CEIP “MESTRE AGUSTÍ BARBERÀ” - AMPOSTA Implantació de la sisena hora. Rosa Maria Solé i Pons CEIP “MESTRE AGUSTÍ BARBERÀ” - AMPOSTA Tortosa, 19 de febrer de 2.008
1.- Organització del Centre Directrius Departament * Desenvolupament de: * Hàbit lector. * Comunicació oral. * Estratègies matemàtiques. * Sensibilitat artística.
Adaptació al centre * Principi bàsic : “ Afavorir i millorar l’assoliment de les competències bàsiques, superar dèficits d’aprenentatge amb metodologies interactives que afavoreixin la motivació”
* Tres hores comunes: Artística/anglès, TIC/MAV, Lectura i comprensió. * C.I.: - Estratègies matemàtiques. - Matemàtiques manipulatives. * C.M.: - Expressió oral i escrita. - Matemàtiques manipulatives. * C.S.: - Món científic. - Expressió oral i escrita.
* Horaris Curs 2007-08
* Resum general
Metodologia de treball * Comprensió: - Anàlisi de proves. HORARIS 6è Consulta els horaris de tren de Tortosa a Barcelona d’anada i tornada. Fixa’t en les especificacions que hi ha al peu de pàgina i contesta aquestes preguntes. 1.- A quina hora he d’agafar el tren a l’estació de l’Aldea-Amposta si vull arribar a Barcelona-Sants abans de dos quarts de nou? ........................................................................................................................... Quin tipus de tren és? Podria agafar-lo en diumenge? I el dia 1 de maig? Si el tren és puntual, quant de temps m’haurà costat el viatge? .........................................................................................................................
Metodologia de treball * Lectura : - Llibres amics. - Setmana lectora.
* TIC/MAV : - Textos, internet, correu... - Ràdio escolar, vídeo... - Altres àrees.
* Artística: - Cant coral. - La música i el cinema. - Interpretació instrumental.
* Anglès: - Habilitats comunicatives orals. - Aprenentatge globalitzat.
* Expressió : - Opinions, exposició d’un tema... - Integració alumnat nouvingut. - Teatre.
* Món científic: - Resolució de problemes. - Mes matemàtic. Cicle Superior – 5è Geometria MES MATEMÀTIC Cicle Superior – 5è Enigmes Dos pagesos contemplen un barril amb cervesa. Un d’ells diu: “ Està mig ple”. Però l’altre declara: “No senyor, està mig buit”. Com poden dir, sense recórrer a un regle, una corda, ampolles o qualsevol altre sistema de mesura que està exactament mig ple i no més o menys mig ple?
* Món científic: - Experimentació.
Clima relacional * Cohesió claustre: - Exclusiva dl/dj de 17 a 19.
* Altres programes: - Escoles Verdes. - Biblioteca... * Activitats fora del centre: - Visites ciutat. - Teatre. - Sortides….
Valoració *Reflexió sobre el funcionament del Col·legi: - Autoavaluació. Positiva * Alumnat ?????? * Mestres
“Un dels principals objectius de l’educació ha de ser ampliar les finestres per les quals mirem el món” Arnold H. Glasow