expansió internacional

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Tema 2: L’empresa i l’entorn. Pág. 1 Tema 2: L’empresa i l’entorn 1.Concepte i naturalesa de l'entorn 2.Anàlisi estructural de l'entorn específic 3.La.
Advertisements

NOMS: Bahaa Eldin Tobi Mohamed El Hajji Prof.: Albert Mestre Grup: 4.
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Empresa, innovación y expansión internacional
Comissió d’estudi sobre l’Economia Col·laborativa
L’ÈPOCA DE L’IMPERIALISME
EL ROL DE LES EMPRESES INSTAL·LADORES EN L’EFICIÈNCIA ENERGÈTICA
Direcció per projectes (Organizació Sanitària Integral)
Els reptes de la indústria a Sant Boi de Llobregat
L’ESTATUT DEL TREBALLADOR AUTÒNOM Dra. Esther Sànchez
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
Institut Català de Finances
1.- L’EMPRESA Per què és necessària l’empresa?
1.- L’EMPRESA Per què és necessària l’empresa?
ORIENTACIÓ ACADÈMICA INS JÚLIA MINGUELL.
ELS INDICADORS ECONÒMICS: OCUPACIÓ I PREUS
UNITAT 2.- L’EMPRESA I EL SEU DESENVOLUPAMEN
Llei 2/2012, de 4 d’abril, de suport als emprenedors i a la micro, petita i mitjana empresa: mesures derivades de la seva implantació 18 de juliol de 2013.
El Comerç Just com a model econòmic solidari
Projecte “DÓNA’T UN IMPULS!” Trobada participativa 11 de març de 2010
1 era JORNADA D’EMPRENEDORIA I EMPRESA Sant Celoni 31 març 2011
L’activitat econòmica i el patrimoni empresarial
La gestió de les activitats d'R+D+I
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi:.
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
Autor: Samuel Lozano Alcodori
En aquest tema veurem els apartats següents:
GESTIÓ PER PROCESSOS.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Com poden créixer les pime en el context actual
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
Per què fer recerca i innovació tecnològica en l’àmbit del
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
El segle XIX: un segle de revolucions
Projecte d’Itineraris Formatius
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
El paper de les ciutats en el procés d’innovació empresarial
Memòria de Farmàcia Pràctica Disseny i estructuració d’un servei farmacèutic per a ser implementat a la farmàcia comunitària Maria Rubio Valera Professora.
La gestió per processos
ELS MERCATS ESTRATÈGICS DE LES ARTS ESCÈNIQUES I LA MÚSICA A CATALUNYA
Sinergies i oportunitats de col·laboració entre els centres de recerca i les entitats socials en el marc del programa europeu Horizon de Març de.
ACTITUDS I APTITUDS D’UN EMPRENEDOR Novembre 2004
El màrqueting i els seus elements
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
2. El materialisme històric de Marx
Sectors culturals a la Comunitat Valenciana
L’empresa com a sistema organitzat
Serveis de Formació.
NOVES LÍNIES DE FINANÇAMENT ICF
Per què les aliançes estratègiques entre institucions sanitàries
Unitat 10. El món empresarial.
Catàleg de llocs de treball del CPNL
IV JORNADES DOCTORIALS
Global Cook Service.
Oficina d’Investigació i Transferència de Tecnologia
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
Organització i creixement
Unitat 4: L’època de l' imperialisme
En aquest tema veurem els apartats següents:
PRESENTACIÓ RIS VICEPRESIDENCIA I CONSELLERIA INNOVACIÓ
Els reptes de la indústria a Sant Boi de Llobregat
El patrimoni empresarial.
Coneixement del medi natural
Dona Kolors, Innovació social en costura
Àmbit 2: Compromís, cohesió social i dinamització econòmica Sant Boi de Llobregat, 30 de juny de 2016.
El departament de Recursos Humans
3.- LA GLOBALITZACIÓ És una acceleració de la interdependència de les economies nacionals, provocada pels canvis tecnològics i la reducció de les barreres.
CICLES FORMATIUS.
Transcripción de la presentación:

expansió internacional 1 u n i t a t Empresa, innovació i expansió internacional

Empresa i empresari Factors Elements L’empresa és una organització dedicada a activitats industrials, mercantils o de prestació de serveis amb finalitats lucratives. Factors Elements Productius: treball, maquinària Humans: persones Financers: recursos financers per invertir Materials: béns econòmics Immaterials: coneixements tècnics i econòmics Màrqueting: recursos per vendre

Tipus d’empreses Criteri Tipus d’empreses Dimensions Petites Mitjanes Grans Activitat Del sector primari (agrícoles, ramaderes i pesqueres) Del sector secundari (mineres, industrials i de construcció) Del sector terciari (serveis) Àmbit Locals Provincials Regionals Nacionals Multinacionals Propietat Privades Públiques Mixtes Forma jurídica Individual Social

Innovació empresarial La innovació empresarial és la creació o modificació d’un producte i la seva introducció en un mercat. Tipus d’innovació Segons l’objecte Segons l’abast Innovació de producte Innovació nova o radical: introducció d’un nou producte o servei, o modificació radical d’un d’existent. Innovació dels processos de l’empresa Innovació de l’organització de l’empresa Innovació mitjançant imitació: canvis sobre productes, processos o serveis ja existents. Innovació del màrqueting

El procés innovador en l’activitat empresarial Iniciativa emprenedora Procés social i dinàmic en què els emprenedors identifiquen oportunitats per innovar i actuen transformant les idees en activitats pràctiques dins d’un context social, cultural o econòmic. Origen de les idees innovadores Consumidors i usuaris Estudis de mercat Competència Empleats Proveïdors Investigació i desenvolupament (I+D+i) Experiència

Els riscos en la innovació Del sector Canvis normatius o nous mercats. Habilitat de l’emprenedor per convertir l’estratègia elegida en plans concrets. Operatius Falta d’eficàcia de la nova tecnologia o aparició de tecnologies alternatives. Tecnològics Aparició de nous competidors o competència especialitzada. Competitius Canvis en el preu i la disponibilitat de les matèries primeres, o en la qualitat dels serveis prestats. D’aprovisionament Falta d’acceptació de la innovació, falta de fidelitat, o disminució de la demanda. De mercat Control de la disponibilitat de crèdit, variacions dels tipus d’interès, etc. Financers

Tecnologia i innovació La tecnologia és el conjunt de teories i de tècniques que permeten l’aprofitament del coneixement científic. Empreses de base tecnològica (EBT) Les EBT tenen una inversió en I+D+i superior a la mitjana, operen en sectors innovadors o d’alta tecnologia, compten amb personal tècnic i científic molt qualificat i estan orientades cap a la internacionalització. Spin-off Són empreses que sorgeixen en l’àmbit d’una Universitat o d’un Centre Tecnològic. Clúster Són agrupacions d’empreses, institucions i entitats d’I+D+i, que comparteixen experiències i bones pràctiques, desenvolupen projectes de col·laboració i actuen de manera coordinada.

Etapes de la internacionalització empresarial Exportació ocasional Exportació experimental Exportació regular Establiment de filials de venda Establiment de filials de producció

Tipus d’internacionalització empresarial Formes d’expansió internacional Producció de béns i posterior exportació A través d’intermediaris locals Creant un departament d’exportació Producció de béns en el país de destinació Instal·lació d’una delegació o una planta de producció Establiment d’acords de col·laboració amb empreses locals: Subcontractació d’empreses locals Participació en el capital de l’empresa estrangera Franquícia Joint venture