Aprenguem a Investigar

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Interpretació estadística dels indicadors de centre
Advertisements

Una experiència amb PÈBILI PROJECTE FILOSOFIA 3/18
PROYECTO “Llengües, cos i cura, d'un mateix i dels altres”
Practica….
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Javier Masiá Prieto Adrian Barrera Prieto
TRÀMITS NAIXEMENT D’UN FILL A CATALUNYA
CIÈNCIA Des del principi de la nostra història, hem sentit curiositat per saber com funcionen les coses i què fa que el món sigui com és. Som molt curiosos.
Una experiència amb PÈBILI PROJECTE FILOSOFIA 3/18
Equacions amb dues incògnites.
LA PLUJA ÀCIDA.
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
La Terra.
JESÚS DE NATZARET.
Petició de col·laboració als Companys de la Caixa
QUÈ ÉS LA QUÍMICA PER A VOSALTRES?
Educació per la sostenibilitat. Agenda 21
ELS TEATRES D’ESPARREGUERA ABANS I ARA
El mercat de treball a la ciutat de Girona
Cambios en el espacio: transformaciones geométricas
Les primeres passes amb el GeoGebra
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
3a PART Els nens i nenes de P- 4
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
LA MENTIDA DESCOBERTA.
LA FAULA.
CONSULTA OBERTA LA CONSULTA OBERTA COM A REPTE PERSONAL I PROFESSIONAL. AJUDAT A VALORAR ELS ADOLESCENTS D’UNA ALTRA MANERA, FINS ARA, AL MENYS PER MI.
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
Experimentam amb la ciència
OMBRES I LLUMS Escola Antoni Gaudí Sta Coloma de Gramenet
SETMANA SANTA Catequesi infantil – Parròquia Catedral de Sant Llorenç 2016.
Varicel·la Naomi Muñoz Luque.
Per què es veu la lluna de dia?
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
TORRES DE DEFENSA A BEGUR.
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
FORA POLLS ! Estudi dels polls..
Som nois i noies de 5è de l’escola Seat
6è ESCOLA CERVANTES. BARCELONA.
Resultats DIAGNOSI SOCIO CULTURAL DE L’ENTORN FAMILIAR DELS I DE LES
RECOLLIM ELS DIBUIXOS Tothom ens va ajudar molt, i tots els alumnes de 1r a 4t van fer el seu dibuix. Amb aquests dibuixos vam decidir enquadernar-los.
OLIMPIADA MATEMÀTICA 2010 FASE PROVINCIAL PROVA INDIVIDUAL
BIG BANG I VIA LÀCTIA.
TOTS ELS INDIVIDUS D’UNA MATEIXA ESPÈCIE SÓN IGUALS?
Mànegues i caps de fibló a Catalunya:
El tsunami Traducció del japonès: Ona a port.
CONCURS.
Com fer una presentació? Comunicació oral
Grup: AIGUA DE PORCS! LA MEMÒRIA HISTÒRICA!.
Treballem la tardor Cicle Inicial.
Quina emoció! Què ens voldran dir?
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
TREBALL D’INVESTIGACIÓ sobre la teoria de l’evolució actualment
Recordem la paraula de Déu
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
Problemes que es poden resoldre amb equacions
EL PRIMER MANAMENT MT, 22,
Alumnes de 4T de primària - s.j.o. Barcelona
RESULTATS DE L’ ESTUDI INTEGRAL
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
TREBALL D’INVESTIGACIÓ sobre la teoria de l’evolució actualment
Ciències naturals tema 1
Projecte científic 5è de Primària
ESCOLA CERVANTES 5è APARELL CIRCULATORI.
La necessitat d’experimentar
Resultats dels compromisos de qualitat adquirits amb els usuaris de la UGAD Període (1r semestre)
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Aquí hi va el títol del pòster: representatiu de les conclusions,i que generi interès, sient seriós i exacte Pérez, J., Rodríguez, P., Casal, J. Institut.
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Transcripción de la presentación:

Aprenguem a Investigar Les fases del Mètode Científic Josep Farré i Llorens Josep Farré i Llorens

1. Plantejament del problema Detecto un problema o situació que em sembla prou interessant. Pot ser abans o després de l’observació Estudi, realitzat a Anglaterra per H.B.D. Kettlewell, sobre la papallona del bedoll Fleming i la penicil·lina El cas Semmelweis El vostre: Què hi ha a dins de la capsa? Josep Farré i Llorens

2. Observació inicial Faig un examen atent del que succeeix a la natura relació al problema plantejat Miro què ha passat abans... Consulto llibres, revistes , Internet, pregunto a gent experta. Josep Farré i Llorens

4. Experimentació o Treball de camp Busco donar raons correctes que justifiquin perquè passen aquests fenòmens. Una hipòtesi pot definir-se com una solució provisional a un problema donat 3. Hipòtesi 4. Experimentació o Treball de camp (Obtenció de dades) Josep Farré i Llorens

5. Establiment de conclusions En equip, recollim la informació, l’organitzem i mirem si les hipòtesis són correctes 6. Resposta al problema Presentem els resultats del treball, per escrit, amb suport d’imatges ... Si la hipòtesi no ha estat correcta, expliquem on ens hem equivocat per facilitar el treball d’altres persones. Josep Farré i Llorens

Papallona del bedoll ( Anglaterra per H.B.D. Kettlewell) Com és que al camp hi ha moltes més papallones clares i a les zones industrialitzades moltes més fosques? Josep Farré i Llorens

Penicil·lina (Fleming) 1928 Serendipia !!!! Com és que els fongs maten uns bacteris tan perillosos? Josep Farré i Llorens

Febre puerperal (El cas del Dr. Semmelweis (1847) Hospital de Viena .... Al 1844, fins 260, d’un total de 3.157 mares de la Divisió Primera (atesa per metges en pràctiques) – un 8’2%- van morir de febre després del part ; al 1845, l’índex de morts era del 6’8%, i al 1846, del 11’4%. A la sala segona de la Maternitat del mateix hospital, on hi havia tantes dones com a la Primera, el percentatge de mortes per febre puerperal era molt més baix : 2’3%, 2%, 2’7% en els mateixos anys . Josep Farré i Llorens

La CAPSA Què hi ha dins la capsa? Establim estratègia... Fem les preguntes i apuntem Posem en comú les conclusions Responem Si hem encertat què ens ha ajudat? Si no.. En què ens hem equivocat? Josep Farré i Llorens