La satisfacció de ser docent Departament de Pedagogia de la UdG

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
e-health i terciarisme
Advertisements

Josep Montané Capdevila
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
Avui vull regalar-te ….
PERSONES AMB DISCAPACITAT INTEL·LECTUAL QUALITAT DE VIDA
Experimentem amb l’elasticitat escola arc iris roger soto, laura torcal, pere ros, lluc rodó, júlia aicart i jan sanfulgencio.
Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
Ponència Una educació per a un nou país.
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
MARIA VIU AMB TOTS ELS SENTITS L’ESPERA DE JESÚS
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
1 u n i t a t L’educador infantil.
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
Estudi per a la identificació de
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
Decret d’autonomia dels centres educatius
PETITS REPORTERS Títol.
EL VALOR DE LA FELICITAT
Estem on estem perquè és on hem arribat (no on ens han portat)
Autor: Samuel Lozano Alcodori
TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EL PLA INDIVIDUALITZAT
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
La Gestió de l’Aula a Primària
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
Decret d’autonomia dels centres educatius
UNS QUANTS CONSELLS QUE ET FARAN LA VIDA MÉS BELLA!
LA TUTORIA DE PROFESSORAT NOVELL QUÈ ÉS. PER A QUÈ SERVEIX
Un test per pensar... Materials de
MARC PER L’AVALUACIÓ DE LA TASCA DOCENT
VALORS/VIRTUTS per créixer com a persones
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
Companys i Companyes Avui queden 15 dies......
1. Epicur de Samos i l’epicureisme
El Perfil de l’Educador: El Lideratge a l’aula
Objectiu Educatiu Trienni
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
“El perfil de mestre i professor”
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
El repte d’incloure Recursos i estratègies
Treball i aprenentatge en xarxa
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
El que cal saber sobre l’estafa del FLA
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
CONCURS BÍBLIC Laia Garrit Mª del Mar Puigferrat.
"Senyor, ensenya'ns a pregar"
Poema de Victor Hugo (s. XIX)
HABILITATS COMUNICATIVES
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
Señor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau!
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
“NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU!"
NO TINGUIS POR, QUE JO SÓC AMB TU
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
CEDRO denúncia a les UNIVERSITATS
Convivència i Mediació Escolar
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Tallers 2n. Trimestre
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

La satisfacció de ser docent Departament de Pedagogia de la UdG IX Trobada Pedagògica de Professorat de Secundària El cansament emocional de la docència CRP del Vallès Oriental I. Les Franqueses del Vallès. 06-09-2007 La satisfacció de ser docent Algunes idees per a l’afrontament dels reptes quotidians de la feina docent a secundària Joan Teixidó Saballs Departament de Pedagogia de la UdG http://www.joanteixido.org

DESENVOLUPAMENT DE COMPETÈNCIES IDEES CLAU FELICITAT SATISFACCIÓ PROFESSIONAL MALESTAR DOCENT AUTOESTIMA DESENVOLUPAMENT DE COMPETÈNCIES PROFESSIONALS DE QUÈ DEPÈN?

satisfacció professional LA FELICITAT La felicitat és un estat mental Cadascú és responsable de la SEVA felicitat felicitat satisfacció professional

EL MALESTAR DOCENT (I) Què és? Sensació que experimenta un docent en un moment determinat de la seva vida laboral, en la qual s’autopercep mancat dels recursos personals necessaris per afrontar l’exercici de la professió d’una manera adequada als requeriments de context, la qual cosa pot derivar en quadres d’ansietat, desmotivació, confusió mental, indiferència, apatia, etc. Malaltia professional de l’ensenyament: esgotament mental i emocional progressiu, apatia clínica del professor cremat, la alienació i la retirada d’estratègies de defensa… atribuïdes a l’afrontament diari i personal del professor a les seves feines, comptant amb mitjans i habilitats clarament deficitaris A. Hargreaves (1996)

EL MALESTAR DOCENT (II) Manifestacions Resultats de la investigació Conseqüències Físiques Sociolaborals Activitat Reconeixement de les TEVES PRÒPIES fonts d’insatisfacció professional

AUTOESTIMA ¿Què és? Algunes idees per a potenciar la teva autoestima com a professional docent DEDÍCA’T A FONS A LA FEINA: PREPARA’T, INTERESA’T PEL QUE PASSA, SIGUES GENERÓS/OSA... Sigues autocrític d’una manera amable i constructiva. Evita l’autocrítica constant i pertinaç Creu fermament en la teva capacitat Adopta les teves pròpies decisions. Sigues autònom/a i responsable

Discrimina las coses que pots canviar de les que no pots Recorda les teves qualitats i habilitats (competències professionals) per difícil que sigui la situació Identifica les qualitats (competències) que t’agradaria posseir Fíxa’t objectius de progrés tangibles i realistes Posa entusiasme/iniciativa en les activitats que et resulten agradables, que et satisfan, que frueixes mentre les fas… Recrea en la teva ment situacions que s’han resolt favorablemente (Recorda: per què es van resoldre? com et vas sentir? Posa atenció als petits èxits -per petits que siguin-. Procura sentir-te’n satisfet/a; explica-ho, exterioritza-ho Provoca, busca, “disfruta” els petits però bons moments del dia Regala’t petits premis d’autoreconeixement.

AFEGEIXI UNES GOTES DE… Posa les coses en perspectiva No personalitzis. “em passa / passa” Relativitza: bo-dolent; blanc-negre… Sigues autoindulgent: la perfecció no existeix Reconeix les teves limitacions Supera les pors: (tenim por quan decidim NO acceptar que tenim control sobre nosaltres mateixos) Tingues en compte la part còmica

EL CAMÍ A LA FELICITAT En què t’interessa millorar? De tot el que hem comentat (o d’altres coses) … En què t’interessa millorar? 1.- Planteja’t un objetiu/pla de millora 2.- Premia’t quan facis les coses bé 3.- Reconeix i esmena els errors Progressem quan ens ensenyem a nosaltres mateixos allò que ens convé aprendre El canvi d’hàbits docents és possible ¡COMENÇA, JA!

Moltes gràcies! joan.teixido@udg.edu Si penseu que, juntament amb els companys de GROC, podem ajudar-vos en alguna cosa, em trobareu a ... joan.teixido@udg.edu Moltes gràcies!