacions)
RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.
Seminari d’Educació Especial
Programa Salut i Escola
Objectiu Educatiu Trienni
“El perfil de mestre i professor”
Joan XXIII és una escola associada a la UNESCO
EDUCACIÓ INFANTIL CURS
Treball i aprenentatge en xarxa
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
Coneixements i idees previs
LABTRED (LABORATORI DE TRANFERÈNCIA EDUCATIVA)
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
Continuació: el temps II
QUI SOM? SOM UNA ASSOCIACIÓ SENSE ÀNIM DE LUCRE, QUE PRETÉN ACOSTAR LA CULTURA MUSICAL A TOTHOM.
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
Pla Integral de Salut Mental
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
Convivència i Mediació Escolar
No hi ha raó sense emoció
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
Tallers 2n. Trimestre
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

LÍMITS: EDUCAR EN LLIBERTAT

1. TREBALL COOPERATIU ESCOLA BRESSOL SANT JORDI-EL RACÓ

Neix fruit de coordinacions d’ambdós serveis Voluntat de treball en xarxa Un projecte comú Necessitat de cohesió i coordinació de tots els agents implicats en infància

2. EL PERQUÈ DEL PROJECTE

Constatació per part de les famílies usuàries de l’Escola Bressol Sant Jordi i l’Espai Familiar El Racó de preocupacions comunes entorn a l’establiment de límits i hàbits. Estils educatius massa permissius: accent en desitjos més que en necessitats reals. Manca de confiança en les potecialitats de l’infant: Sobreprotecció Poca adequació al ritme propi de l’infant Infants poc segurs i mancats d’estímuls per esdevenir autònoms Manca de cooperació i actituds i conductes pròpies d’edats més primerenques.

Pas autoritarisme a educació en valors: Detecció de confusió per gran afluència d’informació desde diferents fonts: mitjans de comunicació, revistes, llibres, professionals, etc. L’adult perd cofiança en el seu rol com a principal educador i no escolta el seu instint natural coma pare i mare. Pas autoritarisme a educació en valors: perill de caure en models permissius, no democràtics i fins i tot agressius. Pèrdua d’autèntica autoritat davant l’infant Repte: construïr alternatives que ajudin a crèixer l’infant i que donin seguretat i confiança a l’adult.

3. L’EXPOSICIÓ

A QUI S’ADREÇA Famílies amb infants menors de 3 anys Escoles bressol Espais familiars Espais públics (biblioteques,centres culturals, etc)

OBJECTIUS Oferir un model educatiu democràtic, alternatiu als estils autoritaris i permissius. Afavorir la reflexió entorn a la veritable competència dels pares com a principals educadors. Propicar un treball en xarxa dels diferents agents implicats en l’educació dels infants. Presentar l’establiment de límits a través de les activitats quotidianes: menjar, dormir, higiene, vestir-se, saludar, recollir explorar.

METODOLOGIA Diferents espais referents a la vida quotiana 9 ambients: Camí a l’exposició Presentació de l’exposició 7 racons representant hàbits i situacions: Higiene Recollida Exploració Dormir Menjar Vestir-se Habilitats socials

Camí a l’exposició Petjades de cartolina Contenen il·lustracions de Francesco Tonucci Indiquen la ubicació de l’exposició.

Presentació de l’exposició Plafó amb informació bàsica: Guia de l’exposició Fletxes indicadores dels racons Peus de valoració Dossier per als pares Conte metafòric

Racó de la higiene Espai ubicat proper al bany Escenifica l’hàbit d’anar al lavabo

Racó de la recollida Escenifica un joc de construcció o trencaclosques Simbolitza la idea d’ordre

Racó de l’exploració Simbolitza les possibles dificultats que un infant ha de superar en tota exploració

Racó del dormir Escenifica un dormitori Aporta idees sobre l’hàbit d’anar a dormir

Racó del menjar Escenfica una taula parada i una cuina Representa l’hàbit de l’alimentació

Racó de vestir-se Espai que representa l’hàbit de vestir-se sol/a

Racó de les habilitats socials Ubicat a l’entrada de l’espai Representa l’hàbit de saludar

ACTIVITATS ENTORN L’EXPOSICIÓ Per als adults: Activitats de reflexió en grup Dinamitzades per professionals de l’educació Objectiu: reflexionar sobre els diferents estils educatus Per als infants: Activitats lúdiques, realitzades individualment o en grup Possibiitat de fer-les a l’aula, espai familiar o a casa Objectiu: apropar als infants els conceptes de l’exposició:hàbits, rutines, etc.

FEM-LA CRÈIXER!