XESVic Avaluem projectes del pati de l’escola

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Competències ètiques en la formación universitària
Advertisements

AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Escola Montserrat Sant Just Desvern
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Elaboració d’un projecte telemàtic de primària
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
El disseny curricular d’educació primària
BICENTENARI 12 de febrer de 2009
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
La programació en arquitectura: una eina per a la gestió de la inversió pública municipal El cicle inversor 23 de setembre de 2011.
NIVELLS D’0RGANITZACIÓ
L’Expressió escrita.
Recordem què vol dir ser adolescent
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
Autor: Samuel Lozano Alcodori
I ARA, QUÈ PUC FER?.
L´entusiasMat ens entusiasma!!!.
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Experimentam amb la ciència
El disseny curricular a partir de les COMPETÈNCIES
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
Éssers vius i éssers inerts
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Projecte d’estalvi energètic
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
LES FUNCIONS DE SUPORT A L’ESCOLA.
2013.
El Perfil de l’Educador: El Lideratge a l’aula
La gestió curricular de competències
Objectiu Educatiu Trienni
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
millora de la qualitat de l’ensenyament.
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
BIODIVERSITAT A L’HORT
Treball i aprenentatge en xarxa
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
SALUT MENTAL.
Thinkató Instruccions
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Gestió participativa dels projectes de centre
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
El currículum a l’educació primària
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
al nostre centre educatiu?
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
Coneixement del medi natural
CASAL D’ESTIU IL·LUSIONS 2016
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
AL NOSTRE INSTITUT #AQUIPROUBULLYING!
Transcripción de la presentación:

XESVic Avaluem projectes del pati de l’escola Grup de Recerca Coneixement i Didàctica Departament de Didàctica de les Arts i les Ciències

Digues-me què avalues i et diré allò que consideres important UNA DE LES MANERES MÉS EFECTIVES DE CANVIAR L’ESCOLA ÉS REPLANTEJAR-SE ELS PROJECTES QUE ES PORTEN A TERME DES DE L’AVALUACIÓ PENSAR EN L’AVALUACIÓ SIGNIFICA: PENSAR EN ELS OBJECTIUS DEL PROJECTE PENSAR EN LA METODOLOGIA PER ACONSEGUIR AQUESTS OBJECTIUS

Inclusió de la comunitat o accions per a la comunitat Gestió ambiental GESTIÓ COMUNITAT APRENENTATGE ACCIÓ “els filòsofs només van interpretar el món; del que es tracta és de transformar-lo” Inclusió de la comunitat o accions per a la comunitat Aprendre les competències bàsiques PARTICIPACIÓ Presa de decisions democràtiques

Inclusió de la comunitat o accions per a la comunitat Gestió ambiental GESTIÓ COMUNITAT APRENENTATGE Inclusió de la comunitat o accions per a la comunitat Aprendre les competències bàsiques PARTICIPACIÓ Presa de decisions democràtiques

Promoure les espècies autòctones GESTIÓ Les accions relacionades amb la gestió de la biodiversitat a les escoles van encarades a: Promoure les espècies autòctones Promoure l’augment de biodiversitat Promoure l’estalvi de recursos (energètics, hídrics…)

El projecte de la bassa A l’escola... Tenim una bassa que conté espècies autòctones (tant vegetals com animals)? Tenim una bassa que està dissenyada perquè els animals vertebrats puguin entrar i sortir de la bassa? Tenim una bassa alimentada amb l’excedent d’aigua de l’escola (aigua de la font o aigua pluvial, per exemple)? Tenim una bassa ben impermeabilitzada i en un lloc d’ombra per tal d’estalviar aigua? Tenim una bassa que reprodueix els cicle de les basses (moments amb molta aigua i moments amb poca o gens aigua)?

El projecte de la biodiversitat d’insectes (o altres animals) A l’escola... Tenim zones del pati amb plantes autòctones que atreguin insectes? Tenim zones de jardí que fan la funció de “hotels d’insectes”? Tenim més biodiversitat d’insectes? Tenim alguna zona del pati que està “protegida” i serveix de lloc per promoure investigacions? Tenim zones del pati on els infants puguin experimentar aportant espècies vegetals?

Inclusió de la comunitat o accions per a la comunitat Gestió ambiental GESTIÓ COMUNITAT APRENENTATGE Inclusió de la comunitat o accions per a la comunitat Aprendre les competències bàsiques PARTICIPACIÓ Presa de decisions democràtiques

Basada en criteris de sostenibilitat Les accions relacionades amb la biodiversitat a les escoles van encarades a una presa de decisions: Democràtica Basada en criteris de sostenibilitat Per part de l’infant PARTICIPACIÓ

Simbòlica: Els infants tenen poca influència real en la presa ded decisions i fan només accions simbòliques Decorativa: Els infants ajuden a implementar les iniciatives dels adults Manipulativa: Els infants són usats pels adults per fer els seus propis projectes i fer veure que són resultat dels infants.

Igualitària: Els infants porten la iniciativa amb poca ajuda dels adults. Poc dirigida: Els infants porten la iniciativa amb poca ajuda dels adults. Dirigida: Els infants s’ajunten a les propostes que dirigeixen els adults Consultiva: Els infants són consultats i informats de les decisions dels adults Informativa: Els infants tenen tasques assignades i han estat informats sobre com i perquè han estat implicats en el projecte

Criteris de participació El projecte de la bassa Criteris de participació Els infants són informats de les accions que es porten a terme a la bassa? Els infants aporten material vegetal i fauna a la bassa? Els infants comuniquen les accions fetes a la bassa? Els infants decideixen aspectes concrets de la gestió: material biològic o material per construir la bassa? Els infants dissenyen un pla d’actuacions per millorar el treball de la bassa conjuntament amb el professorat?

Criteris de participació El projecte de la biodiversitat d’insectes (o altres animals) Criteris de participació Els infants són informats de les accions que es porten a terme al pati? Els infants aporten material vegetal i fauna al pati? Els infants comuniquen les accions fetes al pati? Els infants decideixen aspectes concrets de la gestió? Els infants dissenyen un pla d’actuacions per millorar la biodiversitat del pati conjuntament amb el professorat?

Inclusió de la comunitat o accions per a la comunitat Gestió ambiental GESTIÓ COMUNITAT APRENENTATGE Inclusió de la comunitat o accions per a la comunitat Aprendre les competències bàsiques PARTICIPACIÓ Presa de decisions democràtiques

Treballar les idees científiques descrites al currículum Les accions relacionades amb l’aprenentatge a partir de la biodiversitat a les escoles van encarades a: Promoure la competència investigadora: plantejar-se una pregunta que calgui recollir i analitzar dades reals per respondre-la APRENENTATGE Treballar les idees científiques descrites al currículum Classificació dels éssers vius Relacions entre éssers vius i l’entorn i entre els éssers vius amb ells mateixos Les funcions vitals dels éssers vius

Treballar les idees científiques descrites al currículum Les accions relacionades amb l’aprenentatge a partir de la biodiversitat a les escoles van encarades a: Promoure la competència investigadora: plantejar-se una pregunta que calgui recollir i analitzar dades reals per respondre-la APRENENTATGE Treballar les idees científiques descrites al currículum Utilitzar tot allò après per prendre decisions sobre la gestió del pati

Criteris sobre el procés d’ensenyament i aprenentatge Els infants… El projecte de la bassa Criteris sobre el procés d’ensenyament i aprenentatge Els infants… Utilitzen la bassa per fer una investigació de les característiques fisico-químiques o biològiques de la bassa que comenci amb una pregunta que per resoldre-la calgui obtenir dades reals i analitzar-les? Identifiquen els animals macroscòpics de la bassa per treballar la classificació dels éssers vius sobretot animals vertebrats i animals invertebrats? (Quins animals viuen a la bassa?) Treballen els continguts d’ecosistemes a través de l’estudi de la bassa? (Com canvia la bassa al llarg de l’any i per què canvia d’aquesta manera?) Fan estudis sobre els éssers vius de la bassa (a vegades amb aquaris a l’aula) per comprendre’n la seva  reproducció, la seva relació i la seva nutrició? (Com ho fan els animals de la bassa per relacionar-se, reproduir-se, respirar o alimentar-se?) Prenen decisions sobre la gestió de la bassa utilitzant els continguts treballats?

Criteris sobre el procés d’ensenyament i aprenentatge Els infants… El projecte de la biodiversitat d’insectes (o altres animals) Criteris sobre el procés d’ensenyament i aprenentatge Els infants… Utilitzen el pati per fer una investigació de les característiques biològiques del pati, que comenci amb una pregunta que per resoldre-la calgui obtenir dades reals i analitzar-les? Identifiquen els animals del pati per treballar la classificació dels éssers vius sobretot animals vertebrats i animals invertebrats? (Quins animals viuen al pati de l’escola?) Treballen els continguts d’ecosistemes a través de l’estudi del pati? (Com canvia la fauna del pati al llarg de l’any i per què canvia d’aquesta manera?) Fan estudis sobre els éssers vius del pati (a vegades amb terraris a l’aula) per comprendre’n la seva  reproducció, la seva relació i la seva nutrició? (Com ho fan els animals del pati per relacionar-se, reproduir-se, respirar o alimentar-se?) Prenen decisions sobre la gestió de la bassa utilitzant els continguts treballats?

Inclusió de la comunitat o accions per a la comunitat Gestió ambiental GESTIÓ COMUNITAT APRENENTATGE Inclusió de la comunitat o accions per a la comunitat Aprendre les competències bàsiques PARTICIPACIÓ Presa de decisions democràtiques

Compartir coneixements i experiències amb altres centres de Vic Les accions relacionades amb el treball en i per a la comunitat a partir de la biodiversitat a les escoles van encarades a: Compartir coneixements i experiències amb altres centres de Vic COMUNITAT Fer accions ambientals concretes a Vic Fer accions ambientals concretes amb associacions de la comunitat local

Criteris relacionats amb la comunitat El projecte de la bassa Criteris relacionats amb la comunitat Els infants… Comuniquen les accions que han portat a terme a la bassa a dins de l’escola ? Comuniquen les accions que han portat a terme a la bassa a altres infants? Comuniquen les accions que han portat a terme a la bassa a associacions del municipi? Apadrinen una bassa propera a l’escola? Participen com a node d’una xarxa d’una associació naturalista del municipi?

Criteris relacionats amb la comunitat El projecte de la biodiversitat d’insectes (o altres animals) Criteris relacionats amb la comunitat Els infants… Comuniquen les accions que han portat a terme al pati a dins de l’escola ? Comuniquen les accions que han portat a terme al pati a altres infants? Comuniquen les accions que han portat a terme al pati a associacions del municipi? Apadrinen un espai naturalitzat/natural proper a l’escola? Participen com a node d’una xarxa d’una associació naturalista del municipi?

Inclusió de la comunitat o accions per a la comunitat Gestió ambiental GESTIÓ COMUNITAT APRENENTATGE ACCIÓ Inclusió de la comunitat o accions per a la comunitat Aprendre les competències bàsiques PARTICIPACIÓ Presa de decisions democràtiques